Eens. Ik loop met mijn hondjes door de polder. Ik word helemaal para hier omdat er twee mensen met lijers lopen. Overigens 1 keer een met malamutes die zelfs mij willen aanvallen en een halve pitbull. Elke bocht roep ik ze bij me en moeten ze achter me lopen. Overal waar ik even geen overzicht heb moeten de hondjes volgen. Ze doen geen vlieg kwaad maar de betreffende baasjes eisen van hun omgeving dat iedereen hun honden onder controle kan houden. Allemaal honden die geen vlieg kwaad doen. Ik wordt er tegenwoordig boos van. Effe een muilkorf oid en het is goed. Maar nee hoor. Meneer wil perse die 3 poolhonden tegelijk uitlaten en ik krijg de volle laag als Tom of Bas wil snuffelen als ze weer eens de hoek om komen.Gimmick schreef:En toch heb je dat niet altijd in de hand.S@ndr@ schreef:fijn dat je dat vind toch als ik zie dat er iemand aan komt met een hond - zeker als die dubbel gezekerd is dan ga ik zorgen dat de mijne niet gaan lopen stieren of uitdagen, daar heeft helemaal niemand wat aanGimmick schreef:Mijn risico hond.
Mijn probleem...
Niet die van mijn omgeving, of van andere honden
Ik doe ook mijn best taxi bij anderen weg te houden maar is 8 maand en soms luistere hij niet ....
En dat mag niet betekenen dat hij daarna tot veters is gescheurd
De baas van de halve pitbull roept zelfs dat als ik mijn honden niet aanlijn ze verscheurd worden. Sorry maar de wereld hoeven we niet om te draaien lijkt me. Ik doe mijn best maar als ik een lijer had kreeg die een muilkorf om. Beter gezegd. Dat heb ik letterlijk gedaan met Eva. Die liep met muilkorf vaak omdat ik daar en dan geen gevoel had dat alles onder controle was en het was mijn hond.