Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Geen ruimte voor zwakte
Moderator: moderatorteam
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Aantal honden: 2
Geen ruimte voor zwakte
Lizzie is eigenlijk een heel sociaal en gevoelige hond. Ze voelt elke situatie goed aan en is altijd lief en vriendelijk naar alles en iedereen. In huis is het tussen Dushi en lizzie altijd goed gegaan. Ze zijn niet de beste vriendinnen geworden maar laten elkaar hun ding doen. Nooit is er gesnauwd naar elkaar oid. Maar nu zit Dushi met haar oog. Ze ziet erg slecht. Ze is niet zielig, maar gewoon niet zo snel meer. En lizzie mijn lieve gevoelige lizzie is veranderd in een asociale tok. Ze is niet gemeen maar loopt gewoon letterlijk over Dushi heen als ze in de weg staat. Het is niet zo dat voorheen Dushi zich uit de voeten maakte.... toen liep lizzie netjes om haar heen. Maar het lijkt wel of ze weinig geduld heeft met de handicap van haar zus....
Laatst gewijzigd door Miezemuis op 03 aug 2017 14:48, 1 keer totaal gewijzigd.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Re: Geen ruimte voor zwakte
Het voelt vast onsympathiek en oneerlijk. Maar mensen zijn ook zo. Als je wat gaat mankeren dan flikker je in aanzien naar beneden.
Ik heb het zelfs afgelopen maand meegemaakt. Ik liep op krukken, en gelijk gingen mensen om me heen over mn grenzen heen. Subtiel en vaak uit goede bedoelingen, maar absoluut merkbaar. En als je je hele leven op hoog op de maatschappelijke ladder hebt gestaan, dan ga je het in een verzorgingstehuis nog zwaar krijgen. Terwijl je iedereen aan het overtuigen bent wat je weet, kunt en hebt gedaan, ziet een 25jarige verpleegster je gewoon als die oude bes die geholpen moet worden met eten en wiens broek je verschoont.
Helaas maar waar - als je zwak begint te worden druis je in de pikorde naar beneden.
Ik heb het zelfs afgelopen maand meegemaakt. Ik liep op krukken, en gelijk gingen mensen om me heen over mn grenzen heen. Subtiel en vaak uit goede bedoelingen, maar absoluut merkbaar. En als je je hele leven op hoog op de maatschappelijke ladder hebt gestaan, dan ga je het in een verzorgingstehuis nog zwaar krijgen. Terwijl je iedereen aan het overtuigen bent wat je weet, kunt en hebt gedaan, ziet een 25jarige verpleegster je gewoon als die oude bes die geholpen moet worden met eten en wiens broek je verschoont.
Helaas maar waar - als je zwak begint te worden druis je in de pikorde naar beneden.

- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Klopt inderdaad, ze hebben feilloos door dat een ander niet meer zo sterk is als voorheen.
- Lanavandevledders
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 1
ja in zulke gevallen veranderd de rangorde,
niet leuk, maar tis de natuur.
-
63673J
Nou. Ik zou 't niet willen hebben. En dat is ook de natuur.Lanavandevledders schreef:ja in zulke gevallen veranderd de rangorde,
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Daar doe je weinig aan of je moet 24 uur per dag naast ze gaan zitten.jvanringen schreef:Nou. Ik zou 't niet willen hebben. En dat is ook de natuur.Lanavandevledders schreef:ja in zulke gevallen veranderd de rangorde,

- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik herken het totaal niet en heb het nog nooit gezien tussen onze honden. Sterker nog hier wordt een zwakkere uit de wind gehouden. Rangordeverschuivingen hoeven overigens niet altijd met gevechten samen te gaan. Rio was de baas over Beau na verloop van tijd, want eerst was Beau dat over Rio, en dat is zonder vechten gewoon zo gegaan.
Ik zou het overigens niet leuk vinden als onze honden dat zouden doen en ik vraag me dan ook af hoe hecht zo'n roedel eigenlijk dan wel niet is. Tenslotte plaatsen wij honden bij elkaar die daar geen zeggenschap in hebben en die elkaar anders wellicht zouden ontwijken. Roedels die buiten leven daar gaan leden die elkaar niet moeten gewoon ieder hun weg en dat is met onze samengestelde roedels niet zo.
Misschien dat het daardoor komt.
Ik zou het overigens niet leuk vinden als onze honden dat zouden doen en ik vraag me dan ook af hoe hecht zo'n roedel eigenlijk dan wel niet is. Tenslotte plaatsen wij honden bij elkaar die daar geen zeggenschap in hebben en die elkaar anders wellicht zouden ontwijken. Roedels die buiten leven daar gaan leden die elkaar niet moeten gewoon ieder hun weg en dat is met onze samengestelde roedels niet zo.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Mijn honden vormen geen hechte roedel. Ze tolereren elkaar. Maar spelen niet samen, liggen nooit bij elkaar, eigenlijk is et sowieso weinig interactie. Een volgende hond moet ook echt beter matchen. Maar lizzie is wel altijd heel geduldig geweest met onze dramaqueen. En heeft haar wel bij andere honden uit de wind gehouden. Alleen nu is ze gewoon echt lomp.Tineke schreef:Ik herken het totaal niet en heb het nog nooit gezien tussen onze honden. Sterker nog hier wordt een zwakkere uit de wind gehouden. Rangordeverschuivingen hoeven overigens niet altijd met gevechten samen te gaan. Rio was de baas over Beau na verloop van tijd, want eerst was Beau dat over Rio, en dat is zonder vechten gewoon zo gegaan.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Je hoort het inderdaad vaker...
Ik was daar een beetje bang voor toen ik Amy net had en Amoz kwam erbij. In het asiel was Amoz best wel een bully die graag af en toe een zwakkere hond te grazen nam om zijn eigen status te bevestigen. Amy was natuurlijk nog ziek, erg zwak en ook nog onzeker. Maar mijn zorgen waren helemaal niet nodig: Amoz is vanaf het eerste moment heel lief, tolerant en beschermend over Amy geweest, hij heeft nog nooit lelijk of lomp tegen haar gedaan.
In het roedeltje waarin Amy is opgegroeid liep ook een ouder, zwak, kreupel en doof hondje. Dat hondje werd niet verstoten o.i.d., at mee met de rest en genoot de veiligheid van de roedel. Tot op een gegeven moment - Amy was daar toen al weg - er daar een ander roedeltje in het gebied kwam en dit hondje echt is afgeslacht door die vreemde honden. Mijn buurman is er getuige van geweest en het was blijkbaar echt verschrikkelijk en angstaanjagend. Maar goed dat Amy daar toen niet meer was, want die had dat ook nooit overleefd.
Ik was daar een beetje bang voor toen ik Amy net had en Amoz kwam erbij. In het asiel was Amoz best wel een bully die graag af en toe een zwakkere hond te grazen nam om zijn eigen status te bevestigen. Amy was natuurlijk nog ziek, erg zwak en ook nog onzeker. Maar mijn zorgen waren helemaal niet nodig: Amoz is vanaf het eerste moment heel lief, tolerant en beschermend over Amy geweest, hij heeft nog nooit lelijk of lomp tegen haar gedaan.
In het roedeltje waarin Amy is opgegroeid liep ook een ouder, zwak, kreupel en doof hondje. Dat hondje werd niet verstoten o.i.d., at mee met de rest en genoot de veiligheid van de roedel. Tot op een gegeven moment - Amy was daar toen al weg - er daar een ander roedeltje in het gebied kwam en dit hondje echt is afgeslacht door die vreemde honden. Mijn buurman is er getuige van geweest en het was blijkbaar echt verschrikkelijk en angstaanjagend. Maar goed dat Amy daar toen niet meer was, want die had dat ook nooit overleefd.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Mijn hondjes zijn wel echt een roedeltje. Ze zijn volledig aan elkaar gehecht. Maar echt leuk tegen elkaar zijn ze niet. Ze spelen nooit, ze slapen zonder mij nooit in een mandje en ze lijken elkaar te negeren. Als ze druk worden walst Tom over Bas heen en duwt haar zo veel dat ze nu bij opwinding zelf achteruit gaat. Bas aaien zorgt altijd dat Tom zijn neus er tussen duwt en het over neemt. Toch zijn ze enorm aan elkaar gehecht. Als wij apart wandelen en elkaar tegen komen begroeten de hondjes elkaar altijd eerst met een brede kwispel en een lik naar de bek van elkaar. Als Tom weg rent om te jagen gaat Bas meteen zoeken en kijken. Als Bas binnen is en ergens ligt en Tom ziet haar niet dan loopt hij de hele tuin door en het hele huis om haar te vinden. Snuffelend en blij als hij haar ziet.
Toch duwt hij haar weg en eist hij alle aandacht op. En ze spelen dus domweg nooit. Delen ook geen botten en krijgen er ook ruzie om.
Toch duwt hij haar weg en eist hij alle aandacht op. En ze spelen dus domweg nooit. Delen ook geen botten en krijgen er ook ruzie om.
- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Herkenbaar. Toen Maylo vorig jaar ziek werd en zijn einde naderde deed Izzy ook gewoon steeds meer wat ze wilde en begon ze te overheersen. Pikte zijn eten en speelgoed gewoon, deed lelijk als het haar uit kwam. Overigens was het niet vechten of bijten, maar heel subtiel pikte ze steeds een beetje meer rang in. Aan het einde ben ik dus ook echt wel boos op haar geworden en heb ik Maylo in bescherming genomen en toen nam ze gewoon afstand van hem en negeerde alles en haalde het wel uit haar hoofd om nog wat te stelen.
Ondanks dat ze alles samen met Maylo deed voor hij ziek werd, samen slapen, spelen eten en noem maar op.
Nou is Izzy sowieso niet het meest makkelijke hondje en heeft ze soms last van grootsheidswaanzin en in het begin vond ze ook dat Droef hier niks te zoeken had tot ik het zat was en haar op haar nummer heb gezet en wederom Droef in bescherming nam en ook nu doet ze alles samen met Droef. Overigens staat ze nu wel hoger in rang, dat is wel duidelijk maar Droef geeft wel rustig een grens aan en laat haar ook vaak maar denken dat ze de dienst uit maakt.
Ondanks dat ze alles samen met Maylo deed voor hij ziek werd, samen slapen, spelen eten en noem maar op.
Nou is Izzy sowieso niet het meest makkelijke hondje en heeft ze soms last van grootsheidswaanzin en in het begin vond ze ook dat Droef hier niks te zoeken had tot ik het zat was en haar op haar nummer heb gezet en wederom Droef in bescherming nam en ook nu doet ze alles samen met Droef. Overigens staat ze nu wel hoger in rang, dat is wel duidelijk maar Droef geeft wel rustig een grens aan en laat haar ook vaak maar denken dat ze de dienst uit maakt.