Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Leuke wandelingen

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Aantal honden: 2

Leuke wandelingen

Ongelezen bericht door Leonie. »

Ik heb nu drie weken vakantie en alle tijd om leuke uitstapjes met de honden te maken. Volgende week gaan we bijvoorbeeld naar Groenendaal, wat me echt een heerlijke plek lijkt. Dit weekend naar het Twiske en gisteren hier drie uur lekker door het bos gedwaald. Maar ik zou zo graag ook een keer naar het strand met ze willen. Klopt het dat (in Noord- en Zuid-Holland) het enige strand waar honden nu mogen komen bij IJmuiderslag is? Of is er nog een andere plek, die misschien wel met OV te bereiken is?

En nog andere leuke ideeën? Liefst niet al te ver, omdat Lou erg ongeduldig is in het OV en Millie nog steeds af en toe trekt aan de riem, wat op de terugweg nooit een probleem is, maar op de heenweg erg irritant.
lotje&famke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mix Schapendoes en een Teckel

Re: Leuke wandelingen

Ongelezen bericht door lotje&famke »

Bij Parnassia strand mogen de honden ook los. Volgens mij kun je de bus naar Zandvoort strand nemen (zal het zo nog even na kijken). Dan moet je vanaf de bushalte rechts en nog ongeveer 15 minuten lopen naar de strandtent Parnassia (daar mogen honden ook naar binnen). Als je daar het strand opgaat en naar rechts loopt mogen de honden los. Ik heb daar heerlijk gelopen met Pleun. :D
Afbeelding
lotje&famke
Zeer actief

Ik zie net dat dit ook wel Ijmuiderslag wordt genoemd, oeps :lol1: Dan gaat het over hetzelfde stuk. Maar ik vond het daar wel heel geslaagd. Fijne vakantie toegewenst!
Afbeelding
Leonie.
Zeer actief

Oh, ik dacht dat dat een heel eind bij Zandvoort vandaan was. Ik ga nog eens kijken, tnx.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Bij Noordwijk en Monster mogen honden ook het hele jaar los volgens mij is dat Zuid Holland? En in de buurt van Hellevoetsluis, maar das denk ik nog verder.
lotje&famke
Zeer actief

Oooooh, ik had het mis. Zie net op de kaart dat ik bij Bloemendaal aan zee uit de bus ben gestapt (logeerde toen in Overveen) en vandaar ben ik naar Parnassia aan zee gelopen. In het duingebied daar mogen geen honden. Maar als je bij Parnassia rechts gaat mogen ze wel gewoon los.
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Langevelderslag ( noordwijk) mogen ze ook los, tussen noordwijk en katwijk mogen ze los en bij het hondenstrand in noordwijk stopt ook een bus alleen geen idee welke, katwijk is ook te bereiken met de bus, klein stukje lopen naar het strand.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik moet zeggen dat ik aan het strand echt nooit een probleem heb met loslopende honden. Ik ben een keer van Beverwijk naar huis(Friesland) gelopen in 3 dagen, en heb in die tijd de honden eigenlijk nooit vast gehad.
Het ligt heel erg aan het type weer. Als het zonnig is en 30 graden dan ligt t strand vol met zwemmers, maar als t wat waait en het is minder warm, dan 'is' het strand voor de wandelaars en daar storen loslopende honden niet.
Afbeelding
Leonie.
Zeer actief

Wat fijn, ik ga ze allemaal opzoeken als ik weer thuis ben.
janeway
Zeer actief

Ongelezen bericht door janeway »

Je kan in ZH sowieso bij Monster en bij Kijkduin het strand op met je hond. Je moet heel even goed kijken waar je dan mag. Ze mogen daar dan het hele jaar los.
http://www.doggydating.com/losloopgebie ... ty---1-1-1 Ik weet niet of je er komt met deze link maar even via Doggydate gezocht naar strand..
[/list]Koda heeft ook een facebookpagina

Afbeelding
jome
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door jome »

In Noordwijk mogen ze op het strand en vanaf 15 augustus mogen ze ook weer in de duinen, kan je echt heel leuk wandelen
Soooof
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Soooof »

Kijkduin ook inderdaad, ter hoogte van het Roompot park het strand oplopen en dan links. Daar mogen ze het hele jaar los.
Leonie.
Zeer actief

Noordwijk lijkt me echt geweldig, blijkt alleen wel 2 uur reizen (met de auto slechts een ruim half uurtje). Kijkduin ongeveer even lang (vreemd genoeg), maar ook wel de moeite waard denk ik.

De beste optie is waarschijnlijk toch naar Bloemendaal en dan lopen naar Parnassia. Volgens Google Maps is dat 25min lopen. Maar het lijkt me wel mooi, langs de duinen. En des te groter de beloning als je dan bij de zee bent :mrgreen:
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Vanuit Amsterdam lopen er heel veel mensen bij ijmuiderslag. Vanaf centraal kan je bus 82 naar IJmuiden pakken, binnen 45 min ben er. Dan stap je uit bij IJmuiden aan zee. Daar mogen geen honden los. Wel kan je via het binnenmeer naar ijmuiderslag lopen waar ze wel los mogen.
Als je in de ochtend loopt, kom je waarschijnlijk die leuke ridgeback van de dagopvang tegen :lol1:

Groene weelde is ook erg leuk om te wandelen, veel zwem gelegenheden.
Perry en Noah

Afbeelding
Leonie.
Zeer actief

duitse herder schreef:Vanuit Amsterdam lopen er heel veel mensen bij ijmuiderslag. Vanaf centraal kan je bus 82 naar IJmuiden pakken, binnen 45 min ben er. Dan stap je uit bij IJmuiden aan zee. Daar mogen geen honden los. Wel kan je via het binnenmeer naar ijmuiderslag lopen waar ze wel los mogen.
Als je in de ochtend loopt, kom je waarschijnlijk die leuke ridgeback van de dagopvang tegen :lol1:
Ohh ja, das wel een goeie. Die bus is vanaf Sloterdijk nog wel 53 min (moet toch ook langer zijn vanaf CS zou je zeggen?), ik weet niet of Lou dat trekt :p

Gaat die leuke ridgeback ;) daar met de baas of met een uitlaat?
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Buiten het strand kun je ook een prachtige duinwandeling maken in Zandvoort, ze mogen daar het hele jaar los. Als je ingang Wurmenveld neemt en richting Bloemendaal gaat en lekker door de duinen zelf gaat lopen struinen kun je daar een aardige wandeling maken.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Leonie.
Zeer actief

@Tineke, het gaan mij vooral om de zee, maar een keer een duinwandeling is ook een goed idee!
Heavy schreef:Dagje Texel? Ik lees dat je vanaf Amsterdam in een uur bij de boot bent met ov .
Reisplanner zegt ruim 2 uur vanaf huis. Gelukkig gaan we over een paar weken naar Terschelling en in november naar Texel (samen met anderen met de auto). Kijk er echt naar uit.
Leonie.
Zeer actief

Heavy schreef: Oh dan heb je nog genoeg strand in het vooruitzicht , leuk :ok:
Je kunt nooit genoeg strand in het vooruitzicht hebben :mrgreen:
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Leonie. schreef:
duitse herder schreef:Vanuit Amsterdam lopen er heel veel mensen bij ijmuiderslag. Vanaf centraal kan je bus 82 naar IJmuiden pakken, binnen 45 min ben er. Dan stap je uit bij IJmuiden aan zee. Daar mogen geen honden los. Wel kan je via het binnenmeer naar ijmuiderslag lopen waar ze wel los mogen.
Ohh ja, das wel een goeie. Die bus is vanaf Sloterdijk nog wel 53 min (moet toch ook langer zijn vanaf CS zou je zeggen?), ik weet niet of Lou dat trekt :p

Gaat die leuke ridgeback ;) daar met de baas of met een uitlaat?
Met de bazin :D
Perry en Noah

Afbeelding
Leonie.
Zeer actief

Leuk!

We gaan denk ik dit weekend naar het Twiske, dinsdag ofzo de IJmuiden/IJmuiderslagtocht proberen, vrijdag naar Groenendaal en dan heb ik zowaar daarna nog een week vakantie om leuke dingen te proberen :mrgreen:

Groene Weelde staat ook nog op mijn lijstje ja!
Joey.K
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Joey.K »

Ahh ijmuiderslag :) daar woon ik om de hoek :) . Je kan indd de bus nemen of de trein can Amsterdam naar station Driehuis stukje lopen en bij het kanaal alsnog op de bus stappen. En dan inderdaad via het binnenmeer van het grote strand naar ijmuiderslag lopen. De beach Inn (strandtent op ijmuiderslag) is ook relaxed met honden de meeste lopen los over het terras mits ze dat kunnen.
Leonie.
Zeer actief

Oh ja maak mij maar jaloers met je woon er om de hoek ;)

Ik ga denk ik maandag, dan is het mooi weer lijkt het. Moet maar wat kluifjes mee voor in de bus op de heenweg. En hopelijk slapen ze dan een tijdje. Millie is trouwens een prima busreiziger, maar Lou...
Leonie.
Zeer actief

Mmmmja, heb ik weer...
Joey.K
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Joey.K »

De bunker route is ook best leuk ;)

En ja sorry 5 min met de auto dan ben ik er.. maar troost je voorheen woonde ik er 10 minuten lopen vandaan haha. Ik geniet dan weer meer van wandelingen in bossen of heide :) omdat dat weer eens iets anders is
Leonie.
Zeer actief

Wat is de bunker route?

En weet iemand toevallig of die zooi ook/nog bij IJmuiderslag ligt?
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Noordwijk is als je met de trein naar leiden gaat en vanaf daar met de bus ook goed te doen met ov. Hondenstrand is vanaf de bushalte wel een stukje lopen denk 10 min. Goed te doen. De duinen van Katwijk mogen ze ook los. Het strand volgens mij nog niet officieel.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Leonie.
Zeer actief

Oh ja! Vorige keer had ik het verkeerde station hier ingevuld, maar ik zie nu dat het inderdaad meevalt, anderhalf uur reizen. Op Google maps lijkt het wel een strand vol ligbedjes en terrassen, of valt dat mee?

Millie is vannacht aan het overgeven en heeft 's avonds de kokosmat in de hal onder gediarreed, dus ik denk niet dat ik het aandurf, maar dan doen we het een van de andere dagen.
Leonie.
Zeer actief

Oh ja! Vorige keer had ik het verkeerde station hier ingevuld, maar ik zie nu dat het inderdaad meevalt, anderhalf uur reizen. Op Google maps lijkt het wel een strand vol ligbedjes en terrassen, of valt dat mee?

Millie is vannacht aan het overgeven en heeft 's avonds de kokosmat in de hal onder gediarreed, dus ik denk niet dat ik het aandurf, maar dan doen we het een van de andere dagen.
Leonie.
Zeer actief

Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Het hondenstrand in Noordwijk is druk ja maar in de regel als je een kilometer verder loopt is het weer rustiger. Weet enkel niet of de honden dan ook nog los mogen.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”