Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rare riem tegen trekken??

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Rare riem tegen trekken??

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Ik zag het op FB voorbij komen... en nu is me de naam ontschoten :denken:
Een gewone halsband, een riem de van de halsband naar het eind van de ribbekast loopt, daar zit een ring/stop, de riem gaat vervolgens om de buik van de hond :hmmm:
De hond zou dan niet meer trekken. dat zou ik ook niet doen je hele maagstreek word afgeknepen :ugh:
dit is volgens mij zeer onbekwaam voor de hond.

Gebruikt iemand hier deze methode?
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Rare riem tegen trekken??

Ongelezen bericht door blondie »

Is dat niet iets waar vorige keer ook al een discussie over was? Een vrouw hier die ook uitvallende honden en trekkende honden op die manier met 90 minuten op de rails krijgt?
Naam even kwijt..
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Ik adviseer een sliplijn om één van de voorpoten :mrgreen:
Snap niet dat niemand die methode gebruikt :pffff:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
mosquito1980
Zeer actief

blondie schreef:Is dat niet iets waar vorige keer ook al een discussie over was? Een vrouw hier die ook uitvallende honden en trekkende honden op die manier met 90 minuten op de rails krijgt?
Naam even kwijt..
Het doet me een beetje aan rodeo denken, daar wordt ook een touw om de liezen van paard/stier gebonden je ziet de reactie van die beesten :O:
Instant Trainer Dog Leash heet dat ding.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

hmm, nou ja ok. Ik vond een filmpje erover
Was dus niet een lijn van die mevrouw waar ik eerder van dacht dat je haar riem/methode bedoelde.
Feather__
Zeer actief

Ongelezen bericht door Feather__ »

't zal vast helpen ja.. Maar of je dat moet willen is een tweede :blauwoog:
Afbeelding
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Feather__ schreef:'t zal vast helpen ja.. Maar of je dat moet willen is een tweede :blauwoog:
Nou, precies. Ben ik toch blij zoiets nooit 'nodig' te hebben gehad voor m'n honden :ugh:
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Voor honden die anders andere honden slopen of niet te houden zijn, vind ik vrijwel iedere oplossing prima.
Puur voor mijn eigen prettigere gevoel op straat.

Minder vanuit mijzelf bezien maar iets algemener,
Er zijn toch wel erg veel mensen die de gewone basisopvoeding van hun hond nauwelijks voor elkaar krijgen.
En ik vind het bizar dat er steeds heftigere hulpmiddelen gebruikt worden, puur om de onkunde van de eigenaars in goede banen te kunnen leiden. (of lijden misschien wel... )
Afbeelding
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Hier een ordinair jacht lijntje, maar, eerlijk beredeneerd, waarom zou dat minder "heftig" zijn dan bv een riem om de buik geslagen, of een halti? Een riem om de nek kan ook behoorlijk wat schade geven, ik ben er zelf niet van overtuigd dat dit minder kwaad kan dan bv een halti of bv zo'n master lead. Als er zoveel aanbod is, houdt dat gewoon in dat niets ideaal is. Wat logisch is, een hond is niet gefokt om aan welk leidsel ook te lopen.
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

sirene schreef:Ik adviseer een sliplijn om één van de voorpoten :mrgreen:
Pffff het mocht wat, ik doe gewoon kluisters om hun poten :pffff:
Werkt echt perfect :cheer:
Bedoel je misschien een Ulead mosquito?
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
mosquito1980
Zeer actief

Ptje schreef:
sirene schreef:Ik adviseer een sliplijn om één van de voorpoten :mrgreen:
Pffff het mocht wat, ik doe gewoon kluisters om hun poten :pffff:
Bedoel je misschien een Ulead mosquito?
Nee, het is geen Ulead.
Het heet echt Instant Trainer Dog Leash.... vreemde naam eigenlijk :hmmm:
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Ptje schreef: Pffff het mocht wat, ik doe gewoon kluisters om hun poten :pffff:
Wat Oxazepam in de bek, dan ben jíj degene die ze vooruit trekt :lol1:
mosquito1980
Zeer actief

Sandra&co schreef:
Ptje schreef: Pffff het mocht wat, ik doe gewoon kluisters om hun poten :pffff:
Wat Oxazepam in de bek, dan ben jíj degene die ze vooruit trekt :lol1:
Ahaaaaa, daar krijg jij zulke leuke onderschriften door :wink:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

blondie schreef:hmm, nou ja ok. Ik vond een filmpje erover
Was dus niet een lijn van die mevrouw waar ik eerder van dacht dat je haar riem/methode bedoelde.
Volgens mij wordt in Amerika ook de onmiddellijke stop "woah" zo aangeleerd :denken:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Anne&Taar schreef:Hier een ordinair jacht lijntje, maar, eerlijk beredeneerd, waarom zou dat minder "heftig" zijn dan bv een riem om de buik geslagen, of een halti? Een riem om de nek kan ook behoorlijk wat schade geven, ik ben er zelf niet van overtuigd dat dit minder kwaad kan dan bv een halti of bv zo'n master lead. Als er zoveel aanbod is, houdt dat gewoon in dat niets ideaal is. Wat logisch is, een hond is niet gefokt om aan welk leidsel ook te lopen.
:ok: Inderdaad.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Het lijkt me best irritant, omdat het bevestigingspunt zo achterop de hond zit. Je hebt totaal geen controle over de richting.

Maar goed, stuur en rem kan gescheiden. Neem er een jachtlijntje bij voor t stuur en je kunt lekker aan de wandel.
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Paisley schreef:Het lijkt me best irritant, omdat het bevestigingspunt zo achterop de hond zit. Je hebt totaal geen controle over de richting.

Maar goed, stuur en rem kan gescheiden. Neem er een jachtlijntje bij voor t stuur en je kunt lekker aan de wandel.
Al dat soort 'hulpmiddelen' zijn bedacht omdat ze irritant zijn voor de hond, anders werkt het niet :19: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Sandra&co

Liesbeth schreef:
Paisley schreef:Het lijkt me best irritant, omdat het bevestigingspunt zo achterop de hond zit. Je hebt totaal geen controle over de richting.

Al dat soort 'hulpmiddelen' zijn bedacht omdat ze irritant zijn voor de hond, anders werkt het niet :19: .
En 't is gewoon makkelijk natuurlijk...de quick fix waar veel mensen van houden. Een hond opvoeden moet vooral geen moeite kosten.

Izzy loopt nog steeds niet erg netjes aan de riem. Sofi wel. Ik snap niet wat ik fout heb gedaan.
mosquito1980
Zeer actief

Ik deed vanmorgen de riem om de buik van Vusi om te kijken hoe ze zou reageren...
Nou precies als een rodeo stier... eerst maakte ze een rare bokkesprong, daarna draaide ze zich om om vervolgens heel boos in de riem te bijten :LOL:
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

blondie schreef:Is dat niet iets waar vorige keer ook al een discussie over was? Een vrouw hier die ook uitvallende honden en trekkende honden op die manier met 90 minuten op de rails krijgt?
Naam even kwijt..

Nee die gebruikt een Choking collar oftewel slip ketting ;) gaat niet over de borstkas.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Anne&Taar schreef:Hier een ordinair jacht lijntje, maar, eerlijk beredeneerd, waarom zou dat minder "heftig" zijn dan bv een riem om de buik geslagen, of een halti? Een riem om de nek kan ook behoorlijk wat schade geven, ik ben er zelf niet van overtuigd dat dit minder kwaad kan dan bv een halti of bv zo'n master lead. Als er zoveel aanbod is, houdt dat gewoon in dat niets ideaal is. Wat logisch is, een hond is niet gefokt om aan welk leidsel ook te lopen.
Van dattum, ik denk dat dit ding minder schadelijk is van een halti of gentle leader.
Sandra&co schreef:
Liesbeth schreef:

En 't is gewoon makkelijk natuurlijk...de quick fix waar veel mensen van houden. Een hond opvoeden moet vooral geen moeite kosten.

Izzy loopt nog steeds niet erg netjes aan de riem. Sofi wel. Ik snap niet wat ik fout heb gedaan.
Ach ja wat is een quick fix? Ik heb bij herplaatsers ook wel eens een prikkebandje gebruikt en bij Hippo ook in het begin met fietsen. Vooral voor mijn eigen veiligheid, pubermechels die gewend zijn volle kracht in de lijn te hangen, daar worden je slijmbeurzen niet blij van. Echter het is altijd tijdelijk.

En wat betreft SPA die trekken, ze zijn wel een beetje de categorie van de zeer hoge pijngrens en vinden dingen die de gemiddelde hond als aversief /vervelend ervaart niet vervelend. Hippo trekt ook als je hem niet in de gaten houdt. Hij kan onder appèl keurig strak naast je been lopen (los en aangelijnd), maar als je niks zegt, dan probeert hij bijna elke wandeling wel of hij in de riem kan gaan hangen. Dat mag hij nooit van ons en hij is al bijna 6,5jr :engel:
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Sandra&co schreef:
Liesbeth schreef:

Shib was 8 toen hij eindelijk een beetje normaal aan de lijn kon lopen. Je hebt nog ff de tijd dus :mrgreen:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
rovianne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door rovianne »

Onze 10 jarige cocker trekt al zijn hele leven aan de lijn. Niks interesseert hem, met een halsband trekt hij zelfs zijn hele strottenhoofd aan gort dus op aanraden van de dierenarts maar een tuig aangedaan. Alles al geprobeerd tegen het trekken. Volgens de fokker zit het in de lijn, alle honden die ze heeft gehad en alle afstammelingen doen dit en is er niet uit te krijgen. Ach we hebben ons er maar bij neergelegd.
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Tsja ik heb hier niet echt een mening over. Ik heb met de gewone riem ook wel eens een lus om de buik gemaakt (nav een tip van iemand hier op het forum), dan krijg je min of meer hetzelfde idee. Het werkte enigszins, ik kan echt niet zeggen dat Oor er veel om maalde. In tegenstelling tot de gentle leader die ik ooit had, die vond ze wél heel naar (en heb ik dus ook niet echt gebruikt). Nu heeft ze een fatsoenlijk antitrektuigje. Daar geeft ze ook helemaal niks om, maar het werkt wel. 5 Jaar lang heeft ze getrokken, en sinds dat tuigje is het over. Mensen die me hebben zien lopen die eerste jaren weten dat niemand kan zeggen dat ik het tuigje heb gekocht als "quick fix" of zodat ik dan niet meer hoef op te voeden. Dat gun ik andere mensen én honden ook, en als voor een hond dit gevaarte werkt zonder dat het al te veel ongemak oplevert, waarom niet? Ik denk dat een leven lang trekkend rondlopen met een gefrustreerd baasje aan de andere kant van de riem een stuk slechter is voor je gezondheid, dan af en toe even wat ongemak ervaren van een antitrekgeval.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Ik zie een beetje trekken altijd maar als teken dat ik wat moet doorlopen. Volgens mij is het voor een hond ook helemaal niet lekker om op mensen tempo te lopen. De hele tijd een langzamer tempo aanhouden dan je eigen tempo lijkt mij ook niet fijn.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Liesbeth schreef:

Nee, irritant voor de eigenaar. Door deze bevestiging is het voor de hand liggend dat de hond voorop komt te lopen, en dat je geen invloed hebt op de richting. Dan bungel je er dus achteraan, terugtrekkend. Daarmee maak je jezelf bij zo'n hond volstrekt belachelijk.

Als ik een hond heb die neigt tot trekken, mag hij me niet inhalen en loop ik voorop. Met zo'n tuig kan dat haast niet.
Afbeelding
mijke
Zeer actief

Paisley schreef:Als ik een hond heb die neigt tot trekken, mag hij me niet inhalen en loop ik voorop. Met zo'n tuig kan dat haast niet.
Ik had je veel succes gewenst met Oor in haar jonge jaren :mrgreen: Velen zeiden dat zij dat varkentje wel zouden wassen. Velen hebben gefaald :LOL:
mijke
Zeer actief

veertje schreef:Ik zie een beetje trekken altijd maar als teken dat ik wat moet doorlopen. Volgens mij is het voor een hond ook helemaal niet lekker om op mensen tempo te lopen. De hele tijd een langzamer tempo aanhouden dan je eigen tempo lijkt mij ook niet fijn.
Dat is volgens mij ook zo! Als ik doorloop is het voor Oor nog steeds sjokken. Dat is gewoon drie keer niks voor zo'n hond. Als ze los is rent ze altijd 30 meter vooruit, gaat daar uitgebreid snuffelen tot ik haar ingehaald heb, wacht nog even en spurt me weer voorbij. Ja, zo wandel ik dus niet :Q:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Paisley schreef: Als ik een hond heb die neigt tot trekken, mag hij me niet inhalen en loop ik voorop. Met zo'n tuig kan dat haast niet.
ik heb nu bijna 20 jaar honden en blijf deze opmerkingen tegenkomen.

ik doe echt iets fout denk ik.

willem trekt vaak niet maar ook vaak wel. het is geen losgeslagen stier hoor, maar ontspannen aan een slap lijntje? neuh, dat is niet vaak. ik moet er wel echt mee bezig zijn dan

"willem, je mag me niet inhalen" werkt toch minder goed dan ik zou hopen :engel:

kun je eens uitleggen hoe jij dat dan doet?
Afbeelding
Sandra&co

Hippo schreef:Ach ja wat is een quick fix? Ik heb bij herplaatsers ook wel eens een prikkebandje gebruikt en bij Hippo ook in het begin met fietsen. Vooral voor mijn eigen veiligheid, pubermechels die gewend zijn volle kracht in de lijn te hangen, daar worden je slijmbeurzen niet blij van. Echter het is altijd tijdelijk.

En wat betreft SPA die trekken, ze zijn wel een beetje de categorie van de zeer hoge pijngrens en vinden dingen die de gemiddelde hond als aversief /vervelend ervaart niet vervelend. Hippo trekt ook als je hem niet in de gaten houdt. Hij kan onder appèl keurig strak naast je been lopen (los en aangelijnd), maar als je niks zegt, dan probeert hij bijna elke wandeling wel of hij in de riem kan gaan hangen. Dat mag hij nooit van ons en hij is al bijna 6,5jr :engel:
En weet je, dat is dus ook zoiets frustrerends! Als ze los loopt en ik zeg dat ze naast moet lopen, doet ze dat prima - in ieder geval, goed genoeg voor waar ik het voor gebruik. Gaat de riem om, dan snapt ze dat hele commando niet meer :LOL: Ach ja, ik lach er maar een beetje om. Erg hard trekt ze sofiso niet, het is eigenlijk meer een lichte druk. Kan er wel mee leven.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”