Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

verzachtende shampoo?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

nomo
Zeer actief
Aantal honden: 2

verzachtende shampoo?

Ongelezen bericht door nomo »

Morris had wat jeuk. Geen vlooien gelukkig. Normaal gesproken laat ik hem eens wat extra zwemmen, borstel ik hem nog een keer goed door zodat hij weer van de kriebelende onderwol verlost is en dan gaat het wel goed.
Maar nu was ik op vakantie en helaas is hij toch gaan krabben/bijten waardoor hij nu een fijne beginnende hotspot heeft en zijn huid op sommige plekken flink geïrriteerd is. En dat jeukt natuurlijk nog meer, dus je komt nu in zo'n vicieuze cirkel terecht :(:
Op zijn kont heeft hij nu een mooie kale plek die ik al ingesmeerd heb met honingzalf. Maar ja, dat smeert lastig tussen de haren en kan hem moeilijk compleet onderdompelen in de honingzalf.
Denk dat het wel goed is om hem even flink te wassen nu met een shampoo die de huid wat kalmeert/verzachtend werkt. Iemand tips en ideeën?! Ik was hem niet zo vaak en meestal gebruik ik dan gewoon wat babyshampoo oid. Dus waar kan ik hem nu het beste mee wassen?
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Re: verzachtende shampoo?

Ongelezen bericht door veertje »

Ik zou hem alleen wassen als je hem ook heel goed droog kan maken nu, anders blijft het te lang nat en warm en dat lijkt me alleen maar bevorderend voor een hotspot. Misschien even naar de trimmer voor een goede was- en droogbeurt?
annnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje

Ongelezen bericht door annnie »

Misschien niet de mooiste oplossing, maar kun je de vacht niet wegknippen/scheren rond de hotspot? Dan kun je makkelijker smeren en broeit het ook niet zo
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

cooperv schreef:Misschien niet de mooiste oplossing, maar kun je de vacht niet wegknippen/scheren rond de hotspot? Dan kun je makkelijker smeren en broeit het ook niet zo
dat doe ik bij Pom idd ook altijd, helemaal kortknippen rondom de hotspot. Honingzalf wordt hier alleen maar smeriger trouwens, daar plakt alles in. Ik doe er tegenwoordig groene leem op, of niets.
Er is wel dat soort shampoo, kan je bij de DA vast ook wel krijgen denk ik. Ik was altijd met min eigen shampoo, of anders met Dreft. En dan idd goed droogmaken. Hotspots zelfs doe ik altijd met betadinescrub, 1 keer, en dan dus zo goed mogelijk droogdeppen en groene leem erop
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Inderdaad hotspot kaal knippen/scheren geneest het het best en snelst :ok:
Ik heb dagelijks met Betadine zeep gewassen aan het eind van de hotspot (pus weg) waste ik af en toe met Berkenteer shampoo.
nomo
Zeer actief

Rond de hotspot is het al kaal. Hij had al een mooi begin gemaakt :roll: en de rest heb ik weggeknipt. Groene leem is ook wel een idee. Heb ik nog wel staan. Kan ik wel proberen op de hotspot.

Vlooien zijn het volgens mij niet. Nogmaals gecheckt en zie niks.
En de hele jeukeritis is ook weer begonnen na een pipetje Advantix. Het is meer anti-vlo-spul-jeuk dan vlooienjeuk denk ik. Durf nu ook niet echt nog weer wat anti vlo te geven. Ben bang dat het daar dan ook weer erger van wordt. Maar ja, is het wel een vlo dan wordt het ook niet beter als ik niks geef...

Trimmer zou wel wat zijn om hem daar even goed te laten wassen/uitblazen, maar ken er hier geen enkele in de buurt die dat kan doen. Of ze doen alleen kleine hondjes, of ze weten nauwelijks de voor- en achterkant van een hond te onderscheiden :vaag:
Als iemand nog een goede trimmer weet in het Noorden...
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Ik heb geen allercalm maar wel een andere shampoo van Virbac en daar ben ik erg tevreden over. Ze krijgen er geen droge huid van, super zacht haar en geen roos.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

nomo schreef:Rond de hotspot is het al kaal. Hij had al een mooi begin gemaakt :roll: en de rest heb ik weggeknipt. Groene leem is ook wel een idee. Heb ik nog wel staan. Kan ik wel proberen op de hotspot.

Vlooien zijn het volgens mij niet. Nogmaals gecheckt en zie niks.
En de hele jeukeritis is ook weer begonnen na een pipetje Advantix. Het is meer anti-vlo-spul-jeuk dan vlooienjeuk denk ik. Durf nu ook niet echt nog weer wat anti vlo te geven. Ben bang dat het daar dan ook weer erger van wordt. Maar ja, is het wel een vlo dan wordt het ook niet beter als ik niks geef...

Trimmer zou wel wat zijn om hem daar even goed te laten wassen/uitblazen, maar ken er hier geen enkele in de buurt die dat kan doen. Of ze doen alleen kleine hondjes, of ze weten nauwelijks de voor- en achterkant van een hond te onderscheiden :vaag:
Als iemand nog een goede trimmer weet in het Noorden...
Heb je zo'n hondenwasserette in de buurt? Dan kan je het zelf doen. Moet je wel even goed kijken wat voor blazer ze gebruiken, want die bij mij in de buurt is standje föhn, dus heb je niks aan. Bij mijn ouders zit er eentje die wel hard blaast.
Wildflower
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collies

Ongelezen bericht door Wildflower »

van mijn DA de tip gekregen om meteen ruim rondom de hotspot het haar weg te knippen en dan wassen met Betadine-scrub. Zolang de boel nog niet open en ontstoken is niks erop smeren, gewoon aan de lucht laten drogen.

Dit elke dag herhalen.
Het werkt hier goed bij Ben!
vaagheid
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugese scoobydoo
Contacteer:

Ongelezen bericht door vaagheid »

Wij hebben een aantal goede shampoo's van washbar in ons assortiment die precies voor dit soort doeleinden gemaakt zijn. Met alleen natuurlijke ingredienten en neem, manuka en kanuka tegen jeuk/ontstekingen/infecties.

Te vinden in onze webshop, http://www.metiso.nl. Maar als je wil kan ik je ook wel een stukje zeep op proef sturen. De Itch soothe range is eigenlijk het beste hiervoor maar die kan ik niet in stukjes hakken. De normale zeep bar zou het werk ook moeten doen. Stuur me even een pb als je belangstelling hebt, dan stuur ik je een stukje om te proberen.

Neem is ook effectief tegen vlooien trouwens, een natuurlijk vlooienmiddel hebben we ook (ik moest het als wetenschapper zijnde natuurlijk even testen dus ik heb vlooien ermee gemarteld en ze gaan echt dood :cool2: ). Teken gaan ook dood maar dat duurt wat langer, ze hebben er wel een hekel aan.
Washbar, 100% natuurlijke shampoo uit Nieuw-Zeeland voor paarden en honden
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

nomo
Zeer actief

Rosita, dankjewel! :lief: Wil er best een stukje voor rijden als het dan een goed adres is.
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Qua shampoo vind ik coatex van vetplus erg prettig.
Alfil heeft een gevoelige huid en soms opeens last van onverklaarbare jeuk. Dan was ik hem wat vaker met deze shampoo en ik merk echt dat het hem goed doet.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
vaagheid
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugese scoobydoo
Contacteer:

Ongelezen bericht door vaagheid »

Had je hem al ontvangen Nomo?

Zijn er nog anderen die honden met huidproblemen hebben? Ik heb nog 3 kwartjes over voor mensen die het eens willen proberen. De ingrediënten werken tegen schimmels, bacteriën, ontstekingen, jeuk en andere irritaties.
Washbar, 100% natuurlijke shampoo uit Nieuw-Zeeland voor paarden en honden
nomo
Zeer actief

Ik heb hem gekregen en Morris er net mee gewassen! Kan over het resultaat dus nog weinig zeggen, maar de shampoobar zelf is wel heel erg fijn! Het ruikt in elk geval stukken beter dan de gewone hondenshampoo en kon hem er makkelijk mee wassen :ok:

Als het nu ook nog zorgt voor een blije Morris ben ik helemaal tevreden :cheer:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”