Nanna schreef:Tineke schreef:Nanna schreef:
Ik hou namelijk wèl van honden.
Dat zal het zijn dat doen andere uiteraard niet enkel jij

Als je zo'n hond op een regenachtige zondagmiddag van MP haalt omdat je wegens slechte prestaties elders opeens trek hebt in een intimidatiemormel dan geeft dat wmb geen blijk van hondenliefde, nee.
Het is natuurlijk niet voor niets dat in ons omringende landen wèl maatregelen zijn genomen tegen dit type hond. Dat komt ergens vandaan. En helaas is dat niet veroorzaakt door bazen die zo goed wisten wat ze in handen hadden en er verantwoordelijk mee omgingen.
Ik hoef alleen hier in het bos maar te kijken naar die aso schreeuwjunk met z'n pitbull om te weten waar dat dan wel vandaan komt.
Nee hoor je houd enkel van honden als je er zo zorgvuldig en zorgzaam mee omgaat als jij doet
Niemand zegt dat er geen maatregelen moeten worden getroffen , er werd gevallen over jouw opmerking dat ze acuut dood mochten zodra ze het asiel binnen stapte. Maar goed dat was in een opwelling van boosheid gedaan omdat je zo aangeslagen was door het bericht.
Er zijn teveel van dit soort honden daar ben ik ook wel van overtuigd en ze worden , net als andere honden overigens , net zo makkelijk aan als afgeschaft. Het probleem met deze honden is dat je niet zo makkelijk kunt doorsluizen als met andere honden als je ze zat bent en het aanbod groter is dan de vraag.
Wat mij betreft zou de fok dus ook mogen worden aangepakt, want dat is imo de bron van de ellende.