Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Duits herderpupje doodgebeten

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Re: Duits herderpupje doodgebeten

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Nanna schreef:Hij kwam uit een asiel en is nadat hij Beer doodbeet, ingeslapen. Dat hebben ze meteen laten doen. Zij konden ook niet weten dat hij zo zou reageren.

Tsja. Je kunt je natuurlijk ook eens ergens in verdiepen voordat je het aanschaft :roll:
Nou, idd. Een hond die je niet kent moet je ook niet zomaar overal gelijk lekker vrij laten lijkt mij.
Eerst je hond maar eens leren kennen.
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Wat ontzettend dom van die eigenaren van die hond... en net zo dom van het asiel dat hem geplaatst heeft :(
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Ik vind dat asielen aansprakelijk moeten worden gesteld voor de gevolgen van hun brakke plaatsingsbeleid.... dan kijken ze wel uit voordat ze al die agressieve joekels zo maar weer uitplaatsen....
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Verdomme zeg. :boos: :boos:
Afbeelding
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Inderdaad, alleen maar verliezers :cry:
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

fes/lou schreef:Ik vind dat asielen aansprakelijk moeten worden gesteld voor de gevolgen van hun brakke plaatsingsbeleid.... dan kijken ze wel uit voordat ze al die agressieve joekels zo maar weer uitplaatsen....
Dit vind ik wel een hele goede... dat een asiel nog een x-periode na plaatsing verantwoordelijk blijft bij bijtincidenten
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Eilfy schreef:
fes/lou schreef:Ik vind dat asielen aansprakelijk moeten worden gesteld voor de gevolgen van hun brakke plaatsingsbeleid.... dan kijken ze wel uit voordat ze al die agressieve joekels zo maar weer uitplaatsen....
Dit vind ik wel een hele goede... dat een asiel nog een x-periode na plaatsing verantwoordelijk blijft bij bijtincidenten
Per direct invoeren. Ik vermoed dat men dan alle klapkaken en andere HR honden standaard laat inslapen. Goed idee dus.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Naar verhaal met enkel maar verliezers :ugh:

Er zitten zoveel van dit soort honden in de asiels dus het lijkt me dat ze daarin best wat selectiever kunnen kijken welke hond wel en welke niet geplaatst kan worden.
Je krijgt ze niet allemaal op een eigen plek , daarvoor zijn het er teveel dus in dat opzicht is het wellicht zelfs humaner om de agressieve types in te laten slapen.
Overigens kunnen ze dan wel op een storm van kritiek rekenen en worden ze viraal gefileerd, dat is wel de andere kant :ugh:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik ook dan ben je er heel snel vanaf
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Wildflower
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collies
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Wildflower »

Wat verdrietig weer :ugh:
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Tineke schreef:Naar verhaal met enkel maar verliezers :ugh:

Er zitten zoveel van dit soort honden in de asiels dus het lijkt me dat ze daarin best wat selectiever kunnen kijken welke hond wel en welke niet geplaatst kan worden.
Je krijgt ze niet allemaal op een eigen plek , daarvoor zijn het er teveel dus in dat opzicht is het wellicht zelfs humaner om de agressieve types in te laten slapen.
Overigens kunnen ze dan wel op een storm van kritiek rekenen en worden ze viraal gefileerd, dat is wel de andere kant :ugh:
Dat zal best, maar ook daar went Nederland wel weer aan.... Wat moet je anders met overschotten die nooit meer geplaatst kunnen worden? Levenslang opsluiten is een ergere straf dan humaan euthanaseren
Tineke
Zeer actief

fes/lou schreef:
Tineke schreef:Naar verhaal met enkel maar verliezers :ugh:

Dat zal best, maar ook daar went Nederland wel weer aan.... Wat moet je anders met overschotten die nooit meer geplaatst kunnen worden? Levenslang opsluiten is een ergere straf dan humaan euthanaseren
Ja dat vind ik ook , sterker nog ik ben ervoor om sommige niet plaatsbare honden in te laten slapen maar als zoiets naar buiten komt is de kritiek niet mals dat heb ik ook al vaak zat gezien.
Gewoon realistisch kijken naar een hond en naar zijn kansen lijkt mij het eerlijkst ook voor de hond ook als dat inslapen betekent.
Afbeelding

Adjani & Tyson
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull terrier
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door Adjani & Tyson »

Ik snap niet dat je kan roepen dat een hele groep honden dood moet, vanwegebhet type. Ome Dolfje riep ook ooit zo iets en die spoorde ook niet.

Vreselijk voor het baasje van de pup. In mijn mening zijn de nieuwe baasjes wel gewoon verantwoordelijk. Als je de hond niet kent laat je hem toch niet zomaar los
Laatst gewijzigd door Adjani & Tyson op 06 aug 2017 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Dat is dus in bv Amerika het geval. Daarom dat ze daar wel uitkijken om een bepaald type te plaatsen en eerder overgaan op inslapen, wat dan ook weer veel weerstand geeft onder de mensen.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Idd niet geboren laten worden, maar voor nu zijn ze er wel, en moeten mensen die er mee lopen wat bewust zijn hebben , lijkt me een goede zaak....
Adjani & Tyson
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull terrier
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door Adjani & Tyson »

@nanna Ja oke kan ik me iets bij voorstellen. Maar mijn reactie was op jou onderste stukje tekst uit de openingspost

Oja en dat je zoveel breedbekkies op mijn fotos ziet is omdat ik voornamelijk met breedbekkies wandel (ik vind ze wel leuk :tongue: ) en de kleintjes over laat aan diegene die dat graag doen. Er zitten er doorgaans net zoveel als breedbekkies. Echt waar
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

crutz schreef:

Dat is dus in bv Amerika het geval. Daarom dat ze daar wel uitkijken om een bepaald type te plaatsen en eerder overgaan op inslapen, wat dan ook weer veel weerstand geeft onder de mensen.
Precies. Die kijken wel 10x naar t gedrag. Zelfs baknijd is al einde verhaal
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Tineke
Zeer actief

Nanna schreef:
Adjani & Tyson schreef:Ik snap niet dat je kan roepen dat een hele groep honden dood moet, vanwegebhet type. Ome Dolfje riep ook ooit zo iets en die spoorde ook niet.
Omdat het grootste gedeelte van de eigenaars er nul mee kan omgaan. En voor mij hoeven ze niet dood, laat maar gewoon uitsterven. .
Nou dat zeg je anders wel hoor en niet voor het eerst :19:

Nanna schreef: Wanneer komt er nou eens een acuut afspuitbeleid voor dit type hond zodra het één poot over de drempel van het asiel zet. Weg ermede.
Afbeelding

renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

malinois schreef:Precies. Die kijken wel 10x naar t gedrag. Zelfs baknijd is al einde verhaal
tegen de tijd dat ik dat een reden tot inslapen vind, stop ik met hondenhouden en ga ik postzegels verzamelen.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Tineke
Zeer actief

malinois schreef:
crutz schreef:

Precies. Die kijken wel 10x naar t gedrag. Zelfs baknijd is al einde verhaal
Nou dat vind ik som ook best overdreven hoe er daar gekeken wordt naar asielhonden en hun plaatsbaarheid.
Maar als je aanbod veel groter is dan de vraag moet je toch ergens op gaan selecteren en dan lijkt me gedrag wel het eerste waar je naar kijken moet.
Afbeelding

fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Neemt niet weg trouwens dat ik het ook sneu vind voor de bazen van de pitbull. Ik gok zomaar dat die een wat rooskleurig verhaal gehoord hebben over de hond... als je nl echt goed verteld is wat je in huis haalt denk ik dat je er anders mee omgaat en geen onnodige risico's neemt...
Tineke
Zeer actief

Nanna schreef:
Tineke schreef:
Nanna schreef:
Adjani & Tyson schreef:Ik snap niet dat je kan roepen dat een hele groep honden dood moet, vanwegebhet type. Ome Dolfje riep ook ooit zo iets en die spoorde ook niet.
Omdat het grootste gedeelte van de eigenaars er nul mee kan omgaan. En voor mij hoeven ze niet dood, laat maar gewoon uitsterven. .
Nou dat zeg je anders wel hoor en niet voor het eerst :19:

Nanna schreef: Wanneer komt er nou eens een acuut afspuitbeleid voor dit type hond zodra het één poot over de drempel van het asiel zet. Weg ermede.
Omdat daar een verschi zit. Wat bij hun baas zit mag daar van mij blijven, mits gemuilkorfd en aangelijnd. Zodra het in het asiel komt kan het dood, als blijkt dat er gestoorde hondagressie aanwezig is. En daarna laten we fijn alles uitsterven.
Hoeven er geen onschuldige honden meer doodgebeten te worden omdat een genetische code dat zo voorschrijft.
Ja maar dat is dus wezenlijk wat anders dan wat je eerst zei daar heb je het over een acuut afspuitbeleid zodra het een poot over de drempel zet :19:
Afbeelding

Mieke2
Actief

Ongelezen bericht door Mieke2 »

Ben het helemaal met bovenstaande eens. Als het aanbod groter is dan de vraag, PLUS daarbij dat heel veel hondenliefhebbers die een herplaatser willen, NIET EENS meer belangstelling hebben voor vele asielhonden, vanwege hun agressieve karakter, maar liever een lieve hond uit het buitenland een tweede kans geven, dan is het duidelijk dat de asiels een fout beleid voeren.
Euthanasie is een milde dood, waarom die niet gegund aan de vele vechthonden en aanverwanten die door onkunde/onvermogen van hun baasjes in het asiel belanden en géén tweede kans moeten krijgen ivm de slachtoffers die daardoor kunnen vallen.
De doodgebeten honden, zoals ook nu weer pupje Beer sterven een gruwelijke dood, en waarvoor?? Omdat de asiels hun verantwoordelijkheid NIET nemen.
Waren er die vechthonden en aanverwanten niet om uit te kiezen voor mensen die een hond een tweede kans gunnen, dan was dit niet gebeurd.
Dan hadden de eigenaars van Beer geen trauma om te verwerken, evenals de nieuwe eigenaren van de vechthond/pitbull.
En had pupje Beer nog geleefd.
Heel erg verdrietig dat dit WEER moest gebeuren.
S@ndr@
Zeer actief

Nanna schreef:
Tineke schreef: Ja maar dat is dus wezenlijk wat anders dan wat je eerst zei daar heb je het over een acuut afspuitbeleid zodra het een poot over de drempel zet :19:
Toen was ik witheet. Heel raar, dat word ik altijd als er wéér een hond wordt doorgebeten door een klapkaak. En eigenlijk mag het ook wel van mij. Dat er uit de asielen gewoon geen vechthonden meer gehaald kunnen worden. Plus een algeheel fokverbod met zware sancties voor overtreders.
Het beste lijkt het me om dit nu voor eens en altijd met wortel en tak uit te roeien. Die honden hebben geen enkel maatschappelijk draagvlak. Mensen (tenminste de mensen die ik ken) moeten er niks van hebben. Honden met zo'n genetische predispositie tot het op niks af killen van andere honden horen in deze maatschappij niet thuis.
wit heet of niet m je moet er gewoon niets van hebben ieder topic over dit onderwerp is het 100% duidelijk...... geen misverstanden daar....... :U:
Tineke
Zeer actief

Nanna schreef:
Tineke schreef: Ja maar dat is dus wezenlijk wat anders dan wat je eerst zei daar heb je het over een acuut afspuitbeleid zodra het een poot over de drempel zet :19:
Toen was ik witheet. Heel raar, dat word ik altijd als er wéér een hond wordt doorgebeten door een klapkaak. En eigenlijk mag het ook wel van mij. Dat er uit de asielen gewoon geen vechthonden meer gehaald kunnen worden. Plus een algeheel fokverbod met zware sancties voor overtreders.
Het beste lijkt het me om dit nu voor eens en altijd met wortel en tak uit te roeien. Die honden hebben geen enkel maatschappelijk draagvlak. Mensen (tenminste de mensen die ik ken) moeten er niks van hebben. Honden met zo'n genetische predispositie tot het op niks af killen van andere honden horen in deze maatschappij niet thuis.
Ach hou toch op joh, alsof jij je zo betrokken voelt buiten de sensatie die je van dit soort berichten plaatsen krijgt bij andermans hond.
Vandaar natuurlijk ook de filmpjes van over de hele wereld wat dit soort honden kan uitrichten, wordt er een inbreker doodgebeten aan de andere kant van de wereld wordt Nanna hier witheet van dat onrecht en moet ze dat met ons delen met haar tere zieltje.
Ja hoor echt geloofwaardig. Vandaar dat het daarna altijd gaat over de lengte van de penis van de eigenaar van zo'n hond. Welke freudiaanse frustraties zouden daar eigenlijk achter zitten.
Afbeelding

fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Oh ik vind ze mooi en heel lief ook.... ik wil ze alleen niet in de buurt van mijn honden hebben...
Tineke
Zeer actief

Nanna schreef: Ik hou namelijk wèl van honden.
Dat zal het zijn dat doen andere uiteraard niet enkel jij :goeie:
Afbeelding

Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Nanna schreef:
Tineke schreef:
Als je zo'n hond op een regenachtige zondagmiddag van MP haalt omdat je wegens slechte prestaties elders opeens trek hebt in een intimidatiemormel dan geeft dat wmb geen blijk van hondenliefde, nee.
Het is natuurlijk niet voor niets dat in ons omringende landen wèl maatregelen zijn genomen tegen dit type hond. Dat komt ergens vandaan. En helaas is dat niet veroorzaakt door bazen die zo goed wisten wat ze in handen hadden en er verantwoordelijk mee omgingen.
Ik hoef alleen hier in het bos maar te kijken naar die aso schreeuwjunk met z'n pitbull om te weten waar dat dan wel vandaan komt.
En daar ben je niet de enige in, maar een van de velen. Ik hoor steeds van meerderen dat ze wel met iets op zak lopen in het geval dat..... en het gros van de mensen ontloopt de mensen die met zo'n klapkaak lopen. Ik durf in ieder geval niet meer naar de bossen, want ik weet niet waar er gek loopt die z'n klapkaak los heeft lopen, nu ja, daar hoef ik niet eens voor naar de bossen, hier in het dorp lopen er ook los en daar loop ik met een paar honderd meter omheen, direct andere kant uit en wordt gemeld bij politie, aanlijngebod in de stad, klaar.

Mensen die andere mensen vermoorden zetten we al achter slot en grendel, maar een hond die andere honden aan gort bijten mogen gewoon rond blijven lopen???? Laat ze maar lekker gaan hemelen.
Tineke
Zeer actief

Nanna schreef:
Tineke schreef:
Als je zo'n hond op een regenachtige zondagmiddag van MP haalt omdat je wegens slechte prestaties elders opeens trek hebt in een intimidatiemormel dan geeft dat wmb geen blijk van hondenliefde, nee.
Het is natuurlijk niet voor niets dat in ons omringende landen wèl maatregelen zijn genomen tegen dit type hond. Dat komt ergens vandaan. En helaas is dat niet veroorzaakt door bazen die zo goed wisten wat ze in handen hadden en er verantwoordelijk mee omgingen.
Ik hoef alleen hier in het bos maar te kijken naar die aso schreeuwjunk met z'n pitbull om te weten waar dat dan wel vandaan komt.
Nee hoor je houd enkel van honden als je er zo zorgvuldig en zorgzaam mee omgaat als jij doet :ok:

Niemand zegt dat er geen maatregelen moeten worden getroffen , er werd gevallen over jouw opmerking dat ze acuut dood mochten zodra ze het asiel binnen stapte. Maar goed dat was in een opwelling van boosheid gedaan omdat je zo aangeslagen was door het bericht.
Er zijn teveel van dit soort honden daar ben ik ook wel van overtuigd en ze worden , net als andere honden overigens , net zo makkelijk aan als afgeschaft. Het probleem met deze honden is dat je niet zo makkelijk kunt doorsluizen als met andere honden als je ze zat bent en het aanbod groter is dan de vraag.
Wat mij betreft zou de fok dus ook mogen worden aangepakt, want dat is imo de bron van de ellende.
Afbeelding

S@ndr@
Zeer actief

Nanna schreef:In IJmuiden is vandaag ook een keeshondje doodgebeten door een Stafford. Dat brengt de teller voor vandaag op twee honden die dood zijn omdat een ander er zo'n krokodil op na wenste te houden.
Gek dat ik dát pas 'sensationeel' vind...en te gek voor woorden.
je maakt er wel een soort van kruistocht van ja, en ik vind dat op zijn zachts gezegd heel onaangenaam om te lezen.......
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 06 aug 2017 17:50, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”