Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Duits herderpupje doodgebeten

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

63673J

Re: Duits herderpupje doodgebeten

Ongelezen bericht door 63673J »

Tineke schreef:Naar verhaal met enkel maar verliezers :ugh:

Er zitten zoveel van dit soort honden in de asiels dus het lijkt me dat ze daarin best wat selectiever kunnen kijken welke hond wel en welke niet geplaatst kan worden.
Je krijgt ze niet allemaal op een eigen plek , daarvoor zijn het er teveel dus in dat opzicht is het wellicht zelfs humaner om de agressieve types in te laten slapen.
Overigens kunnen ze dan wel op een storm van kritiek rekenen en worden ze viraal gefileerd, dat is wel de andere kant :ugh:
Keer op keer moeten andere honden met hun leven betalen voor de nieuwe kans die dit soort honden om een of andere reden altijd weer "verdienen" volgens bepaalde mensen. Ik snap het niet.

En als er dan mensen viraal gaan schreeuwen, nou en, schelden doet geen zeer. Maar als je zoiets eenmaal hebt meegemaakt met je pupje, dat vergeet je je hele leven niet meer. Wanneer gaan ze daar eens aan denken, al die mensen die zo nodig dit soort honden willen redden. Ik snap echt niet wat ze bezielt. Helemaal ziek word je hier toch van.
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

jvanringen schreef:
Tineke schreef:Naar verhaal met enkel maar verliezers :ugh:

Er zitten zoveel van dit soort honden in de asiels dus het lijkt me dat ze daarin best wat selectiever kunnen kijken welke hond wel en welke niet geplaatst kan worden.
Je krijgt ze niet allemaal op een eigen plek , daarvoor zijn het er teveel dus in dat opzicht is het wellicht zelfs humaner om de agressieve types in te laten slapen.
Overigens kunnen ze dan wel op een storm van kritiek rekenen en worden ze viraal gefileerd, dat is wel de andere kant :ugh:
Altijd weer moeten andere honden met hun leven betalen voor de nieuwe kans die dit soort honden om een of andere reden altijd weer "verdienen" volgens bepaalde mensen. Ik snap het niet.

En als er dan mensen viraal gaan schreeuwen, nou en, schelden doet geen zeer. Maar als je zoiets eenmaal hebt meegemaakt met je pupje, dat vergeet je je hele leven niet meer. Wanneer gaan ze daar eens aan denken, al die mensen die zo nodig dit soort honden willen redden. Ik snap echt niet wat ze bezielt. Helemaal ziek word je hier toch van.

Nee ik vind niet dat alle honden plaatsbaar zijn maar ik vind ook niet dat alle honden op voorhand dood moeten omdat ze van een bepaald type zijn.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
63673J

Tineke schreef:
Nanna schreef:
Tineke schreef:
Nanna schreef: Ik hou namelijk wèl van honden.
Dat zal het zijn dat doen andere uiteraard niet enkel jij :goeie:
Als je zo'n hond op een regenachtige zondagmiddag van MP haalt omdat je wegens slechte prestaties elders opeens trek hebt in een intimidatiemormel dan geeft dat wmb geen blijk van hondenliefde, nee.
Het is natuurlijk niet voor niets dat in ons omringende landen wèl maatregelen zijn genomen tegen dit type hond. Dat komt ergens vandaan. En helaas is dat niet veroorzaakt door bazen die zo goed wisten wat ze in handen hadden en er verantwoordelijk mee omgingen.
Ik hoef alleen hier in het bos maar te kijken naar die aso schreeuwjunk met z'n pitbull om te weten waar dat dan wel vandaan komt.
Nee hoor je houd enkel van honden als je er zo zorgvuldig en zorgzaam mee omgaat als jij doet :ok:

Niemand zegt dat er geen maatregelen moeten worden getroffen , er werd gevallen over jouw opmerking dat ze acuut dood mochten zodra ze het asiel binnen stapte. Maar goed dat was in een opwelling van boosheid gedaan omdat je zo aangeslagen was door het bericht.
Er zijn teveel van dit soort honden daar ben ik ook wel van overtuigd en ze worden , net als andere honden overigens , net zo makkelijk aan als afgeschaft. Het probleem met deze honden is dat je niet zo makkelijk kunt doorsluizen als met andere honden als je ze zat bent en het aanbod groter is dan de vraag.
Wat mij betreft zou de fok dus ook mogen worden aangepakt, want dat is imo de bron van de ellende.
De fok, én het bezit. Heel veel fok is "hobby-fok", van idioten die van alles op elkaar zetten, allemaal niet officieel dus daar krijg je nooit zicht op.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Och dat puppy :(
Tineke
Zeer actief

jvanringen schreef:De fok, én het bezit. Heel veel fok is "hobby-fok", van idioten die van alles op elkaar zetten, allemaal niet officieel dus daar krijg je nooit zicht op.
Dan zorg je dat je daar, fok, zicht op krijgt er gaat namelijk nogal wat geld om in de hondenhandel dus dat verdient zichzelf wel terug.
En een wat beter beleid om incidenten te voorkomen moet ook wel mogelijk zijn.
Laatst gewijzigd door Tineke op 06 aug 2017 18:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

63673J

Sandra&co schreef:Och dat puppy :(
Ja verschrikkelijk toch.
Tineke
Zeer actief

En dan zegt ze ook nog dat ze niet boos is op de eigenaren van de hond , ik zou het niet op kunnen brengen ik zou furieus zijn :(:
Afbeelding

Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Jemig.
In dit geval vind ik de verantwoording toch echt wel liggen bij de eigenaar die er mee liep. Welke idioot laat zijn vechtjoekel los op een pup? En vervolgens doodleuk zeggen dat ze niet kon weten dat hij dat zou doen? Hou het gedrocht aan de lijn. Dan is er niks aan het handje.

En de asiels zouden mensen een verklaring moeten laten ondertekenen, waarin ze aangeven dat ze zich bewust zijn van de gevaren die het houden van zo'n hond met zich mee draagd. Dat ze zorg zullen dragen voor andermans veiligheid en dat de hond bij twijfel of meldingen bij de politie om wat dan ook direct weer terug gaat naar het asiel.

Als er al dingen uit het verleden van de hond kenbaar zijn moet dat ook in de verklaring en dat er dan een muilkorf plicht aan kleeft ;)

Dan denken mensen nog wel wat dieper na gok ik voor men zo'n hond kiest.
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 06 aug 2017 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
63673J

Tineke schreef:
jvanringen schreef:De fok, én het bezit. Heel veel fok is "hobby-fok", van idioten die van alles op elkaar zetten, allemaal niet officieel dus daar krijg je nooit zicht op.
Dan zorg je dat je daar, fok, zich op krijgt er gaat namelijk nogal wat geld om in de hondenhandel dus dat verdient zichzelf wel terug
Ja, met een heleboel extra geld en mankracht zal dat wellicht mogelijk zijn. Maar dat vind ik belachelijk, want dat doe je dus dan om een paar van die honden te redden. Ik vind: bij het allergeringste spoortje twijfel of de hond 100% te vertrouwen is: inslapen. En dat zal dus denk ik altijd zijn, gezien de aard van deze honden. Ik vind dat niet zielig. Een hond weet niet of hij een prik krijgt voor een vaccinatie of om in slaap te vallen en nooit meer wakker te worden. Je weet dan tenminste wel zeker dat de hond niks kan aanrichten.
Laatst gewijzigd door 63673J op 06 aug 2017 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

Onvolledig artikel weer. Waren ze gedurende zeven maanden lang dagelijks op de heide te vinden of is het in de eerste week na adoptie geweest?
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Tineke
Zeer actief

jvanringen schreef:
Tineke schreef:
Dan zorg je dat je daar, fok, zich op krijgt er gaat namelijk nogal wat geld om in de hondenhandel dus dat verdient zichzelf wel terug
Ja, met een heleboel extra geld en mankracht zal dat wellicht mogelijk zijn. Maar dat vind ik belachelijk, want dat doe je dus dan om een paar van die honden te redden. Ik vind: bij het allergeringste spoortje twijfel of de hond 100% te vertrouwen is: inslapen. En dat zal dus vrijwel altijd zijn, gezien de aard van deze honden. Ik vind dat niet zielig. Een hond weet niet of hij een prik krijgt voor een vaccinatie of om in slaap te vallen en nooit meer wakker te worden. Je weet dan tenminste wel zeker dat de hond niks kan aanrichten.
Ja maar wat jij belachelijk vind ziet een ander weer anders :19:
Ik vind honden in laten slapen in bepaalde gevallen zeker als het om agressie gaat echt wel te rechtvaardigen maar om dat nu op voorhand te doen met honden van welk ras dan ook vind ik te ver gaan.
Bij bewezen agressie vind ik het wat anders , ook weer ongeacht het type hond.
Afbeelding

63673J

Tineke schreef:
jvanringen schreef:
Tineke schreef:
Ja, met een heleboel extra geld en mankracht zal dat wellicht mogelijk zijn. Maar dat vind ik belachelijk, want dat doe je dus dan om een paar van die honden te redden. Ik vind: bij het allergeringste spoortje twijfel of de hond 100% te vertrouwen is: inslapen. En dat zal dus vrijwel altijd zijn, gezien de aard van deze honden. Ik vind dat niet zielig. Een hond weet niet of hij een prik krijgt voor een vaccinatie of om in slaap te vallen en nooit meer wakker te worden. Je weet dan tenminste wel zeker dat de hond niks kan aanrichten.
Ja maar wat jij belachelijk vind ziet een ander weer anders :19:
Ik vind honden in laten slapen in bepaalde gevallen zeker als het om agressie gaat echt wel te rechtvaardigen maar om dat nu op voorhand te doen met honden van welk ras dan ook vind ik te ver gaan.
Bij bewezen agressie vind ik het wat anders , ook weer ongeacht het type hond.
Dat komt er dan op neer dat je gaat wachten tot het misgaat. En dat wil ik dus liever niet.
Laatst gewijzigd door 63673J op 06 aug 2017 18:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Omega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller

Ongelezen bericht door Omega »

toots schreef:Jemig.
In dit geval vind ik de verantwoording toch echt wel liggen bij de eigenaar die er mee liep. Welke idioot laat zijn vechtjoekel los op een pup? En vervolgens doodleuk zeggen dat ze niet kon weten dat hij dat zou doen? Hou het gedrocht aan de lijn. Dan is er niks aan het handje.
Ik had vorige week iemand aan de lijn of zijn DH pup met mijn uitlaat mee kon. Hij vond het ook verrassend dat zo'n DH pup veel energieker was dan de golden die hij hiervoor had gehad. En de DH staat nog wel op de tweede plaats als het gaat om populaire honden zei hij, net of het dan bankhangers zijn ofzo..
Zolang zulke mensen bestaan met een hond en nul hondenkennis blijf je dit soort incidenten houden.
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

gelukkig gaat het niet om wat jij wilt.. er zijn best honden met de nodige agressie in capabele handen- die nooit een incident zullen veroorzaken maar, die mogen allemaal dood van jou, lekker dan :80: ..... hond dood ( door communicatie problemen en een incapabele eigenaar die niet wist wat hij had ) is een ramp en dus,......... pleit je voor een massa slachting of dat nu gerechtvaardigd is of niet........... tja logisch ook natuurlijk........ 1 hond dood door een andere hond is moord, een heel ras ( en alles wat er op lijkt) :oeps: afslachten een gepaste maatregel, mijn bek valt open
Wolfsblut
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Neeltje schreef:
Nanna schreef:
Tineke schreef:
Nanna schreef: Ik hou namelijk wèl van honden.
Dat zal het zijn dat doen andere uiteraard niet enkel jij :goeie:
Als je zo'n hond op een regenachtige zondagmiddag van MP haalt omdat je wegens slechte prestaties elders opeens trek hebt in een intimidatiemormel dan geeft dat wmb geen blijk van hondenliefde, nee.
Het is natuurlijk niet voor niets dat in ons omringende landen wèl maatregelen zijn genomen tegen dit type hond. Dat komt ergens vandaan. En helaas is dat niet veroorzaakt door bazen die zo goed wisten wat ze in handen hadden en er verantwoordelijk mee omgingen.
Ik hoef alleen hier in het bos maar te kijken naar die aso schreeuwjunk met z'n pitbull om te weten waar dat dan wel vandaan komt.
En daar ben je niet de enige in, maar een van de velen. Ik hoor steeds van meerderen dat ze wel met iets op zak lopen in het geval dat..... en het gros van de mensen ontloopt de mensen die met zo'n klapkaak lopen. Ik durf in ieder geval niet meer naar de bossen, want ik weet niet waar er gek loopt die z'n klapkaak los heeft lopen, nu ja, daar hoef ik niet eens voor naar de bossen, hier in het dorp lopen er ook los en daar loop ik met een paar honderd meter omheen, direct andere kant uit en wordt gemeld bij politie, aanlijngebod in de stad, klaar.

Mensen die andere mensen vermoorden zetten we al achter slot en grendel, maar een hond die andere honden aan gort bijten mogen gewoon rond blijven lopen???? Laat ze maar lekker gaan hemelen.
Ik sluit me hier bij aan.
Rassen die gefokt zijn om te doden horen niet in onze maatschappij thuis. Ze zijn een bedreiging voor de volksgezondheid en kosten ons als belastingbetaler klauwen vol geld voor wat ze aanrichten. Om over het emotionele leed dat de slachtoffers lijden die hun gezelschapshondje hebben moeten verliezen heb ik het dan niet eens.
Mensen met normale honden zijn steeds minder geneigd om leuke wandelingen te ondernemen omdat het gevaar van loslopende klapkaken en andere hoog risico honden voortdurend op de loer ligt. Het plezier wordt hun voortdurend vergald.
In onze samenleving is geen plaats voor agressief genetisch afval. Opruimen die handel want vrijwel alle eigenaren zijn hardleers.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Tineke
Zeer actief

jvanringen schreef:Dan ga je dus wachten tot het misgaat. En dat wil ik dus liever niet.
Nee elke hond op voorhand doden dan gaat alles goed :19:
Het lijkt me dat een asiel wel enig zicht op honden kan verkrijgen middels testen ed en daar hun beleid op kunnen aanpassen.
Tevens zouden ze de honden verplicht met een muilkorfgebod kunnen plaatsen, daar zijn tegenwoordig echt hele goede modellen in waarbij een hond kan snuffelen en zelfs een koekje aanpakken.
En bij echte agressie is euthanasie wel aanvaardbaar om incidenten te voorkomen en bij onplaatsbaarheid om andere reden is het zelfs humaner wellicht en beter dan je hele leven in een hokje slijten
Afbeelding

renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

S@ndr@ schreef:gelukkig gaat het niet om wat jij wilt.. er zijn best honden met de nodige agressie in capabele handen- die nooit een incident zullen veroorzaken maar, die mogen allemaal dood van jou, lekker dan :80: ..... hond dood ( door communicatie problemen en een incapabele eigenaar die niet wist wat hij had ) is een ramp en dus,......... pleit je voor een massa slachting of dat nu gerechtvaardigd is of niet........... tja logisch ook natuurlijk........ 1 hond dood door een andere hond is moord, een heel ras ( en alles wat er op lijkt) :oeps: afslachten een gepaste maatregel, mijn bek valt open
tja, verschil moet er zijn.....
toch?
of wacht.... dat is anders :idea:

:piew:

/sarcasm
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Tineke
Zeer actief

Wolfsblut schreef:Mensen met normale honden zijn steeds minder geneigd om leuke wandelingen te ondernemen omdat het gevaar van loslopende klapkaken en andere hoog risico honden voortdurend op de loer ligt. Het plezier wordt hun voortdurend vergald.
In onze samenleving is geen plaats voor agressief genetisch afval. Opruimen die handel want vrijwel alle eigenaren zijn hardleers.
Nou ik kom jou ook niet graag tegen met je normale hond die nogal een kort lontje heeft klaarblijkelijk :ugh:
Afbeelding

63673J

S@ndr@ schreef:gelukkig gaat het niet om wat jij wilt.. er zijn best honden met de nodige agressie in capabele handen- die nooit een incident zullen veroorzaken maar, die mogen allemaal dood van jou, lekker dan :80: ..... hond dood ( door communicatie problemen en een incapabele eigenaar die niet wist wat hij had ) is een ramp en dus,......... pleit je voor een massa slachting of dat nu gerechtvaardigd is of niet........... tja logisch ook natuurlijk........ 1 hond dood door een andere hond is moord, een heel ras ( en alles wat er op lijkt) :oeps: afslachten een gepaste maatregel, mijn bek valt open
Allemaal aanlijnen en muilkorven zou ik ook prima vinden, alleen houden veel eigenaren zich daar niet aan en dat valt echt niet allemaal te controleren. Daardoor heeft amstaff Nero bij ons in de buurt, nadat hij een boomertje gedood heeft, nog weer een hondje kunnen grijpen en heel zwaar verwonden, en een Drentse Patrijs een stuk uit de wang kunnen scheuren. Nero loopt sindsdien wel aan de lijn, maar een muilkorf heeft hij nog steeds niet, en de 3 andere amstaffs van die mensen lopen nog steeds los. Ze zijn nog jong, maar al helemaal niet lief meer en iedereen gaat ze uit de weg. En er is veel meer gebeurd in onze regio met dat soort honden, het ouwe hondje van vrienden van ons zwaar verwond, over zijn hele lijfje, vreselijk, hand van vriendin helemaal kapot gescheurd. Hond kwam ook uit het asiel, deed geen vlieg kwaad (later bleek dat heel anders) en ook die hond werd liep nadien nog gewoon los, alleen niet bij ons maar in het aangrenzende dorp. Dan ben je er toch een keer klaar mee? Dat snap jij toch ook wel?
Laatst gewijzigd door 63673J op 06 aug 2017 18:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Tineke
Zeer actief

renee-uk schreef:
toch?

/sarcasm
Dat komt omdat al die honden op Badr Hari lijken natuurlijk. Mensen die zulke stompzinnige vergelijkingen maken moet je niet serieus nemen als het om honden gaat, ze weten nauwelijks waar ze over praten al zijn er vast wel duizenden linkjes te vinden en te kopieren dat het wel zo lijkt :mrgreen:
Afbeelding

renee-uk
Zeer actief

Tineke schreef:
renee-uk schreef:
toch?

/sarcasm
Dat komt omdat al die honden op Badr Hari lijken natuurlijk. Mensen die zulke stompzinnige vergelijkingen maken moet je niet serieus nemen als het om honden gaat, ze weten nauwelijks waar ze over praten al zijn er vast wel duizenden linkjes te vinden en te kopieren dat het wel zo lijkt :mrgreen:
:F:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Tineke
Zeer actief

jvanringen schreef:
Allemaal aanlijnen en muilkorven zou ik ook prima vinden, alleen houden veel eigenaren zich daar niet aan en dat valt echt niet allemaal te controleren. Daardoor heeft amstaff Nero bij ons in de buurt, nadat hij een boomertje gedood heeft, nog weer een hondje kunnen grijpen en heel zwaar verwonden, en een Drente Patrijs een stuk uit de wang kunnen scheuren. Nero loopt sindsdien wel aan de lijn, maar een muilkorf heeft hij nog steeds niet, en de andere amstaffs van die mensen lopen nog steeds los. En er is veel meer gebeurd in onze regio met
Ah wat er bij jou in de wijk gebeurt is , dat is nog eens een landelijk referentiekader :ok:
Als er een muilkorfgebod is opgelegd en die wordt niet nageleefd dan kun je daar gewoon actie op ondernemen lijkt mij.
Dat is volgens mij strafbaar.
En wat mij betreft worden dit soort mensen met een houdverbod om de oren geslagen.
Laatst gewijzigd door Tineke op 06 aug 2017 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

63673J

Tineke schreef:
jvanringen schreef:
Allemaal aanlijnen en muilkorven zou ik ook prima vinden, alleen houden veel eigenaren zich daar niet aan en dat valt echt niet allemaal te controleren. Daardoor heeft amstaff Nero bij ons in de buurt, nadat hij een boomertje gedood heeft, nog weer een hondje kunnen grijpen en heel zwaar verwonden, en een Drente Patrijs een stuk uit de wang kunnen scheuren. Nero loopt sindsdien wel aan de lijn, maar een muilkorf heeft hij nog steeds niet, en de andere amstaffs van die mensen lopen nog steeds los. En er is veel meer gebeurd in onze regio met
Ah wat er bij jou in de wijk gebeurt is , dat is nog eens een referentiekader :ok:
Als er een muilkorfgebod is opgelegd en die wordt niet nageleefd dan kun je daar gewoon actie op ondernemen lijkt mij.
En wat mij betreft worden dit soort mensen met een houdverbod om de oren geslagen.
Ja, dat is mijn referentiekader, vind je 't gek? Als je eenmaal zoiets hebt gezien vergeet je dat nooit meer. En ik vind het van de zotte dat het altijd dat soort honden zijn die het voordeel van de twijfel moeten krijgen. Waarom?

En ja, wat mij betreft krijgen dat soort mensen ook een houdverbod, maar dat gebeurt dus niet.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

renee-uk schreef:
malinois schreef:Precies. Die kijken wel 10x naar t gedrag. Zelfs baknijd is al einde verhaal
tegen de tijd dat ik dat een reden tot inslapen vind, stop ik met hondenhouden en ga ik postzegels verzamelen.
Ja ik ook maar als je als asiel verantwoordelijk wordt gehouden bedenk je je wel 10x of je een hond herplaatst.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
63673J

malinois schreef:
renee-uk schreef:
malinois schreef:Precies. Die kijken wel 10x naar t gedrag. Zelfs baknijd is al einde verhaal
tegen de tijd dat ik dat een reden tot inslapen vind, stop ik met hondenhouden en ga ik postzegels verzamelen.
Ja ik ook maar als je als asiel verantwoordelijk wordt gehouden bedenk je je wel 10x of je een hond herplaatst.
Precies.
Tineke
Zeer actief

jvanringen schreef:
Tineke schreef:
jvanringen schreef:
Ah wat er bij jou in de wijk gebeurt is , dat is nog eens een referentiekader :ok:
Ja, dat is mijn referentiekader, vind je 't gek? Als je eenmaal zoiets hebt gezien vergeet je dat nooit meer. En ik vind het van de zotte dat het altijd dat soort honden zijn die het voordeel van de twijfel moeten krijgen. Waarom?

En ja, wat mij betreft krijgen dat soort mensen ook een houdverbod, maar dat gebeurt dus niet.
Dat soort honden :denken: , jij bent de enige die het daarover heeft ik heb het over honden ongeacht type :19:
Afbeelding

renee-uk
Zeer actief

malinois schreef:
renee-uk schreef:
ach dan halen ze hem toch bij een particulier, of zo'n hond wordt daar -door een van de vele amerikaanse opvangen-
weggehaald en geplaatst bij iemand die niet van baknijd schrikt en er nog jaren een geweldige hond aan heeft.
Afbeelding

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Tineke schreef:
En dan zegt ze ook nog dat ze niet boos is op de eigenaren van de hond , ik zou het niet op kunnen brengen ik zou furieus zijn :(:
Laten we t zo zeggen als mijn pup vermoord werd hoefde die hond niet meer ingeslapen te worden. Ja zal vast erg zijn maar ik zit er op zo'n moment echt niet mee... toen Dusty zo weerloos opengetrokken lag zou t me aan mn reet roesten of die hond nog bij zou komen na de wurging om haar los te krijgen. Als Dusty dood was geweest had ik dat dus afgehandeld dat was een feit.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

jvanringen schreef:
Ja verschrikkelijk toch.
:roll:
Tineke
Zeer actief

malinois schreef:
renee-uk schreef:
Dat mag je van mij ook doortrekken naar fokkers , kijken of die hun screeningsbeleid dan niet wat meer gaan aanpassen. Wedden van wel.
Dan is het nestje met die hond met dat kekke kleurtje van de buren niet zo interessant meer als je de pups zeer zorgvuldig moet plaatsen omdat het anders op je bordje weer terecht komt.
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”