Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rangorde

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

Sjaakje schreef:Ik verwacht van niemand dat ze in mijn straatje meepraten, ik verwacht wel een respectvolle manier van behandelen van iemand die wat onzeker is in de opvoeding van een pup. De manier waarop Arrianne hier behandeld word vind ik van weinig respect tonen. Een ieder kan zijn of haar mening geven op een manier dat de ander zich niet aangevallen of in een verdedigende positie gedrukt hoeft te voelen, dat is hetgene wat ik hier zo vaak mis helaas.
Tuurlijk is het fijn als iedereen elkaar respecteert maar als bij pagina 4 de eerste persoon verschijnt met felle maar rechtvaardige kritiek is het respect bij Arrianne ook ver te zoeken.

Het ligt aan iemand zelf als hij/zij zich genoodzaakt voelt om zich te verdedigen. Je kan het zien als opbouwende kritiek, als aanval, al weet ik niet wat. Het ligt aan jezelf wat je daarmee doet.
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
Charlotte*
Zeer actief

Sjaakje schreef:
Annet schreef: Een briard is heus niet moeilijker of makkelijker dan een andere hond.
Laten we het er op houden dat een Briard wat "anders" is dan de gemiddelde hond......
Ja, en hond voor de africhting is ook anders dan de gemiddelde hond, een jachthond is ook anders dan de gemiddelde hond, en Filabladiebla is ook anders. Zelfs mijn kruising is anders.
Een gemiddelde hond bestaat niet....een gemiddelde baas wel ;)
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
Charlotte*
Zeer actief

Sjaakje schreef:ook ditvolgende dikgedrukte is direct uit een boekje gequote, zoiets verzin je gewoon niet zelf :?
Maar als ik naar de karakter eigenschappen van de hond kijk en naar jouw verhaal ben je niet helemaal consequent, iets wat je bij dit ras wel moet zijn.Want een Briard heeft veel aandacht en voldoende leiding nodig, want een zekere eigenzinnigheid is hem niet vreemd.

De eerste zin is niet uit een boekje gequote, want "jouw verhaal" slaat op het verhaal van Arrianne. En de laatste zin vind ik niet zo vreemd eigelijk, of wou je zeggen dat een Braird geen aandacht en leiding nodig had?
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Sandro schreef:
Sjaakje schreef:ook ditvolgende dikgedrukte is direct uit een boekje gequote, zoiets verzin je gewoon niet zelf :?
Maar als ik naar de karakter eigenschappen van de hond kijk en naar jouw verhaal ben je niet helemaal consequent, iets wat je bij dit ras wel moet zijn.Want een Briard heeft veel aandacht en voldoende leiding nodig, want een zekere eigenzinnigheid is hem niet vreemd.

De eerste zin is niet uit een boekje gequote, want "jouw verhaal" slaat op het verhaal van Arrianne. En de laatste zin vind ik niet zo vreemd eigelijk, of wou je zeggen dat een Braird geen aandacht en leiding nodig had?
Nee, hij is anders dan de gemiddelde hond! 8O
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Charlotte*
Zeer actief

Eline* schreef:
Sandro schreef:

Nee, hij is anders dan de gemiddelde hond! 8O
Oh ja, stom!! Had ik even niet aan gedacht :mrgreen:
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Sandro schreef:Filabladiebla is ook anders.
Floeboe is pas speciaal!
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”