Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gillen/janken/piepen als ze een hond of kat ziet

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

samantha1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse Bulldog
Aantal honden: 2
Contacteer:

Gillen/janken/piepen als ze een hond of kat ziet

Ongelezen bericht door samantha1986 »

Hallo, :help:
Wie kan mij tips geven om het gillen/janken/piepen af te leren als Kaya een andere hond/kat ziet. :ugh: Ik kan haar niet afleiden en weglopen gaat de ene keer beter als de andere keer, ze gaat dan in haar riem of tuig hangen want ze wil dan weer terug naar het 'bewegende object'. Een paar meter verder en als de hond/kat uit beeld is doet ze weer normaal.

Bij honden die ze kent gilt/jankt of piept ze niet. Dan loopt ze er enthousiast heen, begint te snuffelen en gaat dan spelen.

Wie herkent dit en heeft de gouden tip?
Senna 11.12.04 - 12.11.12 (Am.Staff), Diesel 10.01.08 - 09.05.14 (Boxer) herplaatser, Harrie 15.08.06 - 09.05.16 (Franse Bulldog) herplaatser
Afbeelding
Bob 27.08.11 (X Fr.Bulldog) herplaatser
Kaya 12.09.16 (X Bullterrier)

Reflecterende hesjes voor de hond! Het kan gevaarlijk zijn om je hond in het donker uit te laten. Jaarlijks gebeuren er aanrijdingen waarbij honden en auto's betrokken zijn.
Met de reflecterende hesjes of ben je er zeker van dat jij en je hond sneller gezien worden in het donker.
https://hondenhesjes.jimdo.com/
Bonnaxa
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Whippet, X-Vlinderhondje, Welsh Corgi Cardigan
Aantal honden: 3

Re: Gillen/janken/piepen als ze een hond of kat ziet

Ongelezen bericht door Bonnaxa »

Onze whippet doet het ook als ze een kat ziet.
Voor mij betekent dat ogen op stokjes en haar afleiden al voordat zij door heeft dat die kat er is. Dat gaat 8/10 keer goed. Die andere keren draai ik altijd weg van de kat en wordt ze mega beloond voor meelopen. Ze gily nog steeds maar de beloningen hebben in zo verre geholpen dat wegdraaien haar wel meteen laat stoppen.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Die zou ik maar eens heel goed in de gaten gaan houden.
Je hond fokt zichzelf simpelweg op voor het gevecht/de jacht. Met een beetje pech schiet ze een keer los en gaat ze er blind opaf.
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door *Skye* »

Wel een iets andere situatie als bij jou, maar Nova gaat of bang blaffen als ze honden ziet, of blij blaffen en piepen als ze bekende honden ziet. Ze is opzich wel af te leiden door afstand te nemen en af te leiden. Maar het gedrag blijft. Wij gaan een cursus Zelfbeheersing en Zelfvertrouwen doen bij N&N dogtrainers. Ik heb daar al heel veel goede dingen over gehoord, ik weet niet of dat bij je in de buurt zit?
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

katten jagen heeft Lana in 1 keer afgeleerd, toen ze onze schuurkatten even de stuipen op het lijf wilde jagen,
als resultaat, 4 katten in je nek, nu laat ze het wel de volgende keer, ze blijft op gepaste afstand tegenwoordig, vreemde katten jaagt ze wel van het erf.
met honden/katten die we heel af en toe tegen komen tijdens een wandeling, is het kort aan de lijn, voldoende afstand en doorlopen, piepen/janken of geen piepen/ janken, ik reageer er niet op,[dat fokt haar alleen maar meer op] beetje afleiden met een speeltje en 2 meter verder is het over,
omdraaien is voor mij geen optie, ze leert maar om normaal te passeren.
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

samantha1986 schreef:Hallo, :help:
Wie kan mij tips geven om het gillen/janken/piepen af te leren als Kaya een andere hond/kat ziet. :ugh: Ik kan haar niet afleiden en weglopen gaat de ene keer beter als de andere keer, ze gaat dan in haar riem of tuig hangen want ze wil dan weer terug naar het 'bewegende object'. Een paar meter verder en als de hond/kat uit beeld is doet ze weer normaal.
Je laatste zin geeft aan dat ze prima normaal kan doen zolang ze daar de ruimte voor krijgt.
Oefen dus op een grotere afstand en zodra ze rustig is kan je die afstand gaan verkleinen. Train eerst in gecontroleerde situaties of zoek een hondenschool die je kan helpen.

Als ze bij het weglopen van de prikkel in haar tuig hangt is dat dikke pech, een bullterriër weegt heus niet zoveel :wink:
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

Bronco doet het ook. Alleen met honden die hij niet kent.
Het is pure opwinding en in eerste instantie niet negatief. Maar dat ga ik niet uitproberen en ga andere honden uit de weg.
Opwinding kan makkelijk omslaan.

Afleiden is ook bij hem onmogelijk. Ik loop er met een ruime afstand langs/omheen (liefst een meter of 30). Sinds hij een halti draagt is dat ook goed te doen.

Heel langzaam gaat het steeds beter en kan ik nu ook dichterbij passeren. Zeker als de andere hond zich rustig gedraagt. Hij is nu 5 jaar, dus het kan even duren. :LOL:

Bij honden die hij kent is er niets aan de hand, ook niet als ze blaffen. Daar loopt hij rustig langs zonder ze aandacht te geven.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Een draai om de oren kan hij krijgen net als kinderen die krijgen als ze een grote bek hebben. Klaar.
Kan heel simpel zijn hoor en niet iets van jaren.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

Ook dat heeft geen enkel effect.
Heb ik zeker wel geprobeerd.
Afbeelding
samantha1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse Bulldog
Contacteer:

Ongelezen bericht door samantha1986 »

Kruimel53 schreef:
-Saskia- schreef:
samantha1986 schreef:Hallo, :help:
Je laatste zin geeft aan dat ze prima normaal kan doen zolang ze daar de ruimte voor krijgt.
Oefen dus op een grotere afstand en zodra ze rustig is kan je die afstand gaan verkleinen. Train eerst in gecontroleerde situaties of zoek een hondenschool die je kan helpen.

Als ze bij het weglopen van de prikkel in haar tuig hangt is dat dikke pech, een bullterriër weegt heus niet zoveel :wink:
In aansluiting hierop: zorg dat de afstand groot genoeg blijft dat ze bereikbaar is. Dus omkeren ruimschoots voordat ze uit haar stekker gaat. Om precies te zijn voordat ze ook maar reageert.
Bedankt voor de tips! :ok:
Senna 11.12.04 - 12.11.12 (Am.Staff), Diesel 10.01.08 - 09.05.14 (Boxer) herplaatser, Harrie 15.08.06 - 09.05.16 (Franse Bulldog) herplaatser
Afbeelding
Bob 27.08.11 (X Fr.Bulldog) herplaatser
Kaya 12.09.16 (X Bullterrier)

Reflecterende hesjes voor de hond! Het kan gevaarlijk zijn om je hond in het donker uit te laten. Jaarlijks gebeuren er aanrijdingen waarbij honden en auto's betrokken zijn.
Met de reflecterende hesjes of ben je er zeker van dat jij en je hond sneller gezien worden in het donker.
https://hondenhesjes.jimdo.com/
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”