Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Plassen in huis.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Plassen in huis.

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Tomas is incontinent aan het worden en druppelt vaak nog na. Hij likt zich zoveel mogelijk schoon maar het is niet te vermijden dat er nog druppeltjes vallen en ook op het terras buiten waar hij zich gaat likken ligt dus geregeld wat. Dat is niet erg, ik spuit het terras dagelijks af en binnen dweil ik elke dag.Of vaker.
Maar gisteren ontdekten we dat Sancho nu gaat markeren. Buiten nam hij het al nooit zo nauw; als het regent plast hij gewoon onder de veranda, maar nu had hij zijn poot opgelicht tegen een binnendeur, een plas gedaan op een deurmat, en gisterenavond stond Martin met zijn blote voeten onverwacht in een plas midden in de kamer.
Je ziet hem hem helaas nooit doen :boos:
Ik was echt een beetje moedeloos gisteren, ben alleen nog maar aan het soppen en dweilen lijkt het. Voor oude Tomas doe ik dat graag maar van die kleine lummel kan ik dat dan eigenlijk niet hebben.
Ik weet dat het bijna niet op te lossen is maar misschien heeft iemand toch nog een tip.
Ik heb het idee dat het hele huis zo'n weeë geur begint te krijgen.Je loopt natuurlijk al snel door een druppeltje heen en die geur pakt Sancho meteen op. Het viel me tenminste op dat hij tegenwoordig klapperend met zijn bek aan de vloer snuffelt. Maar waarom doet hij dat nu pas? Misschien omdat het de hele dag heeft geregend?
Of ruikt de urine van Tomas misschien anders?
Marie-Josée
Erelid

Re: Plassen in huis.

Nee Tomas verroert zich niet als hij ligt te slapen, die lag al een paar uur op de bank. Hij licht ook zijn poot niet op in huis, dat heeft hij nooit gedaan en nu lukt dat opheffen ook bijna niet meer. Tomas is heel erg zindelijk terwijl Sancho het nooit zo nauw heeft genomen.
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Is een plasband niet voor hem?

https://www.huisdierzone.nl/plasband-reu-hond
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Marie-Josée
Erelid

Aha, dat zou best een oplossing kunnen zijn. Misschien dan juist voor Tomas. Ik wist niet eens dat dit bestond :ok:
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Ik dacht ook aan een plasband. Verder eigenlijk geen tips, ik heb zelf een hond gehad die markeerde in huis en een stevige correctie had als resultaat dat ie gewoon begon te markeren wanneer wij het niet zagen.
Ook hier zijn honderd en één kuisproducten gebruikt, niets hielp.
Marie-Josée
Erelid

Sancho doet dat altijd heel stiekem. Want ook onder de veranda tegen de tuinstoelen wil ik het niet hebben. Je kunt dan nog zo zitten loeren; hij komt dan gewoon "fluitend" langsslenteren en hop, daar ligt weer een plasje :mrgreen: De lange vacht en korte pootjes zorgen natuurlijk ook voor de mogelijkheid tot dat geniep.
Mijn kruiden en planten staan daarom in hoge potten :mrgreen:
Gek eigenlijk, ik heb al mijn hele leven honden en het bij de grote rassen nog nooit meegemaakt, die waren allemaal zonder uitzondering binnen een paar weken zindelijk en erg schoon in huis.
En dit mirakel heeft overal lak aan. Daarom nemen we hem ook nooit mee op visite.
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door HillieS »

Zou het kunnen dat Tomas een blaasontsteking of een ander blaas-'iets' heeft dat Sancho nu ineens begint te markeren?
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid

Wat zindelijkheid betreft heb ik me daar ook op verkeken, het duurde al een half jaar voordat hij zover was. En als je altijd honden hebt gehad snap je daar niets van.
Ik denk dat het best kan dat de plasjes van Tomas anders gaan ruiken door de oude dag en hij heeft soms wel wat blaasgruis.
Of misschien begint Sancho er nu pas echt op te reageren.
Dit is echt zo'n geval van een leeg tekstballonnetje :19:
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Waar dweil je mee? Met gewoon schoonmaakmiddel zal het, als het echt markeren is, niet op te lossen zijn. Sofi had ik zindelijk in 2 weken door te dweilen met biotex. Dat lost de eiwitten op waardoor ze de urine niet meer ruiken. Is dat niet iets? Of eenzelfde soort middel?

De Wawa van mijn moeder is trouwens ook een notoire binnenzeikert hoor. Die is 3. Het is wel iets van die kleintjes...
Marie-Josée
Erelid

Sancho is met 9 kg niet echt klein genoeg om dat gezeik als excuus te mogen aanvoeren :S: :engel:
Ik dweil meestal met groene zeep en dan nog een keer met een scheut azijn in het water, dat schijnt te neutraliseren.
Biotex is een goede tip, ook voor de matten :ok:
Vandaag is er nog niets gebeurd maar we waren wel het grootste deel van de dag weg en...het regent niet.
HillieS
Zeer actief

Marie-Josée schreef:Sancho is met 9 kg niet echt klein genoeg om dat gezeik als excuus te mogen aanvoeren :S: :engel:
Ik dweil meestal met groene zeep en dan nog een keer met een scheut azijn in het water, dat schijnt te neutraliseren.
Vandaag is er nog niets gebeurd maar we waren wel het grootste deel van de dag weg en...het regent niet.
Biotex groen he :wink: Even voor de zekerheid :mrgreen:
Afbeelding
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Ja! Groen inderdaad :mrgreen:
HillieS
Zeer actief

Sandra&co schreef:Ja! Groen inderdaad :mrgreen:
:mrgreen:
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid

HillieS schreef:
Marie-Josée schreef:Sancho is met 9 kg niet echt klein genoeg om dat gezeik als excuus te mogen aanvoeren :S: :engel:
Biotex groen he :wink: Even voor de zekerheid :mrgreen:
Die grijnsgroene doos ja :mrgreen: :mrgreen:
Doke
Actief

Ongelezen bericht door Doke »

Hier heeft Mc.Chouffe het ook eens 'ineens' gedaan. Op de plaatsen waar Ira gelegen had al klappertandend ff plassen.
Ik vond ook soms druppeltjes van Ira en dacht dat het de ouderdom was, maar blijkbaar was het een blaasontsteking.
Eens die weg was heeft Chouffeke dat niet meer gedaan.
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid

Omdat Ira niet meer druppelde denk ik?
Tomas heeft geen blaasontsteking, enkel wat blaasgruis. Daar heeft hij maandenlang dieet voor gehad maar dat hielp niet en hij kreeg er dunne ontlasting van. Ik hou het daarom nu op incontinentie. Hij lijkt er verder ook geen last van te hebben.
Doke
Actief

Ongelezen bericht door Doke »

Marie-Josée schreef:Omdat Ira niet meer druppelde denk ik?
Tomas heeft geen blaasontsteking, enkel wat blaasgruis. Daar heeft hij maandenlang dieet voor gehad maar dat hielp niet en hij kreeg er dunne ontlasting van. Ik hou het daarom nu op incontinentie. Hij lijkt er verder ook geen last van te hebben.
Dat zou idd ook kunnen ;-)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”