Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Duits herderpupje doodgebeten
Moderator: moderatorteam
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
- Aantal honden: 2
Re: Duits herderpupje doodgebeten
Helaas gebeurd dat dus niet altijd.
Laatst dus zelf mee gemaakt met een spa. In een woonwijk.
Maargoed het gros van de honden waar wij ons aan ergeren zijn niet de spa,s maar juist die zogenaamde supersociale honden. Die idd overal op klappen speels zogenaamd. Waarvan de eigenaar 2 km verder pas weer te vinden is. Dus snap wel wat Hippo bedoeld.
Ik vind dus ook dat dat niet ok is. Honden zijn geen robotjes. Maar een losloopgebied betekend niet dat daar alles geoorloofd is. Bij ons lopen er mensen met kleine kindjes op kleine fietsjes. Heb wel eens een ruzie zien ontstaan omdat een golden zo,n kindje omver liep. Baasje kwam aanstrompelen na een minuut of 5 die was in geen velden of wegen te bekennen. Tja dat hoort natuurlijk ook niet. Rekening houden met elkaar is het minste wat je kunt doen. En als je je hond niet in zicht houd of niet bij je kunt roepen hou hem dan aangelijnd, Ook als het een zogenaamd sociaal ras is want niet iedereen zit op een losgeslagen golden te wachten om diverse redenen, bij ons is het losloop gebied ook in het gebied waar een speeltuin, skatebaan, wandelroute met bankjes etc is en dan heb je je hond gewoon bij je te kunnen roepen altijd.. Ook bij kleine kwetsbare hondjes. Het is nergens voor nodig toch dat ik het op moet lossen met een rottweiler of met een vervelende golden omdat de baas nog ergens te ver weg loopt te gillen van laat maar gaan hoor dat zoeken ze zelf wel uit. Maar vervolgens gilt mijn Toots het uit omdat hij niks van het mokkel moet. Tja dan grijp ik zelf in. Maar zo lang zulke domme lui bestaan blijven incidenten plaatsvinden. Als de SPA's aangelijnd moeten blijven zullen het wel weer andere rassen zijn die de problemen veroorzaken.
Laatst dus zelf mee gemaakt met een spa. In een woonwijk.
Maargoed het gros van de honden waar wij ons aan ergeren zijn niet de spa,s maar juist die zogenaamde supersociale honden. Die idd overal op klappen speels zogenaamd. Waarvan de eigenaar 2 km verder pas weer te vinden is. Dus snap wel wat Hippo bedoeld.
Ik vind dus ook dat dat niet ok is. Honden zijn geen robotjes. Maar een losloopgebied betekend niet dat daar alles geoorloofd is. Bij ons lopen er mensen met kleine kindjes op kleine fietsjes. Heb wel eens een ruzie zien ontstaan omdat een golden zo,n kindje omver liep. Baasje kwam aanstrompelen na een minuut of 5 die was in geen velden of wegen te bekennen. Tja dat hoort natuurlijk ook niet. Rekening houden met elkaar is het minste wat je kunt doen. En als je je hond niet in zicht houd of niet bij je kunt roepen hou hem dan aangelijnd, Ook als het een zogenaamd sociaal ras is want niet iedereen zit op een losgeslagen golden te wachten om diverse redenen, bij ons is het losloop gebied ook in het gebied waar een speeltuin, skatebaan, wandelroute met bankjes etc is en dan heb je je hond gewoon bij je te kunnen roepen altijd.. Ook bij kleine kwetsbare hondjes. Het is nergens voor nodig toch dat ik het op moet lossen met een rottweiler of met een vervelende golden omdat de baas nog ergens te ver weg loopt te gillen van laat maar gaan hoor dat zoeken ze zelf wel uit. Maar vervolgens gilt mijn Toots het uit omdat hij niks van het mokkel moet. Tja dan grijp ik zelf in. Maar zo lang zulke domme lui bestaan blijven incidenten plaatsvinden. Als de SPA's aangelijnd moeten blijven zullen het wel weer andere rassen zijn die de problemen veroorzaken.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Aantal honden: 1
Nou...dat dus...Cleva schreef:Ik begrijp best dat het vervelend is om te lezen dat andere mensen staan te trappelen om een wettelijke regeling in het nadeel van jou en je hond tot stand te zien komen. Maar ja, tegengestelde belangen werpen dat nu eenmaal op.
Meer dan begrijpen dat je het naar vindt kan ik niet bieden en dat begrip verandert niets aan mijn mening.
Ik heb honden doodgebeten zien worden en nog veel vaker gezien dat kleinere, dus kwetsbare op een belachelijk onredelijke manier te grazen werden genomen. Vorige jaar was Hein nog aan de beurt met een rottweiler die er niet op zat te wachten dat Hein naar zijn stok keek. In plaats van een grauw en gebruik maken van het verschillend formaat moest er meteen weer opgepakt, geschud en gebeuld worden. Hein kreupel en bont en blauw terug naar de baas.
En denk maar niet dat de eigenaresse hem daarna aanlijnt hoor.
Dat betekent dat ik doodleuk rechtsomkeert kan maken als ik haar in de verte op de dijk mijn richting op zie lopen. Dat heeft niets met durven te maken, ik kán er letterlijk niet langs (ik durf het trouwens ook niet maar daar gaat het hier niet om).
Een aantal jaar geleden zat ik op de eerste rij terwijl het foxterriertje van een oude buurvrouw ter plekke vermoord werd (ook weer een rottweiler trouwens).
Ik ben dol op alle honden. Ja, zelfs op honden die zulk gedrag vertonen als ze de kans krijgen en natuurlijk zie ik niet graag dat er honden afgespoten worden maar de enorme overlast en het daadwerkelijke risico dat mijn honden beschadigd of om zeep geholpen worden telt honderd keer zwaarder.
Het hemd is nu eenmaal nader dan de rok.
Daarnaast heb je er zelf voor gekozen om zo'n apparaat aan te schaffen. Je weet van te voren dat ze verguisd worden, hoor.
Om het maar "makkelijk" te houden
100 % mee eens en dit dus
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
Gaan we weer. Zeker weer kleine keffertjesstoffeltje schreef:Aanlijn en muilkorf gebod prima! Maar zorgen jullie er dan ook voor dat je eigen "fikkie" niet ongedwongen de aangelijnde en gemuilkorfde hond kan lastig vallen?
Want dat is waar ik mij het meest aan erger! aangelijnd lopen in een gebied waar aanlijnen verplicht is(kroondomein) en dan toch (veel te vaak) mensen tegenkomen die vinden dat die aanlijn plicht niet voor hen geld!

-
- Zeer actief
Is er uuberhaupttt een screening bij het asiel wie een hond daar ophaalt en waar moet je aan voldoen en wie controleerd dat?
zo in het bericht te lezen kan iedere amateur zomaar ff een hondje ophalen en naïef ergens los laten.
Ik snap je punt wel Hippo maar er moet gewoon keihard beleid komen voor dit type honden en niet van dat halfzachte er zijn al
te veel onschuldige slachtofers gevallen,Ik denk eerlijk gezegd dat we volgend jaar nog met hetzelfde probleem zitten met al die slappe politici heb daar helemaal geen vertrouwen in met nieuwe voorstellen eerst zien wat er allemaal gebeurd.
Van mij mogen ze die hele zooi verbieden al die kansloze pits/stffs keer X in het asiel plat spuiten , boetes van 2000 euro per overtreding, eigenaars aansprakelijk stellen van mij sturen die voor een paar weekjes in het rijkshotel met strafblad etc etc.
Hopen dat iedereen weer een beetje normaal kan wandelen zonder al die stress ben er helemaal klaar mee,
zo in het bericht te lezen kan iedere amateur zomaar ff een hondje ophalen en naïef ergens los laten.
Ik snap je punt wel Hippo maar er moet gewoon keihard beleid komen voor dit type honden en niet van dat halfzachte er zijn al
te veel onschuldige slachtofers gevallen,Ik denk eerlijk gezegd dat we volgend jaar nog met hetzelfde probleem zitten met al die slappe politici heb daar helemaal geen vertrouwen in met nieuwe voorstellen eerst zien wat er allemaal gebeurd.
Van mij mogen ze die hele zooi verbieden al die kansloze pits/stffs keer X in het asiel plat spuiten , boetes van 2000 euro per overtreding, eigenaars aansprakelijk stellen van mij sturen die voor een paar weekjes in het rijkshotel met strafblad etc etc.
Hopen dat iedereen weer een beetje normaal kan wandelen zonder al die stress ben er helemaal klaar mee,
Laatst gewijzigd door Rocco op 07 aug 2017 17:14, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
Draaideur is het sleutelwoord, wat het regeringsbeleid het best omschrijft: draaideur-crimineel, draaideur-patient, draaideur-verkeershufter, draaideur-asielhond, etc,etc
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Weet je toch, altijd hebben die kutkeffers het gedaanMaryanne schreef:Gaan we weer. Zeker weer kleine keffertjesstoffeltje schreef:Aanlijn en muilkorf gebod prima! Maar zorgen jullie er dan ook voor dat je eigen "fikkie" niet ongedwongen de aangelijnde en gemuilkorfde hond kan lastig vallen?
Want dat is waar ik mij het meest aan erger! aangelijnd lopen in een gebied waar aanlijnen verplicht is(kroondomein) en dan toch (veel te vaak) mensen tegenkomen die vinden dat die aanlijn plicht niet voor hen geld!

Heb het al eerder gezegd, gewoon het systeem van onze buurlanden handhaven dat is immers allang bewezen dat dit werkt. Maar zolang Nederland het wiel opnieuw wil uitvinden zal het nog 100 jaar duren eer dat er iets geregeld gaat worden

Ja. Niks aan toe te voegen.mercedes2803 schreef:Nou...dat dus...Cleva schreef:Ik begrijp best dat het vervelend is om te lezen dat andere mensen staan te trappelen om een wettelijke regeling in het nadeel van jou en je hond tot stand te zien komen. Maar ja, tegengestelde belangen werpen dat nu eenmaal op.
Meer dan begrijpen dat je het naar vindt kan ik niet bieden en dat begrip verandert niets aan mijn mening.
Ik heb honden doodgebeten zien worden en nog veel vaker gezien dat kleinere, dus kwetsbare op een belachelijk onredelijke manier te grazen werden genomen. Vorige jaar was Hein nog aan de beurt met een rottweiler die er niet op zat te wachten dat Hein naar zijn stok keek. In plaats van een grauw en gebruik maken van het verschillend formaat moest er meteen weer opgepakt, geschud en gebeuld worden. Hein kreupel en bont en blauw terug naar de baas.
En denk maar niet dat de eigenaresse hem daarna aanlijnt hoor.
Dat betekent dat ik doodleuk rechtsomkeert kan maken als ik haar in de verte op de dijk mijn richting op zie lopen. Dat heeft niets met durven te maken, ik kán er letterlijk niet langs (ik durf het trouwens ook niet maar daar gaat het hier niet om).
Een aantal jaar geleden zat ik op de eerste rij terwijl het foxterriertje van een oude buurvrouw ter plekke vermoord werd (ook weer een rottweiler trouwens).
Ik ben dol op alle honden. Ja, zelfs op honden die zulk gedrag vertonen als ze de kans krijgen en natuurlijk zie ik niet graag dat er honden afgespoten worden maar de enorme overlast en het daadwerkelijke risico dat mijn honden beschadigd of om zeep geholpen worden telt honderd keer zwaarder.
Het hemd is nu eenmaal nader dan de rok.
Daarnaast heb je er zelf voor gekozen om zo'n apparaat aan te schaffen. Je weet van te voren dat ze verguisd worden, hoor.
Om het maar "makkelijk" te houden
100 % mee eens en dit dus
-
- Zeer actief
Houdt t maar gewoon om draaideur randdebielen met een hond, dat soort zou geen enkele hond moeten hebben. als iemand keer op keer een veerkeersongeval veroorzaakt pakken we ook zijn rijbewijs af.korthaar schreef:Draaideur is het sleutelwoord, wat het regeringsbeleid het best omschrijft: draaideur-crimineel, draaideur-patient, draaideur-verkeershufter, draaideur-asielhond, etc,etc
-
- Zeer actief
Maryanne schreef:Gaan we weer. Zeker weer kleine keffertjesstoffeltje schreef:Aanlijn en muilkorf gebod prima! Maar zorgen jullie er dan ook voor dat je eigen "fikkie" niet ongedwongen de aangelijnde en gemuilkorfde hond kan lastig vallen?
Dat zijn jouw woorden...niet de mijne!!
-
- Zeer actief
.... tja, in het verkeer is niet alles te voorkomen en in het dagelijks leven ook niet, wat dus niet weg neemt dat je daar natuurlijk je uiterste best voor moet doen, niemand wil dood.. en honden ook niet .. mensen moeten gewoon meer op de hoogte zijn en de meeste zijn het niet, gewoon niet.... helaas..... daar komt ellende vanNanna schreef:Maar dan is het verkeersongeval al veroorzaakt. En daar gaat het nu juist om. Het voorkómen van die zware ongevallen.S@ndr@ schreef:Houdt t maar gewoon om draaideur randdebielen met een hond, dat soort zou geen enkele hond moeten hebben. als iemand keer op keer een veerkeersongeval veroorzaakt pakken we ook zijn rijbewijs af.korthaar schreef:Draaideur is het sleutelwoord, wat het regeringsbeleid het best omschrijft: draaideur-crimineel, draaideur-patient, draaideur-verkeershufter, draaideur-asielhond, etc,etc
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Maar tegen dit soort zaken helpen de maatregelen die eventueel op komst zijn of die van omringende landen helaas dus niet.Lizzie. schreef:Weet je toch, altijd hebben die kutkeffers het gedaanVorige week werd 1 van mijn honden door een loeder van een boxer aangevallen. En dat terwijl ze niet eens blafte, maar volgens de eigenaar mocht ik daar niet wandelen omdat mijn hond niet voor zichzelf opkwam. Ik heb veel achterlijke opmerkingen gehoord, maar deze was nieuw voor mij
![]()

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Tineke
- Zeer actief
Nee maar door het maken van verkeersregels is het aantal doden wel een stuk afgenomen. Rotondes , verkeersdrempels allemaal middelen om de snelheid te verminderen die effectief blijken te zijn.S@ndr@ schreef: tja, in het verkeer is niet alles te voorkomen en in het dagelijks leven ook niet, wat dus niet weg neemt dat je daar natuurlijk je uiterste best voor moet doen, niemand wil dood.. en honden ook niet .. mensen moeten gewoon meer op de hoogte zijn en de meeste zijn het niet, gewoon niet.... helaas..... daar komt ellende van
Net als trouwens een werkend flitsapparaat

Enkel de handhaving is een probleem en dat levert nu jaarlijks nog aardig wat verkeersdoden op omdat mensen al rijdend een app of sms versturen of bellen.
Wij kunnen kletsen tot we een ons wegen , niet dat de politiek zich er iets van aan zal trekken , maar als er regels komen maar geen handhaving heeft het geen zin omdat je in hondenland geen rotondes kunt bouwen.

-
- Zeer actief
Natuurlijk wel, dan was deze boxer aangelijnd en kon dus dan niet naar mijn hond afstormen om haar te grazen te nemen.Tineke schreef:Maar tegen dit soort zaken helpen de maatregelen die eventueel op komst zijn of die van omringende landen helaas dus niet.Lizzie. schreef:Weet je toch, altijd hebben die kutkeffers het gedaanVorige week werd 1 van mijn honden door een loeder van een boxer aangevallen. En dat terwijl ze niet eens blafte, maar volgens de eigenaar mocht ik daar niet wandelen omdat mijn hond niet voor zichzelf opkwam. Ik heb veel achterlijke opmerkingen gehoord, maar deze was nieuw voor mij
![]()

-
- Zeer actief
Tineke schreef:Nee maar door het maken van verkeersregels is het aantal doden wel een stuk afgenomen. Rotondes , verkeersdrempels allemaal middelen om de snelheid te verminderen die effectief blijken te zijn.S@ndr@ schreef: tja, in het verkeer is niet alles te voorkomen en in het dagelijks leven ook niet, wat dus niet weg neemt dat je daar natuurlijk je uiterste best voor moet doen, niemand wil dood.. en honden ook niet .. mensen moeten gewoon meer op de hoogte zijn en de meeste zijn het niet, gewoon niet.... helaas..... daar komt ellende van
Net als trouwens een werkend flitsapparaat![]()
Enkel de handhaving is een probleem en dat levert nu jaarlijks nog aardig wat verkeersdoden op omdat mensen al rijdend een app of sms versturen of bellen.
Wij kunnen kletsen tot we een ons wegen , niet dat de politiek zich er iets van aan zal trekken , maar als er regels komen maar geen handhaving heeft het geen zin omdat je in hondenland geen rotondes kunt bouwen.

- Tineke
- Zeer actief
Boxers vallen niet onder de hr hondenLizzie. schreef:Natuurlijk wel, dan was deze boxer aangelijnd en kon dus dan niet naar mijn hond afstormen om haar te grazen te nemen.Tineke schreef:Maar tegen dit soort zaken helpen de maatregelen die eventueel op komst zijn of die van omringende landen helaas dus niet.Lizzie. schreef:Weet je toch, altijd hebben die kutkeffers het gedaanVorige week werd 1 van mijn honden door een loeder van een boxer aangevallen. En dat terwijl ze niet eens blafte, maar volgens de eigenaar mocht ik daar niet wandelen omdat mijn hond niet voor zichzelf opkwam. Ik heb veel achterlijke opmerkingen gehoord, maar deze was nieuw voor mij
![]()

- Tineke
- Zeer actief
Nee hoor ze zijn van de lijst afgehaaldZivaNomi schreef:Wel.

https://www.rtlnieuws.nl/nederland/verp ... sicohonden.
Onderstaande rassen zijn binnen stamboomfok zodanig beïnvloed door selectie als gezinshond en/of door rasoverdrijvingen dat als gevolg hiervan vandaag de dag bijna geen meldingen van ernstige incidenten in Nederland bekend zijn met deze honden:
· Boxer
· Dobermann
· Dogue de Bordeaux
· English Bulldog
· Mastiff
· Shar-Pei
· Mastino Napoletano

-
- Zeer actief
Zoals je in mijn vorige bericht heb gelezen had ik het over het systeem van onze buurland en daar heeft de boxer wel een lijnplicht.Tineke schreef:Boxers vallen niet onder de hr hondenLizzie. schreef:Natuurlijk wel, dan was deze boxer aangelijnd en kon dus dan niet naar mijn hond afstormen om haar te grazen te nemen.Tineke schreef:Maar tegen dit soort zaken helpen de maatregelen die eventueel op komst zijn of die van omringende landen helaas dus niet.Lizzie. schreef:Weet je toch, altijd hebben die kutkeffers het gedaanVorige week werd 1 van mijn honden door een loeder van een boxer aangevallen. En dat terwijl ze niet eens blafte, maar volgens de eigenaar mocht ik daar niet wandelen omdat mijn hond niet voor zichzelf opkwam. Ik heb veel achterlijke opmerkingen gehoord, maar deze was nieuw voor mij
![]()

- Tineke
- Zeer actief
In alle deelstaten?Lizzie. schreef:Zoals je in mijn vorige bericht heb gelezen had ik het over het systeem van onze buurland en daar heeft de boxer wel een lijnplicht.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Toch ligt het niet zo eenvoudig. Probeer als eigenaar die het licht ziet omdat hij je kinderen bedreigt maar eens van je agressieve AmStaff af te komen. Geen asiel neemt hem aan, nog 25 wachtende voor u. De meeste dierenartsen willen een gezonde hond niet in laten slapen, zeker niet als er nog geen ernstig bijtgeval gebeurt is en de hond nog jong is. Baknijd geldt niet als reden voor inslapen. Je moet dus wachten op een serieus bijtgeval voor een DA actie wil ondernemen. Of gaan shoppen naar een DA die het wel wil doen. Of je zet hem op marktplaats, zielig verhaaltje erbij en hopen dat het goed gaat.
Datzelfde geldt voor een asiel. De inspectie laat het niet toe dat een hond die duidelijk hond-hondagressie vertoont zomaar wordt ingeslapen. Die kan prima herplaatst worden. Zolang hij maar geen mensen bijt. En zelfs dat is geen reden als er nog geen echte verwondingen zijn geweest. Ik weet van zeker 1 geval dat een hond door 1 asiel niet plaatsbaar gevonden wordt. Ze mochten hem niet in laten slapen, de hond is in een ander asiel geplaatst. Deze hond is snel herplaatst en na 2 weken alsnog ingeslapen wegens een ernstig bijtgeval.
En ja, het is ook lastig als asiel om een hond die al drie keer terug is gekomen en voor het personeel vriendelijk is gewoon maar dood te laten spuiten. De hond komt dan ook niet terug omdat hij bijt, maar wegens een verhuizing. Dat vriendinlief zwanger is en gezegd heeft hond eruit of ik vertrek wordt er niet bij verteld. De hond kan dus niet bij andere honden, katten en kinderen. Liever ook niet bij vrouwen of onervaren hondeneigenaren. Behoorlijk agressief tijdens wandelingen naar andere reuen dus moet eigenlijk een muilkorf om. Maar inslapen is er niet bij. Dus de hond van 7 zit nu al meer dan de helft van zijn leven in het asiel. Waar hij het overigens niet echt slecht naar zijn zin heeft.
Datzelfde geldt voor een asiel. De inspectie laat het niet toe dat een hond die duidelijk hond-hondagressie vertoont zomaar wordt ingeslapen. Die kan prima herplaatst worden. Zolang hij maar geen mensen bijt. En zelfs dat is geen reden als er nog geen echte verwondingen zijn geweest. Ik weet van zeker 1 geval dat een hond door 1 asiel niet plaatsbaar gevonden wordt. Ze mochten hem niet in laten slapen, de hond is in een ander asiel geplaatst. Deze hond is snel herplaatst en na 2 weken alsnog ingeslapen wegens een ernstig bijtgeval.
En ja, het is ook lastig als asiel om een hond die al drie keer terug is gekomen en voor het personeel vriendelijk is gewoon maar dood te laten spuiten. De hond komt dan ook niet terug omdat hij bijt, maar wegens een verhuizing. Dat vriendinlief zwanger is en gezegd heeft hond eruit of ik vertrek wordt er niet bij verteld. De hond kan dus niet bij andere honden, katten en kinderen. Liever ook niet bij vrouwen of onervaren hondeneigenaren. Behoorlijk agressief tijdens wandelingen naar andere reuen dus moet eigenlijk een muilkorf om. Maar inslapen is er niet bij. Dus de hond van 7 zit nu al meer dan de helft van zijn leven in het asiel. Waar hij het overigens niet echt slecht naar zijn zin heeft.
Groetjes Carlian en Vanna, Yindi, Hebe en Katja.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
- Aantal honden: 10
Dat zeker niet. Ik woon in Niedersachsen en daar hebben ze helemaal geen lijst.Tineke schreef:In alle deelstaten?Lizzie. schreef:Zoals je in mijn vorige bericht heb gelezen had ik het over het systeem van onze buurland en daar heeft de boxer wel een lijnplicht.
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Daar ben ik net een weekje op vakantie geweest en toch heb ik daar niet één HR hond gezien. Hoe kan dat dan? Er is toch gewoon een overkoepelende lijst die voor heel Duitsland geldt?tbeast schreef:Dat zeker niet. Ik woon in Niedersachsen en daar hebben ze helemaal geen lijst.Tineke schreef:In alle deelstaten?Lizzie. schreef:Zoals je in mijn vorige bericht heb gelezen had ik het over het systeem van onze buurland en daar heeft de boxer wel een lijnplicht.
- Gimmick
- Zeer actief
mijke schreef:Daar ben ik net een weekje op vakantie geweest en toch heb ik daar niet één HR hond gezien. Hoe kan dat dan? Er is toch gewoon een overkoepelende lijst die voor heel Duitsland geldt?tbeast schreef:Dat zeker niet. Ik woon in Niedersachsen en daar hebben ze helemaal geen lijst.Tineke schreef:In alle deelstaten?Lizzie. schreef:Zoals je in mijn vorige bericht heb gelezen had ik het over het systeem van onze buurland en daar heeft de boxer wel een lijnplicht.
Dat jij ze niet ziet betekend niet dat ze er niet zijn natuurlijk he.
Tbeast heeft er zo al 4(??)
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- mijke
- Zeer actief
Natuurlijk, maar er lopen er dus in ieder geval wel een stuk minder op straat daar, dan waar ik zelf woon.Gimmick schreef:Dat jij ze niet ziet betekend niet dat ze er niet zijn natuurlijk he.
- Tineke
- Zeer actief
Ik zie de boxer ook op geen enkele lijst staan.tbeast schreef:Dat zeker niet. Ik woon in Niedersachsen en daar hebben ze helemaal geen lijst.Tineke schreef:In alle deelstaten?Lizzie. schreef:Zoals je in mijn vorige bericht heb gelezen had ik het over het systeem van onze buurland en daar heeft de boxer wel een lijnplicht.
Waarom is dat systeem van kampfhunde eigenlijk niet landelijk ingevoerd?
Als het zo'n goed systeem is dan lijkt mij dat de meest logische stap om te doen.

Omdat de deelstaten ieder zijn eigen minister president hebben en een eigen wetgeving.Tineke schreef:Ik zie de boxer ook op geen enkele lijst staan.tbeast schreef:Dat zeker niet. Ik woon in Niedersachsen en daar hebben ze helemaal geen lijst.Tineke schreef:In alle deelstaten?Lizzie. schreef:Zoals je in mijn vorige bericht heb gelezen had ik het over het systeem van onze buurland en daar heeft de boxer wel een lijnplicht.
Waarom is dat systeem van kampfhunde eigenlijk niet landelijk ingevoerd?
Als het zo'n goed systeem is dan lijkt mij dat de meest logische stap om te doen.
ik heb er 7 voor nederland dan als daar de regels doorgaan,hier mogen ze gewoon,en woon ook in niedersachsen..en laatst bij de DA zat een meisje met een pitbull pup, je mag ze gewoon hebben,alleen dan heb je aanlijnplicht en 900 euro hondenbelasting per jaar,betaal je dat, dan mag je ze gewoon houden hoor.Gimmick schreef:
poosje geleden hadden ze hier in een afgelegen huis 13 pitbulls weggehaald,die eigenaar was zuur,die moest voor alle 13 5 jaar hondenbelasting a 900 euro per jaar nabetalen,meer niet,ze worden niet in beslag genomen ofzo...
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
PffffKimmie schreef:ik heb er 7 voor nederland dan als daar de regels doorgaan,hier mogen ze gewoon,en woon ook in niedersachsen..en laatst bij de DA zat een meisje met een pitbull pup, je mag ze gewoon hebben,alleen dan heb je aanlijnplicht en 900 euro hondenbelasting per jaar,betaal je dat, dan mag je ze gewoon houden hoor.Gimmick schreef:
poosje geleden hadden ze hier in een afgelegen huis 13 pitbulls weggehaald,die eigenaar was zuur,die moest voor alle 13 5 jaar hondenbelasting a 900 euro per jaar nabetalen,meer niet,ze worden niet in beslag genomen ofzo...

- Tineke
- Zeer actief
Ja maar als iets werkt neem je het toch over als het de veiligheid vergroot. Nu hebben maar zes van de zestien deelstaten regels dan blijven er altijd nog tien over.Neeltje schreef:Omdat de deelstaten ieder zijn eigen minister president hebben en een eigen wetgeving.

- Tineke
- Zeer actief
Maryanne schreef:PffffKimmie schreef:ik heb er 7 voor nederland dan als daar de regels doorgaan,hier mogen ze gewoon,en woon ook in niedersachsen..en laatst bij de DA zat een meisje met een pitbull pup, je mag ze gewoon hebben,alleen dan heb je aanlijnplicht en 900 euro hondenbelasting per jaar,betaal je dat, dan mag je ze gewoon houden hoor.Gimmick schreef:
Nou vind ik eigenlijk wel een prima regel , zouden ze dat hier overnemen en er controle op voeren moet je zien hoe snel de aantallen afnemen.

- mijke
- Zeer actief
Dat lijkt me een prima regel, en als ik kijk wat ik zag lopen op straat dan werkt het dus goed, want alle tokkies waren gezellig overgestapt op sjiwawas en andere gezelschapshondjes. En mensen die wél echt liefde voor het ras hebben, en begrijpen dat die maatregelen niet voor niets zijn, die kunnen dan gewoon nog de hond naar hun hart nemen en daarvan zou ik het ook niet erg vinden om ze op straat af en toe tegen te komen. Maar in de praktijk blijken er dan dus ineens nog maar heel weinig echte liefhebbers over te blijven. In ieder geval zo weinig dat je een week rond kunt lopen zonder er eentje te zien. Dat lijkt mij een uitstekende schiftingKimmie schreef:ik heb er 7 voor nederland dan als daar de regels doorgaan,hier mogen ze gewoon,en woon ook in niedersachsen..en laatst bij de DA zat een meisje met een pitbull pup, je mag ze gewoon hebben,alleen dan heb je aanlijnplicht en 900 euro hondenbelasting per jaar,betaal je dat, dan mag je ze gewoon houden hoor.Gimmick schreef: