Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
rapport RVC over Duitse herder is vernietigend
Moderator: moderatorteam
Re: rapport RVC over Duitse herder is vernietigend
Ze zijn er wel lekker op tijd bij natuurlijk 

- Crescent
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Goh, echt? De DH, die is toch reuze gezond en gebalanceerd van karakter 

What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
zijn zeker dan wel alleen de stamboomloosjes,want stamboomfokkers doen er álles aan om rassen zo gezond mogelijk te maken en houden...daar geldt dit vast niet voor..
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
- Aantal honden: 1
Die van mij welCrescent schreef:Goh, echt? De DH, die is toch reuze gezond en gebalanceerd van karakter

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Pff, dan zijn de stamboomloze misschien toch beter. In mijn omgeving zie ik best veel Duitse Herders lopen. Daarvan hebben er ongetwijfeld een hoop geen stamboom. Maar dat de helft van al deze pups in moeten slapen omdat ze niet kunnen lopen zie ik echt niet gebeuren. Of bedoelen ze misschien ook de honden die met 12 jaar moeten inslapen wegens artrose?
Ik kan me niet voorstellen dat echt de helft van alle Duitsers in moeten slapen wegens niet kunnen lopen. En de rest gaat dan dood aan kanker of agressieproblemen. Zonder de problemen te ontkennen zie ik hier in de buurt toch best wat bejaarde herders lopen.
Ik kan me niet voorstellen dat echt de helft van alle Duitsers in moeten slapen wegens niet kunnen lopen. En de rest gaat dan dood aan kanker of agressieproblemen. Zonder de problemen te ontkennen zie ik hier in de buurt toch best wat bejaarde herders lopen.
Groetjes Carlian en Vanna, Yindi, Hebe en Katja.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
en ik maar zoeken waar dan uitgelegd wordt dat het rapport vernietigd is...
vernietigend.. oh...
vernietigend.. oh...

- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Zo zonde, ik zie regelmatig DH'ers in de sport en dat zijn mooie en gezonde honden, zo kan het dus ook.. Echter op straat zie ik ook van die verrotte exemplaren. Onderweg naar mijn werk zie ik bijna dagelijks een vrouw met haar DH lopen, karperrug, loopt op zijn hakken en heel z'n achterhand zwabbert...
Waarom wil je zo'n hond?

- vaagheid
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugese scoobydoo
- Contacteer:
Hahaha ik las het ook zo..M@scha schreef:en ik maar zoeken waar dan uitgelegd wordt dat het rapport vernietigd is...
vernietigend.. oh...

Nadat ik op facebook de reacties gelezen had op een foto van een Frans bulletje mét neus (van een forumlid geloof ik) begrijp ik mensen ook niet meer. Er zijn echt nog veel mensen die liever zo'n platte snurkende apenkop willen. Dát is een Franse Bull voor hun.
Zal voor de Duitse herder wel hetzelfde werken, zo'n glijbaan rug is vast cool ofzo, hoort bij Duitse Herders..

Vraag me wel af of er een werklijn is die wel redelijk gezond is? Lijkt me toch wel, of gebruiken ze bij de politie en in het leger alleen nog mechelaars/ kruising mechelaar?
Washbar, 100% natuurlijke shampoo uit Nieuw-Zeeland voor paarden en honden
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Ik vind het in mijn omgeving wel mee vallen met de werklijnen, Heavy. In de werklijnen hoor ik minder HD en elleboog problemen. Hoewel er wel een paar lijnen zijn waar ik ver weg van blijf. Maar toch ook een hele hoop waar ik zo een hond zou halen, omdat die bijna altijd gezonde honden geven. Soms wel een hond waar je niks aan ziet die ineens niet goed blijkt te zijn op de foto, maar nog jaren gewoon kan lopen. Ik hoor meer rug problemen, 8e wervels enzo, bij de ene een nette wervel waar ze geen last van hebben, maar ook wel eens een hele problematische waardoor ze niet kunnen sporten of zelfs ingeslapen worden. Hoe dat bij de kynologen is, geen idee, daar hoor ik dan weer niks over 8e wervels, maar dat zegt niks.
- kloesje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own) - Aantal honden: 4
Op de dogshow in Rotterdam heeft een kennis van mij met haar werklijn duitse herder een Uitmuntend gescoord.
(wolfsgrauw en functioneel gebouwde teef
)
Laten we hopen dat er een keer een ommekeer is.
(wolfsgrauw en functioneel gebouwde teef

- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Ik snap totaal de functie van die schuine rug en kromme poten niet. Het is niet mooi, niet schattig, niet praktisch. Wat is het idee erachter?
Zag er van de week nog eentje in de dierenwinkel. Half kreupel. Ik heb de baasjes bijna aangesproken om ernaar te vragen, maar durfde blijkbaar niet.
Zag er van de week nog eentje in de dierenwinkel. Half kreupel. Ik heb de baasjes bijna aangesproken om ernaar te vragen, maar durfde blijkbaar niet.
- TessaThomas
- Zeer actief
Ah dat is dan familie van mijn hondenkloesje schreef:Op de dogshow in Rotterdam heeft een kennis van mij met haar werklijn duitse herder een Uitmuntend gescoord.
(wolfsgrauw en functioneel gebouwde teef)

Heavy, ik hoor het minder idd. Zegt niks, maar ik ken wel genoeg lijnen waar ik een pup uit kan halen waar bijna altijd gezonde honden uitkomen.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
die heb je bij de kyno's ook, alleen krijg je er daar wel gratis een glijbaanrug bij.TessaThomas schreef:....
Zegt niks, maar ik ken wel genoeg lijnen waar ik een pup uit kan halen waar bijna altijd gezonde honden uitkomen.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
- Zeer actief
En de ene persoon kiest ervoor en een ander weer niet. Hier in dorp lopen een aantal Duitse herders uit showlijnen, maar ik moet zeggen dat ze niet zo dramatisch lopen en ogen als waar het rapport over schrijft. Ook bij fokkers van dat type zit gewoon verschil m.i.. en ik gok dat deze honden bij de wat betere fokkers vandaan komen.renee-uk schreef:die heb je bij de kyno's ook, alleen krijg je er daar wel gratis een glijbaanrug bij.TessaThomas schreef:....
Zegt niks, maar ik ken wel genoeg lijnen waar ik een pup uit kan halen waar bijna altijd gezonde honden uitkomen.
Wel vind ik de honden wat grover en forser dan de standaard. Ze ogen hoger dan 65 cm (reu) in ieder geval.
Maar hier op het forum zie ik eigenlijk Duitse herder eigenaren die over het algemeen een werklijn hebben, of een showlijn die niet overdreven gebouwd zijn. En ik vind het prima als mensen de wanklanken bij de DH steeds aanhalen, en je hoeft je kop niet in het zand te steken voor de buitensporige en overdreven kant die sommige fokkers die showen in het buitenland (meestal) op gaan. Maar ik herken mijn Duitse herders er niet in, in ieder geval. En ook niet de herders die vanuit een andere tak zijn gefokt en hier in dorp rondlopen niet. Verschil in bouw is wel duidelijk, maar zo krom als sommigen zeggen dat de herders erbij lopen is het in mijn beleving hier in ieder geval ook weer niet.
- renee-uk
- Zeer actief
ik herken mijn vorige kyno stamboomherders er ook niet in hoor, maar helemaal recht waren jan en gina ook niet.
maar zelfs gina met al haar gebreken herken ik niet in de beschrijvingen en de monsterfoto's die hier regelmatig verschijnen.
zal misschien ook komen omdat ze uit een ander tijdperk stamde, dat weet ik niet.
dat groter en grover zie ik wel bij de kyno's die langskomenn op mijn fb, ik vind het niet mooi eerlijk gezegd dat beer-achtige wat nu in de mode is.
ze waren juist weer terug aan het gaan naar de normale afmetingen, maar dat lijkt helaas ook al weer afgelopen te zijn.
maar zelfs gina met al haar gebreken herken ik niet in de beschrijvingen en de monsterfoto's die hier regelmatig verschijnen.
zal misschien ook komen omdat ze uit een ander tijdperk stamde, dat weet ik niet.
dat groter en grover zie ik wel bij de kyno's die langskomenn op mijn fb, ik vind het niet mooi eerlijk gezegd dat beer-achtige wat nu in de mode is.
ze waren juist weer terug aan het gaan naar de normale afmetingen, maar dat lijkt helaas ook al weer afgelopen te zijn.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- TessaThomas
- Zeer actief
Ja en net een tikkeltje ander karakter vaak. Tenminste, laatste tijd dan. En idd grover en groter weer, maar dat is bij de werklijnen ook hip geloof ik. Er is zat mis, maar gelukkig heb ik in mijn omgeving/kennissenkring niet vaak gehoord van ED/HD.renee-uk schreef:die heb je bij de kyno's ook, alleen krijg je er daar wel gratis een glijbaanrug bij.TessaThomas schreef:....

-
- Zeer actief
Mwah voor de werklijn valt wel mee hoor, mijn vorige duitser was HD-Ellebogen en rug helemaal 100 procent
met kaarsrechte rug en die is inmiddels 7 nog steeds in dienst als dienshond nog super gezond., broers zussen doen het ook nog goed. Vader is volgens mij al 12 en die moeder een jaar of 10
Ik vind dat als je bijvoorebeeld bij de VDH aanklopt en je weet niet veel van het ras ze altijd die kynologen promoten en die zijn zeker niet allemaal gezond en denk ik meer problemen dan de werklijnen, zo en zo zie ik niet zoveel werklijnen D-H als huishond meestal die kynologen. Dan heb je nog een groot deel dat bij de broodfok koopt met niet geteste ouders of afgeröntgend dat ook voor veel problemen kan zorgen want die nemen het niet zo nauw.
met kaarsrechte rug en die is inmiddels 7 nog steeds in dienst als dienshond nog super gezond., broers zussen doen het ook nog goed. Vader is volgens mij al 12 en die moeder een jaar of 10
Ik vind dat als je bijvoorebeeld bij de VDH aanklopt en je weet niet veel van het ras ze altijd die kynologen promoten en die zijn zeker niet allemaal gezond en denk ik meer problemen dan de werklijnen, zo en zo zie ik niet zoveel werklijnen D-H als huishond meestal die kynologen. Dan heb je nog een groot deel dat bij de broodfok koopt met niet geteste ouders of afgeröntgend dat ook voor veel problemen kan zorgen want die nemen het niet zo nauw.
-
- Zeer actief
Dat zou goed kunnen hoor met de hulphonden ,maar het straat beeld in mijn beleving zie ik toch meer kynolgische lijnen om mij heen dan werklijnen. Het grootste percentage duitse herders zijn gewoon huishond.Heavy schreef:Het is maar net waar je contacten liggen ik heb weer veel meer hulphonden uit werklijnen gezien dan kynologenRocco schreef:Mwah voor de werklijn valt wel mee hoor, mijn vorige duitser was HD-Ellebogen en rug helemaal 100 procent
- kloesje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own) - Aantal honden: 4
Ik denk dat je de werklijnen ook minder op 'straat' tegen komt.Rocco schreef:Dat zou goed kunnen hoor met de hulphonden ,maar het straat beeld in mijn beleving zie ik toch meer kynolgische lijnen om mij heen dan werklijnen. Het grootste percentage duitse herders zijn gewoon huishond.Heavy schreef:Het is maar net waar je contacten liggen ik heb weer veel meer hulphonden uit werklijnen gezien dan kynologenRocco schreef:Mwah voor de werklijn valt wel mee hoor, mijn vorige duitser was HD-Ellebogen en rug helemaal 100 procent
De knynologen leven meer bij de mensen/gezinnen thuis en de werklijnen leven meer in kennels, lopen niet in de drukkere honden uitlaatgebieden en worden veelal vanuit de kennel in de auto gedaan om bijvoorbeeld op een trainingsterrein of rustige uitlaatplek er weer uitgehaald te worden. (ik zeg bewust 'meer', want niet iedereen zal op die manier met de werklijn omgaan)
-
- Zeer actief
Ook uit de werklijnen belanden de meeste honden gewoon bij een huis gezin de honden die in de sport belanden is relatief veel kleiner.is maar een x percentage die werkelijk met de hond trainen
Dat is in veel gevallen bij de KNPV mechelaars ook het geval
Het percentage kynologen duitse herders is veel groter omdat die veel meer worden gekocht zijn
veel populairder dan de werklijnen omdat die nog meer om het uiterlijk zijn gefokt en veel nieuwe
kopers niet eens weten nog steeds
, dat er ook werklijnen duitse herders bestaan dus zie je die roestbruine
met zwart gefokte show exemplaren veel meer. Wolfsgrauwe en zwarte exemplaren zie ik juist heel weinig, dat heeft niks met kennel honden te maken in mijn beleving. het percentage showlijnen duitse herder fokkers is gewoon veel groter
Dat is in veel gevallen bij de KNPV mechelaars ook het geval
Het percentage kynologen duitse herders is veel groter omdat die veel meer worden gekocht zijn
veel populairder dan de werklijnen omdat die nog meer om het uiterlijk zijn gefokt en veel nieuwe
kopers niet eens weten nog steeds

met zwart gefokte show exemplaren veel meer. Wolfsgrauwe en zwarte exemplaren zie ik juist heel weinig, dat heeft niks met kennel honden te maken in mijn beleving. het percentage showlijnen duitse herder fokkers is gewoon veel groter
-
- Zeer actief
Zullen zeker niet veel showlijnen bij de politie honden zitten meesten zijn ongeschikt voor het werk
toch duidelijk een ander type hond
Er zal zeker wel een kern van waarheid in zitten in het onderzoek maar vind het wat overdreven
om alles te generaliseren.
toch duidelijk een ander type hond
Er zal zeker wel een kern van waarheid in zitten in het onderzoek maar vind het wat overdreven
om alles te generaliseren.
- renee-uk
- Zeer actief
in engeland heb je, voor zover ik weet, de scheiding tussen werk- en showlijn niet zo.
er zijn ook niet of nauwelijks africhtingclubs.
politiehonden worden vaak door de politie zelf gefokt en getraind, de honden die niet gebruikt kunnen worden voor het echte werk of niet geschikt zijn voor de training worden verkocht aan particlieren en wat ze teveel aan wel te gebruiken puppen hebben gaat naar andere politiecorpsen.
wat ze met de ongezonde honden doen weet ik niet, maar denk dat die een enkeltje hondenhemel krijgen.
er zijn ook niet of nauwelijks africhtingclubs.
politiehonden worden vaak door de politie zelf gefokt en getraind, de honden die niet gebruikt kunnen worden voor het echte werk of niet geschikt zijn voor de training worden verkocht aan particlieren en wat ze teveel aan wel te gebruiken puppen hebben gaat naar andere politiecorpsen.
wat ze met de ongezonde honden doen weet ik niet, maar denk dat die een enkeltje hondenhemel krijgen.