Nanna schreef:Noem mij 1 vakantiepark in NL waar honden gewoon los mogen lopen.
Zoals ik het lees liep de hond bij het huisje, en mits je hond bij het huisje blijft moet dat gewoon kunnen. Het is dan natuurlijk niet de bedoeling dat hij richting passerende honden vliegt, al dan niet met goede of slechte bedoelingen.
Mijn herders had ik ook wel mee bij een huisje, en Finn die bleef wel op eigen terrein dus die liep altijd los op eigen terrein. Bij Bluf moest ik even kijken hoe ze reageerde de eerste keer, maar toen ook zij geen aanstalten maakte om richting passerende honden te gaan liet ik haar ook los van de lange lijn

.
Ik dacht dat de huisjes goed omheind zouden zijn maar dat was niet het geval. Maar ik nam altijd wel een lange lijn mee voor de zekerheid in ieder geval.
Nam even hun als voorbeeld omdat ik ook dus eens in een vakantiepark met dat stel was. Met de huidige honden zat ik vaak bij een eigen huisje, en daar liepen ze ook los. Toen Aki nog jonger was vloog hij ook ineens door de heg richting een voorbijlopende hond met een hoop blabla..
Terug kunnen roepen en me verontschuldigd bij de baas.. Daarna even er goed bovenop gezeten, en opgelet als ik mensen met honden aan zag komen, op tijd Aki gewaarschuwd en toen was het duidelijk dat hij niet door de heg mocht

en kon ik ook weer relaxed zitten na een paar dagen goed opgelet te hebben. Sommige dingen moeten ze toch leren, die keer dat hij er doorheen vloog had ik niet aan zien komen omdat een paar maanden daarvoor hij dat op datzelfde adres dus niet deed.
Bluf had dat daar trouwens ook terwijl Finn eigenlijk altijd alle voorbijgangers negeerde