Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Liever door een Herder dan een Pitbull gebeten worden

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Liever door een Herder dan een Pitbull gebeten worden

Ongelezen bericht door laeken »

jvanringen schreef:
moira7765 schreef:DH of niet.. De bijtkracht van een herder is groter dan van een PittBull
http://www.rottweilerlife.com/top-10-do ... dog-bites/
Dat moet een enorme troost zijn als je tussen de kaken van een pittbull ligt.
Verder is het onzin. Die hele bijtkracht metingen en vergelijkingen. Elke hond kan hard genoeg bijten om je naar je grootje te helpen. Alleen geen enkele hond kan zijn doorzettingsvermogen en spierkracht en lenigheid zo goed inzetten als een pitbull. Dat zijn niet voor niets de meest misbruikte honden voor die shit.

Als de bek van willekeurig een labrador of golden op een pitbull zat ging alles er net goed aan. Bijt kracht is niks.
Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

jvanringen schreef:
moira7765 schreef:DH of niet.. De bijtkracht van een herder is groter dan van een PittBull
http://www.rottweilerlife.com/top-10-do ... dog-bites/
Dat moet een enorme troost zijn als je tussen de kaken van een pittbull ligt.
Ik mis de kaukaas in het rijtje :wink: maar het is wel een heftig filmpje en iets van kruising berghond zou ook wel kunnen denk ik, beetje slecht opgevoed en dan vinden ze dit wel leuk om te doen. :ugh:
Afbeelding
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

ik wordt liever helemaal niet gebeten, vooral niet door een grote hond,
maak niet uit wat voor ras. ze maken allemaal voldoende schade
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Rocco schreef:Ik denk dat er zeker duitse herder in zit...., ik zie bijvoorbeeld ook geen halsband ?? laten we er van uit gaan dat het
een straat hond is en daar is opgegroeid die zijn zo en zo al anders in hun gedrag het leven op staat is keihard en hebben het een ander zeker al mee gemaakt

Maar zekerheid staat niet vast te veel onduidelijkheden als er geen eigenaar zich gemeld heeft hoe en wat...

Ben benieuwd hoe het is afgelopen met die man en hond
Bleeh akelig filmpje :ugh:
Een straathond valt niet zomaar aan ......, volgens mij :U:
Van de andere kant je ziet niet wat er vooraf gegaan is.... het filmpje begint met de hond die vol op het slachtoffer zit :(
laeken
Zeer actief

Precies. Ik zie er trouwens ook berghond in. Misschien scheutje tibetaan? Die vinden dit ook wel leuk om te doen. Waarom de hond dit doet weet niemand. Iemand een trap gegeven? Auto open getrokken waar deze hond over waakte? Lolbroek die een dekkende of hitsige reu bij een geef weg wilde jagen. Hond zal vast een motivatie hebben maar zijn doel is de man doden. En dat is hoe dan ook buiten proportie en op zijn minst onacceptabel. Ik vind deze hond dood en dood eng gedrag tonen.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Dat kwispelen is trouwens opwinding en geen blijdschap. Wuilus kwispelde altijd heel erg naar honden waar ze liefst op dook. En als ze een hond een lesje leerde kwispelde ze net als deze hond. Ze deed ook precies dit al beet de daarbij niet door en schudde ze niet zo hard. Ze lag er wel zo op en hield dan de andere hond tegen de grond met een harde kwispelstaart.
Afbeelding
Rocco
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rocco »

:mrgreen: :mrgreen: Ben trouwens erg benieuwd wie hier even met een breakstick op af durft............
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Rocco schreef::mrgreen: :mrgreen: Ben trouwens erg benieuwd wie hier even met een breakstick op af durft............
Of een lijntje om te wurgen. :engel:

Ik ben niet bepaald bang uitgevallen, maar in dit geval zou ik ook zo even niet weten wat te doen. Zeker omdat je wil voorkomen dat die hond nog meer schade op het slachtoffer aanricht maar zelf zou ik ook niet gebeten willen worden op die manier.
Gek genoeg heb ik het idee na aardig wat pitbull aanvallen op filmpjes te hebben gezien(bedankt Nanna :mrgreen: ). Dat ik daar minder risico loop om zelf gebeten te worden. De pitbull lijkt altijd zijn omgeving volledig te vergeten en alleen maar zijn slachtoffer vast te willen houden. Deze hond scant veel meer zijn omgeving lijkt wel en reageert hier ook op. Dus als je niet oppast ben jij het volgende slachtoffer.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Die hond heeft ook nog ongelooflijke prooidrift en die gaat dat zomaar niet afstaan. Dat zou wel eens over kunnen slaan naar diegeen die dat probeert. Jaag hem maar een kogel door de kop.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
laeken
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Die hond heeft ook nog ongelooflijke prooidrift en die gaat dat zomaar niet afstaan. Dat zou wel eens over kunnen slaan naar diegeen die dat probeert. Jaag hem maar een kogel door de kop.
Precies. Hij ligt er ook nog eens bovenop en kijkt rond met een kop van waag het in de buurt te komen.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ik zou trouwens met de auto op de hond inrijden en proberen mijn auto zo te zetten dat de hond van het slachtoffer geduwd wordt. Maargoed, wie is daarna de sigaar. Volgende passant die met een tas boodschappen naar de auto loopt?
Afbeelding
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Waar een pitbull meestal gericht blijft op zijn slachtoffer, zou ik bij deze hond mijn vingers niet aan branden om te helpen. Of je moet iets als een schep of lang voorwerp hebben dat je vanuit je autoraampje kunt inzetten, maar anders ben je zelf het haasje.
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita

Ongelezen bericht door Leanne »

Er zou idd best een vleug Akita doorheen kunnen zitten.
Ik zie dezelfde soort kruisingen wel eens voorbij komen op FB.
Het vecht gedrag herken ik ook van Ti Jay. Het klemmen, onder zich wil houden. zich echt erop storten.
Even ook maar meteen verantwoorden, Ti Jay heeft 2 x behoorlijk gevochten niet door onze schuld, beide keren loslopende honden die niet onder controle stonden.
Schotse Collie en een Stafford.
Gewoon in de wijk, ik zoek geen losloop gebieden op enz.
Afbeelding
Rocco
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rocco »

De schade zou meer zitten in de impact van een beet heb je trekkende/scheurende beet die al het vlees van je botten trekt of duwbeet waar bij je ook wat botten /spieren/ zenuwen verbrijzeld, de mens is vrij kwetsbaar vel zit maar op 1mm daaronder heb je al vlees /spieren/zenuwen /botten.
slagaders..
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”