Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
In de KNPV zijn er zelfs die geen pup willen als ze de pup niet met sec 6 weken oud kunnen ophalen /
Ik vind ophalen tussen de 7-8wkn prima voor een mechelpup. Wat later ophalen hoeft geen probleem te zijn. Oscar haalde ik pas met 12 wkn op, we hadden een doorgedraaide dobermann opgevangen van een kennis die aan gort was gebeten. Dus wilde even wachten tot die hond weg was voor er een pup kwam. Als er 1 hond zelfverzekerd was en nergens van op keek was hij het wel. Maar heb het ook anders gezien, pups die met 10-12wkn bij de eigenaar kwamen en toch wat hadden gemist die weken ervoor.
Hippo schreef:In de KNPV zijn er zelfs die geen pup willen als ze de pup niet met sec 6 weken oud kunnen ophalen /
Ik vind ophalen tussen de 7-8wkn prima voor een mechelpup. Wat later ophalen hoeft geen probleem te zijn. Oscar haalde ik pas met 12 wkn op, we hadden een doorgedraaide dobermann opgevangen van een kennis die aan gort was gebeten. Dus wilde even wachten tot die hond weg was voor er een pup kwam. Als er 1 hond zelfverzekerd was en nergens van op keek was hij het wel. Maar heb het ook anders gezien, pups die met 10-12wkn bij de eigenaar kwamen en toch wat hadden gemist die weken ervoor.
Maar dat ligt aan de inzet vd fokker niet of ze later vertrokken zijn
Cleva schreef:De inzet van de nieuwe eigenaar is er ook nog en je maakt mij niet wijs dat je met 16 pups even veel aandacht per pup hebt als ik met één.
Ik had het hier over Hippo haar opmerking over pups die tot 10-14 weken bleven en niks meegemaakt hadden. Niet over het verschil 7 of 8 weken. En ja 16 kost dubbel zoveel tijd als 8 individueel maar je hoeft niet de gehele dag individueel bezig te zijn. Er is ook nog tijd met de groep.
Ik pak korte individuele sessies van 5 minuten per pup naast de andere tijd en aandacht die ze krijgen.
Cleva schreef:De inzet van de nieuwe eigenaar is er ook nog en je maakt mij niet wijs dat je met 16 pups even veel aandacht per pup hebt als ik met één.
Ik had het hier over Hippo haar opmerking over pups die tot 10-14 weken bleven en niks meegemaakt hadden. Niet over het verschil 7 of 8 weken. En ja 16 kost dubbel zoveel tijd als 8 individueel maar je hoeft niet de gehele dag individueel bezig te zijn. Er is ook nog tijd met de groep.
Ik pak korte individuele sessies van 5 minuten per pup naast de andere tijd en aandacht die ze krijgen.
Dat is met 16 toch 16 x5min = 80 min dus dik een uur en 20 min per dag naast de andere activiteiten.
Dat is met 16 toch 16 x5min = 80 min dus dik een uur en 20 min per dag naast de andere activiteiten.
Rocco schreef:Moederhond heeft een hele belangrijke invloed op pups dat vergeten heel veel fokkers nog wel eens
Ja, denk je echt?
Volgens mij is de vraag alleen wat ideaal is en wat ook acceptabel is.
Overigens heb ik Millie al vroeg opgehaald (net 7 weken geloof ik), ook ivm omstandigheden en haar moeder was zelfs al wat eerder weg bij het nest. Maar ik kan me niet voorstellen wat haar moeder haar nog bijgebracht zou kunnen hebben. Er is echt weinig mis met haar
Dat denk ik niet alleen dat weet ik zeker uit eigen ervaring , maar gelukkig ga ik uit van mijn eigen interpretatie met succes tot nu toe.......nooit ergens problemen gehad met pups die al wat langer bleven super stabiel en sociaal mede dank zij de moederhond of roedel wat er nog bij rond loopt, dan wat ik wel eens tegen kom van die bange angstvallige gevalletjes die niks hebben mee gemaakt niet sociaal zijn en voor het leven al getekend zijn. 6 weken vind ik niet acceptabel van zowel fokker als toekomstige eigenaar.
Ens als jij denkt dant een pup met 7 weken al is uitgeleerd bij de moeder slaap lekker verder
Mijn 'denk je echt?' Was sarcastisch, ik dacht dat dat overduidelijk was. Natuurlijk heeft moederhond veel invloed en ik kan me oprecht niet voorstellen dat een redelijke fokker dat vergeet.
Bovendien heb ik nooit gezegd dat een hond met 7 weken uitgeleerd is. Nou ja, laat ook maar zitten.