Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Trots!

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

petra1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 5

Trots!

Ongelezen bericht door petra1 »

Ben echt zo trots, vorige week had ik Odie in de bench gedaan met boodschappen doen, maar dat was echt niks.
Hij heeft zitten gillen tot en met, ook al was hij bij de fokker de bench wel gewend.
Maar goed, bij de fokker zat hij er niet alleen in en bij mij wel.
Daarna een paar dagen geoefend met hem los in de kamer, en ik even bij de buurvrouw kletsen (lees: op de gang daar luisteren of hij stil was :) ).
En dat was hij, dus vanmorgen de gok genomen om hem los te laten met Teun en Dax. En ja, dat ging super!
Teun heeft heel even geblaft, waarschijnlijk om Odie uit te dagen om te spelen, maar dat was maar een paar minuten.
Odie is netjes stil geweest, heeft niets gesloopt en ook niet geplast of gepoept!
Afbeelding

In loving memory of Denzel, Stef en Dax.
Groetjes Petra en de hondjes
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Re: Trots!

Ongelezen bericht door M@scha »

wat fijn! heerlijk voelt zo'n "overwinning" he!
Afbeelding
petra1
Zeer actief

M@scha schreef:wat fijn! heerlijk voelt zo'n "overwinning" he!
Zeker weten. En geen gestreste honden bij thuiskomst is ook erg fijn :goeie:
Maar vooral dat hij met zijn 11 weken gewoon twee uur lang niets binnen gedaan heeft, dat vind ik echt heel erg knap!
Afbeelding

nelleke
Zeer actief
Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door nelleke »

petra1 schreef:Ben echt zo trots, vorige week had ik Odie in de bench gedaan met boodschappen doen, maar dat was echt niks.
Hij heeft zitten gillen tot en met, ook al was hij bij de fokker de bench wel gewend.
Daarna een paar dagen geoefend met hem los in de kamer, en ik even bij de buurvrouw kletsen (lees: op de gang daar luisteren of hij stil was :) ).
En dat was hij, dus vanmorgen de gok genomen om hem los te laten met Teun en Dax. En ja, dat ging super!
Teun heeft heel even geblaft, waarschijnlijk om Odie uit te dagen om te spelen, maar dat was maar een paar minuten.
Odie is netjes stil geweest, heeft niets gesloopt en ook niet geplast of gepoept!
Goed zeg voor zo'n kleintje. Dan heeft hij steun van de andere nodig. Samen sterk.
Afbeelding
Neeltje
petra1
Zeer actief

nelleke schreef:
petra1 schreef:Ben echt zo trots, vorige week had ik Odie in de bench gedaan met boodschappen doen, maar dat was echt niks.
Goed zeg voor zo'n kleintje. Dan heeft hij steun van de andere nodig. Samen sterk.
Dat zeker, maar dat had ik me vorige week nog niet zo gerealiseerd want bv Teun maakte het echt niets uit om in de bench te gaan als ik boodschappen ging doen.
Hij kreeg dan ook wat lekkers, net als Odie, en hij ging dan daarna slapen tot ik thuis was.
Maar Odie dus niet haha.
Zo is iedere hond weer anders, en dat maakt het ook wel weer erg leuk.
Ik moet alleen nog de juiste knopjes vinden met sommige dingen, maar dat komt ook wel goed.
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”