Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Oor probleempje

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Oor probleempje

Ongelezen bericht door smoekie »

Cheff had last van haar oor. Krabben en sinds eergisteren ook schudden. Ik vond haar oortje er niet zo heel schoon uit en ietwat geïrriteerd, had niet het idee dat ze ontstoken was of dat ze last had van oormijt, dus eergisteren Epiotic besteld en gisterenmiddag binnen gekregen.

1e keer druppelen ging nog wel, maar de 2e keer begon ze gelijk te piepen en te spartelen toen ze de 1e druppel in haar oor kreeg :schrik: . Naja, toch gisteravond maar besloten voor de zekerheid even langs de DA te gaan. Bleek na controle verder niet veel aan de hand te zijn, oortje was inderdaad wat geïrriteerd maar verder geen ontsteking, beschadiging, oormijt of wat maar "niks" doen zou waarschijnlijk wél uiteindelijk een oorontsteking tot gevolg hebben dus surolan meegekregen en 3x per dag een druppel in het oor en op haar plekje achter het oor(waar ze krabte).

Mooi, prima, opgelucht, niks aan het handje. Althans, tot nu. Gisteravond bij terugkomst kon ik zonder problemen die druppel in en op haar oor doen (waarschijnlijk nog een beetje overrompeld van het bezoek aan de dierenarts :F: ) maar nu?

Drama, drama, drama! Cheff is ontzettend lief, maar ook ontzettend eigenwijs en zo klein als ze is, is het gewoon een dierlijke versie van Hans Klok :jank: :schrik: Ik krijg die druppel er niet in :boos:

Spartelen, piepen, zélfs bijten als ik maar met het flesje aankom :ugh: Hoe houd je in godsnaam zo'n uit de klauwen gegroeide rat in bedwang? Met Nell, Bell, Syll nooit geen problemen gehad terwijl die toch een stuk groter zijn(waren) dan zij is :denken:

Wat is dé methode om haar in "bedwang" te houden, om te kopen of wa? Ed is werken, kinderen zijn schijtbakken die durven haar niet vast te houden uit angst dat ze haar pijn doen(vanwege het gespartel) :jank:

Hoe doen jullie dat in godsnaam bij een "lastige" hond?
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Re: Oor probleempje

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik gooi ze in de houdgreep (tussen mijn benen klemmen, linkerarm om de borst en kop en rechterhand druppelen) en geef ze heel veel koekjes daarna. Maar de mijne zijn wel wat groter, weet niet of dat ook zo met een rat lukt :mrgreen:
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Ok een kat is wel geen teckel, maar ik knip zo nu en dan de nagels van katten van vrienden die volgens beide stellen echt niet te houden waren (bijten, krabben, spartelen). Ik leg ze in de houdgreep, ff knippen erna een koekje en klaar. En ze haten ze niet eens :LOL:

Ik zou zeggen, op je knieën met je voeten tegen een wand. Teckel tussen de benen klemmen, druppelen en klaar :ok:
smoekie
Zeer actief

Gollum schreef:Ik gooi ze in de houdgreep (tussen mijn benen klemmen, linkerarm om de borst en kop en rechterhand druppelen) en geef ze heel veel koekjes daarna. Maar de mijne zijn wel wat groter, weet niet of dat ook zo met een rat lukt :mrgreen:

Nell, Bell en Syll waren ook groter, met die inderdaad nooit écht een probleem. Die zijn naar mijn ervaring inderdaad wat makkelijker in bedwang te houden dan zo'n rat :hmmm: :jank:

Heb zojuist wat 2 flinke druppels op schoteltje gedaan en met mijn vinger de druppel er af gehaald en aan de achterkant van haar oor en "oppervlakkig" in haar oor proberen te smeren maar weet niet of dát ook helpt?? Zit niet voor niets lange punt aan die "in" het oor moet toch?
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

smoekie schreef:
Gollum schreef:Ik gooi ze in de houdgreep (tussen mijn benen klemmen, linkerarm om de borst en kop en rechterhand druppelen) en geef ze heel veel koekjes daarna. Maar de mijne zijn wel wat groter, weet niet of dat ook zo met een rat lukt :mrgreen:

Nell, Bell en Syll waren ook groter, met die inderdaad nooit écht een probleem. Die zijn naar mijn ervaring inderdaad wat makkelijker in bedwang te houden dan zo'n rat :hmmm: :jank:

Heb zojuist wat 2 flinke druppels op schoteltje gedaan en met mijn vinger de druppel er af gehaald en aan de achterkant van haar oor en "oppervlakkig" in haar oor proberen te smeren maar weet niet of dát ook helpt?? Zit niet voor niets lange punt aan die "in" het oor moet toch?
Het moet idd wel goed diep in het oor ja.. Gollum heeft er ook zo'n bloedhekel aan, die begint al te gillen als ik met het flesje kom aanzetten.
smoekie
Zeer actief

Hippo schreef:Ok een kat is wel geen teckel, maar ik knip zo nu en dan de nagels van katten van vrienden die volgens beide stellen echt niet te houden waren (bijten, krabben, spartelen). Ik leg ze in de houdgreep, ff knippen erna een koekje en klaar. En ze haten ze niet eens :LOL:

Ik zou zeggen, op je knieën met je voeten tegen een wand. Teckel tussen de benen klemmen, druppelen en klaar :ok:
Tis geen teckel maar een x chihuahua :schrik: :F:

Afbeelding

Ze haat me ook niet hoor, kan van alles met haar doen en zo pissig als ze op dat moment is (dat ik haar probeer te druppelen) en uit probeert te halen, daarna is ze gelijk "klaar" en ist zoals je hier boven ziet gelijk ook weer over. Maar goed, ik ga maar even naar de praktijk bellen of het ook goed is zoals ik het net heb gedaan(gewoon beetje zelf er in smeren) :engel:
Laatst gewijzigd door smoekie op 18 aug 2017 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

en de kont onder je oksel, nek/bekkie van onderaf vasthouden zodat ze geen kant op kan en dan druppelen?
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

Gollum schreef:Het moet idd wel goed diep in het oor ja.. Gollum heeft er ook zo'n bloedhekel aan, die begint al te gillen als ik met het flesje kom aanzetten.
Ja joh, begint als als ik flesje wil pakken, heb zat meegemaakt maar zo "spastisch" als zij doet nog nooit :O:

M@scha schreef:en de kont onder je oksel, nek/bekkie van onderaf vasthouden zodat ze geen kant op kan en dan druppelen?
Heb haar al in tal van "houdingen" proberen vast te houden maar dat begint gewoon te spartelen als een achterlijke. Tis net een spartelende vis die niet/nauwelijks in bedwang te houden is. :roll:

Als ik dan ook nog eens zo'n lang ding in haar oor moet steken terwijl zij spartelt :jank:

Heb DA al gebeld en tis niet ideaal, beste is simpelweg de hele tuut "diep' in het oor, maar als het niet anders is/kan dan maar proberen zoals ik het nu net gedaan heb en flinke druppel zélf in het oor proberen te smeren en daarna van buitenaf (dat laat ze daarna wel toe) masseren.

Kolere zeg, zo'n klein ding en niet "vast" te houden :schrik: :LOL:

Wat dat betreft is een grotere logge hond beter :engel:
smoekie
Zeer actief

Mizzsylver schreef:Badlaken eromheen, onder je oksel, hand om bekje en met andere hand druppel in oor.
of
Op je knieen op de grond, hond tussen je bennen klemmen, hand om bekje en andere druppelen.

En daarna veel worst en lieve woordjes :ok:

Met grote handdoek(zodat ze niks ziet en beetje "vaster" zit) had ik al geprobeerd, daar wurmt ze zich nog uit. De pest is gewoon dat ze zo "klein' is in vergelijking met andere honden die we thuis hebben gehad. Ben gewoon "bang" dat ze zich (en daardoor ook ik) door dat achterlijke gedoe pijn doet, zeker als ik met dat lange ding "in" haar oor zit :ugh:

Probeer het vanavond als Ed thuis is wel weer "zoals het hoort" (dat ging na terugkomst gisteren goed maar daarvan heb ik dus het idee dat ze gewoon nog wat overdonderd was) maar vanmiddag de 2e druppel doe ik het nog maar zoals ik het net deed(met vinger in smeren)

Ben in ieder geval vanaf vandaag dus officieel een watje :engel: :LOL:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Tuigje omdoen zodat je meer greep hebt? En daarna het lekkerste van het allerlekkerste geven, als is het biefstuk. En het spul moet er diep in en dan lekker even soppen bij het oortje.

Heb bij Tirsa jaren gedruppeld en op een gegeven moment onderging ze het, want daarna kreeg ze heerlijke rauwe ham, daar had ze alles voor over. Stond meteen te springen als haar oor gedruppeld was.
smoekie
Zeer actief

Neeltje schreef:Tuigje omdoen zodat je meer greep hebt? En daarna het lekkerste van het allerlekkerste geven, als is het biefstuk. En het spul moet er diep in en dan lekker even soppen bij het oortje.

Heb bij Tirsa jaren gedruppeld en op een gegeven moment onderging ze het, want daarna kreeg ze heerlijke rauwe ham, daar had ze alles voor over. Stond meteen te springen als haar oor gedruppeld was.

Opgelost :cheer:

Heb geen tuigje maar een snuitje gekocht. Snuitje om(geen enkel probleem) en oor omhoog en druppel er in zonder "tegenstand' misschien overrompeld door het snuitje, ik weet het niet, dáár had ze in ieder geval maling aan, maar tis nu iig zonder problemen gegaan.

Na het druppelen kreeg ze weliswaar geen rauwe ham, maar een (zoals ik dat noem) "stokkie" (daar danst ze zelfs voor) :F:

Wie weet of zij straks ook staat te springen als ze in de gaten heeft dat ze na het druppelen beloond wordt met een stokkie :engel:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Hartstikke goed! Misschien dat ze weet, dat ze weinig 'schade' kan aanrichten zonder haar bekkie te gebruiken.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Hoe heb je het gisterenavond gedaan dan :engel:
Zit er franse bull in? Ze ziet er wel leuk uit, maar ik ben wel aan het lachen om haar tegenwerking, ik zie het voor me gewoon :mrgreen:
Geen echte tips hier, ik had een herder die in eerste instantie zich niet liet helpen. Die heb ik op een bepaald moment een muiltje omgedaan, kordaat op zijn zij gelegd, tegengehouden op de schouder (en een keer zijn nekvel gepakt en gezegd dat het nu klaar was :hmmm: ) en de spuit in zijn oor gezet.
Al snel kon het zonder snuitje en ander tegenspartelend gedoe. Waarschijnlijk ook omdat het spul ging werken en zijn oren (hij had last van beide oren) minder pijnlijk werden. En na de behandeling hem geprezen en er lag altijd wat lekkers klaar :lol1:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Oh mijn reactie is mosterd na de maaltijd zie ik :LOL: Fijn dat het zo in ieder geval te doen is en beterschap :ok:
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ik ken het. Met Fiji zijn zulke dingen ook een ramp en na druppelen zie ik eruit alsof ik door ene kudde honden onder handen genomen ben. Overal krassen :F:
De oplossing heb ik nog niet, ik ga het gevecht maar aan.
smoekie
Zeer actief

Neeltje schreef:Hartstikke goed! Misschien dat ze weet, dat ze weinig 'schade' kan aanrichten zonder haar bekkie te gebruiken.

Wat ze weet/denkt maakt mij niet uit voorlopig is het(althans vanmiddag, straks moet ik maar afwachten natuurlijk) een uitkomst :engel: :LOL:
blondie schreef:Hoe heb je het gisterenavond gedaan dan :engel:
Zonder problemen, denk dat ze gister na bezoek van de DA iets te overdonderd nog was of iets :denken: Dat was vanmorgen in ieder geval niet meer zo :LOL:

blondie schreef:Zit er franse bull in?
Yup. Moeder is kruising Franse bull/chihuahua en vader is chihuahua :F:
blondie schreef:Ze ziet er wel leuk uit, maar ik ben wel aan het lachen om haar tegenwerking, ik zie het voor me gewoon :mrgreen:
Geen echte tips hier, ik had een herder die in eerste instantie zich niet liet helpen. Die heb ik op een bepaald moment een muiltje omgedaan, kordaat op zijn zij gelegd, tegengehouden op de schouder (en een keer zijn nekvel gepakt en gezegd dat het nu klaar was :hmmm: ) en de spuit in zijn oor gezet.
Al snel kon het zonder snuitje en ander tegenspartelend gedoe. Waarschijnlijk ook omdat het spul ging werken en zijn oren (hij had last van beide oren) minder pijnlijk werden. En na de behandeling hem geprezen en er lag altijd wat lekkers klaar :lol1:

Tis een ontzettende leukerd, lieverd alles, maar er zit écht wel een "kop" (lees eigenwijs) op hoor :schrik: :LOL: Denk dat het beeld wat jij voor je hebt vast wel overeenkomt :LOL:

Dat wat jij nu zegt hadden we met Bell ook(snuitje niet dan)....toen zij eenmaal in de gaten had dat het "hielp" had ze er geen enkel probleem meer mee. Ik doe straks in ieder geval nog even mét snuitje en dan morgen maar kijken of het inmiddels zónder kan. Merk iig wel dat het krabben en schudden nu al een heel stuk minder is dan gisteren dus ongetwijfeld doet het spul zijn werk al :cheer:

Blij dat zij maar last heeft van 1 oor ipv 2 zoals bij jou :schrik:

Dat prijzen en lekkers vergeet ik zéker niet. Zou toch niet willen dat ze de pik op me in krijgt :engel: :LOL:

Machie schreef:Ik ken het. Met Fiji zijn zulke dingen ook een ramp en na druppelen zie ik eruit alsof ik door ene kudde honden onder handen genomen ben. Overal krassen :F:
De oplossing heb ik nog niet, ik ga het gevecht maar aan.

Ja echt een ramp :LOL: hier gelukkig maar een uit de klauwen gegroeide rat dus "schade" valt reuze mee, maar nu met snuitje helemaal geen "kans" meer op schade :engel: Dat was vanmiddag in ieder geval de oplossing dus hier "gevecht" vooralsnog hoop ik "klaar"
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”