Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Angstig, veel blaffen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Poedel123
Actief
Aantal honden: 2

Angstig, veel blaffen

Ongelezen bericht door Poedel123 »

Hallo iedereen,

Ik heb een kleine hond van 8 jaar oud. Ik heb een probleem met haar dat ze heel veel blaft. Voor vreemde mensen is ze bang en blaft hier dan ook naar, maar valt niet uit. Als er mensen in huis komen gaat ze ook blaffen en ook doet ze dat wanneer de mensen gewoon aan de deur blijven staan praten en ze zelf in de woonkamer is. We krijgen haar niet stil en weten niet goed wat we hier mee moeten. Ook als ze in de gang staat en jijzelf op de bel drukt blaft ze. Dus dan reageert ze alleen op dat geluid, maar weet niet goed wat ik hier tegen kan doen. Voor andere honden is ze soms bang en blaft hier ook naar, maar stopt vaak wel. Ze kan ook niet goed alleen thuis zijn. Heeft iemand goede tips voor verlatingsangst en de rest?

Alvast bedankt :)
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Re: Angstig, veel blaffen

Ongelezen bericht door Emma »

Is het een herplaatser?
Hoelang heb je haar al?
Poedel123
Actief

Ongelezen bericht door Poedel123 »

Emma schreef:Is het een herplaatser?
Hoelang heb je haar al?
Nee is geen herplaatser. Heb haar vanaf dat ze een pup is, dus nu inmiddels 8 jaar.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Poedel123 schreef:
Emma schreef:Is het een herplaatser?
Hoelang heb je haar al?
Nee is geen herplaatser. Heb haar vanaf dat ze een pup is, dus nu inmiddels 8 jaar.
Waarom ga je er nu pas wat aan doen? Of heb je al van alles geprobeerd? Zo ja, wat dan?
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

En vanaf wanneer is ze zo veel gaan blaffen?
Of heeft ze dat altijd gedaan?

Het is natuurlijk altijd het makkelijkst om vervelend gedrag in de kiem te smoren, zogezegd.

Er zijn talloze manieren om aan gedrag te werken.

Bijvoorbeeld koekjes of haar eigen brokjes of wat je haar ook geeft, geven als de deurbel gaat.
Op die manier verwacht ze na een tijdje wat lekkers, en gaat ze je aankijken, en "vergeet dan te blaffen".
Je moet dit de eerste week (of weken) wel veel herhalen want gedrag ombuigen tot ander gedrag duurt wel een tijdje.

Vooral als ze het gedrag al jarenlang vertoont.
Emma
Zeer actief

Je zou je ook eens in "clicker training" kunnen verdiepen.

En ook eens kijken wat je zelf nou aanbiedt aan de hond gedurende de dag, om eventuele verveling tegen te gaan.
Honden kunnen ook gaan blaffen als ze te weinig uitdaging krijgen.

Ik vind zelf dat je een hond pas kan gaan corrigeren in gedrag, als je ze ook een uitlaatklep aanbiedt.
Met uitlaatklep kan je ook hersenwetkjes voor je hond aanbieden. Nina ottoson spelletjes, noem maar op.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”