Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Reu is plots hits op gesteriliseerde teef. Morgenochtend DA.

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Verosjaak
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 2
Contacteer:

Reu is plots hits op gesteriliseerde teef. Morgenochtend DA.

Ongelezen bericht door Verosjaak »

Ervaringen gevraagd en hoe voorlopig hem het zo comfortabel mogelijk te maken. En ons ook.

Sinds vanmiddag is mijn intacte reu van 2,5 opeens helemaal weg van mijn teef van bijna 4. Zij is gesteriliseerd en al 2 jaar bij ons. Nooit problemen gehad. Vanmiddag begon hij opeens overmatig interesse in haar te tonen en haar het hof te maken, bij haar hoofd klemmen en nu al onophoudelijk te piepen.

Bij het plassen zag ik dat zij wat lekte (en sinds gistermiddag likt ze er overmatig, wij dachten toen van takjes etc meegenomen uit het bos) dus ik heb haar in de Bench gelegd. Heeft ze even rust van hem en zij vind het niet erg.

Morgenochtend meteen met beiden naar de dierenarts. Of zij heeft iets of hij heeft gevonden dat hij man is en dan overleggen we met de Da. Maar nu probeert hij door de Bench heen te komen. Gelukkig is hij niet zo groot maar ik vind de stress voor hem erg vervelend.

Vanavond slaap ik met de ene hond boven en mijn vriend met de andere beneden. Hopen dat ze ver genoeg uit elkaar zijn dat we wat slaap kunnen pakken, maar tot die tijd weet ik even niet wat ik moet doen behalve ze te scheiden van kamers maar dan zit er 1 alleen en dat vind ik ook sneu.

Iemand tips?
IBIZA | EG :love: Afbeelding FLIP | EG, SHH, VEG Geslaagd! September start Hoopers :love:
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Re: Reu is plots hits op gesteriliseerde teef. Morgenochtend

Ongelezen bericht door blacky »

heftig dit en heel vreemd. Mijn reu heeft ook eens in de 6 maand extra interesse in onze gecastreerde teef maar niet zo erg als dit. Onze reu is ook een castraat. Ik ben er mee naar de da geweest en zij gaf twee mogelijkheden een blaasontsteking bij de teef (veel markeren) of er is toch een stukje eierstok blijven zitten waardoor ze toch een beetje loops werd.

Ik heb er verder niets aan gedaan zo af en toe denk ik oh het is weer zo ver. Als mijn reu zo heftig zou reageren als die van jou dan maakte ik mij ook erg veel zorgen. Kon je vandaag niet meer terecht bij de dierenarts?
Afbeelding
gevni havanezers
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Het zou zomaar blaasontstekeing bij haar kunnen zijn waar hij (extreem) op reageert.
Wat je nu acuut kunt doen weet ik eerlijk gezegd ook niet ;-( dus om hem wat rustiger te krijgen.

Suzanne
Verosjaak
Vaste gebruiker
Contacteer:

Rustig, wel veel likken. De assistent was weinig toegefelijk. "Hij zal wel merken dat hij man is", was het antwoord van haar. Het is nu proberen hun het zo comfortabel mogelijk te maken en omdat wij zelf gek worden van het gepiep de bench van Ibiza en drinkbak naar boven verplaatst waar mijn vriend op de ipad zijn ding doet en met slapen wisselen we het af. Ik boven met Ibiza en hij op de bank met Flip. Ik laat ze vanavond ook apart uit. Even rust in de tent.

Nu is Flip altijd al een dramaqueen maar wel blij dat als Ibiza inderdaad wat heeft zijn extreme gedrag onze alarmbellen hebben laten rinkelen want zij is echt een harde tante. Afwachten wat de DA zegt. Het is hier nu eindelijk 10 minuten stil. Hopelijk blijft het zo :) .

Overigens heeft hij haar echt nooit het hof gemaakt. Ze zijn dikke maatjes, spelen en slapen met elkaar en zijn erg gelukkig als ze even uit elkaar zijn geweest om elkaar weer te zien. Door dik en dun ontdekken ze de wereld samen. Dit 'mannelijke' gedrag is voor het eerst. Een paar maanden geleden heeft hij voor het eerst 1x geklemd bij haar en toen hebben we hem gecorrigeerd dat het niet mag, het leek meer op een probeerseltje dan echte behoefte dus hij luisterde netjes en deed het niet meer. Nu valt er niets te corrigeren want hij ging helemaal door het lint om bij haar te komen.
IBIZA | EG :love: Afbeelding FLIP | EG, SHH, VEG Geslaagd! September start Hoopers :love:
Verosjaak
Vaste gebruiker
Contacteer:

Het gescheiden houden werkt gelukkig wel. Nu morgen afwachten wat de DA zegt.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Bij een baarmoederontsteking ruiken teven ook heel interresant, laat haar maar goed nakijken morgen.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Lunatic schreef:Bij een baarmoederontsteking ruiken teven ook heel interresant, laat haar maar goed nakijken morgen.
Maar dat is wat lastig bij een gecastreerde teef :mrgreen:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

malinois schreef:
Lunatic schreef:Bij een baarmoederontsteking ruiken teven ook heel interresant, laat haar maar goed nakijken morgen.
vaginale infectie of een urineweg- of blaasontsteking kan wel en daar kunnen reuen ook erg heftig op reageren.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Verosjaak
Vaste gebruiker
Contacteer:

Dank jullie voor de tips, ik zal het morgen aankaarten bij de DA.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

renee-uk schreef:
malinois schreef:
vaginale infectie of een urineweg- of blaasontsteking kan wel en daar kunnen reuen ook erg heftig op reageren.
Yep dat wel!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Verosjaak
Vaste gebruiker
Contacteer:

Net terug en inderdaad een vaginale infectie. Daarnaast heeft ze haar dijen ook flink geirriteerd door het likken en korstjes gekregen. Het is volgens de DA een beetje een kip / ei verhaal. Of het komt door vieze dijen/liezen wat zich naar de vagina heeft uitgebreid qua irritatie door al het gelik of andersom. Wij denken het 1e en het advies is het haar bij haar liezen gewoon kort te scheren en zo te houden. Voorlopig antibiotica tegen de infectie en een romper om.

Flip heeft het er wel wat moeilijk mee maar houdt zich aardig stil. Lieve hond :)

bedankt voor het meedenken en dat ik even mijn verhaal kwijt kon.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Beterschap! En 2 prachtige honden heb je vind ik! :I:
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

malinois schreef:
Afhankelijk van hoe gecastreerd. Laparoscopisch blijft natuurlijk de baarmoeder zitten.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Beterschap. Hoop dat ze snel opknapt.
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

crutz schreef:
malinois schreef:
Afhankelijk van hoe gecastreerd. Laparoscopisch blijft natuurlijk de baarmoeder zitten.
Ik ken alleen maar DA's die ovariëctomie toepassen, het verwijderen van de baarmoeder gebeurt op medische indicatie. Doet jouw DA dat standaard? :O:
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Crescent schreef:
crutz schreef:
malinois schreef:
Ik ken alleen maar DA's die ovariëctomie toepassen, het verwijderen van de baarmoeder gebeurt op medische indicatie. Doet jouw DA dat standaard? :O:

Geen idee of dat standaard gebeurd.

Maar nu je het zegt. Weet dat bij 3 vd 4 hier gesteriliseerd (en bij 2 dierenartsen) de baarmoeder is blijven zitten ondanks "traditioneel" geopereerd. Bij nummer 4 moest hij er uit door omstandigheden. Nl van die 3 de verwijderde eierstokken gezien na de operatie ;) en bij nr 4 was ik zelf aanwezig om te assisteren.

Alleen nooit bij stil gestaan en toen ik net typte dacht ik dat het enkel laparoscopisch was dat de baarmoeder bleef zitten.

Hoe dan ook. Grote kans dus dat de baarmoeder er nog in zit en dus kan ontsteken.
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

crutz schreef: Hoe dan ook. Grote kans dus dat de baarmoeder er nog in zit en dus kan ontsteken.
Nee.
Onder invloed van de hormonale cyclus kan de baarmoederwand dikker worden en cysten krijgen, cysteuze endometriumhyperplasie of CEH heet dat.
Tijdens de loopsheid staat de baarmoedermond open en kunnen er bacteriën binnendringen en als er sprake is van CEH, is de baarmoeder vatbaarder voor infecties. Dan krijg je baarmoederontsteking.
Bij castratie van de teef wordt de baarmoeder bekeken en als die afwijkend is of te grof, dan wordt ie verwijderd. Is dat niet nodig, dan blijft ie zitten, maar ontsteken gebeurt dan ook niet meer.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Hoop dat het snel weer opknapt..
Ik laat bij mijn teven altijd de baarmoeder verwijderen... en ze worden bij mijn na het laatste (max 3e) nest gesteriliseerd om BMO te voorkomen.
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Verosjaak
Vaste gebruiker
Contacteer:

Dank jullie wel. Volgens de DA is de ontsteking/infectie echt door overmatig gelik gekomen. De vulva was dikker geworden waardoor Oestrogeen werd aangemaakt en ze zo lekker rook.

Nu is alles rustig hier in huis (ook de reu gelukkig) en met het rompertje voorkomen we het likken / plus ze wordt er nu op gecorrigeerd. We gaan haar haren down under kort scheren zodat er geen vocht of modder kan gaan broeien. We vegen haar als het nat is wel af met een handdoek maar door het lange haar haal je niet alles weg volgens de DA. Omdat ze langharig is zie je ook niet altijd de klitten zitten (klitten betekend ook zelf proberen het eruit te likken/knauwen) en ondanks wekelijkse controle zien we het soms ook over het hoofd (vaak tijdens tv kijken pak ik een kam en kam ik haar lekker door). Dus door het kort scheren daar hopen we dit in de toekomst te voorkomen. Overigens is het 2 jaar gewoon goed gegaan verder dus mogelijk ook een beetje pech gehad.

Sterilisatie is niet door onze eigen DA gebeurd. Toen we haar overnamen hebben we gezegd dat het verstandig is haar door de fokker's DA te laten helpen en bij de fokker laten herstellen (onze pup was toen 6 maanden en dan zou ze continu daardoor geterrorisseerd worden). Ze is geholpen toen ze 1,5 was en 1x loops was geweest. Ideale omstandigheden dus.

Is ze niet knap in haar rompertje :P
Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”