Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
onverwoestbaar speelgoed,
Moderator: moderatorteam
- Lanavandevledders
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 1
onverwoestbaar speelgoed,
Lana houd van spelen, lekker met een speeltje ravotten, is helemaal haar ding.
vooral iets met een geluidje erin is favoriet.
maar behalve haar dikke geknoopte trektouw [waar ze mee rondsjouwt en die wordt een beetje saai] is er niets bestand,
ik wil wel eens wat afwisseling voor haar,
knuffels en alles van stof, plastic, ook hard plastic of rubber,
ballen, frisbees piepspeeltjes, [goedkoop of duur]
is uit den boze, hooguit 2 dagen en soms een half uur, dan is het finaal aan flarden, [ kauwbotten krijgt ze ook geregeld]
ik pak het dan af en gooi het weg, voordat ze het op gaat eten, [dit soort speelgoed is alleen geschikt om samen mee te spelen, omdat ik het nadien verstop]
wie heeft ervaring met leuk onverwoestbaar speelgoed, waar ze lekker alleen mee kan spelen zonder dat ik het in de gaten moet houden of het ook al weer stuk is en heeft een tip,
voordat ik mijn geld aan nog meer weggooi dingen uitgeef.
vooral iets met een geluidje erin is favoriet.
maar behalve haar dikke geknoopte trektouw [waar ze mee rondsjouwt en die wordt een beetje saai] is er niets bestand,
ik wil wel eens wat afwisseling voor haar,
knuffels en alles van stof, plastic, ook hard plastic of rubber,
ballen, frisbees piepspeeltjes, [goedkoop of duur]
is uit den boze, hooguit 2 dagen en soms een half uur, dan is het finaal aan flarden, [ kauwbotten krijgt ze ook geregeld]
ik pak het dan af en gooi het weg, voordat ze het op gaat eten, [dit soort speelgoed is alleen geschikt om samen mee te spelen, omdat ik het nadien verstop]
wie heeft ervaring met leuk onverwoestbaar speelgoed, waar ze lekker alleen mee kan spelen zonder dat ik het in de gaten moet houden of het ook al weer stuk is en heeft een tip,
voordat ik mijn geld aan nog meer weggooi dingen uitgeef.
- Hylos
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: onverwoestbaar speelgoed,
Een kruiwagenband.
Xavi speelt daar al een hele poos mee. Blijft leuk en is nog steeds heel.

- Jeannettebo
- Zeer actief
- Lanavandevledders
- Zeer actief
ZivaNomi, heb geen flauw idee wat ik me bij een ,,buffelhoorn,, moet voorstellen, maar als het onverwoestbaar is heb ik wel belangstelling,
en natuurlijk mag speelgoed stuk, maar Lana gaat het oppeuzelen, en daar ben ik niet zo blij mee.
Hylos, zo'n band is een idee, die heb ik nog wel ergens liggen.
Jeannettebo, eentje van plastic [merkloos], eentje van rubber [kregen we op de hondencursus] en eentje die bij een dierenspeciaal zaak weg kwam, [merk weet ik zo niet meer]
binnen no time aan flarden.
en natuurlijk mag speelgoed stuk, maar Lana gaat het oppeuzelen, en daar ben ik niet zo blij mee.
Hylos, zo'n band is een idee, die heb ik nog wel ergens liggen.
Jeannettebo, eentje van plastic [merkloos], eentje van rubber [kregen we op de hondencursus] en eentje die bij een dierenspeciaal zaak weg kwam, [merk weet ik zo niet meer]
binnen no time aan flarden.
- Jeannettebo
- Zeer actief
http://www.frisbeewinkel.nl/product_inf ... 43ea47d36e
deze moet je hebben... Didge is heeeeel ruw met zijn frisbees en hier zie je nauwelijks iets aan
deze moet je hebben... Didge is heeeeel ruw met zijn frisbees en hier zie je nauwelijks iets aan

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Buffelhoorn is toch kauw materiaal? Slingert hier ook rond, net als hertengeweien. Knagen ze af en toe eens op.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Buffelhoorn is toch kauw materiaal? Slingert hier ook rond, net als hertengeweien. Knagen ze af en toe eens op.
- gemika
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Labrador & Duitse Herder
Niet onverwoestbaar, maar wel behoorlijk buffel-proof vind ik de jolly ball. Zo'n rubberen bal met handvat die bijna niet lek te krijgen is. Hier hebben mijn slopers tenminste al bijna het hele jaar heel veel lol mee 

-
- Zeer actief
De zwarte kong....niet geheel onverwoestbaar maar wel levenslange garantie.
Komende week Max zijn kong maar weer eens inleveren voor een nieuwe.
Komende week Max zijn kong maar weer eens inleveren voor een nieuwe.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Hier ook een speeltjessloper (Amy). Zij eet ze gelukkig niet op, dus ze krijgen hier eens in de paar weken een aantal knuffels van de kringloop en die mag Amy dan slopen. Voor haar kauwbehoefte liggen er nylabones, waar ze ook veel gebruik van maakt. Verder leg ik de speeltjes weg die niet kapot mogen en haal ik die alleen tevoorschijn om samen mee te spelen.
Echt onsloopbare speeltjes kunnen haar niet bekoren, voor haar is in haar eentje spelen gewoon hetzelfde als slopen.
Sinds Amy altijd knuffels ter beschikking heeft om te slopen, is ze minder gaan slopen trouwens
Eén of twee keer in de week heeft ze een bui waarin de knuffels het moeten ontgelden, terwijl voorheen ze alles meteen sloopte en niet stopte voordat het in 100 stukjes was. Maar misschien is ze er ook gewoon wel wat overheen gegroeid vanwege haar leeftijd, ze wordt 4 in december.
Echt onsloopbare speeltjes kunnen haar niet bekoren, voor haar is in haar eentje spelen gewoon hetzelfde als slopen.
Sinds Amy altijd knuffels ter beschikking heeft om te slopen, is ze minder gaan slopen trouwens

- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
En voordat Didge ze kreeg,heeft Shib er nog jaren mee gespeeld en die stond ook bekend om het alles slopen. Ik heb die frisbees toen in 2006 of 2007 gekocht.Jeannettebo schreef:http://www.frisbeewinkel.nl/product_inf ... 43ea47d36e

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
-
- Zeer actief
Ik heb deze laatst voor Morris gekocht, die laat geen bal heel en speelt er wel heel graag mee. Kost niks en is nog steeds heel. Hij vindt hem geweldig! Stuitert een beetje, in bijten lukt net niet en hij kan er leuk mee in de rondte smijten door hem op te pakken bij het hengseltje. Tot nu toe een groot succes.
bal voor paarden

bal voor paarden

- Hylos
- Zeer actief
nomo schreef:Ik heb deze laatst voor Morris gekocht, die laat geen bal heel en speelt er wel heel graag mee. Kost niks en is nog steeds heel. Hij vindt hem geweldig! Stuitert een beetje, in bijten lukt net niet en hij kan er leuk mee in de rondte smijten door hem op te pakken bij het hengseltje. Tot nu toe een groot succes.![]()
bal voor paarden

Die mot ik ook!

- Lanavandevledders
- Zeer actief
allemaal bedankt, heb nu weer goede tips,
ga zo wie zo zo'n bal met hengseltje aanschaffen,
Lana mag graag iets vast pakken, rondgooien, en dan weer op halen, is ze uren mee zoet.
trouwens onze spullen slopen doet ze totaal niet [meer]
ze weet wat van haar is en wat van ons is.
maar omdat ze de gehele dag buiten kan spelen, vindt ze een speeltje voor zichzelf zo leuk.
ga zo wie zo zo'n bal met hengseltje aanschaffen,
Lana mag graag iets vast pakken, rondgooien, en dan weer op halen, is ze uren mee zoet.
trouwens onze spullen slopen doet ze totaal niet [meer]
ze weet wat van haar is en wat van ons is.
maar omdat ze de gehele dag buiten kan spelen, vindt ze een speeltje voor zichzelf zo leuk.
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Hier hetzelfde, een scooterband meteen 2 cm dik nylontouw eraan met 3 knopenHylos schreef:Een kruiwagenband.![]()

Vusi loopt er al 2 jaar mee te trekken en te schudden

Ze heeft ook een stuk autoband die rond is, niet stuk te krijgen

-
- Zeer actief
Doen!Hylos schreef:
![]()
Die mot ik ook!
Links helemaal achterin

Voor die 5 euro val je je er geen buil aan. Ben benieuwd of Xavi hem ook heel laat. Het is hier nog steeds de beste aankoop sinds tijden!

- gemika
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Labrador & Duitse Herder
nomo schreef:Ik heb deze laatst voor Morris gekocht, die laat geen bal heel en speelt er wel heel graag mee. Kost niks en is nog steeds heel. Hij vindt hem geweldig! Stuitert een beetje, in bijten lukt net niet en hij kan er leuk mee in de rondte smijten door hem op te pakken bij het hengseltje. Tot nu toe een groot succes.![]()
bal voor paarden
Goede prijs!! Wat voor materiaal is het eigenlijk, hard plastic of rubber?
- GrethavW
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising - Aantal honden: 2
Hier is alleen de zwarte kong bestand tegen Bronco's gebit.
Een kruiwagenwiel of kartbandje wil ik ook nog voor hem halen, dat schijnt ook goed te gaan.
Een kruiwagenwiel of kartbandje wil ik ook nog voor hem halen, dat schijnt ook goed te gaan.
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Zwarte kong gaat hier ook kapot. Die waterwubba heeft hier misschien een kwartiertje overleefd...
Meeste lol hebben ze van gratis, gebruikte kartbandjes. Even met een scherp mes de stalen ringen eruit snijden en wekenlang plezier.
Een autoband zou ik niet adviseren, daar zit vaak staal in het loopvlak van de band. Da's niet zo goed voor de tandjes en bek van je hond
.
Deze bal schijnt ook heel sterk te zijn: https://www.agradi.nl/jolly-ball-soccer-ball-oranje.htm . Die ga ik binnenkort bestellen.
Meeste lol hebben ze van gratis, gebruikte kartbandjes. Even met een scherp mes de stalen ringen eruit snijden en wekenlang plezier.
Een autoband zou ik niet adviseren, daar zit vaak staal in het loopvlak van de band. Da's niet zo goed voor de tandjes en bek van je hond

Deze bal schijnt ook heel sterk te zijn: https://www.agradi.nl/jolly-ball-soccer-ball-oranje.htm . Die ga ik binnenkort bestellen.
- DeDiana
- Zeer actief
Die waterwubba had Amy ook binnen de kortste keren in honderd stukjes versnipperd.
Dit was een speeltje met een 'heel stevige rubberen ring' met fleecevlechten eraan na een paar minuten Amy

Dit was een speeltje met een 'heel stevige rubberen ring' met fleecevlechten eraan na een paar minuten Amy

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Ik heb ook zo'n ring in huis, maar zou hem niet 'heel stevig' willen noemen. Vrij stug wel. Maar zelfs Elco en Gait krijgen er tandafdrukken in
- DeDiana
- Zeer actief
Is ook zo hoor, anders had ze die ring ook echt niet binnen een paar minuten aan gort gebeten. Maar het gaat erom dat voor een hond die een missie heeft om te slopen, veel minder speeltjes sloopbestendig zijn dan voor een hond die er gewoon mee speeltFotogravinnetje schreef:Ik heb ook zo'n ring in huis, maar zou hem niet 'heel stevig' willen noemen. Vrij stug wel. Maar zelfs Elco en Gait krijgen er tandafdrukken in

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Elco en Gait zijn niet zo van het slopen, dus als die er al tandafdrukken in krijgen, is het voor een sloper met meer bijtkracht helemaal makkelijk stuk te krijgenDeDiana schreef:Is ook zo hoor, anders had ze die ring ook echt niet binnen een paar minuten aan gort gebeten. Maar het gaat erom dat voor een hond die een missie heeft om te slopen, veel minder speeltjes sloopbestendig zijn dan voor een hond die er gewoon mee speeltFotogravinnetje schreef:Ik heb ook zo'n ring in huis, maar zou hem niet 'heel stevig' willen noemen. Vrij stug wel. Maar zelfs Elco en Gait krijgen er tandafdrukken in
- Stephan
- Vaste gebruiker
Chuckit ballen zijn ook bijna niet kapot te krijgen. Ik ken iemand die kreeg zelfs sloopgarantie van de dierenwinkel op die bal.
- Soooof
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse herder
Ik heb deze ook inderdaad, gaan tot nu toe niet stuk, zelfs niet tussen de kaken van mijn herder. Zelfs nog geen tandafdrukken erin. En hij drijft, daar ben ik ook wel blij mee. Nou is een bal misschien sowieso lastiger slopen dan speelgoed met allerlei dingen eraan? Hier kauwt ie eigenlijk alleen op ballen. Terwijl die water wubba van Kong inderdaad gewoon kapot getrokken werd. (Wel de puppy versie, vooruit.Stephan schreef:Chuckit ballen zijn ook bijna niet kapot te krijgen. Ik ken iemand die kreeg zelfs sloopgarantie van de dierenwinkel op die bal.

Ik geloof niet in onverwoestbaar.

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Soooof
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse herder
Wij hebben hem straks ook.nomo schreef:Doen!Hylos schreef:
![]()
Die mot ik ook!
Links helemaal achterin![]()
Voor die 5 euro val je je er geen buil aan. Ben benieuwd of Xavi hem ook heel laat. Het is hier nog steeds de beste aankoop sinds tijden!

-
- Zeer actief
Dat gaatje kun je wel een touw doorheen frotten volgens mij.
Gemika, Het is zacht rubber, geen harde bal.
Gemika, Het is zacht rubber, geen harde bal.
- Hylos
- Zeer actief
Ik was gister in de Decathlon.. stond dapper links achterin te zoeken.. voor een oranje bal. Nou, dát kon em niet zijn hoor. Zo klein en zacht. Dus ik verder zoeken.. maar geen andere oranje bal. Ik had een soort skippybal in gedachten en moest wel even grinniken bij het zien van de daadwerkelijke bal. Die heb ik maar laten hangen. 

-
- Zeer actief
Hahahaha, nee, het is formaat kleine voetbal!Hylos schreef:Ik was gister in de Decathlon.. stond dapper links achterin te zoeken.. voor een oranje bal. Nou, dát kon em niet zijn hoor. Zo klein en zacht. Dus ik verder zoeken.. maar geen andere oranje bal. Ik had een soort skippybal in gedachten en moest wel even grinniken bij het zien van de daadwerkelijke bal. Die heb ik maar laten hangen.