Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bezigheidstherapie gezocht.

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Bezigheidstherapie gezocht.

Ongelezen bericht door DesireeB »

Ivm Droef zijn gebroken teen mag hij nu vrijwel niks doen. Hij loopt nog wel los in huis, want vind het geen optie om hem in de bench op te sluiten. Maar buiten lopen is even snel plassen en weer terug. 's ochtends doen we nu een klein rondje van nog net geen 10 minuten maar eigenlijk is dit al teveel volgens de DA maar anders poept hij gewoon niet.

Droef is niet zo van het denk werk maar gewoon lompe kracht gebruiken vind hij wel leuk. Denkwerk doen is dus niet echt een optie voor hem. Koekjes zoeken in huis is ook weer niet handig want dan loopt hij mogelijk weer te veel. Ik heb hem vanavond een doos gegeven om te slopen, dat vond hij wel leuk maar na 10 minuten zijn alle karton stukjes gemillimeterd en is het over met de pret. Kluiven vind hij ook prima maar dat is leuk voor een paar minuten.

Heeft iemand nog leuke optie's wat hij het liefst liggend kan doen zonder er al te veel bij na te moeten denken?
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Re: Bezigheidstherapie gezocht.

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Snuffelmat? Niet zo lastig, hoeft hij niet voor te lopen en is hij toch bezig. :ok:
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

Cleva schreef:Hoelang moet hij rust houden?
6 tot 8 weken :O:
Afbeelding
Biothane
WashBar
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

Snuffelmat is inderdaad wel een goed idee.
Afbeelding
Biothane
WashBar
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Ik zou hem gewoon rust laten houden. Niks geen dingen bedenken die hij anders ook niet doet. Gewoon zijn plas en poeprondje, geef hem een extra lekker bot in de bench of op zijn plrk(schenkel, lekkere rauwe mergpijp, of Kong) en als je thuis bent ga je lekker naast hem zitten en kroel je hem tot rust.

Geen toeters en bellen, maar gewoon rust. Daar worden ze bij mij rustig van. :F:
Gr. Aniek

Afbeelding
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

Tijdens Jura haar herstel van de laatste knieoperatie heb ik het volgende gedaan (niet de eerste paar dagen en het ook rustig opgebouwd):
- 's ochtends én in de middag een uur samen in de tuin, zij liggend aan de lijn naast mij en ik hield me dan bezig met een boek of smartphone. Zo was ze toch redelijk veel buiten en kon ze geluiden/geuren opnemen.
- Brokjes speuren van een snuffelkleed
- 1 keer per week kwam de fysio langs voor massage en oefeningen (vanaf week 3 geloof ik)
- Dan ook elke dag balans, strek oefeningen, massages etc.
- Makkelijke oefeningen zoals met haar snuit mijn hand aanraken (kan zelfs liggen) op commando.
- Ze mocht bij twee verschillende buren in de achtertuin en in huis rondsnuffelen, dat vindt ze heel leuk 'op visite' gaan. Heel dichtbij en dan zat ze toch weer vol indrukken.
- We hebben haar vooral niet alleen gelaten zodat ze goed rust bleef houden en niet met Mahru ging spelen. Ze vond het ook heel fijn steeds samen te zijn. Nadeel was dat ze na die tijd even niet goed alleen kon zijn, dat hebben we met een paar stappen weer op moeten bouwen.
- Betrekken bij dagelijkse dingen zoals uitpakken van boodschappen, even overal aan laten snuffelen enzo.

En inderdaad alles in rust, er werd gewoon niet zo veel gewandeld en dat snapte ze prima. Hier ook geen bench nodig gehad.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Een snoepje in een wc rolletje stoppen en rolletje aan beide kanten dicht vouwen.
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hippo »

Kong vullen met bijv yoghurt en brokjes en dan invriezen. Daar is hij wel even mee bezig. Ik koop van die grote platen runderkophuid (Dogbite.nl) en daar is zelf meesterknager Hippo een 15-20min mee zoet.

Wat hier ook goed werkt, brokjes strooien in gras. Dan moeten ze hun neus gebruiken en ze bewegen dan rustig.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Hippo schreef:Wat hier ook goed werkt, brokjes strooien in gras. Dan moeten ze hun neus gebruiken en ze bewegen dan rustig.
Ligt eraan welke strategie ze gebruiken :mrgreen:
Amy heeft bedacht dat ze als een opgevoerde grasmaaier over het gazon moet racen en dan komt ze gaandeweg inderdaad heel wat tegen, maar mist ook minstens een derde.
Mila doet het inderdaad centimeter voor centimeter, heel rustig en beheerst en vindt dus altijd alles. Als ze klaar is, doet ze ook nog een dubbelcheck; echt een pietje precies dus.
Amoz gaat ergens in het midden liggen waar veel brokjes zijn en dan op z'n gemak alles opeten waar hij bij kan; daarna vindt hij het meestal wel weer mooi geweest :lol1:
Voor honden die het op een rustige manier kunnen, is het inderdaad wel een heel goede bezigheidstherapie als ze niet te veel mogen bewegen.
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

Brokjes in het gras dat kent hij wel, dus dat moet wel lukken op een rustige manier al zal hij het wel gewoon lopend doen. Kluiven is ook een goed idee. De kong is reuze leuk maar daar gaat hij zelf mee gooien en doen als het even niet lukt dus die sla ik wel even over.

Het moet dus vooral simpel zijn voor Droef, zodra het op nadenken en geconcentreerd bezig zijn aankomt heeft hij er een handje van om lomp te worden.

Vanmiddag loop ik ook even met hem naar de sloot, zwemmen mocht hij wel al moeten we daar wel een klein stukje voor lopen(minuut of 5 heen en dan weer terug). Dan kan hij lichamelijk even zijn energie kwijt. Dus even een paar balletjes in het water laten halen en dan weer terug.
Afbeelding
Biothane
WashBar
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Ri@nne »

runninggirl schreef:Tijdens Jura haar herstel van de laatste knieoperatie heb ik het volgende gedaan (niet de eerste paar dagen en het ook rustig opgebouwd):
- 's ochtends én in de middag een uur samen in de tuin, zij liggend aan de lijn naast mij en ik hield me dan bezig met een boek of smartphone. Zo was ze toch redelijk veel buiten en kon ze geluiden/geuren opnemen.
- 1 keer per week kwam de fysio langs voor massage en oefeningen (vanaf week 3 geloof ik)
- Makkelijke oefeningen zoals met haar snuit mijn hand aanraken (kan zelfs liggen) op commando.
- Ze mocht bij twee verschillende buren in de achtertuin en in huis rondsnuffelen, dat vindt ze heel leuk 'op visite' gaan. Heel dichtbij en dan zat ze toch weer vol indrukken.
- We hebben haar vooral niet alleen gelaten zodat ze goed rust bleef houden en niet met Mahru ging spelen. Ze vond het ook heel fijn steeds samen te zijn. Nadeel was dat ze na die tijd even niet goed alleen kon zijn, dat hebben we met een paar stappen weer op moeten bouwen.
- Betrekken bij dagelijkse dingen zoals uitpakken van boodschappen, even overal aan laten snuffelen enzo.

En inderdaad alles in rust, er werd gewoon niet zo veel gewandeld en dat snapte ze prima. Hier ook geen bench nodig gehad.
Dit is ook wat ik nu met Kai doe, nu hij niet veel mag / kan doen.
Mijn geluk is dat hij klein is, heb hem straks even in zijn tas gezet en ben naar het veldje hier gelopen en ben daar met hem gaan zitten, gewoon even rondkijken. Vond hij heerlijk.
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

Ri@nne schreef:
runninggirl schreef:Tijdens Jura haar herstel van de laatste knieoperatie heb ik het volgende gedaan (niet de eerste paar dagen en het ook rustig opgebouwd):

Dit is ook wat ik nu met Kai doe, nu hij niet veel mag / kan doen.
Mijn geluk is dat hij klein is, heb hem straks even in zijn tas gezet en ben naar het veldje hier gelopen en ben daar met hem gaan zitten, gewoon even rondkijken. Vond hij heerlijk.
Daar dacht ik ook al aan. Als het nou Izzy was geweest die kan je overal wel heen tillen in een wagentje of een tas. Maar Droef ergens mee naar toe nemen is nu gewoon niet heel handig die heeft een flinke wagen nodig dan en een tas is al helemaal geen optie.

Vandaag wat kluiven gehaald voor droef, simpel speelgoed wat hij mag slopen en een snuffelmat in elkaar geknutseld. Slopen bevalt hem goed en kluiven ook wel. De snuffelmat moet hij nog een beetje aan wennen maar gaat steeds beter. In het begin werd hij hopeloos als hij niet gewoon het koekje kon pakken en smeet dat ding gewoon door de woonkamer(zo krijg je ook de koekjes er uit :lol1: ) Maar dat leek me niet helemaal de bedoeling.
Hij heeft vandaag even gezwommen en is gelijk een stuk rustiger in huis. Hopelijk kunnen we dit zo een paar weken volhouden en krijgt hij niet teveel last van opgekropte energie.
Afbeelding
Biothane
WashBar
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”