Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gehaaid....

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Aantal honden: 1
Contacteer:

Gehaaid....

Ongelezen bericht door wolvster »

Murdock ziet er misschien uit als een dommige clown, maar hij kan vreselijk gehaaid zijn.

Voorbeeldje: hij mag ergens niet aankomen (de meisjes in hun wipstoeltjes bv, of een schaaltje pinda's op de bank), dan laat hij 'per ongeluk' zijn bal daarnaar toe rollen, of legt zijn flostouw er naast om vervolgens heel sneaky toch de verboden vrucht aan te raken of zelfs te pakken.

Of hard blaffend de achtertuin in rennen en als ik dan ga kijken snel achter mijn rug om iets ondeugends doen.

Ik moet er altijd vreselijk om lachen :LOL:

Meer honden die gehaaide dingen uitvreten?
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Re: Gehaaid....

Ongelezen bericht door Domor »

Die van mij dachten een tijdje te weten dat ik geen ogen in mijn rug had. Zeker Ninthe had er een handje van om als ik gezegd had dat ze ergens vanaf moest blijven (vaak vogelpoep dat links van me lag terwijl zij rechts moest lopen) ergens te gaan snuffelen rechts en zodra ik voorbij was achter mijn rug alsnog naar links te schieten en het op te vreten.
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Hahaha die Murdock! Wat hilarisch zeg. Oor probeert dat soort dingen niet echt. Vroeger wel, toen ik haar net had in mijn vorige huis mocht ze niet op de bank als ik haar niet had uitgenodigd. Maar als ik dan naar bed ging in de aangrenzende kamer (ik woonde in een studio of zegmaar mini appartementje) dan ging ze natuurlijk toch op de bank liggen. Wat ik natuurlijk gewoon kon horen dus zodra ze de eerste poot op de bank zette riep ik al streng vanuit de slaapkamer "Nu-uhhh! Op de grond!" en dan droop ze teleurgesteld af. Dat kwartje viel heel snel en daarna heeft ze het nooit meer gedaan (al mag ze nu gewoon altijd op de bank). Ook heb ik heel veel geoefend met zelfbeheersing, en ik kan dus Heel Lekker Eten letterlijk onder haar neus leggen en de woonkamer uit gaan en als ik terug kom ligt het er nog. Dus achter mijn rug om dingen doet ze eigenlijk niet.
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Droef niet is niet bepaald gehaaid maar die wil nog wel eens zwemmen terwijl we bijna thuis zijn. Hij loopt heel vaak een stuk achter me dus dan moet ik vreselijk opletten dat hij niet snel een duik neemt. Ik heb hem liever zo droog mogelijk in huis want hij droogt niet zo snel en ligt wel gewoon op de bank. Of als hij een hond aan de overkant ziet dan zwemt hij daar ook gewoon naar toe, gelukkig doet hij dit alleen bij honden die aardig zijn of die hij kent.

Izzy zet het gewoon op het rennen als het regent, dan wil ze gewoon naar huis. Daar heb je dan niks op in te brengen, dus als ik te laat ben met aanlijnen ben ik haar kwijt. Dat geld ook ze op de heen weg iets eetbaars heeft ontdekt. Ze mag niet van straat vreten en ze tuft het ook weer uit als ik er wat van zeg en dichtbij genoeg ben om indruk te maken. Maar halverwege ben ik dat alweer vergeten en Izzy trekt wel vaker sprintjes en loopt altijd voor me uit dus dan rent ze er snel naar toe om alsnog te kunnen vreten wat er lag.

In huis kunnen we ook niks eetbaars binnen Izzy bereik laten staan want gegarandeerd dat ze het opvreet. Droef is gelukkig wat dat betreft het omgekeerde. Ohh en Izzy springt buiten ook bij mensen op schoot als ze op een bankje zitten. Dan gaat ze heel schattig zitten doen en steekt snel dr neus in een jaszak in de hoop dat daar wat te vinden is. Krijgt ze niks en ook geen aai dan kan je er op rekenen dat ze teleurgesteld weer op de grond gaat staan om je vervolgens uit te kafferen.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
stoffeltje
Zeer actief

Ongelezen bericht door stoffeltje »

Mijn zusje had drie teckels, Roelie, Bor, en Ciske.....als zij ze een kauwstaafje gaf rende Roelie luid blaffend naar het raam in de woonkamer.
De andere twee stoven achter haar aan om eventuele indringers uit te schelden. Vervolgens snaaide Roelie vlug alle drie staafjes bij een en ging ermee in haar mand zitten.
Slimme tante...;)
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Micron doet zulke dingen weleens. Dan liggen de honden in de mand waar hij wil liggen en dan rent hij blaffend naar de deur.De dommerdjes gaan dan kijken terwijl hij zich in de mand nestelt :mrgreen:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hippo »

Prachtig :LOL:

De mechels kunnen ook van die gehaaide streken uithalen, ik moet er wel om lachen :mrgreen:
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Pom is ook wel gehaaid. Die maakt ook echt plannetjes. Van de winter mocht ze van me niet op t ijs, was dun en ik vind het gewoon gevaarlijk. Dus ik zei nee Pom, andere kant. Doet ze braaf, om vervolgens ineens om te keren en met een noodvaart dat ijs op te rennen. Ze gleed echt vier meter door en kon er ook niet goed af, dus zo slim was t uiteindelijk niet maar echt zon snodaard is het wel. Of als ik haar vooruitstuur met apporteertraining, dan zit ze helemaal gefocust naast me. Dan zeg ik vooruit en loopt ze twee passen en neemt dan een haakse bocht naar links omdat ze daar al lang wat lekkers heeft geroken. Dat laat ze dan totaal niet zien, want dan stuur ik haar niet eens.

Karel niet. Dat is echt een simpele. Die bedenkt zulke dingen niet eens. Hij is weleens ondeugend maar nooit geniepig ofzo
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano

Ongelezen bericht door Barkley »

ik kan Fred afleggen en me omdraaien om iets te gaan halen verderop. En dan kruipt hij dus over de grond richting mij. De aandrijving komt vanuit zijn achterpoten.
Ik zag het voor het eerst op training. De regel is daar dat als honden aan de lijn zijn ze elkaar niet mogen begroeten. Dus dan gaat Fred rustig liggen. En dan kruipt hij steeds dichterbij de hond waar hij niet naar toe mag.
nomo
Zeer actief

Ongelezen bericht door nomo »

Ik hou er wel van :LOL:

Morris vind het echt hartstikke leuk dat we een logeetje hebben. Maar dat hele idee dat ik dan ook logeetje aandacht geef in plaats van hem zint hem niet zo. Als ik Stoffel aai mag hij zich er niet tussenwurmen. Dat wil ik niet hebben. Dus wat doen we nu als ik logeetje aandacht geef... we vliegen luid blaffend naar de deur, wetende dat Stoffel er dan als de kippen bij is. En dan gaat hij snel met een tevreden kop bij me staan; "zo! aai mij nu maar even" :cool2:

Hij heeft wel meer van die dingen. Net doen alsof hij moet poepen als er een ontzettend lekker luchtje is en ik door wil lopen... of als zijn beste vriendin blijkbaar een eind achter ons loopt en ik daar echt niet op ga wachten. Dan wil ik doorwandelen en sommeer ik hem ook gewoon door te lopen. Gaat hij ineens moeilijk kijkend in de poephouding zitten, net zolang tot beste vriendin in zicht is. Tja, nu kunnen we toch net zo goed even samen oplopen :mann:
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Haha! Ik dacht dat Millie gehaaid was (bijvoorbeeld als Lou naar mij toe loopt om op schoot te komen, springt ze er snel voor, klimt op schoot en gaat super decadent liggen), maar Murdock is wel echt een pro.
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Oh ja, gehaaid, dat is lily ook. Die truc van het afleiden past ze toe als alfil op een plek ligt waar zij wil liggen. Dan begint ze spelbuigingen te maken en uitdagend naar hem te blaffen. Als hij toehapt en opstaat, gaat ze pijlsnel naar zijn plek en rolt zich op tot een bolletje. Met van die ogen die zeggen 'haal me hier maar eens weg...'.

Wat vervelender is, en dat heeft ze me al een paar keer geflikt: als ik weet dat er vissers zijn op een rotsstuk waar we redelijk dicht in de buurt komen, lijn ik haar altijd aan omdat ze anders de benen neemt en bij de vissers troep gaat lopen vreten. Nu is het al een paar keer voorgekomen dat ik haar aangelijnd had en ze totaal geen interesse had in het paadje dat naar de rotsen leidt (meestal heeft ze dat wel): geen neus in de lucht, geen blik in die richting, niet een beetje trekken. Niks. Totaal ongeinteresseerd loopt ze naast me, waardoor ik denk, ' ach ik kan haar nu wel loslaten, we zijn toch al voorbij en ze heeft niks geroken'. Dan is het 'klik' en het volgende moment zie ik een stofwolk in de verte verdwijnen. Ze luist je erin waar je bij staat. Erg irritant.

Alfil heeft dit totaal niet. Is een open boek. Het grappige is dat ik dat ook voor hem ben.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

normaal gesproken doet Lana geen ondeugende dingen meer,
totdat de kleinkinderen er een dag zijn, dan gaat het tussen hekje dicht, gewoon omdat ze te lomp is met de kleintjes,
daarbij komt dan, dat vaak alle aandacht naar de kinderen gaat, dus gaat ze gegarandeerd met iets ,,wat niet mag aan de haal,,
gewoon om aandacht te krijgen,
ze gaat dan gewoon met een goede schoen of id, buiten op het gras voor het raam zitten, zo van zie je wel, dat ik iets heb wat niet mag,
en ik er dan heen moet om het op te halen, zeer gehaaide tante
wolvster
Zeer actief
Contacteer:

Hahaha!
Leuk om te lezen!
Vooral het 'afleid-trucje' is blijkbaar populair :mrgreen:

Nep plassen heeft Murdock van laatst ook gedaan. Hij wilde naar binnen maar moest van mij eerst plassen, dus hij tilde halfzacht zijn poot op en daar moest ik het mee doen :LOL:
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

sbientje schreef:Pom is ook wel gehaaid. Die maakt ook echt plannetjes. Van de winter mocht ze van me niet op t ijs, was dun en ik vind het gewoon gevaarlijk. Dus ik zei nee Pom, andere kant. Doet ze braaf, om vervolgens ineens om te keren en met een noodvaart dat ijs op te rennen. Ze gleed echt vier meter door en kon er ook niet goed af, dus zo slim was t uiteindelijk niet maar echt zon snodaard is het wel. Of als ik haar vooruitstuur met apporteertraining, dan zit ze helemaal gefocust naast me. Dan zeg ik vooruit en loopt ze twee passen en neemt dan een haakse bocht naar links omdat ze daar al lang wat lekkers heeft geroken. Dat laat ze dan totaal niet zien, want dan stuur ik haar niet eens.

Karel niet. Dat is echt een simpele. Die bedenkt zulke dingen niet eens. Hij is weleens ondeugend maar nooit geniepig ofzo
Dat ijs is echt levens gevaarlijk. Van de winter moest ik steeds Droef bij me roepen want hij mocht ook niet op het ijs. Tot ik ineens een stuk achter me iemand op het ijs hoorde rammen. Dat was Droef dus, die had besloten dat hij dorst had en dat het ijs kapot moest. Kon roepen wat ik wilde maar echt niet dat hij zijn plan zou opgeven. Vervolgens zakte hij er dus volledig doorheen(gelukkig heel ondiep daar) en staat heerlijk water te drinken met een zeer tevreden kop erbij. Trots dat hij was.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
wolvster
Zeer actief
Contacteer:

dubbel...
Laatst gewijzigd door wolvster op 22 aug 2017 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.
wolvster
Zeer actief
Contacteer:

Vanmiddag weer zo'n momentje.
Hij mocht niet aan de tas komen... dus bal er 'per ongeluk' naast rollen... en poot er op!Afbeelding
lieveheersbeestje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel

Ongelezen bericht door lieveheersbeestje83 »

Valt me nog mee dat hij de bal niet in de tas heeft gemikt! :)
Afbeelding
------Groetjes Prana-----
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”