Een week of drie, vier geleden heb ik een rondje gewandeld waarbij ik halverwege verrast werd door wat duivenbestrijders. Het maakte op dat moment weinig uit of ik verder zou lopen of om zou keren, dus Lola had het hoe dan ook zwaar. Uiteindelijk heb ik haar zelfs aan de kinderwagen vastgeknoopt, omdat ze met haar 10 (of 12
We zijn nu op het punt dat ze twee rondes al helemaal niet meer wil lopen. Ze gaat het eerste stuk strak achter me lopen en om de zoveel meter stilstaan en soms zelfs zitten. Eigenlijk loop ik dan altijd gewoon maar door, maar dan komt vanzelf het punt dat ze aan het eind van de flex wil lopen en keihard gaat trekken. En in beide gevallen snuffelt ze helemaal niet meer. Op zo'n moment vraag je je wel een beetje af waarom je eigenlijk buiten bent.
Ik kom net terug van een ander rondje, met een stuk over de dijk. Aan de overkant van de IJssel hoorde je twee keer iets dat met een beetje fantasie op een knal zou kunnen lijken. Lola vond het weer niks dus. Ik ben benieuwd of ze dit rondje nu ook afgeschreven heeft.
Wat zouden jullie hiermee doen? Het lijkt erop dat het weinig zin heeft om maar gewoon te gaan wandelen, want volgens mij vindt ze er niet veel aan. Ze komt bekaf en hijgend als een gek weer thuis. Maar als ik zeg dat we gaan lopen is ze wel gewoon blij en ons rondje uiterwaarden vindt ze gelukkig wel nog steeds leuk. Maar om dat nou verplicht elke dag te gaan doen...?
De gebruikelijke algemene info: Lo is een gecastreerde teef van een jaar of acht, ze was altijd al angstig en ik heb een heleboel dingen met haar bereikt, maar ze gaat nu weer de verkeerde kant op. We hebben sinds begin dit jaar een baby in huis, zou dit het klassieke aandachtstekort zijn dat zich op de wandelingen buiten uit? Moet ik meer met haar hersenwerken, individuele aandacht en dat soort dingen?
Overigens is Lola niet geïnteresseerd in speelgoed en eten is ook maar matig interessant vindt ze. Aaien onderweg is een absolute no-go, dat vindt ze helemaal niks.
Edit: het ene rondje vindt ze nu niks vanwege die duivenbestrijders, het andere rondje is ze jaren terug een keer aangevallen door twee honden. Op die plek loopt ze altijd al wel gauw door, maar nu doet ze dat dus die hele route.