Wolfsblut schreef:Cairo_ schreef:Wolfsblut schreef:Deze Kobutan zelfverdedigingssleutelhanger is een aanvaardbaar hulpmiddel als je anders niets bij je hebt. Bovendien vergeet je die nooit omdat je huissleutel eraan hangt. Gemaakt van lichtmetaal met een lengte van 18 cm. In een gebalde vuist kan hij als hamer gebruikt worden. Enkele goed en snel achter elkaar geplaatste slagen op de schedel lost het probleem wel op. Prijs rond de tien Euro.
Reageert hij echt niet op..op Youtube filmpjes gooien ze met bakstenen op zijn kop en zelfs en keer met een klauwhamer en reageerde er nog niet op..
Ik heb er nog geen ervaring mee Cairo. Bakstenen hebben een groot oppervlak. Een kubotan heeft een oppervlak van iets minder dan een vierkante centimeter. Op die cm2 komt in een keer alle energie vrij. Ik ben net buiten even gaan uitproberen op een eiken plank. Een forse klap laat een deukje achter. Meerdere forse klappen op dezelfde plek levert een deuk met gebroken vezels op. Ik vermoed dat na een klap of vijf op dezelfde plek een klapkakenschedel het wel zal begeven. Maar ja, ik weet natuurlijk niet hoe dik een schedel van een klapkaak is.
Er zijn natuurlijk betere middelen, maar als ik niets anders zou hebben zou ik het wel gebruiken.
Ik denk dat het ijdele hoop is dat dat 'speeltje' werkt bij een hond die vast heeft om het vasthouden en niet van plan is om los te laten. Vijf keer op dezelfde plek inslaan bij een hond die aan het schudden is, lijkt mij bijkans onmogelijk.
Om echt effectief met zo'n wapen om te gaan zal men toch wel enige training daarmee moeten hebben. En, niet te vergeten, ook echt de intentie moeten hebben om dat middel effectief in te zetten. Ik vermoed dat heel veel mensen niet over die drempel kunnen stappen op het moment suprême.
Ik weet dat ik in zal grijpen, heb ik eerder gedaan, maar dan zonder 'wapen'. Actie = reactie en pijn maakt een agressor meestal vasthoudender.
Overigens is een schedel harder dan menigeen denkt. Jaren geleden heb ik een Duitse Staande gekend die een heel zware moker op zijn kop kreeg tijdens sloopwerkzaamheden. Dat was een ongeluk, de hond liep op het verkeerde moment onder die neerkomende moker door. Het enige dat de hond er aan over heeft gehouden was dat hij een tijdje buitenwesten was en de rest van zijn leven een bult op zijn kop had

.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018