Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Münchhausen by Dogsy

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Sandra&co

Re: Münchhausen by Dogsy

Ongelezen bericht door Sandra&co »

:piew: En dan ben je dierenartsassistente...
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mijke »

:piew:
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Ik heb in het verleden bij een paar mafklappers uit de Sharpei wereld ook het sterke vermoeden gehad dat dit aan de orde was.
In elk geval een extreme vorm van hypochondrie en daardoor 5 keer in de week, soms meerdere keren per dag met een thermometer in de kont van hun hond poeren...voor nop naar de DA rennen, etc.
En alles om maar wat aandacht te genereren... in een paar gevallen heb ik zelfs het vermoeden van opzettelijk iets bedenken, fantaseren of zelfs de suggestie wekken dat iets aan de orde was, terwijl dat niet zo was, gehad.
Ik kon er niet de vinger opleggen of een koorstaanval dan gewoon verzonnen werd en de hond van de weeromstuit TOCh koorst kreeg,ik zou van dat gestress in mijn nek in elk geval wel over de zeik gaan...

koekoekkkk ...dat is het...
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Münchhausen by Dogsy is een ziekte
Deze dierenartsassistente is ziek.

Heel verdrietig voor de honden en voor deze assistente.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Nanna schreef:
ranetje schreef:Münchhausen by Dogsy is een ziekte

Münchhausen by Proxy is een ziekte ;-) Dat dogsy heb ik er maar van gemaakt omdat het een hondje betreft ;-)
Het is het zelfde, maar dan bij hondjes
Vind het goed gevonden van je.

Ziek blijft het.
Een behandeling (bestaat die?) zou zinvoller zijn.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gimmick »

ranetje schreef:
Nanna schreef:
ranetje schreef:Münchhausen by Dogsy is een ziekte

Münchhausen by Proxy is een ziekte ;-) Dat dogsy heb ik er maar van gemaakt omdat het een hondje betreft ;-)
Het is het zelfde, maar dan bij hondjes
Vind het goed gevonden van je.

Ziek blijft het.
Een behandeling (bestaat die?) zou zinvoller zijn.
Ja een behandeling hiervoor bestaat.
Het is een lange en confronterende behandeling maar MbP is te behandelen.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Ja die is gewoon ziek .
Je zult het maar hebben. Geloof dat ze aan therapie meer heeft dan aan een gevangenisstraf.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Jezus. Als je het leuk vindt om te leuren met een doodzieke hond kun je overal gratis Leishmania gevalletjes ophalen, daar heb je geen gezonde hond voor nodig :hmmm:
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Paisley schreef:Jezus. Als je het leuk vindt om te leuren met een doodzieke hond kun je overal gratis Leishmania gevalletjes ophalen, daar heb je geen gezonde hond voor nodig :hmmm:
Dat is een andere afdeling .
Die leishmainia gevalletjes hebben ze zo te pakken met wat er aan de hand is.
Je eigen objecttje met insuline inspuiten niet zo snel.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

mercedes2803 schreef:Ik heb in het verleden bij een paar mafklappers uit de Sharpei wereld ook het sterke vermoeden gehad dat dit aan de orde was.
In elk geval een extreme vorm van hypochondrie en daardoor 5 keer in de week, soms meerdere keren per dag met een thermometer in de kont van hun hond poeren...voor nop naar de DA rennen, etc.
En alles om maar wat aandacht te genereren... in een paar gevallen heb ik zelfs het vermoeden van opzettelijk iets bedenken, fantaseren of zelfs de suggestie wekken dat iets aan de orde was, terwijl dat niet zo was, gehad.
Ik kon er niet de vinger opleggen of een koorstaanval dan gewoon verzonnen werd en de hond van de weeromstuit TOCh koorst kreeg,ik zou van dat gestress in mijn nek in elk geval wel over de zeik gaan...

Komt sowieso redelijk veel voor, dat leerden we op de opleiding al. Er is altijd een bepaald percentage van de 'patiënten' die met hun dier langskomen om te horen dat ze goed bezig zijn :) Zowel uit de categorie 'onzeker' en uit de categorie 'kijk mij eens goed zijn voor mijn dier'.
mim
Zeer actief
Mijn ras(sen): Aussie en een Teckel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door mim »

Tja, mafkezen in alle soorten en maten... :piew: Ik sta regelmatig verstelt van dingen die ik zie of hoor.
Afbeelding

Groetjes Mirjam, Smokey en Filou
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Sandra&co schreef:
mercedes2803 schreef:Ik heb in het verleden bij een paar mafklappers uit de Sharpei wereld ook het sterke vermoeden gehad dat dit aan de orde was.

Komt sowieso redelijk veel voor, dat leerden we op de opleiding al. Er is altijd een bepaald percentage van de 'patiënten' die met hun dier langskomen om te horen dat ze goed bezig zijn :) Zowel uit de categorie 'onzeker' en uit de categorie 'kijk mij eens goed zijn voor mijn dier'.
Ja, dat geloof ik zo. Honden hebben dat effect op veel mensen, ook in negatieve zin dus. Net als wat Paisley zegt: er zijn ook legio mensen die bewust voor de kansarme (gezondheidstechnisch dan) gevallen uit het buitenland gaan. Om er vervolgens kapitalen tegenaan te gooien om de hond er bovenop te krijgen, en verzekerd te zijn van en vast abonnement bij de DA :ugh: In sommige gevallen profiteert de hond er denk ik wel van, als hij daadwerkelijk opknapt tegen alle verwachtingen in. Maar ik zie se soms ook voorbij komen waarvan ik denk dat ze beter af waren geweest met een roze spuit..
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Maeve schreef:Ja, dat geloof ik zo. Honden hebben dat effect op veel mensen, ook in negatieve zin dus. Net als wat Paisley zegt: er zijn ook legio mensen die bewust voor de kansarme (gezondheidstechnisch dan) gevallen uit het buitenland gaan. Om er vervolgens kapitalen tegenaan te gooien om de hond er bovenop te krijgen, en verzekerd te zijn van en vast abonnement bij de DA :ugh: In sommige gevallen profiteert de hond er denk ik wel van, als hij daadwerkelijk opknapt tegen alle verwachtingen in. Maar ik zie se soms ook voorbij komen waarvan ik denk dat ze beter af waren geweest met een roze spuit..
Dat zie ik vooral veel bij stichtingen die, terwijl ze geen geld hebben en honderden gezonde honden in hun asiels, doodzieke en verminkte dieren dan toch peperdure operaties en amputaties gaan geven en dan hun uiterste best doen voor juist die hond een baasje te zoeken. Laat dat arme kaak-en beenloze schurfterige dier met voedselallergie en chonische hartklachten gaan en zoek een baasje voor een van de wél gezonde hondjes in het asiel die hierdoor nu weer minder kans op een baasje hebben.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”