Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vlooien! Ik word gek!

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Vlooien! Ik word gek!

Ongelezen bericht door Maeve »

Ik moet zeggen, het gaat al een stuk beter! Biz en Segno heb ik niet meer zien krabben na de pipet. Nilo nog wel wat, maar ik heb niet daadwerkelijk meer vlooien zien lopen. Bij hem twijfel ik of het ook niet deels komt van de wondjes die hij zich inmiddels heeft gekrabt en gebeten.

Dat is dus de stand na 3 rondes pipetten en 2 spuitbussen. En er ligt nog een ronde pipetten klaar voor de zekerheid. Verder ben ik nu maar de natuurlijke middelen aan het proberen. Toevallig afgelopen nacht schaaltjes water met afwasmiddel neergezet. Ik was er sceptisch over, maar vanochtend toch één verdronken vlo gevonden :wink: Dus vannacht gaat er in elke kamer een schaaltje afwasmiddel :mrgreen: En voor de honden wil ik neemolie om het hopelijk onder controle te houden nu.

Dat bedrijf had ik ook gezien, maar een rondje googlen maakte me iets minder vrolijk. Sowieso vermelden ze de prijzen exclusief BTW, dus het valt wel iets duurder uit. En ik lees dus ook recensies dat je direct voor 2 behandelingen moet afrekenen en als het geen effect heeft, heb je pech gehad :hmmm:
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Re: Vlooien! Ik word gek!

Ongelezen bericht door Paisley »

Dat truukje met afwasmiddel heb ik ook wel eens gebruikt. Het werkt beter als je in het schaaltje een waxinelichtje plaatst. Licht en warmte trekt de vlooien aan.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”