Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Samen wandelen met andere honden

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

elskeadrianne
Actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Aantal honden: 2

Samen wandelen met andere honden

Ongelezen bericht door elskeadrianne »

Mace is inmiddels 5,5 maand en groeit als kool. Het gaat erg goed met haar! :D

Alleen is er één aandachtspunt waar ik mij ff geen raad mee weet: zodra wij met bekende mensen/honden samen willen wandelen, lijkt er een knop om te gaan. Normaal loopt ze erg netjes aan de lijn, maar dan is het dikke drama. Constant trekken, hijgen, voorop willen lopen, de andere hond(en) lastig willen vallen, en totaal geen aandacht meer voor het baasje.

Heeft iemand van jullie tips/trucs over hoe dit aan te pakken? Afleiden met de allerlekkerste snack helpt niet, correctie helpt ook niet, stil gaan staan, laten zitten, andere kant op lopen, niets lijkt te helpen. Zou het met de leeftijd te maken hebben?
Ze draagt op het moment een gewone halsband.

Alvast dank! :flower:
Afbeelding
Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Samen wandelen met andere honden

Ongelezen bericht door Gimmick »

Ze is jong en wil spelen.
Jij bent dan gewoon even niet belangrijk komt vanzelf wel...
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door *Skye* »

Ik heb er voor gekozen om een tuig te kopen toen zodat de keel niet de hele tijd wordt dichtgedrukt. Voor mijn gevoel trok hij dan ook minder hard ondanks dat er wel gezegd wordt dat ze met een tuig harder kunnen trekken.

Hier is het een beetje vanzelf over gegaan. Ik denk omdat hij ouder is geworden, je doet het vaker en je traint er ook op. Ik heb het nooit echt serieus genomen, maar mijn honden zijn bij elkaar nu ze volwassen zijn maar 30kg, als ik een hond zou hebben die zwaarder wordt zou ik het meer trainen.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Waarschijnlijk is ze gewoon enthousiast en misschien ook wat overprikkeld. Ze is ook nog hartstikke jong, die zelfbeheersing in dit soort situaties komt vanzelf wel als je gewoon lekker blijft trainen met haar. Ik zou er bij zo'n jonge hond niet te veel druk op leggen.
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mijke »

Dat is gewoon spanning. Ze wil van alles en voelt zo veel maar ze mag dan niks, ze is dan echt niet relaxt genoeg om netjes naast je te lopen. Dat komt vanzelf wel met de leeftijd. Bovendien heb jij je aandacht dan ook niet 100% bij haar, want je wilt juist ook gezellig kletsen met degene waar je mee wandelt. Misschien helpt het als je van tevoren ergens afspreekt waar de honden even los kunnen. Vooral de eerste ontmoeting roept vaak (leuke) spanning op, en dan helpt het al als ze die er even op een veldje uit kunnen razen. Lekker zonder riem hallo zeggen, elkaar omver beuken en de ergste opwinding (vriendjes! avontuur!) er uit rennen. Daarna weer lekker aan de lijn normaal wandelen. Als ze dan nog echt heel lastig te houden is zou ik er voor je eigen gemak in die situaties even een antitrektuig oid aan hangen. Zodat ze je geen schouderblessure trekt. Want van een woest trekkende hond kan je serieuze klachten krijgen, weet ik uit ervaring. En het loopt voor jou ook wel zo fijn als je niet steeds de helft van je energie kwijt bent aan een trekkende hond. En als je zo'n tuigje gebruikt, gewoon alleen op dit soort momenten, hoef je er verder ook niet echt een ding van te maken en druk op haar te leggen.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”