Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hormonen op hol!!!

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

dimphie
Actief

Ongelezen bericht door dimphie »

Nancy schreef:Ja sommige honden zijn als ze geen last meer hebben van de hormonen makkelijker te trainen.Niet allemaal, maar Beertje was ook zo.En toen we hem laten castreren,Hij is veel makkelijker geworden ben hen als het ware opnieuw gaan opvoeden wat gehoorzaamheid betreft en dat is helemaal toppie gegaan.Mag ik vragen wat Banjo voor hond is (kruising of ras)?beer is namelijk kruising jachthond en dat maakt het namelijk misschien makkelijker.Ik denk dat castreren wel zal helpen.
Bajo is een border collie. Een volbloed, hoewel alleen zijn moeder een stamboom heeft. Van zijn vader zijn geen papieren.
Nou luistert Bajo behoorlijk goed hoor alleen als hij los loopt en ik roep hem bij me dan heeft hij bijna altijd wel eerst wat anders wat hij moet doen: pootje lichten, snuffelen, even krabben. Alles om tijdelijk onder het commando uit te komen. Bovendien kost het me behoorlijk wat moeite om hem kort bij me te houden als hij los loopt.
molly

Ongelezen bericht door molly »

ik ben ook geen voorstander van castratie niet bij een reu en niet bij een teef.

maar..........

wat ik dus wel zwaar irritant is als ik cindy aangelijnt houd als ze loops is en niet naar losloopgebieden gaat is dat er dan toch mensen zijn die hun ongecastreerde reu los laten lopen en totaal geen grip meer hebben als ze een loopse teef zien.
nou is het met cindy niet zozeer een probleem want die dult geen reuen bij haar als ze loops is.

maar vind dus wel als je een ongecastreerde reu hebt dat je wel degelijk rekening moet houden met loopse teven.
dimphie
Actief

molly schreef:ik ben ook geen voorstander van castratie niet bij een reu en niet bij een teef.

maar..........

wat ik dus wel zwaar irritant is als ik cindy aangelijnt houd als ze loops is en niet naar losloopgebieden gaat is dat er dan toch mensen zijn die hun ongecastreerde reu los laten lopen en totaal geen grip meer hebben als ze een loopse teef zien.
nou is het met cindy niet zozeer een probleem want die dult geen reuen bij haar als ze loops is.

maar vind dus wel als je een ongecastreerde reu hebt dat je wel degelijk rekening moet houden met loopse teven.
Dat is dus ook al zoiets. Als ik met Bajo los loop, daar waar het mag en het mag bij ons in het bos bijna overal, wil ik niet dat hij meteen bovenop een loopse teef springt. Want luisteren, ho maar, als er een loopse teef in de buurt is. En van een afstand kan ik niet zien/ruiken dat een teefje loops is.
dimphie
Actief

molly schreef:ik ben ook geen voorstander van castratie niet bij een reu en niet bij een teef.

maar..........

Trouwens wel asociaal dat die mensen hun hond toch los laten lopen daar waar het niet mag. Jij vermijdt speciaal een losloopgebied omdat je hond loops is en je geen problemen wilt en dan kom je toch loslopers tegen.
mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

als je nu al iemand gaat aanraden van zijn hond de testikels te amputeren omdat er toevallig eens een loops teefje in de buurt rondloopt :evil: :evil: :evil:
Wat een gekke voorstellen lees ik weer!

Wie zegt dat de hond 'last' heeft van zijn hormonen? Misschien is dat teefje niet loops, maar vindt die hond haar gewoon een leuk teefje, een leuke speelkameraad, best mogelijk dat ze niet eens loops is. Heb je hem zien rijden, loopt hij te schuimbekken? Honden spelen graag. Maar dat mag ook al niet volgens sommigen, ballen eraf, gedaan met al dat gespeel!
:kotz:
dimphie
Actief

mechelaar_fan schreef:als je nu al iemand gaat aanraden van zijn hond de testikels te amputeren omdat er toevallig eens een loops teefje in de buurt rondloopt :evil: :evil: :evil:
Wat een gekke voorstellen lees ik weer!

Wie zegt dat de hond 'last' heeft van zijn hormonen? Misschien is dat teefje niet loops, maar vindt die hond haar gewoon een leuk teefje, een leuke speelkameraad, best mogelijk dat ze niet eens loops is. Heb je hem zien rijden, loopt hij te schuimbekken? Honden spelen graag. Maar dat mag ook al niet volgens sommigen, ballen eraf, gedaan met al dat gespeel!
:kotz:
Nou, dit was niet zomaar spelen. Bajo zat er in een mum van tijd bovenop te rijden. Bovendien ben ik het gaan navragen bij de eigenaren van de teef en die bevestigden dat hun teefje inderdaad loops is.
Maar wat concludeert iedereen toch dat ik zomaar, zonder overwegingen mijn hond zou laten castreren. Dat is geenszins mijn bedoeling.
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

ze kunnen haar niet tegen houden want het is nu enemaal de natuur? :evil:
die maken het helmaal mooi.
moet je terug vermelden dat het ook de natuur is als jouw reu straks uitbreekt om hun teef te dekken, maar dat je niets vergoed.
want het is nu enemaal de natuur!
ze hebben egwoon der teef bij zich te houden, dat zal lekker worden.

maar denk je dat je je hond niet beter binnen kan houden? is voor de hond zelf al een stuk rustiger
qyan

maar..........

qyan loopt alleen los waar het mag, uitrengebieden dus.
qyan

dimphie schreef:

maar..........

Dat is dus ook al zoiets. Als ik met Bajo los loop, daar waar het mag en het mag bij ons in het bos bijna overal, wil ik niet dat hij meteen bovenop een loopse teef springt. Want luisteren, ho maar, als er een loopse teef in de buurt is. En van een afstand kan ik niet zien/ruiken dat een teefje loops is.
haha, maar dat probleem hefet iedere reuen eigenaar weleens mee gemaakt in ene uitrengebied.
zo ook wij en de eigenaar vond het ook doodnormaal.
heb qyan er net optijd af kunnen trekken :mrgreen:
is ze loops, ja hoor 8O
was ook ene uitrengebied, en een hele horde reuen achter dat beest aan.
dat zijn dingen daar ontkom je gewoon echt niet aan.
als ik op tijd ben en qyan zijn gedrag laat dat wel goed zijn, kan ik hem meestal voordat hij weg sprint wel onder appel zetten.
maar heeft hij de sprint al gemaakt, kan ik ook roepen tot ik een ons weeg.
met ene beetje geluk krijgt ie dan ene flinke knauw van de teef/ of de eigenaar houd hem vast/ of het is in de buurt dat ik er snel naartoe hol en qyan ophaal.
maar........mits de eigenaar de teef ana de lijn heeft, of als de teef losloopt de teef bij zich roept.
laat de eigenaar de loopse teef ook hollen dan doe ik dus niets.
dan weet je idd niet dat er iets met de teef is en vindt ik het verder ook niet meer mijn verantwoording als de teef op zou vangen.
dimphie
Actief

Ik denk dat ze hun loopse teefje binnen houden,op dit moment. Bajo zit nog wel de hele avond bij de poort maar ik kan hem al overhalen om te spelen en te trainen in de tuin. Gisteravond had ie in twee happen zijn bak leeg, hij had al twee dagen zowat niet gegeten dus hij moest wat aanvullen.
mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

ik denk dat het loopse teefje gedekt is door je hond, en dat hij binnenkort vader wordt.
dimphie
Actief

mechelaar_fan schreef:ik denk dat het loopse teefje gedekt is door je hond, en dat hij binnenkort vader wordt.
Gaat dat zo snel dan? Ik bedoel, ze zijn misschien 10 minuten alleen en uit het zicht geweest en ik heb hem wel een paar keer bovenop dat teefje gezien maar dat kan telkens hooguit een minuut geweest zijn.
Maar in het geval het toch "gelukt" is, hebben we binnenkort ruwharige border bastaardjes rond lopen in de wijk :P :P :P [/i]
qyan

dimphie schreef:
mechelaar_fan schreef:ik denk dat het loopse teefje gedekt is door je hond, en dat hij binnenkort vader wordt.
Gaat dat zo snel dan? Ik bedoel, ze zijn misschien 10 minuten alleen en uit het zicht geweest en ik heb hem wel een paar keer bovenop dat teefje gezien maar dat kan telkens hooguit een minuut geweest zijn.
Maar in het geval het toch "gelukt" is, hebben we binnenkort ruwharige border bastaardjes rond lopen in de wijk :P :P :P [/i]
kan heel snel gaan :mrgreen:
dimphie
Actief

Gossie. Hebben we een hele discussie over wel of niet castreren en dan zou het toch nog prijs kunnen zijn. Ik heb het idee dat de baasjes van het teefje er niet zo mee zitten. Ik ook niet trouwens. Maarre, kan de eventuele dekking het min of meer normale gedrag van Bajo verklaren. Kan het zo snel al weer over zijn met één keertje "spelen" met een teefje? Misschien domme vragen van me maar ik ben een onervaren hondenbezitter. Heb wel veel gelezen maar in praktijk is toch weer anders.
Nancy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Nancy »

Het kan hoor dat ze zwanger is, maar het hoeft niet.Het kan inderdaad erg snel gaan.Inclusief het aan elkaar vastzitten kan het binnen 15 min. al gebeurd zijn en soms blijven ze niet vastzitten en duurt het dus nog korter.Maar ik ben er niet blij mee.Ik weet het is mijn hond wel niet, maar als de eigenaren al zo laks zijn met de teef (moederhond) hoe laks zullen ze dan zijn met de grote verantwoordelijkheid van het grootbrengen van pups.Geef toe dit had door beide voorkomen kunnen worden.Er zijn al zoveel pups en volwassen honden die een thuis zoeken.En vele ook door dit soort ongelukjes.Je draagt wel weer een steentje bij aan het probleem dat er dat er straks weer honden een thuis zoeken.En zijn ze wel gezond en kunnen we ze wel verkopen?Ik vind het anders als iemand doelbewust fokt met zijn hond en eerst kijkt of er wel liefhebbers zijn voor dat soort honden.En de honden moeten in principe wel helemaal gezond zijn en ook het karakter moet goed zijn.En iedereen vraagt zich straks af waarom d asiels weer zo vol zitten.Nou mede hierom.Mensen denk toch na!!Het zijn levende wezens.Ik hoop echt niet dat ze zwanger is.vind het zielig voor de pups.
dimphie
Actief

Da's waar. Heb je ook gelijk in. Maar ik bedoel dus dat als de baasjes van de teef zo laks zijn met hun hondje en ze wordt gedekt dan is dat hún probleem. Het is wel waar dat er op die manier weer meer hondjes komen die misschien wel niet gewild zijn. En om de discussie maar weer op gang te brengen: met castratie van de reu zou dit probleem minden zijn. Bij katten wordt dat ook vaak aangeraden; er zijn immers al zo veel zwerfkatten.
qyan

dimphie schreef:Da's waar. Heb je ook gelijk in. Maar ik bedoel dus dat als de baasjes van de teef zo laks zijn met hun hondje en ze wordt gedekt dan is dat hún probleem. Het is wel waar dat er op die manier weer meer hondjes komen die misschien wel niet gewild zijn. En om de discussie maar weer op gang te brengen: met castratie van de reu zou dit probleem minden zijn. Bij katten wordt dat ook vaak aangeraden; er zijn immers al zo veel zwerfkatten.
tja, je kan het ook anders zeggen, met castratie van de teef is het probleem ook verholpen.
want de teef kan nog door andere ongecastreerde reuen gedekt worden, een reu kan na 1x niets meer en de ongeholpen teef dus wel.
zo blijf je ana de gang.
dus eigenlijk zou bij zwerfkatten ook niet de kater gecastreerd moeten worden, maar de poes. die jongt immers.
dus je kan het ook omdraaien, maar zo blijf je zoals gezegd aan de gang.

ze hebben gewoon hun teef bij der te houden en jij zou wetend dat er ene loopse teef loopt je hond binnen moeten houden, ook dat uiteraard.

ga voor zeker en ga naar de eigenaren van de teef, dat je denkt dat er gedekt is.
en dat er dus uit gezocht moet worden of het idd zo is
dimphie
Actief

ga voor zeker en ga naar de eigenaren van de teef, dat je denkt dat er gedekt is.
en dat er dus uit gezocht moet worden of het idd zo is[/quote]

Dat ga ik zeker doen want ik wil ook wel weten wat ze met de eventuele kleintjes gaan doen. Dat ze maar goed terecht komen.
Trouwens, kennen honden ook vadergevoelens??!!
Nancy
Zeer actief

Ja die kennen ze.Ik heb iemand gekend die Berner Senne fokte en toen mijn een vriend van mij aanbelde kwam de hond eraan die greep die vriend van mij.Toen we binnenkwamen hoorde we dat ze een nestje hadden en die hond de vader was.Hij deed het om zijn pups te beschermen.
En daarbij ja de eigenaars van de teef zitten fout!!Maar ik zou het heel laks vinden als je je er daarmee van af zou maken.Het zijn ook de pups van jouw hond hij is de vader.
En zo worden de pups alleen maar heen en weer geslingerd en daarom ben ik nou voor castratie/sterrilsiatie.Ga je er niet mee fokken of showen laat ze dan helpen.
En maar hopen dat ze de pups niet dumpen of verdrinken!!!!Mocht ze zwanger zijn!!!
qyan

Nancy schreef:Ja die kennen ze.Ik heb iemand gekend die Berner Senne fokte en toen mijn een vriend van mij aanbelde kwam de hond eraan die greep die vriend van mij.Toen we binnenkwamen hoorde we dat ze een nestje hadden en die hond de vader was.Hij deed het om zijn pups te beschermen.
En daarbij ja de eigenaars van de teef zitten fout!!Maar ik zou het heel laks vinden als je je er daarmee van af zou maken.Het zijn ook de pups van jouw hond hij is de vader.
En zo worden de pups alleen maar heen en weer geslingerd en daarom ben ik nou voor castratie/sterrilsiatie.Ga je er niet mee fokken of showen laat ze dan helpen.
En maar hopen dat ze de pups niet dumpen of verdrinken!!!!Mocht ze zwanger zijn!!!
kennen die niet alleen vader gevoelens indien de honden bij elkaar in huis wonen?
dimphie
Actief

Nancy schreef:Ja die kennen ze.Ik heb iemand gekend die Berner Senne fokte en toen mijn een vriend van mij aanbelde kwam de hond eraan die greep die vriend van mij.Toen we binnenkwamen hoorde we dat ze een nestje hadden en die hond de vader was.Hij deed het om zijn pups te beschermen.
Vind ik ook een goede reden om te laten castreren (voegen we bij de discussie). Maar zonder gekheid.....ik wil inderdaad graag weten wat ze met de pups doen. Voel me inderdaad ook verantwoordelijk want als ik toen mijn hond niet los had laten lopen en het teefje was niet uitgebroken dan was er niets gebeurd. Misschien kan ik een co-ouderschap voorstellen??!!
Serieus nu: weet je dat ik ontzettend veel leer op dit forum. Jullie lijken mij allemaal ervaren hondenbezitters en naast het gevoel bij mijn hondje is de ervaring van anderen mooi meegenomen. :ok: :ok: :ok:
qyan

dimphie schreef:
Vind ik ook een goede reden om te laten castreren (voegen we bij de discussie). Maar zonder gekheid.....ik wil inderdaad graag weten wat ze met de pups doen. Voel me inderdaad ook verantwoordelijk want als ik toen mijn hond niet los had laten lopen en het teefje was niet uitgebroken dan was er niets gebeurd. Misschien kan ik een co-ouderschap voorstellen??!!
Serieus nu: weet je dat ik ontzettend veel leer op dit forum. Jullie lijken mij allemaal ervaren hondenbezitters en naast het gevoel bij mijn hondje is de ervaring van anderen mooi meegenomen. :ok: :ok: :ok:
als je overgaat tot castratie, ga dan wel op zoek wat de eventuele nadelen ervan zijn, want als je pech hebt, zijn dat er ene hoop.
dus zoek dat voor jezelf ook goed uit :ok:
en idd, in deze zijn jullie beide verantwoordelijk.
als de teef idd zwanger zou zijn, is het ook zaak om tijdig uit te zoeken of jullie de pups wel kwijt kunnen aan kopers en er niet mee blijven zitten.
informeer goed over het houden van het nest, vraag eventueel dingen aan de fokker van jullie hond :ok:
tenzij de teef eigenaren natuurlijk besluiten het weg te laten spuiten.
het lijkt me idd in geval van zwangerschap wel zo eerlijk als jullie zowiezo samen de kosten delen, ontwormen, vaccinatie, dierenartsbezoeken en noem het maar op.

maar ja, eerst maar eens afwachten of de teef idd zwanger is.;)
Nancy
Zeer actief

Wij hebben het allemaal net zo goed moeten leren hoor.En ook door ervaring.En een ongeluk zit inderdaad in een klein hoekje.Dus echt kwalijk nemen doe ik het je niet.Ik heb alleen een beetje meelij met de pups mochten ze er komen.daarom ben ik voor castreren en sterrilseren van je honden als je er niet mee gaat fokken of showen.Ik kan er niks aan doen.Ik ben zo vaak met mijn neus op de waarheid gedrukt.Dat er zelfs pups over het hek s'nachts werden gesmeten bij het asiel waar ik werkte omdat de mensen er vanaf willen.Ik wil met mijn eigen honden niet fokken of showen en daarom laat ik ze helpen.Ik kan er niks aandoen.Maar als je dat zoveel meegemaakt heb en je voor je eigen weet dat je geen pups wilt laat ik mijn eigen hond helpen.Maar dat is mijn eigen mening en respecteer de mening van mensen die er anders over denken!!
qyan

door schade en schande wordt men wijs en door fouten/ ervaring leer je, ieder mens als het goed is ;)
dimphie
Actief

qyan schreef:
`

Inderdaad. Wie weet is er niets aan de hand maar dan heb ik in ieder geval mijn lesje geleerd.
qyan

dimphie schreef:
qyan schreef:
`

Inderdaad. Wie weet is er niets aan de hand maar dan heb ik in ieder geval mijn lesje geleerd.
en de eigenaren van de teef hopelijk ook ;)
maar ja, als ze nu al zeggen dat het normaals is en dat het de natuur is denk ik het niet, maar je weet het niet
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Een hond behoort niet zonder baas en toezicht buiten op straat te lopen. Als jij niet kan zorgen voor het feit dat jouw hond niet dekt of gedekt wordt begin dan helemaal maar niet aan een hond. Als je het hebt over castratie ter voorkoming van pups, heb je het over zwerfhonden. Niet over een normale huishond die een baas behoort te hebben die verantwoordelijk zorg draagt over hem of haar.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
miriam43
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door miriam43 »

Als je het hebt over castratie ter voorkoming van pups, heb je het over zwerfhonden. Niet over een normale huishond die een baas behoort te hebben die verantwoordelijk zorg draagt over hem of haar.
Hier ben ik het helemaal mee eens. Luca is onze derde reu. Tot nu toe heb ik van loopse teefjes nog geen last ( denk ik, want hij is soms wat snuffelen betreft een beagel, terwijl het een entlebucher sennenhond is ). Voor Luca hadden we een Berner Sennen reu. Een flinke knaap. Ook bij Robin heb ik nooit iets gemerkt. We hebben hem moeten laten castereren ivm zijn gezondheid ( prostaatklachten en gelukkig toen geen kanker ). Hij is niet echt heel erg veranderd. Hij was voorheen al een gezellige hond en dat is hij gebleven tot het einde toe. Hij was echt mijn kameraad. We hebben hem met 8.5 jaar moeten laten inslapen vanwegen kanker. Een jaar voordat hij ziek werd heb ik zelf kanker gehad en onze Robin heeft me erdoor geholpen. Ik weet het klinkt vreselijk overdreven maar zo was het wel. Nu hebben we Luca weer een reu en wat voor een. EEn brok energie. Ik denk er niet aan om hem te laten castereren. Hij is een reu en indien zijn gezondheid goed blijft, blijft hij een reu. Maar nogmaals, we hebben nog geen extreme gedragsverandering kunnen waarnemen ivm een loops teefje. Terwijl er meer dan genoeg teefjes vlak in de buurt wonen. Maar wat nog niet is kan wel nog komen. Maar dat zien we dan wel weer.
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

miriam41 schreef:
Als je het hebt over castratie ter voorkoming van pups, heb je het over zwerfhonden. Niet over een normale huishond die een baas behoort te hebben die verantwoordelijk zorg draagt over hem of haar.
Hier ben ik het helemaal mee eens. Luca is onze derde reu. Tot nu toe heb ik van loopse teefjes nog geen last ( denk ik, want hij is soms wat snuffelen betreft een beagel, terwijl het een entlebucher sennenhond is ). Voor Luca hadden we een Berner Sennen reu. Een flinke knaap. Ook bij Robin heb ik nooit iets gemerkt. We hebben hem moeten laten castereren ivm zijn gezondheid ( prostaatklachten en gelukkig toen geen kanker ). Hij is niet echt heel erg veranderd. Hij was voorheen al een gezellige hond en dat is hij gebleven tot het einde toe. Hij was echt mijn kameraad. We hebben hem met 8.5 jaar moeten laten inslapen vanwegen kanker. Een jaar voordat hij ziek werd heb ik zelf kanker gehad en onze Robin heeft me erdoor geholpen. Ik weet het klinkt vreselijk overdreven maar zo was het wel. Nu hebben we Luca weer een reu en wat voor een. EEn brok energie. Ik denk er niet aan om hem te laten castereren. Hij is een reu en indien zijn gezondheid goed blijft, blijft hij een reu. Maar nogmaals, we hebben nog geen extreme gedragsverandering kunnen waarnemen ivm een loops teefje. Terwijl er meer dan genoeg teefjes vlak in de buurt wonen. Maar wat nog niet is kan wel nog komen. Maar dat zien we dan wel weer.
Dingo geeft helemaal niets om loopse teven, sterker nog, hij zou er gewoon mee spelen....
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
miriam43
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door miriam43 »

Het is dus echt niet zo dat alle reuen reageren op loopse teefjes????
Toen we Luca namen hebben we ons bereid verklaard om Luca beschikbaar te stellen voor de fok, indien alles in orde zou zijn. Dus voor de entlebucher volgens de richtlijnen van de Zwitserse vereniging houdt dat in goede heupen, geen oogziekte, gedragstest voldoende en 2x op een show sehr gut behalen. Wat als hij dan geen interesse heeft voor teefjes>?? Zou dat kunnen?????
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”