Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

"klapkaak" Eigenaren

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Canis_Lupus
Vaste gebruiker

Re: "klapkaak" Eigenaren

Ongelezen bericht door Canis_Lupus »

Dan heb je blijkbaar mijn eerdere post nog steeds niet goed gelezen, Crescent.
Ik heb er duidelijk in aangegeven dat het meestal goed gaat maar dat dat niet wegneemt dat er toch foutieve (onwenselijke) software op die harddisc geschreven staat en dat een baasje hier met alle goede wil van de wereld niets aan kan veranderen.
Inhoudelijk a.u.b....
Crescent
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Crescent »

Het gaat meestal goed... dus bijna altijd? Mooi. Dan kan ik me weer druk maken om het stijgen van de zeespiegel. En genieten van de vrolijke, sportieve staffords die ik tegen kom.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Canis_Lupus
Vaste gebruiker

Het gaat goed totdat het fout gaat, beste Crescent....
Crescent
Zeer actief

Ik weet het! Tegen die tijd koop ik wel een boot.
-Nothing but the rain…
Canis_Lupus
Vaste gebruiker

Ik vind jouw reacties vaak erg onsamenhangend en offtopic eerlijk gezegd (met alle respect).
Suusz27
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suusz27 »

Jeetje Canis_Lupus, als we niet praten in jouw straatje dan is het allemaal maar onsamenhangend en offtopic. Ik vind jouw reacties vooral erg overdreven en je mening is wel duidelijk hoor, die hoef je niet verder door te duwen.
Crescent
Zeer actief

Wat ik dan weer vreemd vind van mezelf is dat ik zit de discussieren over agressie bij dieren met iemand die een grommende wolf als avatar heeft. En alle pitbulls hier trouwens snoepkoppen.
-Nothing but the rain…
Hakkene
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hakkene »

Crescent schreef:Ik weet het! Tegen die tijd koop ik wel een boot.
:)
Canis_Lupus
Vaste gebruiker

Prima, ik zal er over ophouden.
Feit is wel dat ik een door deskundigen onderstreept/gestaafd argument om vechthonden te verbieden heb aangedragen en niet één inhoudelijk tegenargument heb kunnen teruglezen.
Veelzeggend wat mij betreft.

Fijne dag.
Crescent
Zeer actief

Hoeveel feiten wil je hebben?

2% van ALLE privé ongevallen per jaar is een hondenbeet. Dat is dus 98% niet.
-Nothing but the rain…
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Canis_Lupus schreef:Dan heb je blijkbaar mijn eerdere post nog steeds niet goed gelezen, Crescent.
Ik heb er duidelijk in aangegeven dat het meestal goed gaat maar dat dat niet wegneemt dat er toch foutieve (onwenselijke) software op die harddisc geschreven staat en dat een baasje hier met alle goede wil van de wereld niets aan kan veranderen.
Inhoudelijk a.u.b....
als er een argument is om mensen te verbieden zich voort te planten dan is het deze..... misschien toch maar een waterstog bommetje dan
Rocco
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rocco »

Cleva schreef:
Canis_Lupus schreef:Prima, ik zal er over ophouden.
Feit is wel dat ik een door deskundigen onderstreept/gestaafd argument om vechthonden te verbieden heb aangedragen en niet één inhoudelijk tegenargument heb kunnen teruglezen.
Veelzeggend wat mij betreft.

Fijne dag.
Dat zit hem meer in dat iedereen meteen weet wat voor vlees er in de klok hangt als iemand met een paar berichten gaat lopen krijsen over een relonderwerp
Feit blijft dat er nog steeds debielen zijn die totaal het gevaar niet zien van deze honden en waarvoor ze gefokt zijn , tja en eigenaars van dit soort honden komen allemaal met die kul argumenten dat het niet soort vaart loopt opvoeding en zo,die zijn minstens zo gevaarlijk die willen het gewoon niet weten dat is wel duidelijk ben het wel met |Canis Lupus eens.

Hier nog zo,n leuk filmpje allemaal sensatie joh zijn er maar 1000.00000 van ergens op de www en de asiels zijn voor 80 procent bezet met dit soort honden hoop dat het snel exit is volgend jaar en de boel goed opruimen weg met die zooi.

Niet voor tedere gevoelige forum leden:Warning !! van 24 augustus jl nog actueel genoeg of ouwe koeien?

http://www.powerofnative.com/2017/08/24 ... acks-them/

Gewoon stug door blijven verdedigen, ja maar hij kan leuk zwemmen en met de frisbee en ons kindje vaqn 3 spelen
wat genetisch in gevoegd is maar bijzaak joh totaal niet aan de orde want ons hondje doet echt niks hoor.....zei die vrouw ook laatst toen haar moeder werd dood gebeten door zo,n lekkertje bij het oppassen zomaar poef ineens...ook ergens in de US ...dus dat telt ook niet vermoed ik is ver uit de buurt.

Dan hebben we nog dat er in het meeste geval totaal geen toezicht is op de klapkakerij fokkerij,
broodfokkers doen maar wat, Gladiator rednose Tank the IV x Giant Blackjaws Trouble Tina XXXL en we zien wel wat eruit komt, tokkevolk komt er van zelf op af hoe lijper de namen hoe beterr...
Laatst gewijzigd door Rocco op 06 sep 2017 11:20, 3 keer totaal gewijzigd.
Canis_Lupus
Vaste gebruiker

Wederom allemaal reacties die kant noch wal raken (Rocco uitgezonderd).
In plaats van inhoudelijke tegenargumenten lees ik onnozele opmerkingen als: "2% van ALLE privé ongevallen per jaar is een hondenbeet. Dat is dus 98% niet".
Die 2% staat wel voor ruim 150.000 bijtincidenten per jaar, Crescent!
En dan hebben we het nog niet eens over het aantal aanvallen van HR-honden op andere honden.
Dit laatste is waarschijnlijk een nog veel groter probleem omdat HR-honden vaak (meestal) veel agressiever zijn tegen soortgenoten dan tegen mensen, wat weer te verklaren valt uit het feit dat wij mensen deze agressie jegens andere honden (of andere diersoorten zoals runderen of beren) er zelf hebben in gefokt gedurende een periode van honderden jaren.

Maar ga nu eens in op de door mij aangehaalde argumenten, Crescent, reageer nu eindelijk eens inhoudelijk en to the point a.u.b.
Rocco
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rocco »

Canis_Lupus schreef:Wederom allemaal reacties die kant noch wal raken (Rocco uitgezonderd).
In plaats van inhoudelijke tegenargumenten lees ik onnozele opmerkingen als: "2% van ALLE privé ongevallen per jaar is een hondenbeet. Dat is dus 98% niet".
Die 2% staat wel voor ruim 150.000 bijtincidenten per jaar, Crescent!
En dan hebben we het nog niet eens over het aantal aanvallen van HR-honden op andere honden.
Dit laatste is waarschijnlijk een nog veel groter probleem omdat HR-honden vaak (meestal) veel agressiever zijn tegen soortgenoten dan tegen mensen, wat weer te verklaren valt uit het feit dat wij mensen deze agressie jegens andere honden (of andere diersoorten zoals runderen of beren) er zelf hebben in gefokt gedurende een periode van honderden jaren.

Maar ga nu eens in op de door mij aangehaalde argumenten, Crescent, reageer nu eindelijk eens inhoudelijk en to the point a.u.b.
Laat gaan joh, je kan ze het duizend keer aan hun verstand brengen maar de kans dat ze het willen begrijpen is net zo groot als jij vanmiddag wordt getroffen door de bliksem, :mrgreen:
Crescent
Zeer actief

Je mag gerust iemand anders wijsmaken dat SPA´s met een goede baas, gezonde geest en dagelijkse beweging ontpoppen in bijters. Ik begrijp het, een nieuwsbericht met een bebloedde hond staat natuurlijk flitsend en het is makkelijk blaffen over een onderwerp wat al per definitie al te verwerpen is; namelijk honden die agressie tonen naar andere soorten. Maar wat wil je doen? De RAD viel vies tegen, de afschaffing ervan had desastreuze gevolgen en waar het schip strandt weet niemand - maar ik kan me een voorstelling maken dat de hondenvechten gewoon plaatsvinden met andere rassen. Een muilkorf en aanlijnplicht, een euthanasie voor dieren die karaktergestoord zijn, er is met gezond verstand een heel eind te komen.

Kijk, het zou niet mijn keuze zijn. Ik zie liever geen honden om me heen die als paria door het leven gaan.
-Nothing but the rain…
Canis_Lupus
Vaste gebruiker

Ik probeer helemaal niemand iets wijs te maken, Crescent.
De door mij aangehaalde argumenten zijn niet zomaar uit de lucht gegrepen maar de uitkomst van gedegen onderzoek en uitgebreide studie door zeer deskundige mensen.

En een muilkorf- en aanlijnplicht klinkt goed maar lost het probleem niet op omdat dergelijke HR-rassen (gefokt op agressie en kracht) op die manier gewoon in stand worden gehouden.
Ander probleem is natuurlijk de handhaving; er is gewoon niet voldoende capaciteit om dergelijke regelgeving te handhaven.
In de gemeente waar ik woon is het ook verplicht om je hond binnen de bebouwde kom aangelijnd te hebben maar je wilt niet weten hoeveel honden er hier gewoon loslopen (en ja, ook HR-honden). En die ambtenaar/handhaver? Nog nooit gezien!

Waar we naartoe moeten is een fok- en verkoopverbod van HR-honden binnen de hele Europese Unie en op termijn een bezitsverbod.
Duidelijke wetgeving en bovendien relatief makkelijk te handhaven.....
Crescent
Zeer actief

Met een verbod zal de hele boel nog meer in de illegaliteit terechtkomen, dat is tijdens de RAD ook al gebeurd.
Malinois heeft op deze pagina een artikel gepost; http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 13777&f=30
-Nothing but the rain…
Canis_Lupus
Vaste gebruiker

Dat klopt, Crescent, maar toch is dit de kant die we op moeten.
Fok- en verkoopverbod plus op termijn een bezitsverbod voor alle HR-rassen (binnen de gehele EU), en uiteraard zware straffen voor overtreders.
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

maar jouw argement over die 150.000 bijtincidenten slaat al wal nog kant wat betreft HR honden,dit zijn bijtincidenten die gebeuren door ALLE honden,dus alle rassen,van die 150.000 beten zijn er zo'n 40.000 ernstig genoeg om een dokter te bezoeken.

als je dat onderzoek goed leest dan lees je ook dat meerendeel van deze bijtincidenten in huis gebeuren door eigen honden,en dat veel bijtwonden komen door honden welke stress/pijn of angst hebben.

en als je dan het lijstje bekijkt van de rassen welke genoemd worden van de honden welke deze bijtwonden veroorzaakt hebben,dan krijg je het wel over bekende bijtlijstje met vooral hele leuke hondenrassen erop.

maw het is NIET zo dat alleen HR honden bijten en deze schade veroorzaken,dit is gewoon een algemeen probleem wat aangaat "bijt verwondingen"

dat er honden rondlopen met een hoge hondagressie is heel vervelend ,vooral als deze in onprofessionele handen komen,en dat is wel wat er gebeurd,ik denk dat je verder komt met betere regels,wat betreft het houden van honden en daarmee álle honden,en wat mij betreft komen er goede regels voor bepaalde rassen,waardoor het nemen van bepaalde rassen een hogere drempel gaat worden,en dan reguleert ook wel weer het aanbod.

het verbieden van bepaalde rassen is er al geweest nl in de RAD tijd, deze was aangeschaft vanwege die 150.000 bijtincidenten per jaar en weer afgeschaft omdat na zoveel jaar een razzia beleid op bepaalde types honden er geen enkel verschil bleek in bijtincidenten,nl de honden die de meeste bijtincidenten blijken te veroorzaken waren níet de groep die men probeerde uit te roeien
Crescent
Zeer actief

Kimmie schreef:ik denk dat je verder komt met betere regels,wat betreft het houden van honden en daarmee álle honden,en wat mij betreft komen er goede regels voor bepaalde rassen,waardoor het nemen van bepaalde rassen een hogere drempel gaat worden,en dan reguleert ook wel weer het aanbod.
En dat verschilt ook weer per woonplaats en stadsdeel. Er lopen hier pitbulls aangelijnd met verantwoordelijke eigenaars. De loslopende honden alleen in losloopgebieden en zijn goeiig. En in elke lantaarnpaal hangt een ambtenaar om te controleren of je per hond 5 poepzakjes meehebt. Op alle vlakken wordt overlast tegengegaan met goede resultaten.
-Nothing but the rain…
Canis_Lupus
Vaste gebruiker

Die 150.000 bijtincidenten vind ik ook helemaal niet zo interessant, Kimmie, dat zijn cijfers waar Crescent mee op de proppen kwam (2% verhaal, lees maar terug).
Het gaat hier ook om incidenten waarbij mensen gebeten werden door inderdaad allerlei honden.

Veel groter probleem is de agressie van HR-honden jegens soortgenoten (of andere diersoorten).
HR-honden zijn namelijk veel agressiever tegen soortgenoten dan tegen mensen wat makkelijk te verklaren valt uit het feit dat wij mensen deze agressie jegens andere honden (of andere dieren) er zelf hebben in gefokt gedurende de afgelopen paar honderd jaar.
En deze in gefokte agressie staat als ongewenste software op hun harde schijf geprogrammeerd, Kimmie, en daar kun jij met alle goede wil van de wereld niets aan veranderen.
Hier ligt de kern van het probleem, Kimmie....
Kimmie

haha ga je mij echt vertellen wat het probleem is...( ik leef nl zo'n 24 jaar met HR honden of RAD honden )

grappig...

maar uhhh....ik zie alleen maar hondsgressieve honden om mij heen,alle rassen en types...ik vertrouw geen hond meer van een ander inmiddels..

maar nogmaals,bij een goede eigenaar hoeft hondsgressie helemaal geen probleem te zijn hoor...daar valt heel goed mee te leven,maw goede en duidelijke regels gaat al een eind schelen,en nee ,ik ben er niet van overtuigt dat élke HR hond een potentieel gevaarlijke hond is...
Canis_Lupus
Vaste gebruiker

Niet echt de inhoudelijke reactie waar ik op gehoopt had, Kimmie, kom eens met een fatsoenlijk tegenargument a.u.b.
Agressie van HR-honden jegens andere honden is namelijk wel een groot probleem.
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Canis_Lupus schreef:Niet echt de inhoudelijke reactie waar ik op gehoopt had, Kimmie, kom eens met een fatsoenlijk tegenargument a.u.b.
Nee hoor, helemaal niet, alleen maar als ze in handen van bazen zijn die hun verantwoordelijkheid niet nemen.
Maar wat een ontzettend nare manier van "discussiëren" heb jij zeg! Jij wil helemaal geen tegenargumenten horen, je wilt alleen maar horen dat jij gelijk hebt.
Kimmie

nee hoor,als een HR hond netjes aangelijnd is en een verantwoorde eigenaar heeft welke evt zelfs de hond muilkorft,is het niet meer een probleem als een ander hondagressief ras,iedereen moet gewoon zijn verantwoordelijkheid nemen wat zijn dier aangaat,of dat nu een HR hond is of een keffer... :U:
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Domor »

Canis_Lupus schreef:Niet echt de inhoudelijke reactie waar ik op gehoopt had, Kimmie, kom eens met een fatsoenlijk tegenargument a.u.b.
Aangezien je zo van de bewijzen bent, kom eens met cijfers hoeveel ernstige incidenten (hond zwaar gewond of dood) er per jaar door klapkaken worden veroorzaakt t.o.v. het aantal ernstige incidenten door andere rassen (gesplitst in HR-honden die niet vallen onder de pitbullachtigen (pitbulls, am. staff, engelse staff en kruisingen met minimaal 50% bloed van één van deze rassen) en in niet-HR-honden. Want tot nu toe heb ik je die nog niet horen geven, alleen geroep dat de argumenten die een ander geeft niet onderbouwd genoeg zijn.
Canis_Lupus
Vaste gebruiker

Ook jij gaat voorbij aan de kern van het probleem, Marion.
Verantwoordelijke baas of niet, die in gefokte agressie jegens soortgenoten (het product van honderden jaren selecteren/fokken door idioten) staat als ongewenste software op die harddisks geprogrammeerd en zelfs de meest verantwoordelijke baas ter wereld verandert daar helemaal niets aan.
Het is simpelweg afwachten tot het moment komt waarop een HR-hond terugvalt is dat stukje foutieve software en over de schreef gaat met alle gevolgen van dien....
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Canis_Lupus schreef:Ook jij gaat voorbij aan de kern van het probleem, Marion.
Verantwoordelijke baas of niet, die in gefokte agressie jegens soortgenoten (het product van honderden jaren selecteren/fokken door idioten) staat als ongewenste software op die harddisks geprogrammeerd en zelfs de meest verantwoordelijk baas ter wereld verandert daar helemaal niets aan.
Het is simpelweg afwachten tot het moment komt waarop een HR-hond terugvalt is dat stukje foutieve software en over de scheef gaat met alle gevolgen van dien....
Daar is het helemaal niet simpel afwachten op, verantwoorde eigenaren zorgen ervoor dat er niets kan gebeuren als dat stukje foutieve software op de harddisk naar boven komt. Wat een idiote vergelijking trouwens, en jij valt enorm in herhaling. Je hebt een dikke kras op je langspeelplaat haha
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Marion. schreef:
Canis_Lupus schreef:Ook jij gaat voorbij aan de kern van het probleem, Marion.
Verantwoordelijke baas of niet, die in gefokte agressie jegens soortgenoten (het product van honderden jaren selecteren/fokken door idioten) staat als ongewenste software op die harddisks geprogrammeerd en zelfs de meest verantwoordelijk baas ter wereld verandert daar helemaal niets aan.
Het is simpelweg afwachten tot het moment komt waarop een HR-hond terugvalt is dat stukje foutieve software en over de scheef gaat met alle gevolgen van dien....
Daar is het helemaal niet simpel afwachten op, verantwoorde eigenaren zorgen ervoor dat er niets kan gebeuren als dat stukje foutieve software op de harddisk naar boven komt. Wat een idiote vergelijking trouwens, en jij valt enorm in herhaling. Je hebt een dikke kras op je langspeelplaat haha
:LOL:

Wat een nare manier van mensen aanschrijven heb je Canis_Lupus, je bent niet in de positie om mensen op het matje te roepen als je zelf ook niet met de juiste cijfers kunt komen....
Crescent
Zeer actief

Ik ben ook heel benieuwd naar de cijfers. Zouden ze er wel zijn?
-Nothing but the rain…
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”