Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

"klapkaak" Eigenaren

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Canis_Lupus
Vaste gebruiker

Re: "klapkaak" Eigenaren

Ongelezen bericht door Canis_Lupus »

Dat is een zwak tegenargument, Marion (met alle respect).
Ook verantwoordelijke eigenaren kunnen niet altijd voorkomen dat het fout gaat, bovendien zijn heel veel eigenaren van HR-honden nou niet bepaald het toonbeeld van verantwoordelijkheid (wederom met alle respect).
Het is veel effectiever om er voor te zorgen dat er op termijn helemaal geen honden meer rondlopen met ongewenste software op hun harddisc (blijf het toch doen, sorry)...
Rocco
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rocco »

USA

http://www.dogsbite.org/dog-bite-statis ... s-2016.php

2005 until 2016 pitbull kill 254 people for many years the pitbull is the nr 1 killing dog
Niet alleen hond agressief maar ook mens agressief tot de dood aan toe er is geen een andere ras die hier in de buurt komt
Incidentje gok ik hier als commentaar....

Dit jaar zijn er al 27 mensen vermoord in de USA door pitbulls las ik ergens waarvan 14 kinderen
Dan heb ik het nog niet over honden.........

Laten mensen zich ook eens gaan verdiepen in game breed. wat dit inhoud.....
Laatst gewijzigd door Rocco op 07 sep 2017 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Canis_Lupus
Vaste gebruiker

En nogmaals; het door mij aangehaalde argument (kern van probleem) is niet uit de lucht gegrepen maar de uitkomst van gedegen onderzoek en jarenlange studie door zeer bekwame mensen. Een feit dus....
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Nou, twee deuren naast me wonen mensen met een loeigrote Stafford, maar dat is echt een schat, de teef die ze eerst hadden vertrouwde ik niet, maar deze reu doet echt heel voorzichtig met Tanja.
Tanja is nogal een rouwdouwer en springt zowat bovenop hem en hij benaderd haar heel rustig.

Hij liep daarnet los op de galerij en kwam heel rustig naar Tanja toe. Ik was in het begin best bang, maar ik zag nu dat hij inderdaad heel rustig is met jongere honden.

Buiten zie ik hem ook alleen maar rustig met andere honden omgaan.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

Ah. We gaan internationaal.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Rocco
Zeer actief

Paar deuren verder van mij heeft een eigenaar 2 staffords die hebben al 2 honden vermoord ,en vele
kapot gebeten , politie doet er niks aan, muilkorf aanlijn verbod niks, nada...

Ook loopt er verder een hele leuke sociale teef zit geen kwaad in wat ik zo zie,maar ze blijven onvoorspelbaar is mijn mening,
Rocco
Zeer actief

Crescent schreef:Ah. We gaan internationaal.

feiten zijn feiten toch....daar gaat het om

Ach in Nederland zijn er ook genoeg mensen/ honden kapot gebeten of geamputeerd is een leuke topic /rubriek ergens op dit forum ik zou zeggen leef je uit, als je er niet uit komt wil ik er hier wel een paar plaatsen. :ok: dier en leed om je even op weg te helpen....

Maar een pit of staff in Holland zou wel weeer een heeeeel ander ras kunnen zijn natuurlijk dan de amerikaanse :oohja:
Laatst gewijzigd door Rocco op 07 sep 2017 11:47, 2 keer totaal gewijzigd.
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Ik ben wel heel benieuwd naar het gedegen onderzoek waar constant naar verwezen wordt. Heeft iemand daar een linkje van? Als we het dan toch over bewijzen hebben, dan wil ik graag mijn mening ook kunnen baseren op deze bewijzen :ok:
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Rocco
Zeer actief

Gewoon de bron even mailen waar het onderzoek vandaan komt :ok:
Crescent
Zeer actief

Canis lupus, we hangen aan je lippen. En nou niet flauw met een onderzoek uit het buiteland komen.
-Nothing but the rain…
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Rocco schreef:Gewoon de bron even mailen waar het onderzoek vandaan komt :ok:
Wat is de bron? Want dan wil ik best mailen (of via researchgate / PubMed / Psychinfo zelf zoeken)
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

Rocco schreef:
Crescent schreef:Ah. We gaan internationaal.

feiten zijn feiten toch....daar gaat het om

Ach in Nederland zijn er ook genoeg mensen/ honden kapot gebeten of geamputeerd is een leuke topic /rubriek ergens op dit forum ik zou zeggen leef je uit, als je er niet uit komt wil ik er hier wel een paar plaatsen. :ok: dier en leed om je even op weg te helpen....

Maar een pit of staff in Holland zou wel weeer een heeeeel ander ras kunnen zijn natuurlijk dan de amerikaanse :oohja:
dat is een feit in Amerika,niet in nederland,kom nu eens met feiten en cijfers uit nederland...Amerika een land wat 100x groter is als nederland en dus ook 100x zoveel inwoners en honden waaronder HR honden heeft,dat is toch gewoon niet te vergelijken,zet het dan in percentage naar ratio honden en mensen aantallen in nederland neer.

de ellende is dat ze dus dat onderzoek al járen doen,nl bijtincidenten onderzoeken van gebeten mensen die zich melden bij dokters,en daaruit komen dan weer heel andere rassen als lijst aanvoerder bij naar boven.dat is dan wel een feit .
Rocco
Zeer actief

Je moet de lijst in de USA in verhouding zien naar andere honden rassen feit blijft dan de pit en staff al vele jaren
stijf bovenaan staat aantal slachtoffers in vergelijking met andere rassen en 254 dode mensen door pitbulls vind ik een flink aantal in 11 jaar tijd, maar goed wie ben ik.

Het is ook maar de vraag of politiekorpsen in databases alles per ras in voeren in Nederland ?.

Hier een nog een oud artikel staat ook iets tussen 2002 en 2008 ten tijde van de RAD pitbull op 1 staff 2 ???, hier komt o.a de duitse herder er niet goed vanaf in dit artikel....

http://nu.evendit.nl/dieren/wat-voor-ho ... ensen-aan/

http://www.bijtpunt.nl hier gaan ze proberen alles bij te houden
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

Kimmie schreef:nee hoor,als een HR hond netjes aangelijnd is en een verantwoorde eigenaar heeft welke evt zelfs de hond muilkorft,is het niet meer een probleem als een ander hondagressief ras,iedereen moet gewoon zijn verantwoordelijkheid nemen wat zijn dier aangaat,of dat nu een HR hond is of een keffer... :U:
je slaat de spijker op z'n kop, helemaal mee eens,
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Canis_Lupus schreef:Jammer dat er niet echt inhoudelijk gereageerd wordt op het belangrijkste argument om te stoppen met het fokken van vechthonden.
Het blijft beperkt tot wat dom en oppervlakkig geleuter door mensen die zich blijkbaar op hun lange teentjes getrapt voelen.
Er wordt volledig voorbij gegaan aan het feit dat dergelijke honden gefokt zijn om agressief te zijn, dat dit dus feitelijk als ongewenste software op hun harde schijf geschreven staat en dat je hier als baasje met alle goede wil van de wereld niets aan kunt veranderen.
En dan kun je natuurlijk weer aankomen met "mijn Brutus heeft nog nooit iemand gebeten" of "ik ken mijn hond door en door", maar het gaat niet om die 99 keer dat het wel goed gaat, het gaat om die ene keer dat het fout gaat, vaak gaat het dan namelijk ook goed fout.
Hij hoeft maar één keer terug te vallen in dat stukje onwenselijke software op zijn harddrive, één keer.
En dan kun je niet zeggen "goh, dat doet ie anders nooit" of "dat heb ik nooit geweten", dan ben je als baas gewoon 100% schuldig wat mij betreft.

Wij mensen zijn er verantwoordelijk voor dat er (gestoorde) honden met dergelijke onwenselijke software rondlopen, wij hebben dit er immers in de loop van honderden jaren in gefokt.
Het lijkt mij dan ook niet meer dan logisch dat wij nu ook onze verantwoordelijkheid nemen en er voor zorgen dat er niet nog meer van deze honden bij komen.
En nogmaals; het grootste slachtoffer is de vechthond zelf, opgezadeld met een voorgeprogrammeerd gedrags/agressieprobleem, veroordeeld tot het wegkwijnen in een dierenasiel en uiteindelijk euthanasie....
ken je geschiedenis. inhoudelijker dan de RAD wordt het niet.

werkte niet.

ook de zoekfunctie van dit forum geeft een schat aan informatie.

lees ze! :ok:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Canis_Lupus schreef:Prima, ik zal er over ophouden.
Feit is wel dat ik een door deskundigen onderstreept/gestaafd argument om vechthonden te verbieden heb aangedragen en niet één inhoudelijk tegenargument heb kunnen teruglezen.
Veelzeggend wat mij betreft.

Fijne dag.
die heb je voldoende gehad, je wil ze alleen niet horen
Afbeelding
Canis_Lupus
Vaste gebruiker

Voor iedereen die het Engels een beetje machtig is zou ik het boek "UNLEASHED the phenomena of status and weapon dogs" van Simon Harding aan willen raden.

Verder zou ik iedereen door willen verwijzen naar de publicaties van de Raad voor Dierenaangelegenheden ofwel de RDA (adviezen overgenomen door staatssecretaris van Dam, bepalend voor nieuwe wetgeving omtrent HR-honden).
http://www.rda.nl
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Canis_Lupus schreef:Voor iedereen die het Engels een beetje machtig is zou ik het boek "UNLEASHED the phenomena of status and weapon dogs" van Simon Harding aan willen raden.

Verder zou ik iedereen door willen verwijzen naar de publicaties van de Raad voor Dierenaangelegenheden ofwel de RDA (adviezen overgenomen door staatssecretaris van Dam, bepalend voor nieuwe wetgeving omtrent HR-honden).
en voel je je nu beter nu je iedereen er op gewezen hebt :ok: :19:
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ik hou van alle honden, dus ook van staffords. En het doet mij pijn dat deze honden in 80% van de gevallen het zo verdomde slecht treffen met de mensen in hun leven. Aangeschaft om de verkeerde redenen. Als pikverlenger, statustoevoeging uit onwetendheid. Ik snap niet dat liefhebbers van dit ras zich daar niet ook aan storen.

Fokverbod zou een mooie oplossing zijn maar ik ben bang dat deze vooral negatief uitpakt voor de hond in kwestie. Ik denk dat mensen met een dergelijke hond gewoon een licentie moeten hebben die ze op basis van een examen moeten behalen en die ze ook afgenomen kan worden.

Mensen zien graag dat de maatschappij beschermt wordt tegen deze honden. Maar ik zou liever zien dat deze honden beschermd worden tegen de beesten. En dan zul je zien dat de maatschappij meteen ook beschermd is.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Canis_Lupus schreef:Voor iedereen die het Engels een beetje machtig is zou ik het boek "UNLEASHED the phenomena of status and weapon dogs" van Simon Harding aan willen raden.

Heremijntijd zeg, wat is er mis met jou. Wat hoop je nou eigenlijk met dit gedram te bereiken? Er zijn genoeg mensen, waaronder ik, die vinden dat het inderdaad tijd is voor maatregelen, min of meer om redenen die jij noemt (maar dan een stuk genuanceerder). En toch ben ik het neit met je eens. Overdrijvingen, tunnelvisie, compleet gebrek aan nuance en niet te vergeten gebrek aan onderbouwing maken jouw posts totaal niet serieus te nemen. Er is niemand op dit hele forum die jou gelijk gaat geven als je op deze manier discussieert.
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Bedankt voor de tips. Ik denkt dat het vet gedrukte door de meeste hier op het forum wel gelezen is. Ben je nu klaar met dat betweterige gedrag?
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Crescent
Zeer actief

Dees en Maylo schreef:

Bedankt voor de tips. Ik denkt dat het vet gedrukte door de meeste hier op het forum wel gelezen is. Ben je nu klaar met dat betweterige gedrag?
Het is allemaal oud nieuws. Er zijn leuke pitbulls en ditto eigenaars. Dat hij hoog van de toren blaast met een heet en makkelijk hangijzer is geen uiting van dierenliefde en toont geen compassie.
-Nothing but the rain…
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Crescent schreef:
Dees en Maylo schreef:

Het is allemaal oud nieuws. Er zijn leuke pitbulls en ditto eigenaars. Dat hij hoog van de toren blaast met een heet en makkelijk hangijzer is geen uiting van dierenliefde en toont geen compassie.
Volgens mij heet hij gewoon Wilders.
Wolfsblut
Zeer actief

Re:

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Marion. schreef:
Crescent schreef:
Dees en Maylo schreef:

Volgens mij heet hij gewoon Wilders.
Afbeelding
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Rocco
Zeer actief

5.2 Hoog Risico rassen (en kruisingen)
Al duizenden jaren wordt er met honden gefokt. Ze worden geselecteerd op specifieke eigenschappen of functies. Zo ontstonden rassen met goede eigenschappen voor de jacht, voor het drijven van vee, voor erfbewaking, voor speurwerk of om oorlogen te voeren. Voor het specifieke doel geschikte eigenschappen zijn zo aan volgende generaties doorgegeven. Daardoor zijn dieren van bepaalde rassen, zonder training te hebben gekregen, eerder geneigd specifiek gedrag te vertonen, passend bij de functie die deze rassen van oorsprong hadden. Overigens manifesteert dergelijk gedrag zich niet bij alle honden binnen zo’n ras en is een hond die agressief is richting andere honden niet per definitie ook agressief richting mensen (Duffy et al, 2008).
Voor het verkrijgen van een indruk van welke rassen bij ernstige bijtincidenten betrokken zijn, is de informatie verzameld door de gemeente Rotterdam interessant. De volgende rassen waren in 2016 betrokken bij 17 ernstige bijtincidenten: staffordshireterriërs of hun kruisingen (35%), Amerikaanse staffordshireterriërs (18%), Duitse herders (18%), en verder een bordercollie, een boxer, een bullmastiff, een rottweiler en een Anatolische herder (Gemeente Rotterdam, 2016).
Eerder onderzoek in Rotterdam van 60 strafzaken betreffende bijtincidenten toont aan dat van de 70 betrokken honden meer dan de helft (59%) van de honden van het type pitbullterriër waren. Daarnaast kwamen de rassen Amerikaanse staffordshireterriër (9%), Belgische herder (7%), rottweiler (3%) en staffordshire-bulterriër (3%) voor als bijter. De rassen akita, Amerikaanse buldog, Anatolische herder, dobermann en Duitse herder kwamen 1 procent voor

goh het is niet waar.......nee klopt niks van natuurlijk geef me de bron :pffff: Nou vooruit RDA. Ja maar dit is van Rotterdam dat telt niet. Het is een heksen jacht tegen pitjes en leuke staffertjes en niks anders :S:
stoffeltje
Zeer actief

Ongelezen bericht door stoffeltje »

iones schreef:Ik hou van alle honden, dus ook van staffords. En het doet mij pijn dat deze honden in 80% van de gevallen het zo verdomde slecht treffen met de mensen in hun leven. Aangeschaft om de verkeerde redenen. Als pikverlenger, statustoevoeging uit onwetendheid. Ik snap niet dat liefhebbers van dit ras zich daar niet ook aan storen.

Fokverbod zou een mooie oplossing zijn maar ik ben bang dat deze vooral negatief uitpakt voor de hond in kwestie. Ik denk dat mensen met een dergelijke hond gewoon een licentie moeten hebben die ze op basis van een examen moeten behalen en die ze ook afgenomen kan worden.

Mensen zien graag dat de maatschappij beschermt wordt tegen deze honden. Maar ik zou liever zien dat deze honden beschermd worden tegen de beesten. En dan zul je zien dat de maatschappij meteen ook beschermd is.
Geloof jij werkelijk dat de echte liefhebbers van dit ras zich daar niet aan storen?
Ik erger me wezenloos als ik iemand zie met mijn geliefde ras die zijn/haar hond duidelijk alleen als een soort van statussymbool heeft aangeschaft!
Maar dat geld ook voor figuren die een gezond klein ras aankleden als een baby met bijbehorende wandelwagen!
en ook voor figuren die een dier aanschaffen voor de kinderen en weigeren in te zien dat een levend dier geen speelgoed is....
En in het algemeen aan mensen die een dier aanschaffen omdat het op dat moment in is om zo'n dier te hebben.
De Jack russel werd inmens populair nadat ie in de modebladen verscheen bij leuk aangeklede dames, de blonde labrador door de reclame van page wc papier, de west highland white door een hondevoer merk.....( kreeg zelfs de naam cesar hondje :kotz: )
Houd nu mijn hart vast voor alle "bumpertjes" die om deze reden worden aangeschaft.....
iones
Zeer actief

stoffeltje schreef:
Geloof jij werkelijk dat de echte liefhebbers van dit ras zich daar niet aan storen?
Ik erger me wezenloos als ik iemand zie met mijn geliefde ras die zijn/haar hond duidelijk alleen als een soort van statussymbool heeft aangeschaft!
Maar dat geld ook voor figuren die een gezond klein ras aankleden als een baby met bijbehorende wandelwagen!
en ook voor figuren die een dier aanschaffen voor de kinderen en weigeren in te zien dat een levend dier geen speelgoed is....
En in het algemeen aan mensen die een dier aanschaffen omdat het op dat moment in is om zo'n dier te hebben.
De Jack russel werd inmens populair nadat ie in de modebladen verscheen bij leuk aangeklede dames, de blonde labrador door de reclame van page wc papier, de west highland white door een hondevoer merk.....( kreeg zelfs de naam cesar hondje :kotz: )
Houd nu mijn hart vast voor alle "bumpertjes" die om deze reden worden aangeschaft.....
Maar zodra er opgeroepen wordt om veranderingen, restricties, regelgeving om het houden van deze honden aan banden te leggen, dan komen de eigenaren van de HR honden in opstand en zijn zij tegen. Terwijl ze er juist blij mee zouden moeten zijn. Want door het gedrag van een groot deel van de eigenaren van HR honden, moeten ze allemaal op hun tenen lopen. En sterker nog, het straalt eigenlijk af op bijna alle honden.

Het kabinet doet nog altijd niets, en er komt een moment dat alle honden het gedaan hebben en dat ze nergens in de maatschappij nog welkom zijn. Dan heeft men het zover laten komen dat er overgereageerd wordt.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
stoffeltje
Zeer actief

Ongelezen bericht door stoffeltje »

Ik ben helemaal niet tegen restricties en regelgeving en vind vooral dat de broodfok zwaar moet worden aangepakt!
Want daar komt de meeste ellende vandaan! een broodfokker kijkt niet naar bloedlijnen of karakter, die wil enkel en alleen zoveel mogelijk geld verdienen!
Het zal hem/haar dan ook aan de reet afroesten waar een pup uiteindelijk terecht komt!
Ben trouwens ook tegen mensen die een nestje willen fokken omdat het ze zo leuk lijkt!
iones
Zeer actief

Ik ben het met je eens. Maar ook de broodfok wordt niet aangepakt, en als dat wel gebeurde, dan kon je gelijk de broodfok van de HR honden aanpakken. Een goede fokker screent zijn klanten. Maar broodfokkers doen dat niet.
Honden moeten dusdanig gefokt worden dat ze zich in de maatschappij kunnen begeven zonder dat daar onnodige risico's aan verbonden zijn. Dus mens en hond sociaal, daar moet men op selecteren.
Maar er worden zelfs nog altijd hondengevechten gehouden in Nederland. En die fokken bewust op vechtlust.
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

De Jack russel werd inmens populair nadat ie in de modebladen verscheen bij leuk aangeklede dames
Het is Jack Russell en ik dacht al waar blijft ie in dit topic :roll:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”