Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nola en de sateprikkers

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Nola en de sateprikkers

Ongelezen bericht door Jackira »

Nola had gisteren bij ons een paar sate's uit de vuilnisbak gevist.

Ik weet dat ze de vuilnisbak plundert als ze de kans krijgt, dus ik had de sate's netjes in een bakje op het aanrecht staan met een deksel er op om later weg te gooien als Nola naar huis zou zijn. Zoon kwam om haar te halen en vertrok weer. Dus ik dacht dat Nola met hem mee was en niet meer bij ons was en ik gooi de stokjes met kip in de vuilnisbak.

Meestal gooi ik dan ook de zak gelijk weg als er gevaarlijke dingen inzitten maar het regende nogal dus ik wilde dat doen zodra het droog was. Maar zoon ging z'n vriendin ophalen die net daarvoor gebeld had en nam Nola nog niet mee. Nola lag onder de tafel dus ik zag haar verder ook niet. Todat Ed ineens Nola naast de vuilnisbak zag liggen met een restant doormidden gebeten stokjes. :schrik:

Direct naar de d.a. dus, we hadden eerst gebeld. Gisteravond kreeg ze een roesje en hebben ze met een scopie gekeken of er iets in de maag zat. Ze zagen wel wat zitten maar konden het stokje (klein stukje) niet te pakken krijgen. Er zat teveel eten in de maag om verder te kijken dus moest ze vandaag weer. Ze hebben er twee stukjes stok uitgehaald die problemen op hadden kunnen leveren met een scherp puntje. De maag zag er gelukkig nog goed uit en er was nog niks beschadigd. Nu ga ik maar bedenken hoe ik de vuilnisbak in een kast kwijt kan want dit hoef ik niet nog een keer. :ugh: Ze heeft ook al weer een keer ontlasting gehad zonder stokjes gelukkig.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Re: Nola en de sateprikkers

Ongelezen bericht door Emma »

Ach jee, dan denk je nog goed op te letten, en dan gebeurd het nog :ugh:
Beterschap voor Nola. Ik neem aan dat ze dus onder het mes moest, of zijn ze via de bek in de maag gegaan? Als dat al kan, op die manier?
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

Oei wat vervelend
Hopelijk valt het allemaal wat mee...

Klinkt gek misschien maar je kan ook een bench kopen. En dan niet voor de hond maar voor je prullebak.
Een paneel eruit en dan met het deurtje aan de bovenkant over je prullebak heen zetten...
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Jackira
Zeer actief

Emma schreef:Ach jee, dan denk je nog goed op te letten, en dan gebeurd het nog :ugh:
Beterschap voor Nola. Ik neem aan dat ze dus onder het mes moest, of zijn ze via de bek in de maag gegaan? Als dat al kan, op die manier?
Via de bek gelukkig, als er ergens een prikker door de maag naar buiten was gegaan dan was operatie wel nodig geweest.
Jackira
Zeer actief

Gimmick schreef:Oei wat vervelend
Hopelijk valt het allemaal wat mee...

Klinkt gek misschien maar je kan ook een bench kopen. En dan niet voor de hond maar voor je prullebak.
Een paneel eruit en dan met het deurtje aan de bovenkant over je prullebak heen zetten...
Dat is een goed idee :ok:
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Oei! Hopelijk loopt het goed af.
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Saté prikkers, tandenstokers, lucifers ... enge dingen zijn het :ugh:
Wij hebben plastic tandenstokers ze zijn wat flexibeler dan houten stokers, maar ik ben altijd als de dood dat Vusi er een doorslikt :(

Gelukkig goed afgelopen :ok:
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

Jeetje wat een rare samenloop. Ben je zo voorzichtig gaat het op zo'n manier nog fout. Hopelijk is er geen schade verder.
Laatst gewijzigd door Sterre op 09 sep 2017 22:14, 1 keer totaal gewijzigd.
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

Er zijn van die speciale dingen waarmee je de prullenbak en koelkast ed kunt afsluiten
Weet niet hoe ze heten maar het werkt prima

Ik weet dat omdat sanne deze gebruikt omdat zuva ook alles opent en opvreet :mrgreen:

Zoiets is het

https://www.alectobaby.nl/kinder-veilig ... ing-bv--12
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Wij hebben zoiets:

Afbeelding

Het oranje ding is bodemloos en moet je omhoog tillen om bij het vuilnis in de 'emmer' te komen. Of bovenop tussen de kleppen/schuiven door. Hij kan best omgegooid, maar staat wel stabiel.
Jackira
Zeer actief

Zamunda schreef:Wij hebben zoiets:

Afbeelding

Het oranje ding is bodemloos en moet je omhoog tillen om bij het vuilnis in de 'emmer' te komen. Of bovenop tussen de kleppen/schuiven door. Hij kan best omgegooid, maar staat wel stabiel.
Heel handig ook lijkt me. :ok:

Ik denk dat ik zo'n containerding ga aanvragen bij de gemeente. Die zijn groot en staan buiten. Wij hebben hier ondergrondse containers waar je de vuilzak in kunt gooien dus we hebben dat nooit nodig gehad. En dan een klein emmertje voor in een kastje en dan een kindersluiting op het kastje. Ik ben echt heel erg geschrokken en voel me er nogal beroerd van. Zo zielig dat ze twee keer onder narcose moest en de kans dat er nog een operatie moest. Ik heb geen oog dichtgedaan vannacht.

Maar tot nu toe gaat het goed met Nola.
Laatst gewijzigd door Jackira op 09 sep 2017 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Jackira
Zeer actief

Kells schreef:Pfff! Gelukkig is het goed afgelopen. Kells heeft het ook eens gelapt. Het was een duur prikkertje! :blauwoog:
Ja dat was een prikker van 500 euro :wink: maar dat vond ik nog het minst erge.
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

onze eerste maltipoo had op pinksterzaterdag een sateprikker ingeslikt. met gourmetten viel deze op de grond met vlees er aan. het raakte net de grond en tommy zei hap. kon toch mooi op 1e pinksterdag naar de dierenarts en daar is tommy geopereerd. sateprikker zat overdwars in zijn maag. was gelukkig nog niet door zijn maag heen. kostte ons een hoop geld maar tommy heeft er gelukkig niks aan overgehouden.

ellen
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Bah, wat een schrik! :-( Gelukkig gaat het weer goed met Nola! :ok:
Jackira
Zeer actief

ellen en de birmanen schreef:onze eerste maltipoo had op pinksterzaterdag een sateprikker ingeslikt. met gourmetten viel deze op de grond met vlees er aan. het raakte net de grond en tommy zei hap. kon toch mooi op 1e pinksterdag naar de dierenarts en daar is tommy geopereerd. sateprikker zat overdwars in zijn maag. was gelukkig nog niet door zijn maag heen. kostte ons een hoop geld maar tommy heeft er gelukkig niks aan overgehouden.

ellen
Die stomme honden ook :wink: Er zaten bij Nola ook twee stukken met een scherpe punt in de maag die de maag niet uit hadden gekund. Dus als we het op z'n beloop hadden gelaten (wat geen optie was uiteraard) dan was w.s. zo'n stokje ook door de maag heen gegaan.
Jackira
Zeer actief

DeDiana schreef:Bah, wat een schrik! :-( Gelukkig gaat het weer goed met Nola! :ok:
Ja alles gaat goed gelukkig :D
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hippo »

Wij hebben eens een herplaatser gehad die zo hóp 6 sateetjes van het aanrecht pikte en doorslikte. Bijna € 600 armer door de spoedoperatie...

Vrienden van mij hebben extreem jattende katten en een metalen schuifje op de prullenbak geschroefd. Werkt prima, net zo'n sluiting als van een gereedschapskist maar dan van staal
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Eefje83 »

500 euro :O: dan hadden wij mazzel met Kyra de laatste keer :80: dat was 80 euro ofzo.
wat een geld weer zeg. Maar gelukkig alles goed afgelopen :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”