Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

is dit nog af te leren?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

EvavT

is dit nog af te leren?

Ongelezen bericht door EvavT »

Mijn hondje hapt nog steeds naar handen; hij is nu 1,5 jaar oud. Het is heel onschuldig speels maar toch niet echt altijd handig want mensen vinden dit soms eng.
Ik heb hem dit niet echt duidelijk afgeleerd vrees ik, tegelijkertijd is het ook een karaktertrekje....
Kan ik dit nu alsnog afleren met een 'foei'? Dan zal ie er de eerste tijd niets van snappen denk ik, want 'hij mocht dit toch altijd' ? :roll:
Andere adviezen? :zwaai:
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Re: is dit nog af te leren?

Ongelezen bericht door Dingo »

EvavT schreef:Mijn hondje hapt nog steeds naar handen; hij is nu 1,5 jaar oud. Het is heel onschuldig speels maar toch niet echt altijd handig want mensen vinden dit soms eng.
Ik heb hem dit niet echt duidelijk afgeleerd vrees ik, tegelijkertijd is het ook een karaktertrekje....
Kan ik dit nu alsnog afleren met een 'foei'? Dan zal ie er de eerste tijd niets van snappen denk ik, want 'hij mocht dit toch altijd' ? :roll:
Andere adviezen? :zwaai:
gewoon consequent NEE of FOEI, en volhouden....tenminste, dat zou ik doen, en heeft hier ook altijd gewerkt, bij hapgraage mechelaars :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
miriam43
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door miriam43 »

Misschien is dit een idee.
Houd een brokje voor zijn neus. Op het moment dat hij wilt happen, weg pakken. Weer opnieuw. Hapt hij naar je handen weer weg pakken. Na een aantal keren wordt je hond onzeker en zal aarzelend reageren. Snuffelen of zo. Op dat moment prijs je hem de hemel in. Of als je je hond hebt getraind met de clicker clikken. Dit oefen je. Ik weet als geen ander hoe moeilijk dat het is, maar probeer goed gedrag uit te lokken en beloon dit uitbundig. Ik weet niet of je hier iets aan hebt. Maar ik zou zeggen probeer het eens. Reageert je hond positief.... ga er dan vooral mee door.

Succes en groetjes van Miriam
EvavT

Ongelezen bericht door EvavT »

Ik weet niet of je hier iets aan hebt. Maar ik zou zeggen probeer het eens. Reageert je hond positief.... ga er dan vooral mee door.

Succes en groetjes van Miriam[/quote]

;) dank voor je reactie....Bob zit hier heel raar te kijken, maar: hij is een slimme hond dus dit zal best werken....
:ok: dank je Had zelf niet aan gedacht dit zo te doen! :roll: :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”