Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Smudge heeft een mastocytoom
Moderator: moderatorteam
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
Smudge heeft een mastocytoom
Afgelopen zondag voelde Arie een bultje bij Smudge (4 jarige toller) op haar rechtervoorpoot. Aangezien ik niet van bultjes hou ben ik maandagavond naar de da geweest. Daar is een biopt genomen en opgestuurd. Vanmiddag kreeg ik de uitslag en dat was een klap in mijn gezicht. Het blijkt een mastocytoom of te wel een mastceltumor te zijn, welke graad is niet bekend. Dat is pas bekend als de tumor verwijderd is en is nagekeken door een patholoog.
Vrijdagochtend gaat Smudge dus onder het mes en wordt het bultje ruim weggehaald en opgestuurd. We hopen op graad 1 want dan is het opereren en klaar.
zijn er mensen hier die er ervaring mee hebben of hebben gehad?
Ellen
Vrijdagochtend gaat Smudge dus onder het mes en wordt het bultje ruim weggehaald en opgestuurd. We hopen op graad 1 want dan is het opereren en klaar.
zijn er mensen hier die er ervaring mee hebben of hebben gehad?
Ellen
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
Re: Smudge heeft een mastocytoom
oh wat vervelend dit. Hier draaien de duimen voor Smudge. Wat hadden jullie de uitslag snel! Gelukkig maar en dan vooral hopen dat ze alles weg kunnen halen.
-
Wenda
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
Ja ervaringen met graad 1 en 2. Voor beide mits ruim verwijderd geen verdere behandeling nodig.
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Groetjes van Wenda, Coop en Ziva
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
ook niet meer terug gekomen?Wenda schreef:Ja ervaringen met graad 1 en 2. Voor beide mits ruim verwijderd geen verdere behandeling nodig.
ellen
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Oh bah
Ik geloof dat er een tijdje geleden iets over in de facebookgroep Toller breeders stond, dat ging ook over een jonge hond nog.
Misschien kan je daar wat meer info vinden?
Hier draaien de duimen dat het om een graad 1 gaat!
Beterschap met Smudge en succes met de operatie!
Ik geloof dat er een tijdje geleden iets over in de facebookgroep Toller breeders stond, dat ging ook over een jonge hond nog.
-
Wenda
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
Quincy heeft later wel nog een nieuwe gekregen. Was geen uitzaaiing.ellen en de birmanen schreef:ook niet meer terug gekomen?Wenda schreef:Ja ervaringen met graad 1 en 2. Voor beide mits ruim verwijderd geen verdere behandeling nodig.
ellen
Coop nu heeft na een jaar nog geen nieuwe, dit was een graad 2.
Groetjes van Wenda, Coop en Ziva
- mim
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Aussie en een Teckel
- Aantal honden: 2
Diesel is 2 maanden geleden geopereerd aan een mastocytoom en dat was graad 2.
Dat ding zat er al een tijdje en voorlopig heeft ze helemaal nergens last van. Maar goed, die is 12.5 jaar.
Maar omdat hij er al zolang zat maak ik me niet zoveel zorgen.
Dat ding zat er al een tijdje en voorlopig heeft ze helemaal nergens last van. Maar goed, die is 12.5 jaar.
Maar omdat hij er al zolang zat maak ik me niet zoveel zorgen.
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Tenzin had er eentje op zijn buik, graad 3. Daar kon het ruim weggehaald worden en hij heeft geen nieuwe gekregen. Hij was toen al wel een jaar of 11.
Ik had het weg moeten laten halen toen het nog een klein erwtje was maar dat vond de da toen niet nodig.
Ik had het weg moeten laten halen toen het nog een klein erwtje was maar dat vond de da toen niet nodig.

- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
- Aantal honden: 1
Alex had er 1 in z'n neus, eerste keer dat ik het zag was in September 2015 (nieste en had daarna bloed aan z'n neus) Mei 2016 geconfirmeerd door de Wagenrenk dat het een Mastocytoom was
Hij zou nog een paar maanden hebben.
Het was niet mogelijk om te opereren zonder 75% van z'n neus te amputeren..... daar ging ik toch echt niet aan beginnen, helemaal niet hier
Uiteindelijk heb ik hem 12 Juli dit jaar laten gaan (12 jaar), bijna 2 jaar nadat ik het voor het eerst zag.
Ik heb z'n dieet een beetje aangepast, minder brokken, meer vet, elke dag 500 gr Vit C en elke dag een lepeltje Vit mix. Verder veel verwennen en gezellig z'n gang laten gaan.
Maar desalniettemin was 12 Juli een K.. dag
Het was niet mogelijk om te opereren zonder 75% van z'n neus te amputeren..... daar ging ik toch echt niet aan beginnen, helemaal niet hier
Uiteindelijk heb ik hem 12 Juli dit jaar laten gaan (12 jaar), bijna 2 jaar nadat ik het voor het eerst zag.
Ik heb z'n dieet een beetje aangepast, minder brokken, meer vet, elke dag 500 gr Vit C en elke dag een lepeltje Vit mix. Verder veel verwennen en gezellig z'n gang laten gaan.
Maar desalniettemin was 12 Juli een K.. dag
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
ga even spitten vanavond. dank jeMaeve schreef:Oh bah![]()
ellen
- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
helaas zelf net bij de hand gehad met Amber. Zij had één onschuldige cyste en één mastocytoom in de nek. Allebei zeer ruim en schoon weggehaald (dat kan gelukkig op die plek). Het bleek om graad 2 te gaan, en omdat hij zo schoon was weggehaald, zou het hiermee gedaan moeten zijn.
Poot lijkt me wat lastiger om ruim weg te halen dus ik duim zeker voor je dat het om graad 1 gaat!
Poot lijkt me wat lastiger om ruim weg te halen dus ik duim zeker voor je dat het om graad 1 gaat!
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Ja, Taartje had een enorme mastceltumor op haar poot en eentje op haar buik/flank. Die zijn weggehaald voordat ze bij mij kwam wonen en bleken graad 4, kwaadaardig dus en de snijranden waren niet schoon. Maar ze huppelt nog steeds vrolijk mee en heeft op dit moment nergens last van. Ze heeft wel een paar andere bultjes, maar die groeien niet, en daar maak ik me dus verder niet zo'n zorgen over.
Het blijkt dus erg lastig om met dit soort dingen een prognose te geven, want een jaar geleden werd ook gezegd dat Taartje waarschijnlijk nog enkele weken of maanden had, en misschien langer.

Het blijkt dus erg lastig om met dit soort dingen een prognose te geven, want een jaar geleden werd ook gezegd dat Taartje waarschijnlijk nog enkele weken of maanden had, en misschien langer.

- lucie
- Zeer actief
DeDiana schreef:Ja, Taartje had een enorme mastceltumor op haar poot en eentje op haar buik/flank. Die zijn weggehaald voordat ze bij mij kwam wonen en bleken graad 4, kwaadaardig dus en de snijranden waren niet schoon. Maar ze huppelt nog steeds vrolijk mee en heeft op dit moment nergens last van. Ze heeft wel een paar andere bultjes, maar die groeien niet, en daar maak ik me dus verder niet zo'n zorgen over.
![]()
ik denk dat ze het te leuk heeft bij jou; die gaat er nog lang niet van tussen
- DeDiana
- Zeer actief
Ja, laten we het hopen!lucie schreef:DeDiana schreef:Ja, Taartje had een enorme mastceltumor op haar poot en eentje op haar buik/flank. Die zijn weggehaald voordat ze bij mij kwam wonen en bleken graad 4, kwaadaardig dus en de snijranden waren niet schoon. Maar ze huppelt nog steeds vrolijk mee en heeft op dit moment nergens last van. Ze heeft wel een paar andere bultjes, maar die groeien niet, en daar maak ik me dus verder niet zo'n zorgen over.
![]()
die was enorm zeg!
ik denk dat ze het te leuk heeft bij jou; die gaat er nog lang niet van tussen
Het was een heel snel groeiende tumor en het duurde even voordat het asiel de fondsen bij elkaar had om het te kunnen laten opereren. Uiteindelijk is het wel heel mooi genezen, terwijl ze toch heel veel huid hebben moeten weghalen.
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
dat is geen kleintje. daar is die van smudge niks bij. die zie je niet eens maar je voelt hem wel.DeDiana schreef:Ja, Taartje had een enorme mastceltumor op haar poot en eentje op haar buik/flank. Die zijn weggehaald voordat ze bij mij kwam wonen en bleken graad 4, kwaadaardig dus en de snijranden waren niet schoon. Maar ze huppelt nog steeds vrolijk mee en heeft op dit moment nergens last van. Ze heeft wel een paar andere bultjes, maar die groeien niet, en daar maak ik me dus verder niet zo'n zorgen over.
![]()
dit zijn berichten waar ik iets vrolijker van wordt.
ellen
- DeDiana
- Zeer actief
Jij bent er op tijd bij en de kans is ook nog eens groot dat het niet kwaadaardig is. Nu dus maar duimen op een goede uitslag en al is het wel kwaadaardig, dan is dat nog niet meteen een doodvonnis dus.ellen en de birmanen schreef:dat is geen kleintje. daar is die van smudge niks bij. die zie je niet eens maar je voelt hem wel.DeDiana schreef:Ja, Taartje had een enorme mastceltumor op haar poot en eentje op haar buik/flank. Die zijn weggehaald voordat ze bij mij kwam wonen en bleken graad 4, kwaadaardig dus en de snijranden waren niet schoon. Maar ze huppelt nog steeds vrolijk mee en heeft op dit moment nergens last van. Ze heeft wel een paar andere bultjes, maar die groeien niet, en daar maak ik me dus verder niet zo'n zorgen over.
![]()
dit zijn berichten waar ik iets vrolijker van wordt.
ellen
- nelleke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater
Wat goed dat je meteen hebt laten checken. Hoop een goed verloop verder. Sterkte met Smudge.

Neeltje
- ellen en de birmanen
- Zeer actief

Gister is Smudge geopereerd. De tumor is ruim weggesneden en er is tevens een lymfeknoop weggehaald. Deze was niet aangedaan maar zat vlakbij de tumor en is uit voorzorg weggehaald. De tumor is opgestuurd en over een week of 2 verwachten we de uitslag.
Het is nu vooral Smudge rustig houden, zorgen dat ze niet springt, rent, zwemt en noem maar op.
ellen
- DeDiana
- Zeer actief
Poeh, dat is een behoorlijke jaap! Beterschap voor Smudge!
-
Johnny Jones
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Beterschap voor Smudge.
Lijkt me toch gunstig dat de lymfeknoop niet is aangetast?
Lijkt me toch gunstig dat de lymfeknoop niet is aangetast?
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Dat is een beste jaap, beterschap.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- sonj@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising
Jeetje, dat is toch een flinke jaap.
Beterschap.
Beterschap.
- lucie
- Zeer actief
Amber had ook twee van die japen, maar die zijn mooi en snel geheeld.
Beterschap verder en succes met het rustig houden
Beterschap verder en succes met het rustig houden
- nelleke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater
Moeilijke tijd voor je. Voorgaande berichten geven een positiever beeld over de toekomst.

Neeltje
- Tineke
- Zeer actief
Beterschap voor Smudge.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl