Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Welke brok gaan voeren?
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Aantal honden: 2
Welke brok gaan voeren?
Ik plaats dit bericht voor een familielid die een hond heeft met veel jeuk en schilfers. Ook is de ontlasting niet helemaal zo als het hoort te zijn. Nu zoek ik een brok zonder granen en ook het liefste zonder kip en rund. In de winkel verkrijgbaar of online bestellen maakt niet veel uit. Ook maakt de prijs van de voeding niet uit.
Ik zag ook deze brok voorbij komen https://m.discount4pets.nl/profine-adul ... 94547.html maar las dat er wel kippenvet in zat dus die lijkt mij dan ook niet echt goed?
Ik zoek wel echt een brok, want kvv is helaas geen optie.
Groetjes
Ik zag ook deze brok voorbij komen https://m.discount4pets.nl/profine-adul ... 94547.html maar las dat er wel kippenvet in zat dus die lijkt mij dan ook niet echt goed?
Groetjes
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: Welke brok gaan voeren?
Jaren geleden ben ik begonnen met Canex Fish&Rice vanwege een hond met gevoelige darmen. Het bevat geen kip, rund en gluten. Het bevalt voer bevalt hier heel goed, onze honden honden en opvangers doen het er uitstekend op.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
-
- Zeer actief
Wij geven Orijen Tundra. Helaas wel een dure brok, maar Jip heeft een voedselintolerantie voor rund en heeft erg snel last van maag en darmen. KVV is hier (vooralsnog) ook geen succes, al probeer ik dat soms nog wel met lamsvlees. Maar op de brok van Orijen doet Jip het erg goed. De ontlasting is nu goed, de vacht glanst en ook niet onbelangrijk: hij vindt het héérlijk.
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
Wij geven Fish4dogs speciaal voor Bobby' s granen allergie want in Fish4dogs zitten geen granen. Is op basis van aardappel.
-
- Zeer actief
Misschien ook een idee om eens te kijken op voerwijzer.com
Daar staat een (behoorlijk) compleet overzicht op van alle brokken met de ingrediënten, bijbehorende voedingswaarden, etc.
Daar staat een (behoorlijk) compleet overzicht op van alle brokken met de ingrediënten, bijbehorende voedingswaarden, etc.
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Daar staat misschien maar de helft op van wat er te krijgen is op de Nederlandse marktnatalie schreef:Misschien ook een idee om eens te kijken op voerwijzer.com

Hippo is allergisch voor gevogelte, en hoewel sommigen beweren dat allergie speelt op de eiwitten, is Hippo ook allergisch voor gevogeltevet. Zulke brokken zou ik inderdaad overslaan.
Ik geef Hippo nu Meadowfield Zalm & rijst. Maar ben ook tevreden over Cavom Lam & rijst
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Ik voer ook Fish4dogs (naar alle tevredenheid), maar het is wel erg duur. Het is dat ik het kreeg, anders was ik er niet aan begonnen. Dan is Dog Lovers Gold (visvariant) mijn eerste keus hier.Fotogravinnetje schreef:Kijk eens naar fish4dogs
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Zou eerst eens kijken of de hond geen mijt heeft en je dan pas druk gaan maken over het eten.Poedel123 schreef:Ik plaats dit bericht voor een familielid die een hond heeft met veel jeuk en schilfers. Ook is de ontlasting niet helemaal zo als het hoort te zijn. Nu zoek ik een brok zonder granen en ook het liefste zonder kip en rund. In de winkel verkrijgbaar of online bestellen maakt niet veel uit. Ook maakt de prijs van de voeding niet uit.
Groetjes
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
- Zeer actief
Oké, merken als Royal Canin en Pedigree staan er niet op. Maar ik ging er een beetje vanuit dat daar ook niet naar gezocht wordt. Misschien niet de juiste aannameHippo schreef:Daar staat misschien maar de helft op van wat er te krijgen is op de Nederlandse marktnatalie schreef:Misschien ook een idee om eens te kijken op voerwijzer.com
Daar staat een (behoorlijk) compleet overzicht op van alle brokken met de ingrediënten, bijbehorende voedingswaarden, etc.![]()

Die website heeft mij erg geholpen bij het vinden van een geschikte brok. Jip vindt overigens de brokken van Edgard & Cooper ook erg lekker. Ik gebruik ze soms als beloningssnoepjes. Er zijn diverse varianten zonder rund en kip.
-
- Actief
Op mijt is ze volgensmij gecontroleerd en had ze niet. De fish4dogs heb ik even bekeken en ziet er wel goed uit en is ook betaalbaar. De orijen thundra is helaas wel wat te duur. Het is niet dat ze geen kvv wil voeren, maar het gaat om een oudere vrouw die het moet gaan voeren en niet alles in porties kan maken. Dog lovers gold heeft ze al gehad, maar helaas bleef bij deze brok de ontlasting niet goed. Ik hoorde ook nog over de brokken acana en taste of the wild zijn hier ook ervaringen mee? Ze krijgt nu wel zalm olie over haar brokken en de huid ziet er nu wel beter uit en ook minder schilfers
- janeway
- Zeer actief
Koda krijgt Acana. Nu de visvariant. We wisselen wel eens van smaak. In de vis variant zit dus geen kip. Granen weet ik even niet. Je zou op de site van Acana moeten kijken.
Koda doet het gord op acana. Vacht glanst en poep is ok. 1 tot 2x pd vaste vorm. Haha.
Koda doet het gord op acana. Vacht glanst en poep is ok. 1 tot 2x pd vaste vorm. Haha.
- Feather__
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Ik voer purizon vis of lam en zalm. Zit ook geen kip in en ook geen granen. Is wel een dure brok maar het ligt er ook een beetje aan hoeveel je hond eet.
Hier met 2 honden doe ik 1.5 a 2 maanden met 1 zak van 12kilo.
Hier met 2 honden doe ik 1.5 a 2 maanden met 1 zak van 12kilo.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Dog lovers gold heeft ook een aardappel vis variant.
- xSuzannex
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezers
- Contacteer:
ik geef kvv maar als ik vergeet te ontdooien krijgt ze brok van jarco. ditmaal de eend mais variant
https://www.jarco.nl/adult-hondenvoer/n ... end-rijst/
https://www.jarco.nl/adult-hondenvoer/n ... end-rijst/
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse herder
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
smuldier zit in pakjes van 400 gram, als dat te veel is om in 1 keer te geven dan schep je er wat uit en het aangebroken pakje zet je met een boterhamzakje erom (of in een bewaardoos) in de koelkast. Ook iemand op leeftijd zou dat toch moeten kunnen?Poedel123 schreef:Het is niet dat ze geen kvv wil voeren, maar het gaat om een oudere vrouw die het moet gaan voeren en niet alles in porties kan maken.
Qua kvv is er trouwens ook Rodi (bij AH te koop) en Duck (bij diverse dierenwinkels) dat is al voorgeportioneerd in plakken van 100 gram.
- xSuzannex
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier ook een hondje van maar 5 kilo dat rustig 4 dagen doet met een pakje smuldier. Ik gooi het in een bakje, lepel er steeds voor de maaltijd wat uit en na 4 dagen even het bakje afwassen en weer het volgende blok ontdooienPauline schreef:smuldier zit in pakjes van 400 gram, als dat te veel is om in 1 keer te geven dan schep je er wat uit en het aangebroken pakje zet je met een boterhamzakje erom (of in een bewaardoos) in de koelkast. Ook iemand op leeftijd zou dat toch moeten kunnen?Poedel123 schreef:Het is niet dat ze geen kvv wil voeren, maar het gaat om een oudere vrouw die het moet gaan voeren en niet alles in porties kan maken.
Qua kvv is er trouwens ook Rodi (bij AH te koop) en Duck (bij diverse dierenwinkels) dat is al voorgeportioneerd in plakken van 100 gram.
-
- Actief
Heb de acana bekeken en heeft geen granen. Purizon zou dan wel mee vallen is maar een kleine hond van rond de 6 kilo. Ik dacht dat de kvv van bijvoorbeeld smuldier niet langer dan 2 dagen buiten de vriezer kan staan?
- xSuzannex
- Zeer actief
- Contacteer:
officieel wel natuurlijk. Maar als je nagaat dat honden ook met gemak bedorven vlees kunnen eten zonder ergens last van te krijgen, maak ik me niet zo drukPoedel123 schreef:Heb de acana bekeken en heeft geen granen. Purizon zou dan wel mee vallen is maar een kleine hond van rond de 6 kilo. Ik dacht dat de kvv van bijvoorbeeld smuldier niet langer dan 2 dagen buiten de vriezer kan staan?

met een hond van 6 kilo zou ze een dag of 3 met een bakje kunnen doen denk ik. Ik haal het dan bijv 's ochtends uit de vriezer. die avond de eerste maaltijd ervan, dan gaat het in een afgesloten bakje de koelkast in en geef ik het net zolang tot het op is.
-
- Zeer actief
Ik voer lukkulus eend, lam, te bestellen bij zooplus is wel een persbrok en niet iedereen is daar van gecharmeerd, en ik doe er vaak iets van jamer welbeloved bij dat is dan de vis brok ook bij zooplus te bestellen.... ik mix en meng alles gewoon door el kaar voor mijn CC ...
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Carnilove. Zit wel kippenvet in (in de Passion Ocean Fish van Dog Lovers Gold trouwens ook), maar allergieën komen op eiwitten, en niet op vetten. Het enige wat belangrijk is, is dat ze het vet goed van het eiwit gescheiden hebben.

- Liesbeth
- Zeer actief
Als je het voer bijna ontdooit en dan verdeelt over luchtdichte bakjes in dagelijkse porties (per hond), kan dat makkelijk 3 dagen meegaan in de koelkast. (Ik gebruik daar van die saladebakjes van een bepaald merk voor.) Dat doe ik al jaren en nog nooit een probleem mee gehad.Poedel123 schreef:Heb de acana bekeken en heeft geen granen. Purizon zou dan wel mee vallen is maar een kleine hond van rond de 6 kilo. Ik dacht dat de kvv van bijvoorbeeld smuldier niet langer dan 2 dagen buiten de vriezer kan staan?
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Ik vind het wel wat onfris na twee dagen, maar die honden merken er niks van.
Millie en Lou krijgen in principe KVV, maar ik geef ook wel eens brok, onderweg of als beloning of bij spelletjes. Eerst meestal Acana en ook wel eens Farm Food. Maar nu hebben we Wolf of Wilderness, iemand bekend mee? Ze vinden het heerlijk!
Millie en Lou krijgen in principe KVV, maar ik geef ook wel eens brok, onderweg of als beloning of bij spelletjes. Eerst meestal Acana en ook wel eens Farm Food. Maar nu hebben we Wolf of Wilderness, iemand bekend mee? Ze vinden het heerlijk!
- Charlie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Welke variant van Fish4dogs hebben jullie ? Zit er namelijk ook aan te denken om over te schakelen. Voer nu carnilove (zalmversie). Is wel oké, maar nog niet zoals het zijn moet. Vandaar dat alle info welkom isveertje schreef:Ik voer ook Fish4dogs (naar alle tevredenheid), maar het is wel erg duur. Het is dat ik het kreeg, anders was ik er niet aan begonnen. Dan is Dog Lovers Gold (visvariant) mijn eerste keus hier.Fotogravinnetje schreef:Kijk eens naar fish4dogs

- Ody
- Zeer actief
Ik voer nog steeds naar grote tevredenheid Dog Lovers Gold (naast Smuldier), al verschillende keren toch andere merken geprobeerd, maar ik kom hier steeds weer op terug.
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
- Hilde
- Zeer actief
Jammer alleen van de verandering weer. Het hoofdaandeel is nu kip in plaats van lamOdy schreef:Ik voer nog steeds naar grote tevredenheid Dog Lovers Gold (naast Smuldier), al verschillende keren toch andere merken geprobeerd, maar ik kom hier steeds weer op terug.

- Ody
- Zeer actief
Oh, ik geef de High Protein versie, die was al op basis van kip.
Balen, is je hond allergisch?
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
- Hilde
- Zeer actief
Nee, gelukkig niet. De HP is idd sowieso al op kip. Er zat ook altijd al kip in de Original, maar nu veel meer dan lam. Ik vind dat gewoon zonde, ik vind lam mooier in een brok dan kip.Ody schreef:Oh, ik geef de High Protein versie, die was al op basis van kip.
Elmo eet helemaal geen brokken, groeit op op KVV

- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Charlie schreef:Welke variant van Fish4dogs hebben jullie ? Zit er namelijk ook aan te denken om over te schakelen. Voer nu carnilove (zalmversie). Is wel oké, maar nog niet zoals het zijn moet. Vandaar dat alle info welkom isveertje schreef:Ik voer ook Fish4dogs (naar alle tevredenheid), maar het is wel erg duur. Het is dat ik het kreeg, anders was ik er niet aan begonnen. Dan is Dog Lovers Gold (visvariant) mijn eerste keus hier.Fotogravinnetje schreef:Kijk eens naar fish4dogs
Ik heb voornamelijk de witvisvariant en nog wat zakken zalm. Meng het gewoon door elkaar. Afhankelijk van mijn mengkunsten hebben ze dus witvis met soms wat meer, soms wat minder zalm

- petitparis
- Vaste gebruiker
@ Hilde: klopt dat op vet geen allergische reacties zijn, maar vraag mij af of het kippenvet wel zo zuiver is EN Carnilove bevat wel kippenlever... Ik heb namelijk ook deze brok overwogen voor mijn allergische hond
brok waarvan ik 100% zeker ben dat die geschikt is voor een eliminatiedieet: Eukanuba Dermatosis (witvis en aardappel)
Merken met varianten die graan (ook rijst-)vrij zijn en waar ik zelf achtersta en al geprobeerd heb
Wolfsblut, Orijen, Acana, taste of the wild en fish4dogs.
brok waarvan ik 100% zeker ben dat die geschikt is voor een eliminatiedieet: Eukanuba Dermatosis (witvis en aardappel)
Merken met varianten die graan (ook rijst-)vrij zijn en waar ik zelf achtersta en al geprobeerd heb
Wolfsblut, Orijen, Acana, taste of the wild en fish4dogs.