Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Welke snack/snoepje is het lekkerst?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Welke snack/snoepje is het lekkerst?

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Vusi heeft wel "eens" ( :oeps: ) dat ze weg rent omdat ze wat interessants ziet en dat is niet altijd positief, een brommer die niet mag leven, een mens waarvan ze vindt dat die op het verkeerde pad loopt, ziet iets bewegen in 't bos, we komen Zela tegen etc. :boos:

Maar goed, we werken er hard aan en het gaat beter met brommers en mensen maar nog niet zoals ik het hebben wil :wink:
Ik heb met m'n vorige honden altijd SUPER succes gehad met zelfgebakken lever koek ze deden er een moord voor. :cheer:
Vusi niet, ze vindt het wel lekker maar niet als er brommers etc voorbij komen :neenee:

Nu ga ik volgende week van alles naast elkaar leggen, kaas, kip (gekookt en rauw), verschillende vleessoorten etc etc..... eens kijken of er iets tussen zit wat interessanter is dan brommers :ok:
(ik zag dit vorig jaar op een filmpje van Fotografinnetje (?) waar Elco een snack uit mocht zoeken)

Heeft iemand suggesties wat zijn/haar hond heeeel lekker vindt? mag best een beetje goor zijn (zolang het maar geen mensenpoep is :F: )
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Welke snack/snoepje is het lekkerst?

Ongelezen bericht door Tineke »

Hier doen ze een moord voor gedroogde snacks. Ik gebruik het ook in mijn werk, hus, en ook daar is het een groot succes.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
mosquito1980
Zeer actief

Tineke schreef:Hier doen ze een moord voor gedroogde snacks. Ik gebruik het ook in mijn werk, hus, en ook daar is het een groot succes.
Komt op het lijstje: Biltong :ok:
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

hoewel Lana niet erg voedsel gericht is, en bij opwinding zal het haar helemaal een zorg zijn,
dan is er helemaal niets wat haar af kan leiden van waar ze op gefixeerd is, alleen mijn stem.

maar bij oefeningen, met aandacht, wil een stukje stinkende kaas, of frikandel wel helpen.
welshwitch
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Jack Hussell
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door welshwitch »

Knakworst en kip (geen rauwe).
Afbeelding
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

Deze uit een tube: http://www.zooplus.nl/shop/honden/kauws ... jes/603476
En slagroom
en stukjes kaas
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

GEGRILD GEHAKT!

Afbeelding

Verder werkt rookworst en leverworst hier ook wel. Maar gegrild gehakt is echt echt ECHT de heilige graal.
tobi__
Zeer actief
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke

Ongelezen bericht door tobi__ »

Tobi kwijlt al als hij maar denkt dat ik rodi worst pak. Hij doet er alles voor!
_Esmee
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

mosquito1980 schreef:Vusi heeft wel "eens" ( :oeps: ) dat ze weg rent omdat ze wat interessants ziet en dat is niet altijd positief, een brommer die niet mag leven, een mens waarvan ze vindt dat die op het verkeerde pad loopt, ziet iets bewegen in 't bos, we komen Zela tegen etc. :boos:
Dat doet ze natuurlijk niet omdat ze honger heeft ;) Dus waarom zou eten de oplossing zijn?
Ik verbied dat soort dingen, en als dat niet genoeg is bestempel ik het als 'ZWAAR MISDRIJF' waarom ik net zo lang foeter tot ze de volgende keer een tweede keer nadenkt.

Mayke heeft het met mountainbikers. Terwijl ik zelf met haar vaak ga mountainbiken. Maar op een pad waar ik vaak loop, komen ze wel eens langs geraasd en de snelheid en het geluid van noppenbanden op verharde weg triggeren haar. Ik roep haar bij me als ik ze zie aankomen en leg in duidelijke taal uit dat ik geen wangedrag wil. Doet ze dat wel: Probleem :hmmm:
Ik heb het prima onder controle maar ik zou niet weten hoe ik het met eten zou kunnen oplossen :)
Afbeelding
Terry
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wetter

Ongelezen bericht door Terry »

Loesje doet alles voor Frolic. Vind een hele frolic-ring veel te veel dus die breek ik in 5 stukjes. Geen groter geluk dan een friemetje frolic.
Groetjes, Terry
Desi&Bibi
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Desi&Bibi »

Gerookte kip.. Niet erg gezond maar erg effectief.
natalie
Zeer actief

Ongelezen bericht door natalie »

mosquito1980 schreef: Nu ga ik volgende week van alles naast elkaar leggen, kaas, kip (gekookt en rauw), verschillende vleessoorten etc etc..... eens kijken of er iets tussen zit wat interessanter is dan brommers :ok:

Heeft iemand suggesties wat zijn/haar hond heeeel lekker vindt? mag best een beetje goor zijn
Snackjes naast elkaar leggen, heeft mij inderdaad ook veel nieuwe inzichten gegeven. En bovendien is het een heel leuk spelletje voor je hond! Zeker doen. Ik ben benieuwd wat eruit komt!

Wat Jip heel lekker vindt: gekookte kippendij, gedroogde paardentong, gedroogde struisvogelmaag (van Trovet), zelfgebakken pannenkoekjes met een klein beetje pindakaas, gevriesdroogde snacks van Orijen (met name de variant met wildzwijn) en gedroogde orgaanvleesblokjes van hert. Hij houdt niet van vis: toen keek hij mij echt enorm teleurgesteld aan... en liep weer weg.

Jip mag niets van koe/rund, dus ook geen kaas. Maar dat kunnen veel honden inderdaad ook niet weerstaan.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Hier is de jackpot een tube smeerkaas :ok: Tijdens de vakantie in Zweden heb ik een aardige hoeveelheid ingeslagen, ze stoppen daar alles in tubes :mrgreen: Dus smeerkaas met stukjes ham, op basis van kip, makreel, ree etc etc. Die heb ik altijd bij me en gebruik ik alleen als ze in de echt moeilijke situaties heel knap zijn.
natalie
Zeer actief

De hondenschool waar ik train gaf in de eerste les als 'opdracht' mee om te ontdekken wat de top 10 is van jouw hond, wat beloningen betreft. Ze moedigde ons aan om veel te variëren en steeds weer wat nieuws te proberen. Maar ondanks al het lekkers dat we al getest hebben (en waarvan dus ook veel door Jip goedgekeurd is) blijft Jip gemakkelijker te motiveren en te belonen met spel dan met voer. Dus als ik in een situatie terecht kom met heel veel leuke afleidingen waardoor Jip er vandoor gaat, heeft het meer nut om bij terugkomst een heel leuk speeltje tevoorschijn te halen dan om snoepjes te pakken. Het is mij nog niet gelukt om te voorkomen dat hij wegrent. Maar dat hebben we ook nog niet voldoende getraind.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik heb echt alleseters, zelfs voor saaie droge brokken doen ze eigenlijk alles wel :mrgreen:
Taartje heeft een duidelijke voorkeur voor vis, Amoz en Mila zijn heel dol op kaas en Amy houdt van veel: liever een hand droge brokken dan een klein heel bijzonder lekker snackje. De zalmkoekjes van Henne vinden ze hier ook allemaal fantastisch, slagroom uit een spuitbus en smeerkaas of pate uit een tube doen het ook heel goed en ze zijn ook allemaal gek op een stukje brood.
Voor Mila is de grootste beloning overigens ook spel, voer komt daarna.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

rauwe vuile pens in stukjes.
Stinkt als de hel, ligt niet lekker in de hand :8): maar zo attractief.
Deed ik wel eens voor Rana.

Ita is meestal gelukkig met rodiworst o.i.d.
Behalve als er een haas langs komt :engel:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Tineke
Zeer actief

ranetje schreef: Behalve als er een haas langs komt :engel:
Herkenbaar, konijnen geen enkel probleem als we die tegenkomen maar hazen :O: Luus en Abra liepen van de zomer een keer in de Groene weelde en tussen het hoge gras zaten meerdere hazen die ik daardoor niet gezien had. Zij roken ze uiteraard en het gegil was niet van de lucht. Gelukkig was het heel vroeg in de ochtend wat wel zo prettig is bij dat oorverdovende geluid wat eruit kwam :engel:
Afbeelding

mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Paisley schreef:
mosquito1980 schreef:Vusi heeft wel "eens" ( :oeps: ) dat ze weg rent omdat ze wat interessants ziet en dat is niet altijd positief, een brommer die niet mag leven, een mens waarvan ze vindt dat die op het verkeerde pad loopt, ziet iets bewegen in 't bos, we komen Zela tegen etc. :boos:
Dat doet ze natuurlijk niet omdat ze honger heeft ;) Dus waarom zou eten de oplossing zijn?
Ik verbied dat soort dingen, en als dat niet genoeg is bestempel ik het als 'ZWAAR MISDRIJF' waarom ik net zo lang foeter tot ze de volgende keer een tweede keer nadenkt.

Mayke heeft het met mountainbikers. Terwijl ik zelf met haar vaak ga mountainbiken. Maar op een pad waar ik vaak loop, komen ze wel eens langs geraasd en de snelheid en het geluid van noppenbanden op verharde weg triggeren haar. Ik roep haar bij me als ik ze zie aankomen en leg in duidelijke taal uit dat ik geen wangedrag wil. Doet ze dat wel: Probleem :hmmm:
Ik heb het prima onder controle maar ik zou niet weten hoe ik het met eten zou kunnen oplossen :)
Haha, nou, zo deed ik dat eerst ook, maar daar leren ze dus niks van af. Ze leren alleen dat jij het niet leuk vindt, maar hun gevoel verandert er niet bij en dus zal hun instinctieve reactie nog altijd eerst narennen zijn, waarna ze zich vervolgens pas bedenken ohja kut dit mag niet. En jij moet dus altijd op je hoede zijn want het kan elk moment weer gebeuren als de trigger ff te sterk voor ze is.

Ik heb Oor succesvol afgeleerd om achter fietsers aan te gaan door haar gewoon consequent bij me te roepen (van te voren) en er snoep in te gooien. Verder heb ik niks noppes nada gecorrigeerd of gebruld van foei en hier ofzo. Gewoon, fietser = snoepje. Haar hele gevoel over die fietsers is nu veranderd. Ze kijkt er niet eens meer naar, ze schrikt er niet meer van, het triggert geen jachtinstinct of wedstrijdjesgevoel meer in haar. Ik hoef nu dus niet meer op te letten bij passerende fietsers. Gewoon niet. Dus iets dat niet wordt veroorzaakt door honger kun je wel degelijk oplossen met voer.
Tineke
Zeer actief

Cleva schreef:
Hazen komen hier niet langs. Die vliegen onder je poten vandaan. Ik schrik me elke keer een verzakking.
Ik schrik niet van de hazen op zich , wel van de uitwerking die ze hebben op de honden. Zelfs Micron wordt er hysterisch van :schrik:
Afbeelding

natalie
Zeer actief

ranetje schreef:rauwe vuile pens in stukjes.
Stinkt als de hel, ligt niet lekker in de hand :8): maar zo attractief.
Deed ik wel eens voor Rana.
Gekke vraag misschien, maar... hoe neem je dat mee tijdens een wandeling? Ik vind dat ook voor Jip wel het proberen waard :-)
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

mijke schreef:
Paisley schreef:

Haha, nou, zo deed ik dat eerst ook, maar daar leren ze dus niks van af. Ze leren alleen dat jij het niet leuk vindt, maar hun gevoel verandert er niet bij en dus zal hun instinctieve reactie nog altijd eerst narennen zijn, waarna ze zich vervolgens pas bedenken ohja kut dit mag niet. En jij moet dus altijd op je hoede zijn want het kan elk moment weer gebeuren als de trigger ff te sterk voor ze is.
Nou ik vind dat ze er niets van leren als je er op het juiste moment voer in gooit. Hoe ga je het oplossen als je je pindakaas bent vergeten? Of sowieso al geen zin hebt om altijd met voedsel rond te slepen?
Ik vind regels naleven een heel nuttige afspraak tussen mij en mijn honden. We oefenen er zelfbeheersing mee, scherpen relaties ermee aan, en dan buigt die instinctieve reactie ook om.
Ik voel me zo verschrikkelijk armoedig als ik mijn honden moet gaan lopen paaien om met mij op stap te mogen op een houdbare manier zonder dat ze in 7 sloten tegelijk lopen.

Ik ben arrogant genoeg om mn honden aan het verstand te peuteren dat de uitjes met ze een privilege zijn. En dat ze heel veel vrijheid en lol ontvangen voor het offer die ze moeten leveren: namelijk het beheersen van primitief en onhoudbaar gedrag.
Jaren terug liep ik ook altijd te leuren met voedsel. De ene keer stinkende gedroogde visjes, de andere keer roergebakken ei. En ik kreeg een middelvinger.
Ik neem nou nooit meer wat mee en heb mn honden altijd los zonder wangedrag. Ik vind de verschuiving in mn eigen overtuigingen een verademing, en mn honden ook want ze krijgen er heel veel vrijheid en een gezellige baas ervoor terug.

Het onderstaande komt me in ieder geval akelig bekend voor en ik ben zelf heel blij dat ik de oplossing heb gevonden, níet in de vorm van eten
Vusi niet, ze vindt het wel lekker maar niet als er brommers etc voorbij komen :neenee:
Laatst gewijzigd door Paisley op 15 sep 2017 21:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

Paisley schreef:
mijke schreef:
Paisley schreef:

Nou ik vind dat ze er niets van leren als je er op het juiste moment voer in gooit. Hoe ga je het oplossen als je je pindakaas bent vergeten? Of sowieso al geen zin hebt om altijd met voedsel rond te slepen?
Ik vind regels naleven een heel nuttige afspraak tussen mij en mijn honden. We oefenen er zelfbeheersing mee, scherpen relaties ermee aan, en dan buigt die instinctieve reactie ook om.
Ik voel me zo verschrikkelijk armoedig als ik mijn honden moet gaan lopen paaien om met mij op stap te mogen op een houdbare manier zonder dat ze in 7 sloten tegelijk lopen.

Ik ben arrogant genoeg om mn honden aan het verstand te peuteren dat de uitjes met ze een privilege zijn. En dat ze heel veel vrijheid en lol ontvangen voor het offer die ze moeten leveren: namelijk het beheersen van primitief en onhoudbaar gedrag.
Jaren terug liep ik ook altijd te leuren met voedsel. De ene keer stinkende gedroogde visjes, de andere keer roergebakken ei. En ik kreeg een middelvinger.
Ik neem nou nooit meer wat mee en heb mn honden altijd los zonder wangedrag. Ik vind de verschuiving in mn eigen overtuigingen een verademing, en mn honden ook want ze krijgen er heel veel vrijheid en een gezellige baas ervoor terug.
Wij maken er een combinatie van, luisteren is zeker niet vrijblijvend maar we belonen ook. Soms met een snack soms met de stem of een knuffel. Dat werkt bij onze honden het beste.
Afbeelding

Tineke
Zeer actief

Cleva schreef:
Tineke schreef:
Cleva schreef:
Hazen komen hier niet langs. Die vliegen onder je poten vandaan. Ik schrik me elke keer een verzakking.
Ik schrik niet van de hazen op zich , wel van de uitwerking die ze hebben op de honden. Zelfs Micron wordt er hysterisch van :schrik:

Ik wandelen waar ze gerust een stukje achter de hazen aan kunnen. Ze krijgen ze toch niet te pakken.
Maar ik ben doorgaans in diepe gedachten verzonken en zo'n haas die dan een halve meter voor je voet wegspringt en het bijbehorende bloedverziekende gekrijs van Hein is niet erg prettig.
Ze lopen hier trouwens ook in de tuin. Beetje stennis trappen om vervolgens weer weg te wezen. Klotebeesten.
Nou dat gekrijs is echt om een hartverzakking te krijgen. Zeker omdat ik ze ook niet gezien had en dat dus niet zag aankomen. Ze kregen ze ook niet te pakken , gelukkig, en ze kwamen wel terug al was dat niet direct maar wel vrij snel. Ik vind het echt verbazingwekkend dat deze beesten zoveel meer bij ze losmaken dan andere. Misschien omdat ze zo hard lopen en ze weten dat zij ze toch niet te pakken kunnen krijgen al geldt dat uiteraard niet voor iedere hond. Ik ben ze ook weleens bij de golfbaan tegenkomen , toen denderde Rio over de hele golfbaan heen :mrgreen: . Was ook vroeg in de ochtend dus werd ook niet opgemerkt :engel:
Afbeelding

Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Levercake is bij ons het wondermiddel :wink:

En ik ben wel van de koekjes erin als ze het goed doen, maar ook van het heel erg blij en voor passanten idioot enthousiast reageren. En als ik geen koekjes bij me heb dan zeg ik altijd " de koekjes zijn op, we gaan thuis een koekje halen he" :Q: en ze begrijpen het echt, want ze gaan dan als een idioot aan de riem trekken om thuis te komen :mrgreen: Wat dan ook weer niet zo gewenst is als je twee keer 30 en een keer 25 kilo tegelijk aan de lijn hebt.
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Ik heb met peer een tijdje getraind met een bus slagroom, dat vond hij beter dan kaas, worst etc.
mosquito1980
Zeer actief

Paisley schreef:
mijke schreef:
Paisley schreef:

Het onderstaande komt me in ieder geval akelig bekend voor en ik ben zelf heel blij dat ik de oplossing heb gevonden, níet in de vorm van eten
Ik verwacht niet dat het eten DE oplossing zal zijn maar een hulp middel.
Vanmorgen op de wandeling 3 keer mensen tegen gekomen en bij alle 3 netjes aan de lijn, terwijl ze ze al gezien had, op 4-5 meter afstand langs lopen ik netjes goede morgen zeggen en de mensen zeggen goede morgen terug. Vusi wordt wat gespannen maar loopt braaf mee zonder blaffen of grommen, als de mensen goed en wel gepasseerd zijn krijgt Vusi een dikke knuffel een braaaaf Vusi en ze mag weer los :ok: Een half jaar geleden was dit nog heel anders :schrik: Dwz het gaat vooruit en iets lekkers kan dan net nog iets extra's zijn als beloning :ok:
jome
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door jome »

Bij onze training deden we de verschillende voertjes dan in een maden doosje
Kon de hond het goed ruiken, niet gelijk pakken en zag je duidelijk wat hun voorkeur had.

Hier is vooral de afwisseling interessant.
Droge brokjes niet heel boeiend, wel alle 'natte' dingen zoals, rookworst, knakworstjes, kaas(liefst oude) kipfilet, frikandel
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Hier drie verschillende honden en verschillende beloningen.

Rani houdt erg van eten maar ze houdt nog veel meer van de bal of frisbee. Als ik de bal laat zien of er even mee stuiter kun je een bom naast haar afschieten, ze heeft alleen oog voor de bal.

Gollum maakt het niks uit als het maar eetbaar is :lol1:

Mika is nergens mee te paaien, die moet gewoon luisteren.
Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Bij Duke werkt het hetzelfde. Voor eten doet hij heel veel, maar bepaalde dingen zijn (waren) altijd belangrijker dan eten. Ik kon hem ook niet stoppen weg te rennen en werd er echt een beetje wanhopig van.

Ik heb vanalles geprobeerd om het hem af te leren, maar wat uiteindelijk het meest effectief was, was een lang lijntje eraan, die over de grond laten slepen en er boven op gaan staan als hij weg wilde rennen terwijl ik nee zei. Hij had gewoon geen succes meer met niet luisteren naar nee, zonder dat ik boos op hem hoefde te worden. Dat lang genoeg volgehouden en nu gaat het eigenlijk vrijwel altijd goed. Alleen als andere met dingen gaan gooien voor hun hond ben ik hem kwijt. Lange lijn heeft er alles bij elkaar een maand of 4 aangehangen als hij "los" liep, nu nooit meer.

In noodgevallen heb ik een noodstop erop zitten. Onbewust trouwens. Ik loopop veel plekken heen en weer, waar we op het einde dus omdraaien. Onbewust heb ik vanaf dag 1 gezegd "kom duke we draaien om", dit is erin gesleten. Als ik het nu zeg schiet ie direct in een sliding stop draait zich om en rent de andere kant op. Een western paard is er niks bij. :engel: . Heel af en toe gebruik ik die en die werkt vrijwel altijd, en dat komt hooguit eens per maand voor. En we draaien dan ook écht altijd om en lopen minstens 100 meter de andere kant op. Ook bij zon geval.
Afbeelding
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano

Ongelezen bericht door Barkley »

Trixie Premio leverworst of die van Arden Grange. Laatstgenoemde is favoriet
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”