Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bizarre reactie op vlees in de pan

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Bizarre reactie op vlees in de pan

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Ik was benieuwd of mensen dit gedrag herkennen. Tijdje geleden hebben we wat stukken schapenvlees gekregen afkomstig van de ram van de buurman. Nu was mijn moeder net aan het bakken wanneer Nanuq plots boos richting deur rent. Ik ga samen met de honden de tuin in en hij blijft erg wantrouwig blaffen maar ik zie helemaal niets. Geen luchtballon of bezoek bij de buren, etc. Goed, terug naar binnen en hij is duidelijk niet op zijn gemak. Wanneer ik hem overdreven zie ruiken besef ik dat hij reageert op het vlees. Echt über wantrouwig naar die lap vlees in de pan :piew:

'Herkent' hij de geur van de bok (waar hij overigens prima mee overeen kwam toen die nog leefde) of heb ik gewoon een rare hond?
Ik snap er geen bal van, hij heeft dit nog nooit gedaan. Ik heb er een filmpje van gemaakt maar mijn gsm doet moeilijk.

Vooralsnog is mijn moeder niet doodgevallen dus ik neem aan dat het vlees nog goed was :mrgreen:
Laatst gewijzigd door -Saskia- op 19 mei 2015 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising
Aantal honden: 2

Re: Bizarre reactie op vlees in de pan

Ongelezen bericht door GrethavW »

-Saskia- schreef:Tijdje geleden hebben we wat stukken schapenvlees gekregen afkomstig van de bok van de buurman.
Kan me voorstellen dat hij boos was, want dat is ook wel heel erg bijzonder vlees. :goeie: :LOL:
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Gadver vlees van een volle bok is niet te vreten en stinkt .Die hond heeft nog gelijk ook. :kotz: :pffff:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Lientje
Actief
Mijn ras(sen): Kruising
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lientje »

Ja, herken het helemaal. Hond van mijn ouders begint te joelen en borstelen zodra er schaap of lam wordt gebakken. Doet hij bij geen enkel andere vleessoort, zal wel een typische geur aan zitten ofzo
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Heavy schreef:Mijn hond is wel eens heel boos geweest op een tas van echt koeienhuid :wink:
Shib mag mijn nichtje ook niet meer zo sinds ze eens de kamer binnen is gekomen met een tasje van kamelenleer :roll:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Grappig
Mijn laatste teckel vond die tassen van leer (welke soort dan ook) juist om op te vreten :engel:

Er zal vast iets bijzonders te ruiken zijn aan dat bokkenvlees.
Misschien is hij wel bezorgd omdat hij zijn vriend ruikt ............... in een pan :80:
Laatst gewijzigd door ranetje op 19 mei 2015 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Wat grappig dat wel meer honden het hebben.
GrethavW schreef:
-Saskia- schreef:Tijdje geleden hebben we wat stukken schapenvlees gekregen afkomstig van de bok van de buurman.
Kan me voorstellen dat hij boos was, want dat is ook wel heel erg bijzonder vlees. :goeie: :LOL:
Oh wat erg haha, snel verbeterd :mrgreen: (buur had ook geiten, vandaar :tongue: )
Ranetje, dat zal het zijn. Helemaal overstuur dat zijn vriendje op het vuur staat.
Maartje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maartje »

Mijn hond is heel bang voor schapenvachten. En niet zolang ze gewoon om een schaap zitten, want ze is niet bang voor de schapen zelf, maar bijvoorbeeld op een bank of in zo'n souveniersshop op Texel. Kennelijk zit daar ook een luchtje aan.
Maartje
Lupa, Puk en Abby
Afbeelding
Odi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Odi »

Hier geen reacties op lams/schapenvlees.
Ik heb vanavond heerlijke lamskoteletjes van onze eigen lammeren (7 maanden) gebraden.
De honden vinden het wel lekker ruiken en krijgen altijd een stukje gebakken vlees.

Ze hebben vanavond als avondmaaltijd vlees van eigen schapen gehad, ook geen probleem.
Dat was een ooi van 13 maanden.
Afbeelding
Odi, Meagan, Judy, Macey, Jade (Jace *)
MBJ
Actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MBJ »

Onze eerste hond reageert zo extreem toen we hem een lamskotelletje wouden geven, heel raar . Onze huidige honden vertonen er geen reactie op.
Theo60

Ongelezen bericht door Theo60 »

Cooper is van een - mij te duur - A-merk brokken gewisseld naar een ander A-merk brokken dat ik goedkoper kon krijgen. Dit was geen succes. Verder onderzoek gedaan en toen ik de prijzen zag van de firma L. te A.besloot ik om toch maar over te gaan naar vers vlees. Hij kreeg al twee dagen in de week KVV. Hij staat dan jankend en piepend van ongeduld te wachten tot hij zijn bak krijgt en doet het er goed op.

Enfin, 18 kg assorti wordt in een krat afgeleverd. Ik laat Cooper als er iets bezorgd wordt altijd in de gang zitten om de bezorgers niet onnnodig bang te maken. Terwijl ik nog sta te overleggen over het statiegeld van de krratten check ik of Cooper wel een veilige afstand bewaart tot het lekkers in de krat... Hij zit niet in de gang, ook niet in de keuken erachter maar helemaal in de bijkeuken. Oren in de nek en staart tussen de poten. Als ik de krat naar de bijkeuken breng om de inhoud in de diepvries te doen vlucht Cooper langs mij de gang door en de trap op naar boven. Dat doet hij nooit zonder aanleiding. Als hij weer voorzichting naar beneden komt en toegang heeft tot de woonkamer vlucht hij daar heen.

Ik pak eerst het bevroren hondenvoer in de diepvries. Intussen bedenk ik mij dat het gedrag van Cooper te maken moet hebben met de inhoud van de krat. Alles is stijf bevroren en stinkt niet.

Als ik de woonkamer in kom bewaart Cooper afstand. Raar voor een hond die anders de hele dag tot vervelens toe achter me aandrentelt alsof ik stroop aan mijn derriere heb. Ik roep Cooper bij mij en steek mijn hand uit zodat hij even kan ruiken. Hij nadert tot op een meter, snuift een keer en vlucht naar de andere kant van de woonkamer.

De keuken wil meneer niet meer betreden want daar staat nog de lege krat. Deze dus maar in de tuin gezet. Het is etenstijd en Cooper krijgt zijn bekende merk KVV. Normaal staat hij dus vol ongeduld naast mij te wachten tot hij wat krijgt. Nu staat hij in de gang op een afstandje argwanend toe te kijken. ik zet de vriezer even open om te kijken hoe hij daar op reageert. Cooper neemt meteen weer de benen naar het eind van de gang. Ik sluit de vriezer en ga op hem toe met een stukje KVV in mijn hand. Dit neemt hij wel aan. Met een ander stukje lok ik hem naar zijn bak in de keuken en voorzichtig eet hij snel zijn bak leeg.

Dan maar eens even gegoogled. Eerst in het Nederlands en dat levert een paar hits over lamsvlees op. Daarna in het Engels en jawel ... lamsvlees dus. Nog even gecheckt in de vriezer of er ook lam bij zit. Het eerste pakje is kip/lam. Ja dus. In de woonkamer komt Cooper bij mij, ruikt mijn hand en vlucht weer weg. Later wil hij even in de tuin. Schuifpui open, Cooper naar buiten. Na anderhalve meter gaat zijn neus in de lucht, hij ontdekt de krat om het hoekje en vlucht weer naar binnen.

Later op de dag wordt er nog iets afgeleverd. Iets dat in geen velden of wegen met voer te maken heeft. Maar Cooper neemt toch maar het zekere voor het onzekere en mijdt het pakketje als de pest. Mijn uitnodiging om er even aan te ruiken slaat hij in de wind.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Wat een oud topic, haha!
Grappig dat hier ook honden op leren/huiden tassen reageren. Elmo was best bang voor een tas van koeienleer met vacht erop. Terwijl hij snacks met haar geen enkel probleem vindt, duidelijk een onderscheid dus :)
Afbeelding
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

als het schapenvlees betreft, geef ik hem geen ongelijk,
als ik het ruik ga ik over mijn nek, laat staan dat ik het op moet eten.
t is net als of ik in de schapenstal sta, het stinkt.
Odi
Zeer actief

Lanavandevledders schreef:als het schapenvlees betreft, geef ik hem geen ongelijk,
als ik het ruik ga ik over mijn nek, laat staan dat ik het op moet eten.
t is net als of ik in de schapenstal sta, het stinkt.
Vind ik niet.
Wij eten heel vaak lams/schapenvlees en het is echt zo heerlijk.
Maar het ligt misschien aan het ras?
Ik heb zelf Drentse heideschapen en dat vlees is echt heel erg lekker.
Afbeelding
Odi
Zeer actief

Cleva schreef:Ik vind schapenvlees ook prima smakelijk. Malser rund, zeg maar. Het is iets fijner en iets aromatischer.
Ik ben er blij mee.

Een lamszadel met nieuwe aardappelen en spruiten of kool vind ik een prachtige maaltijd. Het beste van de lokale grond.
Ja, is echt zalig
En helemaal als je weet wat je eet. Mijn ramlammeren hebben nooit medicijnen gehad, we mogen de weien niet bemesten, dus ook nog heel puur vlees.
Een lekker stoofpot van schapenvlees is ook erg lekker.
Of heerlijk gemarineerde spare ribs. Of een bout uit de oven.
Afbeelding
petitparis
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door petitparis »

Enkele jaren terug ook een gelijkaardig verhaal gelezen van een rottweiler die heel onwennig tot angstig gedrag ging vertonen wanneer ze lamsbout in de oven bereidden. DE reactie bleef tot 2-3x gebruik van de oven nadien. Dus ga er van uit dat de geur vh het lamsvlees nog te veel in de over bleef hangen.
Daar kwam toen ook reactie van meerdere mensen die gemerkt hadden dat als ze lamsvlees klaarmaakte voor zichzelf, dat de honden de keuken uitvluchten...
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”