Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Prachtige Aussie
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Re: Prachtige Aussie
Ik kan mijn ogen ook zelden afhouden van Aussie's 

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Mooi gedaan Nanna. Prachtige foto's.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Mijn kritische oog ziet een iets zwakke toplijn
Ik vind z'n hoofd wel mooi!
Is het een nazaat van Thornapple Aftershock?

-
- Zeer actief
Die oortjes 

- mim
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Aussie en een Teckel
- Aantal honden: 2
- MonaToetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
O God, heeft hij er weer een ras bij. Nog even en deze meneer heeft uit elke rasgroep wel een hond rondlopen
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)
- MonaToetje
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb totaal geen verstand van het ras, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook niet veel aan vind. Het lijkt net een ontplofte beer. Maar goed, aangezien deze hond momenteel bij een van de popi Jopies (die 6 nesten op een jaar zullen vast goed boeren) verblijft van de Raad van beheer, zal deze ook goed gaan draaien.Cleva schreef:Die kraag is dikker dan de romp en dat gespikkel om het gespikkel. Tss.
By the way, Nanna, ik dacht dat jij niet zo hield van overdrijvingen ?

(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)
- MonaToetje
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vind de vacht nogal overdreven en ik zie dat een van zijn ogen blauw is. Dat mag toch niet?Nanna schreef:Ik vind hem helemaal niet overdrevenMonaToetje schreef:
By the way, Nanna, ik dacht dat jij niet zo hield van overdrijvingen ?Het is een reu dus hij heeft een flinke kraag maar niks uitzinnigs imo. En verder alleszins redelijk gehoekt met een prachtig functioneel gangwerk. En een normaal hoofd.
Wat is het overdrevene dan?
Sorry maar ik vind er echt niks aan.
(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- MonaToetje
- Zeer actief
- Contacteer:
OK, al moet ik zeggen dat ik het raar gezicht vind , een Aussie met een blauw en een bruin oog.Nanna schreef:Dat mag hoorMonaToetje schreef: Ik vind de vacht nogal overdreven en ik zie dat een van zijn ogen blauw is. Dat mag toch niet?
Sorry maar ik vind er echt niks aan.En blauwe ogen mogen bij merles, dat is bij alle merle honden zo.
(Net als een Whippet met gele ogen

Het komt de expressie igg niet ten goede
(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)
- MonaToetje
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja veel beterMachie schreef:Ik vind 'm te vol van vacht.
Doe mij deze maar
(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)
- Crescent
- Zeer actief
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Nee, die heeft te veel hoekingNanna schreef:Hoe vinden jullie deze hond dan qua vacht? Ook teveel?

Ik zie het verschil met de hond die Machie post ook niet zo. Ja, de ene zal meer aan getrimd zijn waardoor de vacht meer uitstaat en meer lijkt. Als je die hond gaat föhnen heb je hetzelfde effect.
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Ik vind deze ook niet mooi. Teveel vacht en dan is het nog geknipt lijkt me? Vind de hond ook dik lijken. Maar ik twijfel nu of ik überhaupt de reuen mooi vind, die ik ken zijn allemaal van die beren.Nanna schreef:Hoe vinden jullie deze hond dan qua vacht? Ook teveel?
- xxdiandraxx
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Ik vind het een erg mooie hond, maarja ik ben dan ook bevooroordeeld.. weet je hoe oud deze hond is?

Hier wel een kleinzoon van hem, zie ook de vergelijking wel..Maeve schreef:Mijn kritische oog ziet een iets zwakke toplijn![]()

- Machie
- Zeer actief
Ik vind ze heel anders. Die ik gepost heb heeft een langere rug en niet zo'n bolle kop. De bovenste is een showlijn en dat vind ik net mega shelties worden. Ik snap sowieso niet waarom vachten zo moeten uitstaan. Fok er dan krullen op, dan staat de vacht wel uitMaeve schreef: Ik zie het verschil met de hond die Machie post ook niet zo. Ja, de ene zal meer aan getrimd zijn waardoor de vacht meer uitstaat en meer lijkt. Als je die hond gaat föhnen heb je hetzelfde effect.

- grover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
- Contacteer:
Ik vind het een sprekend ding maar goed, ik heb nul verstand van de rasstandaard 

- MonaToetje
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vind ze ook totaal niet vergelijkbaar.Machie schreef:Ik vind ze heel anders. Die ik gepost heb heeft een langere rug en niet zo'n bolle kop. De bovenste is een showlijn en dat vind ik net mega shelties worden. Ik snap sowieso niet waarom vachten zo moeten uitstaan. Fok er dan krullen op, dan staat de vacht wel uitMaeve schreef: Ik zie het verschil met de hond die Machie post ook niet zo. Ja, de ene zal meer aan getrimd zijn waardoor de vacht meer uitstaat en meer lijkt. Als je die hond gaat föhnen heb je hetzelfde effect.
Daarbij, snap ik niet (en dat is echt een irritatiepuntje van me) waarom je telkens de honden loopt te 'promoten' van deze verzamelaar.
Ik heb namelijk uit een betrouwbare bron vernomen dat deze hond afgelopen zondag de hele dag in de auto heeft gezeten, en er enkel twee keer werd uitgehaald om hem aan andere te tonen.
En dat is nog niet eens alles, nee, hij houdt zich niet aan de regels van de club waar hij nota bene zelf bij in het bestuur zit.
Ik vind het echt raar dat mensen die naar eigen zeggen het welzijn van honden hoog in het vaandel hebben staan, hun ogen hiervoor sluiten.
(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Kan die hond daar wat aan doen dan? Ze vindt dat een mooie hond, punt. Nou dat mag toch? Ik heb ook niks met plofballen geef mij van elk ras maar de werkvariant dat ziet er over t algemeen stukken mooier uit, vind ik dan.MonaToetje schreef:Ik vind ze ook totaal niet vergelijkbaar.Machie schreef:Ik vind ze heel anders. Die ik gepost heb heeft een langere rug en niet zo'n bolle kop. De bovenste is een showlijn en dat vind ik net mega shelties worden. Ik snap sowieso niet waarom vachten zo moeten uitstaan. Fok er dan krullen op, dan staat de vacht wel uitMaeve schreef: Ik zie het verschil met de hond die Machie post ook niet zo. Ja, de ene zal meer aan getrimd zijn waardoor de vacht meer uitstaat en meer lijkt. Als je die hond gaat föhnen heb je hetzelfde effect.
Daarbij, snap ik niet (en dat is echt een irritatiepuntje van me) waarom je telkens de honden loopt te 'promoten' van deze verzamelaar.
Ik heb namelijk uit een betrouwbare bron vernomen dat deze hond afgelopen zondag de hele dag in de auto heeft gezeten, en er enkel twee keer werd uitgehaald om hem aan andere te tonen.
En dat is nog niet eens alles, nee, hij houdt zich niet aan de regels van de club waar hij nota bene zelf bij in het bestuur zit.
Ik vind het echt raar dat mensen die naar eigen zeggen het welzijn van honden hoog in het vaandel hebben staan, hun ogen hiervoor sluiten.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- MonaToetje
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, daar kan die hond inderdaad niks aan doen maar wat mij opvalt is dat ze wel heel vaak alleen de foto`s plaatst van de honden van deze verzamelaar.malinois schreef:Kan die hond daar wat aan doen dan? Ze vindt dat een mooie hond, punt. Nou dat mag toch? Ik heb ook niks met plofballen geef mij van elk ras maar de werkvariant dat ziet er over t algemeen stukken mooier uit, vind ik dan.MonaToetje schreef:Ik vind ze ook totaal niet vergelijkbaar.Machie schreef:Ik vind ze heel anders. Die ik gepost heb heeft een langere rug en niet zo'n bolle kop. De bovenste is een showlijn en dat vind ik net mega shelties worden. Ik snap sowieso niet waarom vachten zo moeten uitstaan. Fok er dan krullen op, dan staat de vacht wel uitMaeve schreef: Ik zie het verschil met de hond die Machie post ook niet zo. Ja, de ene zal meer aan getrimd zijn waardoor de vacht meer uitstaat en meer lijkt. Als je die hond gaat föhnen heb je hetzelfde effect.
En gezien voorgaande topics van Nanna die betrekking hadden op extremiteiten, excessief haar enz enz ,en de reacties die daarop kwamen, kan ik me eerlijk gezegd niet aan de indruk onttrekken dat ze hem vooral zo mooi vindt omdat hij bij deze popi jopie/verzamelaar zit, die ze altijd op de kiek zet.
(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Een hond een mooie , lieve , goede werker , shower of knap ding vinden heeft toch niets met de baas te maken . Vind het een beetje afgunstig klinken . Beest kan beter in de auto liggen dat op de show in een bench. Of thuis in zijn hok of bench.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- MonaToetje
- Zeer actief
- Contacteer:
De fokker van mijn honden staat hier volledig buiten. Laat dat even duidelijk zijnNanna schreef:Ik heb helemaal geen zin om me bij welk 'kamp' dan ook aan te sluiten. Ik weet dat de fokker waar jij mee samenwerkt een hekel aan JW heeft maar dat wil niet zeggen dat ik dat ook moet hebben. Ik vind het een aardige vent met hart voor zijn honden; ze leven in huis en gaan dagelijks naar het strand. En de fokker waar jij mee samenwerkt heeft dat ook.MonaToetje schreef:Ik vind ze ook totaal niet vergelijkbaar.Machie schreef:Ik vind ze heel anders. Die ik gepost heb heeft een langere rug en niet zo'n bolle kop. De bovenste is een showlijn en dat vind ik net mega shelties worden. Ik snap sowieso niet waarom vachten zo moeten uitstaan. Fok er dan krullen op, dan staat de vacht wel uitMaeve schreef: Ik zie het verschil met de hond die Machie post ook niet zo. Ja, de ene zal meer aan getrimd zijn waardoor de vacht meer uitstaat en meer lijkt. Als je die hond gaat föhnen heb je hetzelfde effect.
Daarmee is voor mij de kous wel af. Vind het niet zo netjes om dit soort dingen allemaal hier neer te plempen.

Afijn, wat ik dus hieruit kan concluderen is dat jij totaal geen moeite hebt met fokkers die een oude teef van 8 voor de 5e keer (wat geheel tegen de regels is van de Whippet club) een nest laten krijgen, elk jaar 6 nesten fokt in dat kleine postzegel huisje, dekaankondigen op de site van de club laat zetten terwijl er van een van de ouderdieren geen gezondheiduitslagen bekend zijn (ECVO is verplicht), en die honden verzamelt bij de vleet.
En leuk dat hij zo nu en dan foto`s plaatst van zijn strandwandelingen. Toen ik nog met hem in contact was stond zijn facebook voornamelijk vol met foto`s van de show.
Het feit dat je met je teef niet bij hem thuis mag komen voor een dekking en je ergens halverwege moet afspreken, omdat anders de andere 7 (zullen er inmiddels meer zijn) reuen helemaal gek worden, betekend dat hij niet in de gelegenheid is om alles goed te scheiden. Wat gezien de grootte van het huis en het aantal honden ook niet erg verwonderlijk is.
Maar goed, blijf hem vooral promoten, hoor!
(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)
-
- Zeer actief
Dat is ook wel een dierenbeul ook hoort om die hond 20 km verderop te laten dekken ipv zijn eigen tuin.Kindje je klinkt afgunstig en jaloers.
Wint die meneer soms te veel van jou en je vriendje op de show.?.

- MonaToetje
- Zeer actief
- Contacteer:
Zou je deze veronderstellingen ook maken als het hier geen showfokker betrof, maar een commerciële broodfokker wiens praktijken en/of gedrag aan de kaak werd gesteld?bouvierpoedel schreef:Dat is ook wel een dierenbeul ook hoort om die hond 20 km verderop te laten dekken ipv zijn eigen tuin.Kindje je klinkt afgunstig en jaloers.
Ik betwijfel het!
(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
- Aantal honden: 1
6 nesten per jaar, komt neer op over het algemeen 1 nest tegelijkertijd, met soms een kleine overlap. Niet dekken in eigen tuin als je meerdere reuen hebt snap ik prima. Immers gaat het niet alleen om het moment van dekken, maar vooral ook om de 2 dagen daarna waarbij de loopse-tevenlucht nog in je huis en tuin is. Stel, je reuen mogen 5x per jaar dekken (dat is niet hetzelfde als 5 nesten per reu per jaar, er zijn altijd terugkomers), dan komt dat neer op 80, oh nee, 160 dagen (want 2x dekken bij een loopsheid met 2 dagen ertussen is wel zo handig) loopse-tevenlucht in je huis. Ik zou het ook niet moeten als een handje volle reuen had. Waarom zou je het dan niet gewoon buiten de deur doen, als je de mogelijkheid hebt?
En nee, ik ben niet voor het fokken met een te oude teef of fokken zonder de juiste uitslagen. Maar de rest wat je opnoemt is het opzetten van een hetze.
En nee, ik ben niet voor het fokken met een te oude teef of fokken zonder de juiste uitslagen. Maar de rest wat je opnoemt is het opzetten van een hetze.
- MonaToetje
- Zeer actief
- Contacteer:
@Nanna : Volgens mij heeft die fokker waar jij op doelt geen hekel aan iemand maar vat jij het geen vrienden zijn op hekel hebben.
Een groot probleem in de kynologie is het moeten kiezen voor.
En ter info : deze ' persoon' stuurde mij gisteren nog een PM over de foto van jou, met de tekst ' Dit is een heel fraai teefje '. Dus hekel hebben en toch de honden waarderen getuigd van een eerlijke kijk op honden.
Een groot probleem in de kynologie is het moeten kiezen voor.
En ter info : deze ' persoon' stuurde mij gisteren nog een PM over de foto van jou, met de tekst ' Dit is een heel fraai teefje '. Dus hekel hebben en toch de honden waarderen getuigd van een eerlijke kijk op honden.
(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)
-
- Zeer actief
Ach maak je niet druk . Heb ook heel wat hondenrassen zien komen en gaan bij andere fokkers waar jij graag mee omgaat en geboren zien worden op 4 hoog achter die ze hoofdzakelijk in benches hielden.MonaToetje schreef:Zou je deze veronderstellingen ook maken als het hier geen showfokker betrof, maar een commerciële broodfokker wiens praktijken en/of gedrag aan de kaak werd gesteld?bouvierpoedel schreef:Dat is ook wel een dierenbeul ook hoort om die hond 20 km verderop te laten dekken ipv zijn eigen tuin.Kindje je klinkt afgunstig en jaloers.
Ik betwijfel het!
Ook mooie honden en die dekte ook niet allemaal in hun eigen achtertuintje.
Kom zeg wat een gezeik en geouwehoer , Bij jou is toch ook wel eens wat fout gegaan .

-
- Zeer actief
Nou de natuur houd geen rekening met 1 nest per keer met een overlapping. Als je meerdere teven hebt worden ze meestal ook overlappend loops.Domor schreef:6 nesten per jaar, komt neer op over het algemeen 1 nest tegelijkertijd, met soms een kleine overlap. Niet dekken in eigen tuin als je meerdere reuen hebt snap ik prima. Immers gaat het niet alleen om het moment van dekken, maar vooral ook om de 2 dagen daarna waarbij de loopse-tevenlucht nog in je huis en tuin is. Stel, je reuen mogen 5x per jaar dekken (dat is niet hetzelfde als 5 nesten per reu per jaar, er zijn altijd terugkomers), dan komt dat neer op 80, oh nee, 160 dagen (want 2x dekken bij een loopsheid met 2 dagen ertussen is wel zo handig) loopse-tevenlucht in je huis. Ik zou het ook niet moeten als een handje volle reuen had. Waarom zou je het dan niet gewoon buiten de deur doen, als je de mogelijkheid hebt?
En dan nog als je 2 of 3 nesten hebt liggen tegelijk . Maakt je niet per definitie een slechte kutfokker . Als dat zo is zou je dat ook zijn met 1 nest per jaar volgens de regeltjes.

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Heel eerlijk: als Elco of Gait mag gaan dekken, is de kans ook redelijk groot dat ik ga vragen om het niet hier thuis te doen. Heeft niets te maken met al dan niet voldoende kunnen scheiden, maar met de geur die in huis blijft hangen. En zeker Gait zou weleens kunnen gaan afreageren op Elco. Daar heb ik gewoon geen zin in