Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Niet-rashonden op IJsselshow

Moderator: moderatorteam

dre
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Niet-rashonden op IJsselshow

Ongelezen bericht door dre »

Als ze nou die rashonden met stamboom eens laten inschrijven voor die € 20,-- ipv € 60,--, misschien dat ze dan wel hun show vol kunnen krijgen :mrgreen:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

dat moet de reden zijn nanna want de willems in deze wereld zijn voor veel showfanaten het schuim der aarde. dus geld kan de enige reden zijn ze op de heilige showlocaties toe te staan
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik dacht exact hetzelfde toen ik las dat er ook niet-rashonden gekeurd gaan worden op de IJsselshow.
Ga Mojo dan ook niet inschrijven.
20 euro voor een paar algemeenheden in een keurverslag, nee dank je.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Oh dat zal best en nog meer natuurlijk. Zou toch leuk zijn als de Raad ook de bastaard nestjes officieel mocht chippen , registreren en nestcontrole uitvoeren als grootmacht. :engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
under the red sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door under the red sky »

Nanna schreef:Ben ik nou heel vals dat ik denk dat het te maken heeft met achteruit kachelende inschrijvingen?
Dat roep je wel vaker, dat de inschrijvingen achteruit hollen. Waar baseer je dat op? Ik heb voor de grap 's even gekeken op de website van de FCI naar de inschrijvingen van een willekeurige Nederlandse CACIB-show (Eindhoven) in 3 verschillende jaren.
2010: 2228
2014: 2054
2017: 2215
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Nanna schreef:
bouvierpoedel schreef:Oh dat zal best en nog meer natuurlijk. Zou toch leuk zijn als de Raad ook de bastaard nestjes officieel mocht chippen , registreren en nestcontrole uitvoeren als grootmacht. :engel:
Uiteraard tegen een passend tarief :mrgreen:
Voor het gepeupel zullen ze dan ook wel een DNA testje of wat anders tegen aan gooien , macht is macht en controle moet. Ook voor de zuivere bastaard.
Ook gelijk maar even het terrein en kennels controleren mevrouwtje.???Oh bench zegt u.? Oei dat word een boete dat begrijpt u wel. :engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
under the red sky
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
under the red sky schreef:
Nanna schreef:Ben ik nou heel vals dat ik denk dat het te maken heeft met achteruit kachelende inschrijvingen?
Dat roep je wel vaker, dat de inschrijvingen achteruit hollen. Waar baseer je dat op?

2017/06/12 - 20:19
Hondenshows, voor velen een bekend begrip. Toch keek iedereen op toen in juni twee shows wegens "onvoldoende" deelname niet doorgingen. De clubmatch van de Noorder Kynologenclub en de "Nationale" moesten zien hoe het aantal exposanten achterbleef. Reden voor Dogzine om te vragen waarom exposanten wegblijven.

In totaal vulden 193 mensen de online enquête in. Daarbij is niet gekeken of dit representatief is. Het grote merendeel, 73%, heeft het afgelopen jaar tenminste eenmaal een hondenshow als exposant bezocht, dus het gaat hier vooral om mensen die inderdaad showen met de hond(en).

Van de mensen die daadwerkelijk een of meer shows bezocht heeft het afgelopen jaar, geeft 23% aan dit even vaak gedaan te hebben als vorige jaren, 14% ging vaker naar een show, en daarmee geeft 63% van de mensen, bijna 2/3, aan dat ze minder vaak zijn gaan showen. Representatief of niet, het is een teken aan de wand voor organisaties.

het hele artikel
1 zin is hier nogal cruciaal: "Daarbij is niet gekeken of dit representatief is" :) Sterk staaltje journalistiek weer.....
En omdat ik zo hou van cijfers en feiten, heb ik nog een rijtje voor je gemaakt:

Kerstshow
2009: 2129
2013: 1996
2016: 2022
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Nanna schreef:
Dat roep je wel vaker, dat de inschrijvingen achteruit hollen. Waar baseer je dat op?

Hondenshows, voor velen een bekend begrip. Toch keek iedereen op toen in juni twee shows wegens "onvoldoende" deelname niet doorgingen. De clubmatch van de Noorder Kynologenclub en de "Nationale" moesten zien hoe het aantal exposanten achterbleef. Reden voor Dogzine om te vragen waarom exposanten wegblijven.

In totaal vulden 193 mensen de online enquête in. Daarbij is niet gekeken of dit representatief is. Het grote merendeel, 73%, heeft het afgelopen jaar tenminste eenmaal een hondenshow als exposant bezocht, dus het gaat hier vooral om mensen die inderdaad showen met de hond(en).

Van de mensen die daadwerkelijk een of meer shows bezocht heeft het afgelopen jaar, geeft 23% aan dit even vaak gedaan te hebben als vorige jaren, 14% ging vaker naar een show, en daarmee geeft 63% van de mensen, bijna 2/3, aan dat ze minder vaak zijn gaan showen. Representatief of niet, het is een teken aan de wand voor organisaties.

het hele artikel
1 zin is hier nogal cruciaal: "Daarbij is niet gekeken of dit representatief is" :) Sterk staaltje journalistiek weer.....
En omdat ik zo hou van cijfers en feiten, heb ik nog een rijtje voor je gemaakt:

Kerstshow
Even heel lullig, maar 100 inschrijvingen minder, is 6.000 euro minder inkomsten op een beetje show. Toch wel een gemis, hoor :wink:
Afbeelding
under the red sky
Zeer actief
Contacteer:

Hilde schreef:
Nanna schreef:
under the red sky schreef: Dat roep je wel vaker, dat de inschrijvingen achteruit hollen. Waar baseer je dat op?

het hele artikel

Kerstshow
Even heel lullig, maar 100 inschrijvingen minder, is 6.000 euro minder inkomsten op een beetje show. Toch wel een gemis, hoor :wink:
Natuurlijk. Maar om nou te roepen dat het 'achteruit kachelt'. Op basis van bovenstaande kun je ook koppen: 'Het aantal inschrijvingen trekt weer aan' Het is maar net welke boodschap je wil vertellen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Kerstshow ben ik inderdaad niet geweest vorig jaar. :80:
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Nou ik heb Murdock laten 'keuren' door mr. Jipping himself dus.
Kreeg ik een heel verhaal over Ierse terriër dat hij die zo mooi vindt als ze getrimd zijn en anders maar lelijk. Lekker subtiel, gezien Murdock nog ongetrimd is, haha! [img]//uploads.tapatalk-cdn.com/201710 ... de0efc.jpg[/img][img]//uploads.tapatalk-cdn.com/201710 ... 361843.jpg[/img][img]//uploads.tapatalk-cdn.com/201710 ... d2b399.jpg[/img][img]//uploads.tapatalk-cdn.com/201710 ... 37e049.jpg[/img]
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Je linkjes werken niet ;)
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Staat daar nou echt 'viese vacht'? ...
Afbeelding
under the red sky
Zeer actief
Contacteer:

Hilde schreef:Staat daar nou echt 'viese vacht'? ...
Ik ben bang van wel. "Maar dat is logisch als de hond nooit word gewassen". Leuke binnenkomer om voor de fun 's naar een show te gaan [SMILING FACE WITH OPEN MOUTH AND SMILING EYES]
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

wolvster schreef:Nou ik heb Murdock laten 'keuren' door mr. Jipping himself dus.
Kreeg ik een heel verhaal over Ierse terriër dat hij die zo mooi vindt als ze getrimd zijn en anders maar lelijk. Lekker subtiel, gezien Murdock nog ongetrimd is, haha!
Ierse Terrier? :80:
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Hilde schreef:Staat daar nou echt 'viese vacht'? ...
Ik ben bang van wel. "Maar dat is logisch als de hond nooit word gewassen". Leuke binnenkomer om voor de fun 's naar een show te gaan [SMILING FACE WITH OPEN MOUTH AND SMILING EYES][/quote]
Ach joh het was voor de lol :wink:
Alle drie de keurmeesters (Jipping, trimmer en dierenarts) waren vriendelijk en enthousiast. Ze deden het leuk vond ik!
Maeve schreef:
wolvster schreef:Nou ik heb Murdock laten 'keuren' door mr. Jipping himself dus.
Kreeg ik een heel verhaal over Ierse terriër dat hij die zo mooi vindt als ze getrimd zijn en anders maar lelijk. Lekker subtiel, gezien Murdock nog ongetrimd is, haha!
Ierse Terrier? :80:
Eh ja, die hadden kennissen van hem vroeger zei hij. Ik kan me voorstellen dat je op een gegeven moment geen bal meer te vertellen hebt als 'keurmeester' :U:
Nanna schreef:
wolvster schreef: Kreeg ik een heel verhaal over Ierse terriër dat hij die zo mooi vindt als ze getrimd zijn en anders maar lelijk.
Nou ja, daar heeft ie wel gelijk in, haha!
En waarom heb je inderdaad Murdock niet getrimd voorgebracht? Het is en blijft een schoonheidswedstrijd natuurlijk, een Miss gaat ook niet tijdens de missverkiezing met ongewassen haar en klompen over het plankier ;-)
Oh maar met die insteek ging ik er ook echt niet naar toe. Het leek me leuk om eens wat te horen over bouw en hoeking en dergelijke. Dat zijn vacht een zooitje is kan ik zelf ook nog wel zien, haha!
Maar daar heeft hij verder ook netjes omheen geluld hoor! Hij vond het een mooie en leuke hond, die nodig naar de trimmer moet. En gelijk heeft ie! :ok:
De trimmer staat in de planning :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Show”