Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Halsband met verlichting

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Halsband met verlichting

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik ben op zoek naar een degelijke halsband met verlichting of een lampje die je aan een halsband kunt bevestigen.
Het moet veel water en zand kunnen hebben, van ver zichtbaar zijn en graag ook met een batterij die even meegaat.
Hebben jullie tips?
Brindlecardi
Zeer actief

Re: Halsband met verlichting

Kells schreef:De Aldi heeft die dingen weer in de folder staan. Eerder kocht ik daar 3 van die licht slangetjes voor 6 euro per stuk en die zijn oplaadbaar via een usb kabel. Ze doen het nog steeds.
Dank voor de tip, maar ik heb zelf nu ook zoiets dergelijks (van zooplus). Maar ik ben echt op zoek naar een goede halsband die een tijd mee kan gaan in (dagelijks) omstandigheden met zand en water. Mag dus ook wel wat meer kosten.
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mijke »

Ik heb bij de Aldi 2 halsbanden met ledverlichting gekocht, oplaadbaar. Maar ze waren allebei na de eerste keer leeg gaan niet meer op te laden. Nutteloos.
Feather__
Zeer actief

Ongelezen bericht door Feather__ »

Ik heb ook die van de aldi. Een stevige halsband die licht geeft. Ze gaan al een aantal jaar mee en doen het nog steeds :mrgreen:

Deze: https://www.google.nl/search?q=leuchtha ... oxRbvBvM5M:
Afbeelding
natalie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door natalie »

Ik heb een lichthalsband van leuchtie. Waterdicht en zeer goede lichtsterkte. Jip draagt 'm sinds vorige winter. Oftwel: hij is zo'n 5 maanden lang dagelijks gebruikt. De batterij heb ik nu pas hoeven vervangen. Ik weet niet wat voor hond je hebt, maar ik heb er één over in maat 45 (turquoise) omdat Jip daar uit is gegroeid.
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Kells schreef:
Brindlecardi schreef:
Kells schreef:De Aldi heeft die dingen weer in de folder staan. Eerder kocht ik daar 3 van die licht slangetjes voor 6 euro per stuk en die zijn oplaadbaar via een usb kabel. Ze doen het nog steeds.
Dank voor de tip, maar ik heb zelf nu ook zoiets dergelijks (van zooplus). Maar ik ben echt op zoek naar een goede halsband die een tijd mee kan gaan in (dagelijks) omstandigheden met zand en water. Mag dus ook wel wat meer kosten.
Die dingen gaan hier al 3 jaar mee en ik heb 3 raggende Ierse setters. :U:
Wij hebben ze ook ,ik bestel ze via alie expres en ben er best tevreden over. Het fijne vind ik dat je verschillende kleuren kunt bestellen zodat je weet wie waar is(als je meerdere honden hebt uiteraard)
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Tineke schreef:
Kells schreef:
Brindlecardi schreef:
Die dingen gaan hier al 3 jaar mee en ik heb 3 raggende Ierse setters. :U:
Wij hebben ze ook ,ik bestel ze via alie expres en ben er best tevreden over. Het fijne vind ik dat je verschillende kleuren kunt bestellen zodat je weet wie waar is(als je meerdere honden hebt uiteraard)
Hoe zoek je ze daar op? Ik heb ze nl ook maar moet er even een reserve bij hebben maar geen idee hoe ik ze op ebay of alie moet zoeken
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
dre
Zeer actief

Ongelezen bericht door dre »

Ik heb een aantal jaren geleden deze halsbanden gekocht en ze doen het nog steeds prima.

Ik heb wel dezelfde kleuren voor de honden (een blauwe thuis en roze in de auto), maar ik zet de 1 op stilstaand en de andere op knipperen, dan weet ik ook wie waar is :wink:
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Tara schreef:Orbilocs, niet goedkoop, maar wel hufterproof, twee dorpen verder nog zichtbaar en gaan lang mee.
Deze is echt fantastisch!

Ik had eens dat een van mijn honden op het strand een sprint inzette, nog steeds geen idee waar achteraan? :denken: Maar ik kon het lampje van héél ver nog zien. Het is in zee geweest, heeft in zand gerold, er wordt mee gezwommen en door bosjes gerausd en hij doet het nog steeds perfect.

Die ledhalsbanden van Aliexpress doen het hier 3x goed en daarna wordt het licht al zwakker. Of dat kastje valt eruit tijdens de wandeling en ze kunnen ook niet tegen water.
En die goedkope lampjes zijn al helemaal 3x niks. Dat breekt af en strandzand houden ze al helemaal niet. Bovendien is het bereik maar slecht, de Orbiloc kun je in een grote hoek zien. Als het lampje aan de andere kant van de halsband vast zit zie je toch goed het licht. Hunter heeft ook nog redelijk goede trouwens. Maar voor mij niets anders meer dan die Orbiloc.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Die Oriblocs heb ik gekocht omdat ik goede verhalen op het forum hoorde, maar ben er niet kapot van.
Ten eerste was 1 van de 3 die ik besteld had al stuk toen ik m kreeg. Hij knippert af en toe. Ik kon hem terugsturen maar ik heb het verzaakt. Want de 2 goede gebruik ik eigenlijk ook niet zo graag.
Ik vind de prijs belachelijk. Het is gewoon een ledlampje.
En ik zie de honden wel maar automobilisten blijven me over het hoofd zien.
Afbeelding
dre
Zeer actief

Ongelezen bericht door dre »

Paisley schreef:En ik zie de honden wel maar automobilisten blijven me over het hoofd zien.
Ik gebruik de halsbanden "los" alleen als ze ergens lopen zonder wegen.

Als we gaan fietsen/steppen en dus ook het verkeer in moeten, dan krijgen ze de halsband om en zo'n honden veiligheidsvestje, gewoon omdat ik wil dat de automobilist ze ook goed kan zien en automobilisten niet echt rekenen op honden in verkeer (ga ik van uit dan).
Heeft mij ook een keer geholpen om geen bekeuring voor fietsen zonder achterlicht te krijgen (lamp was halverwege blijkbaar stuk gegaan), agent kijkt naar de honden en zegt "als ik hun zo zie ben je 1 van de weinige die ik zo geloof dat hij het echt deed toen je van huis weg ging" :LOL:
Afbeelding
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

wij hebben deze:

Afbeelding

wordt geleverd met 2 reserve batterijen,maar daar zijn we nog niet aan toe gekomen,,batterijtjes doen het heel lang,lampjes zijn echt heel fel,beste band die we tot nog toe gehad hebben.

omdat wij maar 1 band gebruiken heb ik een die nog nieuw was aan de buurman gegeven,die houdt hem eigenlijk altijd om bij een van zijn honden en zij zwemt er ook mee:
Afbeelding

banden kosten 6 euro , ik heb het via duitse ebay gekocht,geen idee of bv aliexpress ook zoiets verkoopt.
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Ik heb al verschillende lichthalsbanden versleten. Ook van die speciale lampjes, maar dat vind ik niet handig, omdat je ze vaak maar vanaf 1 kant ziet.

Ik heb sinds vorig jaar oktober deze -> https://www.renmamaren.com/2016/01/run- ... ction.html . Van de Action. Hebben diverse stortregenbuien probleemloos overleefd, in 4 verschillende kleuren te krijgen en de batterijen gaan best lang mee. Ik heb losse batterijtjes gekocht om te wisselen. Bij de 2 Actions hier in de regio zijn ze nog steeds te verkrijgen.
Ik laat vaak voor of na mijn werk de honden lang uit in het donker, andere banden die je moet opladen waren vaak al binnen een 30-60min leeg. Bitu draagt nu een enkele, voor Dico & Hippo heb ik er 2 aan elkaar gemaakt. Door het elastiek kan je ze goed over de kop schuiven en ondanks spelen en rauzen blijven ze uitstekend zitten en zijn 'schokproof' :mrgreen: . Ik vind het licht overigens behoorlijk fel t.o.v. de andere lichthalsbanden.
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Ik ben ook erg tevreden over die Orbiloc lampjes. We hebben ze in alle kleuren want veel honden :wink: Alleen als de blauwe knippert vind ik het net een ambulance of politieauto. Als je zoiets naast je fiets hebt lopen stopt iedereen denk ik :mrgreen:
Maartje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maartje »

Ik heb voor mijn honden drie jaar geleden leuchtie banden in een aanbieding gekocht. Ze zijn heel goed zichtbaar, zwemmen er nu weer dagelijks mee. Zeer tevreden over! Maar normaal wel erg duur in de aanschaf.
Maartje
Lupa, Puk en Abby
Afbeelding
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Brindlecardi schreef:
Een Leuchtie? Zelf geen ervaring mee, maar ken een aantal mensen die er erg blij mee zijn.

https://www.eko4petz.nl/a-44959835/veil ... escription

Aaaargh, ik reageer weer eens te laat :oohja:
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Manuma
Zeer actief

Deze is trouwens ook wel fijn: http://www.hondenoutlet.nl/product/nylo ... or-de-hond
Ik moet 'm vaak opladen en dat vind ik vervelend :engel: Maar hij geeft heel goed licht en omdat deze band van nylon is ipv siliconen is het een stuk duurzamer.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

De Orbiloc-lichtjes. Absoluut.
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

malinois schreef:Hoe zoek je ze daar op? Ik heb ze nl ook maar moet er even een reserve bij hebben maar geen idee hoe ik ze op ebay of alie moet zoeken

https://nl.aliexpress.com/item/USB-Char ... 02fc5333cf

https://nl.aliexpress.com/item/50cmRech ... 02fc5333cf
Afbeelding

Paisley
Zeer actief

dre schreef:
Paisley schreef:En ik zie de honden wel maar automobilisten blijven me over het hoofd zien.

Als we gaan fietsen/steppen en dus ook het verkeer in moeten, dan krijgen ze de halsband om en zo'n honden veiligheidsvestje, gewoon omdat ik wil dat de automobilist ze ook goed kan zien en automobilisten niet echt rekenen op honden in verkeer (ga ik van uit dan).
Heeft mij ook een keer geholpen om geen bekeuring voor fietsen zonder achterlicht te krijgen (lamp was halverwege blijkbaar stuk gegaan), agent kijkt naar de honden en zegt "als ik hun zo zie ben je 1 van de weinige die ik zo geloof dat hij het echt deed toen je van huis weg ging" :LOL:
Mijn honden dragen ook hesjes, maar dat geeft alleen goed zicht op de zijkant. Soms lopen ze er daadwerkelijk als kerstboom bij maar zie ik van voren of achteren helemaal niets. Mayke heeft ook best een dikke staart, als ze die op haar rug draagt zie je haar halsbandlichtje ook niet van achteren.
Afbeelding
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Paisley schreef:
dre schreef:

Mijn honden dragen ook hesjes, maar dat geeft alleen goed zicht op de zijkant. Soms lopen ze er daadwerkelijk als kerstboom bij maar zie ik van voren of achteren helemaal niets. Mayke heeft ook best een dikke staart, als ze die op haar rug draagt zie je haar halsbandlichtje ook niet van achteren.
Da adviseer ik een lichtslang van een meter of 5. paar keer omwikkelen en overal zichtbaar :LOL:
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

http://jachthondenwinkel.nl/index.php?a ... 26&lang=nl

Ik heb deze, geen halsband dus. Werkt wel prima
Perry en Noah

Afbeelding
Paisley
Zeer actief

Hippo schreef: Da adviseer ik een lichtslang van een meter of 5. paar keer omwikkelen en overal zichtbaar :LOL:
Met een verlengsnoer op een haspel zeker :LOL:
Nou t klinkt als muggenzifterij misschien maar waar ik woon is het echt een probleem. Het platteland hier is stikdonker. Er zijn een aantal 60 weggetjes waar ik een stukje langs moet lopen die heel rustig zijn. Maar als er toch wel een auto langs komt vrees ik voor mn leven :LOL:
Afbeelding
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Boris heeft een tijdje met 2 rode lampjes naar achter aan de zijkant van zijn tuigje gelopen en aan de voorkant van zijn tuigje een wit lampje, er was altijd wel iets zichtbaar (hij zag er alleen wel uit als een straaljager).
Manuma
Zeer actief

Misschien is dan toch die Orbiloc wel wat voor jou Paisley. Zelfs door Manu's dikke vacht en vooraan zn halsband zie ik hem van ver, ook door bomen en struiken. Als je in dat lampje kijkt ben je ook verblind :lol1:
Brindlecardi
Zeer actief

Dank voor de tips! Kan je die orbilocs makkelijk aan de halsband bevestigen?
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Ik vind die orbilocs zo groot en zwaar! Of ligt dat gewoon aan dat mijn honden zo klein zijn?
Hoe dan ook, ik ga ze maar weer eens uit het stof halen, want vandaag was de ronde na het werk voor het eerst weer in het donker :(
Manuma
Zeer actief

Kells schreef:
Manuma schreef:Deze is trouwens ook wel fijn: http://www.hondenoutlet.nl/product/nylo ... or-de-hond
Ik moet 'm vaak opladen en dat vind ik vervelend :engel: Maar hij geeft heel goed licht en omdat deze band van nylon is ipv siliconen is het een stuk duurzamer.
Dit zijn precies dezelfde bandjes die ik bij de Aldi kocht, maar dan voor de helft van de prijs. :wink:
Oh ik dacht dat dat siliconen waren.
Houden ze het ook met zwemmen? Deze nylon band houdt dat niet. Mijn Orbilocs zijn de enige die daartegen bestand zijn.
Tineke
Zeer actief

Manuma schreef:
Kells schreef:
Manuma schreef:Deze is trouwens ook wel fijn: http://www.hondenoutlet.nl/product/nylo ... or-de-hond
Dit zijn precies dezelfde bandjes die ik bij de Aldi kocht, maar dan voor de helft van de prijs. :wink:
Oh ik dacht dat dat siliconen waren.
Houden ze het ook met zwemmen? Deze nylon band houdt dat niet. Mijn Orbilocs zijn de enige die daartegen bestand zijn.
Dat zijn dezelfde als deze en die bestel ik altijd. Onze honden gaan er wel mee het water in de duinen en Sien zeker dompelt zich lekker onder maar daar heb ik nog geen last van gehad. Haar band gaat het langste mee die van de Fila's gaan wel stuk en doe ik als het meezit een seizoen mee. Dat komt overigens door het spelen en niet door het wandelen en rauzen an sich. Maar tegen spelende Fila's zijn ze niet bestand daar gaan ze wel stuk van :mrgreen: Ik bestel er meestal meerdere aan het eind van de zomer en gebruik ze in de herfst en winter.

https://nl.aliexpress.com/item/50cmRech ... 02fc5333cf
Afbeelding

Manuma
Zeer actief

Kells schreef: Dat weet ik niet. Mijn honden zwemmen niet in het donker.
Ah mijne wel, in zee. Althans, "zwemmen".
Veel banden kunnen daar niet tegen.

Oh Tineke, die zien er ook best oké uit. Lijkt van harder materiaal?
Voorlopig ben ik heel tevreden met mijn dure ledlampjes van Orbiloc :D
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”