Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Plaatsgebonden chagrijnigheid.
Moderator: moderatorteam
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Plaatsgebonden chagrijnigheid.
Ik heb al een paar keer iets geplaatst over Mika, dat ik dacht dat ze het leven niet meer zo leuk vond. We hebben haar medisch helemaal na laten kijken maar er werd niets gevonden waar haar chagrijn vandaan zou kunnen komen. Totdat het kwartje laatst bij me viel, het werd weer slechter weer, dan loopt er minder handhaving en kunnen we het illigale rondje weer lopen en komen we minder mensen en honden tegen. Mika ging weer rondjes rennen en deed zelfs een poging tot spelen met Rani. Ze bloeide helemaal weer op toen mijn vriend weer eens tijd had om in het weekend naar een ander wandelgebied te rijden, rennen als een malle! Mika was ook veel minder gespannen tijdens de wandeling en blafte niet meer naar alles wat bewoog.
Mika houdt er dus echt niet meer van om andere mensen en honden tegen te komen. Ze is zelfs een paar keer 'weggelopen' toen ik langs bekenden en hun honden wilde lopen. Ze nam hop de andere route en als ik niet snel kwam ging ze zelf wel naar huis. Rot op met je losloopveld. Ik heb dus maar tegen het ouwehoerclubje gezegd dat ze me niet meer zo vaak tegen zullen komen omdat ik Mika een lol wil doen. We zijn net weer terug van een wandeling ergens anders en ze is zo gelukkig! Heerlijk rollen in haar mandje van tevredenheid en nu ligt ze heerlijk te slapen. Geen getetter naar van alles en nog wat, het is gewoon stil in huis met een ontspannen hondje!
We gaan nu dus maar beter ons best doen om zoveel mogelijk losloopgebieden en drukte te vermijden. Oma Mika trekt dat niet meer zo goed.
Mika houdt er dus echt niet meer van om andere mensen en honden tegen te komen. Ze is zelfs een paar keer 'weggelopen' toen ik langs bekenden en hun honden wilde lopen. Ze nam hop de andere route en als ik niet snel kwam ging ze zelf wel naar huis. Rot op met je losloopveld. Ik heb dus maar tegen het ouwehoerclubje gezegd dat ze me niet meer zo vaak tegen zullen komen omdat ik Mika een lol wil doen. We zijn net weer terug van een wandeling ergens anders en ze is zo gelukkig! Heerlijk rollen in haar mandje van tevredenheid en nu ligt ze heerlijk te slapen. Geen getetter naar van alles en nog wat, het is gewoon stil in huis met een ontspannen hondje!
We gaan nu dus maar beter ons best doen om zoveel mogelijk losloopgebieden en drukte te vermijden. Oma Mika trekt dat niet meer zo goed.
-
-Saskia-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: Plaatsgebonden chagrijnigheid.
Fantastisch toch, een hond die dat zo duidelijk laat weten
Genoeg eigenaren die haar door de drukte hadden gesleurd onder het mom 'niet moeilijk doen'.
Genoeg eigenaren die haar door de drukte hadden gesleurd onder het mom 'niet moeilijk doen'.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Fijn dat ze weer in haar element is.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Gollum
- Zeer actief
Tja, dat deed ik dus in eerste instantie. Ik dacht dat ze gewoon oud en chagrijnig werd. Dat is ze ook wel, maar het chagrijn is dus vrij simpel op te lossen-Saskia- schreef:Fantastisch toch, een hond die dat zo duidelijk laat weten![]()
Het is nog steeds een kutwijf hoor. Ze voelde zich weer zo goed dat ze Gollum ging pesten. Even aan de staart trekken, keihard in haar oor blaffen
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Mooi dat je het herkende. Ik heb hier ook zo'n chagrijnig type. Perry haat andere honden. Hij loopt uit zichzelf al met een grote boog om alles met 4 poten heen. Hij houdt van mensen maar honden neuh, niks voor hem.
Volgens mij hebben echt wel meer honden dat, gewoon hun eigen kringetje prima, maar de rest kan ze gestolen worden.
Volgens mij hebben echt wel meer honden dat, gewoon hun eigen kringetje prima, maar de rest kan ze gestolen worden.
Gr. Aniek

- Jits90
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Keeshond
- Aantal honden: 3
Fijn dat het kwartje toch gevallen is
Maar nu heeft ze geen recht meer op chagrijnen, als ze telkens een hondvrije-route krijgt he 
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Fijn dat je erachter bent gekomen en dat je haar zo'n enorm plezier doet met wandelen op andere plekken. Je moet er maar even achterkomen, maar dan is het ook relatief makkelijk opgelost!

Ik herken het wel van Mila - die overigens andere honden over het algemeen best oké vindt en sommige heel leuk of heel stom, maar wel een hekel heeft aan stilstaan op een plek met allemaal honden. Daar wordt ze ook behoorlijk chagrijnig van, terwijl er niks aan de hand is als we blijven bewegen en lekker doorstappen.
Ik herken het wel van Mila - die overigens andere honden over het algemeen best oké vindt en sommige heel leuk of heel stom, maar wel een hekel heeft aan stilstaan op een plek met allemaal honden. Daar wordt ze ook behoorlijk chagrijnig van, terwijl er niks aan de hand is als we blijven bewegen en lekker doorstappen.
-
Johnny Jones
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Goed dat je ontdekt hebt waar het humeur van Mika vandaan komt. Lekker rustige rondjes lopen nu.
- Hanneke2
- Zeer actief
Ik moest hier wel een beetje om lachen want het is heel herkenbaar. Lilo loopt in het kleine park (waar we regelmatig lopen omdat Toto daar vrienden heeft waarmee hij heerlijk kan rennen en stoeien) als een oud hondje met een chagrijnig bekkie achter me aan te sjokken. In het grote park (waar we net zo vaak lopen) huppelt ze vooruit, loopt ze te boeven in de struiken, gaat ze helemaal uit haar plaatje als we haar vrienden tegenkomen (waar Toto het dan weer niet zo goed mee kan vinden), en speelt en rent ze zelfs met Toto. Tot hij haar omver loopt, dan is het uit met de pret.
Lilo vindt het kleine park stom, ze vindt de honden stom en er komt pas leven in dat lijffie als ik iets zeg over 'naar huis'. Ze vindt de bekende hondenbazen daar dan wel weer leuk, en laat zich graag en lang aaien door iedereen. Toto vindt het grote park ook prima, die vindt alles prima
, maar die komt daar niet aan voldoende beweging, die moet echt kunnen rauzen en racen met andere honden. Dus het is niet anders, en dat dramaqueen gedoe van Lilo is dan jammer.
Lilo vindt het kleine park stom, ze vindt de honden stom en er komt pas leven in dat lijffie als ik iets zeg over 'naar huis'. Ze vindt de bekende hondenbazen daar dan wel weer leuk, en laat zich graag en lang aaien door iedereen. Toto vindt het grote park ook prima, die vindt alles prima
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Gollum
- Zeer actief
haha dat klinkt echt als Mika inderdaad! Ik sleurde gewoon een depressieve hond achter me aan terwijl Gollum en Rani voorop liepen te huppelen. Het scheelt dat de laatste twee alles prima vinden dus die doe ik niet tekort met een andere route, als ik een bal bij me heb voor Rani en we gaan langs water waar Gol in kan poedelen is het helemaal goed.Hanneke2 schreef:Ik moest hier wel een beetje om lachen want het is heel herkenbaar. Lilo loopt in het kleine park (waar we regelmatig lopen omdat Toto daar vrienden heeft waarmee hij heerlijk kan rennen en stoeien) als een oud hondje met een chagrijnig bekkie achter me aan te sjokken. In het grote park (waar we net zo vaak lopen) huppelt ze vooruit, loopt ze te boeven in de struiken, gaat ze helemaal uit haar plaatje als we haar vrienden tegenkomen (waar Toto het dan weer niet zo goed mee kan vinden), en speelt en rent ze zelfs met Toto. Tot hij haar omver loopt, dan is het uit met de pret.![]()
Lilo vindt het kleine park stom, ze vindt de honden stom en er komt pas leven in dat lijffie als ik iets zeg over 'naar huis'. Ze vindt de bekende hondenbazen daar dan wel weer leuk, en laat zich graag en lang aaien door iedereen. Toto vindt het grote park ook prima, die vindt alles prima, maar die komt daar niet aan voldoende beweging, die moet echt kunnen rauzen en racen met andere honden. Dus het is niet anders, en dat dramaqueen gedoe van Lilo is dan jammer.
-
blondie
- Zeer actief
Bij Jol ook herkenbaar, zij was altijd zo gewend om los mee te gaan (zeker in de vroegere buurt waar ze is opgegroeid) dat ze het als zeer vervelend ervaart om aan een lijn te lopen. Dan vindt ze het "moeten" en dat straalt ze ook uit
.
Maar ook hier veel handhaving, en dan wil je niet het risico op een boete lopen, we hebben best vaak gezwijnd.
Maar als ze los mag, en gewoon lekker haar ding kan doen is ze weer helemaal in haar element.
Maar ook hier veel handhaving, en dan wil je niet het risico op een boete lopen, we hebben best vaak gezwijnd.
Maar als ze los mag, en gewoon lekker haar ding kan doen is ze weer helemaal in haar element.