Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

een nieuw huis

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

sonja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle en een Roemeens straatratje
Aantal honden: 2

een nieuw huis

Ongelezen bericht door sonja »

ik wil graag weten van mensen die een herplaatsings hond in huis hebben, hoe de hond reageerden toen de oude baasjes hem in een nieuwe omgeving achter lieten?
wij gaan namelijk zaterdag naar een nieuw huis voor onze hond kijken.
en als het voor ons gevoel goed zit laten wij hem daar.
ik maak me alleen erg druk over de hond en in hoeverre hij ons zal missen.
ik heb wel is gehoord dat een hond na een week of twee al helemaal thuis is maar is dat ook echt zo?
hij krijgt het daar wel veel lekkerder met een heeelllle grote tuin en nooit alleen meer thuis zijn.
maar zal hij het erg moeilijk hebben als wij weglopen zonder hem?
vind het zo erg dat ik nu al weer bijna zit te huilen :cry2:
maar is beter zo.
wie kan mij hier meer over vertellen?
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Ik kan je vertellen dat onze hond heel goed reageerde toen wij haar kregen als herplaatser. Nu had ze het volgens mij niet zo goed bij haar vorige eigenaar, Amar liep als een mak schaap met ons mee, ze vond het prima.
Ze was eigenlijk heel snel op haar plaats hier. Ik heb gehoord dat honden hun eigenaren niet kunnen missen, maar de gewoontes die ze gewend zijn. Als de nieuwe eigenaar duidelijk meteen de leiding zal nemen, zal de hond er weinig problemen mee hebben.
Heel veel sterkte gewenst!
AfbeeldingAfbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Verlaat je hond niet, maar laat de hond jou verlaten. Het is goed om mee te gaan naar het nieuwe huis, te kijken, te praten en een goed gevoel over te houden aan de plek waar je hond gaat komen.
Het beste is echter te voorkomen dat je hond gaat zitten wachten op je terugkomst, wat kan gebeuren als jij weggaat en je hond achterlaat.
Persoonlijk voel ik er vaak dan ook het meeste voor de hond weer mee te nemen en de nieuwe baasjes de hond gewoon zelf te laten ophalen bij jullie vandaan. Is dat geen optie, laat de mensen dan lekker gaan wandelen met de hond terwijl jullie dan vertrekken.
Een hond went over het algemeen gewoon best snel aan zijn nieuwe plek en aan zijn nieuwe baasjes, zeker als het een stabiele normale hond betreft. Maak je daar dus maar geen zorgen over en voel je er niet schuldig over. Je hebt denk ik meer dan genoeg aan je eigen verdriet.
STerkte!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
granny
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door granny »

Eline* schreef:Verlaat je hond niet, maar laat de hond jou verlaten. Het is goed om mee te gaan naar het nieuwe huis, te kijken, te praten en een goed gevoel over te houden aan de plek waar je hond gaat komen.
Het beste is echter te voorkomen dat je hond gaat zitten wachten op je terugkomst, wat kan gebeuren als jij weggaat en je hond achterlaat.
Persoonlijk voel ik er vaak dan ook het meeste voor de hond weer mee te nemen en de nieuwe baasjes de hond gewoon zelf te laten ophalen bij jullie vandaan. Is dat geen optie, laat de mensen dan lekker gaan wandelen met de hond terwijl jullie dan vertrekken.
Een hond went over het algemeen gewoon best snel aan zijn nieuwe plek en aan zijn nieuwe baasjes, zeker als het een stabiele normale hond betreft. Maak je daar dus maar geen zorgen over en voel je er niet schuldig over. Je hebt denk ik meer dan genoeg aan je eigen verdriet.
STerkte!
Ben ik het helemaal mee eens :ok:
Afbeelding
Peace sells, but who is buying?
Annet
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annet »

Het is denk ik ook per hond afhankelijk. Toen wij een jaar geleden onze Border Collie kregen (hij was toen bijna een half jaar oud), hebben we hem opgehaald bij de vorige eigenaren. We moesten hem wel de auto in slepen, maar dat lag meer aan het feit dat hij niet zo van autorijden hield dan dat hij niet met ons mee wilde.
Bij ons thuis lieten we hem uit de auto en hij liep bij ons zo de kamer in, zonder dat ik ook maar een seconde de indruk heb gehad dat hij zijn vorige huis en eigenaren miste. Geen heimwee, gewoon eten, slapen en alles. Nu is hij wat dat betreft aardig onafhankelijk. Als we op vreemd terrein komen, blijft hij niet in de buurt, maar gedraagt zich onmiddellijk alsof hij er dagelijks komt.
Ik ben eigenlijk wel een beetje benieuwd hoe hij zou reageren als we weer met hem naar zijn vorige huis zouden gaan. Zijn vorige eigenaren hebben hem blijkbaar ook niet gemist, want we hebben nooit weer iets van ze gehoord, ondanks hun belofte dat ze zouden bellen, emailen, langskomen enz.

Met andere woorden: hangt je hond nu erg aan je of heeft hij meer belangstelling voor de omgeving? In het eerste geval zal het afscheid een stuk moeilijker zijn voor de hond.
sonja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle en een Roemeens straatratje

Ongelezen bericht door sonja »

over het algemeen heeft hij en vrij hechte band met mijn man, maar op straat en op het strand komt hij bij je omdat je hem zonodig moet roepen maar niet omdat hij zelf zo graag bij jou loopt.
het is een echte renner en die mensen hebben een hele grote tuin en een andere reu van zijn leeftijd dus ik heb het vermoeden dat als het klikt met die andere hond dat hij aan het rennen gaat en ons even vergeet.
maar als hij dan merkt dat wij weg zijn!!! wat dan????
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Ik heb het meeste ervaring met honden die in het asiel werden gebracht meestal passen ze zich snel aan vooral jonge honden en die hebben dan opeens zoveel andere dingen om zich heen dat ze de eigenaar snel vergeten.
Er zijn wel uitzonderingen hoor. Maar vraag gewoon of je mag bellen hoe het gaat. Als hij leuk kan spelen met een andere hond is dan gaat het meestal wel.
Sterkte
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Ik heb een hond opgehaald bij mensen die gingen scheiden en de hond niet in een asiel wilden plaatsen, omdat ze er beiden niet meer voor konden zorgen. We hebben toen via de stichting waar ik honden voor opvang een nieuwe plek gezocht waar ze kon wonen, maar ze is dus een paar weken bij mij in huis geweest.

De eerste avond was ze best wel nerveus, en kon niet echt tot rust komen. Ze liep trouwens wel zo met me mee naar de auto toen ik haar kwam halen, geen probleem. Maar na de eerste avond zag ze me al heel snel als houvast. Het ligt er ook een beetje aan hoe de nieuwe bazen reageren. Na twee dagen werd ze al weer helemaal vrolijk, en na een week liep ze los mee in het bos en zag mij als waar ze bij hoorde. Dus als de nieuwe eigenaars er genoeg tijd in steken hoeft het voor de hond niet echt heel dramatisch te zijn.

Dus ik denk dat het verdiet wat jullie voelen erger is als wat de hond gaat voelen. Die heeft het straks weer leuk, een kameraadje en veel aandacht. Ik denk dat het wel goed komt. Maar voor jullie vind ik het erger. Sterkte ermee.
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Eline* schreef:Persoonlijk voel ik er vaak dan ook het meeste voor de hond weer mee te nemen en de nieuwe baasjes de hond gewoon zelf te laten ophalen bij jullie vandaan.
Wij hebben Mees ook opgehaald. Ging erg goed. Mees is herplaatst via een gedragstherapeute. Zij heeft hem een paar dagen in huis gehad, toen heeft hij een maand bij een opvanggezin gezeten. Daar hebben wij hem opgehaald. Hij ging graag mee en voelde zich hier al snel thuis. Tijdens de eerste 2 weken kon je soms 's avonds merken dat hij een beetje gedesorienteerd was.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”