Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Toneelstuk opvoeren

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Re: Toneelstuk opvoeren

Ongelezen bericht door DeDiana »

Bij Taartje is het meestal niet echt toneelspel, want ze vindt die dingen (met name comfort: warme truien, zachte plek om te liggen, etc.) echt belangrijk, maar overdrijven kan ze inderdaad héél goed :lol1: Ze kan zich ook goed onschuldiger voordoen dan ze is, want ze heeft het allemaal heel goed in de gaten en is absoluut niet dom, maar ze kan gewoon heel goed mensen om haar vinger winden om te krijgen wat ze wil en is daar ook heel vasthoudend in. Als die zich eenmaal iets in haar koppie heeft gehaald, is ze daar echt, echt niet meer van af te brengen. Ze heeft het ook altijd meteen door als ik het eigenlijk wel grappig vind en maakt daar dan weer vreselijk misbruik van :lol1:

Taartje hanteert dit soort tactieken: https://www.facebook.com/DeDiana/videos ... _video_tab
Je kunt wel raden wat een dag later het resultaat was :engel:
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mijke »

Haha wat grappig om te lezen! Ik geloof niet dat Oortje echt toneelspel opvoert, maar dat ligt misschien ook een beetje aan je idee van toneelspel. Ze doet in ieder geval nooit dingen die niet in de kern waar zijn. Overdrijven daarentegen kan ze wel, met haar überzielige derdewereldlandenkindjesblik :Q:
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

DeDiana schreef:Bij Taartje is het meestal niet echt toneelspel, want ze vindt die dingen (met name comfort: warme truien, zachte plek om te liggen, etc.) echt belangrijk, maar overdrijven kan ze inderdaad héél goed :lol1: Ze kan zich ook goed onschuldiger voordoen dan ze is, want ze heeft het allemaal heel goed in de gaten en is absoluut niet dom, maar ze kan gewoon heel goed mensen om haar vinger winden om te krijgen wat ze wil en is daar ook heel vasthoudend in. Als die zich eenmaal iets in haar koppie heeft gehaald, is ze daar echt, echt niet meer van af te brengen. Ze heeft het ook altijd meteen door als ik het eigenlijk wel grappig vind en maakt daar dan weer vreselijk misbruik van :lol1:

Taartje hanteert dit soort tactieken: https://www.facebook.com/DeDiana/videos ... _video_tab
Je kunt wel raden wat een dag later het resultaat was :engel:
Whahaha, die teksten van Tara erbij :LOL: .

Lais kan gigantisch zielig doen als ze het koud heeft (en dat is al snel :roll: ): piepen, kreunen, zwaar ademhalen, draaien en dramatisch neerploffen, heel zielig gaan zitten (dan laat ze haar kop tegen haar lijf hangen)... Meestal komt het niet zover want we zijn natuurlijk uitstekend getraind en komen bij het eerste teken van ongemak een dekentje over haar heenleggen, maar die enkele keer dat we even geen zin hebben om op te staan zullen we het weten ook :zweep: .
Feather__
Zeer actief

Ongelezen bericht door Feather__ »

Yindi is een dramaqueen. Maar dan echt.
Als ze heel vervelend is buiten en we krijgen haar niet stil dan is de truc om gewoon zacht haar nekvel vast te houden, doen we dit thuis dan is er niks aan de hand maar doen we dit op straat dan jankt ze alles bij elkaar. Alsof ze zwaar mishandeld wordt en zo kijken de mensen dan ook echt naar je :zweep:

En als ze heel druk is in huis moet ze in de bench, gewoon om even rustig te worden, vaak gaat dit gewoon door het commando te geven maar soms heeft ze van die momenten dat ze niet luistert. Dan trek ik haar mee aan haar vlooienband. Nou is het algemeen bekend dat Snoopy een nekhernia heeft dus jullie kunnen je vast voorstellen dat ik totaal geen voorstander ben van honden aan halsbanden meesleuren dus dat doe ik ook niet. Dus ik neem haar dan zachtjes mee aan haar vlooienband. Maar dat wil mevrouw niet.. En dan jankt ze ook alles bij elkaar. Ik vraag me wel eens af of de buren de politie niet gaan bellen :schrik:
En vooral flink piepen als mijn vriend haar weg wil sturen als hij thuiskomt (dan springt ze altijd om hem heen), dan raakt hij haar niet eens aan maar dan komt ze piepend op me afgerend zodat vrouwtje haar kan gaan troosten :pffff:
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief

Taartje, de zieligste hond ter wereld: https://youtu.be/0gHX9ENliWA
DeDiana
Zeer actief

Tamara81 schreef:Tara wil weer op een lekker plekje liggen :LOL:
Wat heb ik een medelijden met haar dat alles bezet is. Je zou haast de anderen even wegjagen om Tara haar zin te geven. Wat een krokodillentranen. :(:
Haha, daar begin ik echt niet aan ;-) Amoz lag in de vrije hoek en was al zo'n gentleman geweest om op te staan, zodat Taartje daar kon gaan liggen. Maar dat was natuurlijk niet goed genoeg voor mevrouw. Uiteindelijk stopt ze wel hoor, meestal na een minuut of 10, en gaat dan zuchtend en kreunend toch maar op dat minder aantrekkelijke plekje liggen.
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Toen Manu jonger was kon hij heel erg piepen als iets pijn deed. Ik was dan best snel in paniek omdat hij zo jankte en dan rende hij keihard weer verder. Daar is hij nu overheen gegroeid.

Uma... :LOL:
Ik geef beide honden een kluif. Uma legt haar poten eroverheen en Manu begint aan zijn kluif. Na een paar minuten staat Uma op en begint haar kluif door de kamer te gooien.
Manu kijkt op.
Uma kijkt hem aan en maakt een spelbuiging.
Manu twijfelt.
Uma rent een rondje, pakt de kluif op en gooit het weg.
Manu kijkt weer.
Uma rent weg van haar kluifje en gaat hard kwispelend op een afstand staan kijken.
Manu staat op en gaat toch eens bij die superinteressante kluif kijken.
Uma sprint naar Manu zijn kluif en begint aan een voorgekauwd kluifje :LOL:
Manu probeert nog op tijd terug te komen bij zijn kluif maar tevergeefs.

Uma probeert ook voertijd naar voren te schuiven. Ze gaat graven, piepen, draaien, rennen, en sinds kort blaft ze zelfs. Ik dacht iedere keer dat ze diarree had en snel naar buiten moest maar nadat ze al 3x de voerplek (berging) in dook viel het kwartje. Het is vreselijk irritant :gvd: maar we móeten negeren, even volhouden en ik hoop dat ze het steeds sneller op gaat geven. Dat beest vreet zo veel als het aan haar ligt.

Zo heeft ze nog veel meer toneelstukken. Het is echt geweldig om te zien en ik vind het ook fijn dat ze zich zo op haar gemak voelt bij ons dat ze lekker stoute diva Uma kan zijn :I:
Zamunda
Zeer actief

DeDiana schreef:Taartje, de zieligste hond ter wereld: https://youtu.be/0gHX9ENliWA
Oh. Mijn. God. :80: :schrik: :piew: :roll:

Dat is wel echt het toppunt van drama! Lais zou het ook precies zo kunnen trouwens (zonder het blaffen, dat wel), maar ondanks dat ze best even zielig mag doen als ze haar zin niet krijgt kap ik het wel vrij vlot af met een mopperend ''Lais, nou is het klaar. Of je gaat daar liggen óf je gaat naar de keuken/kamer (in elk geval andere ruimte) :hmmm: ''. En dan weet ze gelukkig ook dat het echt klaar is en kiest ze eieren voor haar geld, uiteraard gaat het liggen dan nog wel gepaard met een hoop misbaar (piepen/kreunen/zielig kijken) maar ze gaat wél liggen en dan is het ook wel klaar. En dan kom ik haar lekker toedekken :mann: .
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

DeDiana schreef:Taartje, de zieligste hond ter wereld: https://youtu.be/0gHX9ENliWA
:schrik: :LOL: Heremijntijd! Niet normaal!

Dit doet mij er ineens aan denken dat Oor toch ook wel een toneelstukje opvoert soms. Een beetje dezelfde situatie, dat ze op de bank wil liggen bij mij. Maar dat het allemaal echt enorm moeilijk is, ze wil op de bank, iets houdt haar tegen, ik zeg zeventien keer dat ze er gewoon bij mag en ze probeert het ook, echt heus, maar iets onzichtbaars houdt haar gewoon tegen! En dan die neusfluitjes er bij en op haar poten heen weer wiebelen en moeilijk kijken zovan 'maar het kan echt niet hoor vrouwtje heus!'. Zelfs als ik haar dan BEVEEL om op de bank te komen omdat ik er schoon genoeg van heb en ze ook niet gewoon gaat liggen gaat het niet. Maar! Als ik dan een speeltje pak en die één keer voor haar gooi, dan haalt ze het speeltje op en gaat ze er met een intens tevreden smoel mee op de bank liggen :LOL: Het speeltje direct op de bank gooien werkt echter niet, dan kijkt ze me aan of ik gek ben. Direct in haar bekje stoppen ook niet, dat weigert ze beslist. Het is ook niet dat ze wil apporteren want nadat ze hem heeft opgehaald krijg ik hem absolúút niet weer te pakken. Niemand weet waarom ze zo doet. Het is vreselijk :LOL:
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Izzy is af en toe een drama queen. Piepen, zeuren, zuchten dwingend kijken etc. Ik kom er alleen meestal nooit achter wat ze nu precies wilt op zo'n moment. Ik vermoed gewoon aandacht want als ik zeg dat ze moet stoppen en bij me moet komen liggen krijgt ze een aai en is het weer goed.
Als ik met Izzy een rondje ga fietsen dan staat ze letterlijk te steigeren en te grommen tegen me, dan wil ze even uittesten wie er ook al weer sneller was. Dan moeten we dus even een rondje racen(en dat kleine mormel is me dan toch snel :O: ) Ik hoef alleen maar te roepen hophopgaserop en weg schiet ze.

Droef heeft een gruwelijke hekel aan distels buiten en stapt er geregeld in, dan schiet hij gewoon de lucht in loop 2 passen als een debiel en kijkt vervolgens boos naar de distel en dan naar mij. Echt met zo'n blik van zou je daar niet eens ff wat aan doen.
Droef is ook heel erg van het oogcontact zonder dat hij er echt wat mee bedoeld, ik lig er vaak om in een deuk als hij me weer eens loopt aan te staren van dichtbij of veraf.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

mijke schreef:
:schrik: :LOL: Heremijntijd! Niet normaal!

Dit doet mij er ineens aan denken dat Oor toch ook wel een toneelstukje opvoert soms. Een beetje dezelfde situatie, dat ze op de bank wil liggen bij mij. Maar dat het allemaal echt enorm moeilijk is, ze wil op de bank, iets houdt haar tegen, ik zeg zeventien keer dat ze er gewoon bij mag en ze probeert het ook, echt heus, maar iets onzichtbaars houdt haar gewoon tegen! En dan die neusfluitjes er bij en op haar poten heen weer wiebelen en moeilijk kijken zovan 'maar het kan echt niet hoor vrouwtje heus!'. Zelfs als ik haar dan BEVEEL om op de bank te komen omdat ik er schoon genoeg van heb en ze ook niet gewoon gaat liggen gaat het niet. Maar! Als ik dan een speeltje pak en die één keer voor haar gooi, dan haalt ze het speeltje op en gaat ze er met een intens tevreden smoel mee op de bank liggen :LOL: Het speeltje direct op de bank gooien werkt echter niet, dan kijkt ze me aan of ik gek ben. Direct in haar bekje stoppen ook niet, dat weigert ze beslist. Het is ook niet dat ze wil apporteren want nadat ze hem heeft opgehaald krijg ik hem absolúút niet weer te pakken. Niemand weet waarom ze zo doet. Het is vreselijk :LOL:
Zoiets doet Noa soms ook. Dan geef ik haar een hulpje met haar halsband of tuigje. Als ik dat een paar keer gedaan heb klimt ze al wanneer ik haar bijna vastheb en na nog een keer bijna helpen klimt ze gewoon weer zelfstandig de bank op en af.
Zamunda
Zeer actief

Dees en Maylo schreef:Droef heeft een gruwelijke hekel aan distels buiten
Binnen niet :engel: ?
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

Zamunda schreef:
Dees en Maylo schreef:Droef heeft een gruwelijke hekel aan distels buiten
Binnen niet :engel: ?
Daar komt hij ze niet tegen. :pffff:
Afbeelding
Biothane
WashBar
Domor
Zeer actief

Dees en Maylo schreef:Droef heeft een gruwelijke hekel aan distels buiten en stapt er geregeld in, dan schiet hij gewoon de lucht in loop 2 passen als een debiel en kijkt vervolgens boos naar de distel en dan naar mij. Echt met zo'n blik van zou je daar niet eens ff wat aan doen.
Droef is ook heel erg van het oogcontact zonder dat hij er echt wat mee bedoeld, ik lig er vaak om in een deuk als hij me weer eens loopt aan te staren van dichtbij of veraf.
Noa heeft ook een gruwelijke hekel aan distels, springt in de lucht en gilt het uit als ze erop stapt. Daarna is ze helemaal beduust (staart naar beneden, lage houding) en ze wil op allerlei plaatsen niet meer op het gras omdat die dingen er zitten.
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

Domor schreef:
Dees en Maylo schreef:Droef heeft een gruwelijke hekel aan distels buiten en stapt er geregeld in, dan schiet hij gewoon de lucht in loop 2 passen als een debiel en kijkt vervolgens boos naar de distel en dan naar mij. Echt met zo'n blik van zou je daar niet eens ff wat aan doen.
Noa heeft ook een gruwelijke hekel aan distels, springt in de lucht en gilt het uit als ze erop stapt. Daarna is ze helemaal beduust (staart naar beneden, lage houding) en ze wil op allerlei plaatsen niet meer op het gras omdat die dingen er zitten.
Zo erg is het bij Droef niet. Die stapt rustig 2 meter verder weer op een distel en doet dan precies het zelfde als daarvoor. Gelukkig gilt Droef niet zomaar. Nu 2 x gehoord van hem en dat was bij echte hevige pijn en dat geluid gaat door merg en been.
Afbeelding
Biothane
WashBar
Domor
Zeer actief

Ik ben o.a. om die reden aan het sparen voor schoenen voor Noa. Het is zo sneu, want ze wil wel op het gras, maar durft het echt niet op plaatsen waar ze in de distels gestaan heeft (goed, en het staat echt superschattig, maar dat mag ik niet als argument geven heb ik begrepen).

Poedels zijn gillers, dus dat ben ik wel gewend. Maar met 5 maanden is Noa een keer uitgegleden op het terras en ze is dik tien minuten volledig door het lint aan het gillen geweest. Ze was zo in paniek dat ze steeds weer uitgleed. Uiteindelijk heb ik haar plat op haar zij moeten vasthouden totdat ze weer enigszins bij zinnen kwam. Ik dacht echt dat ze minimaal wat gebroken had, het was dat er nergens bloed was anders zou ik ergens uitstekende botten hebben verwacht.

...

Ze had een verrekte kruisband die met 2 weken rust weer genezen was.
Soooof
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse herder

Ongelezen bericht door Soooof »

Wat een leuk topic. :mrgreen: :mrgreen:

Rex is niet echt van de toneelstukjes, maar hij is wel heel goed in zielig doen en de grenzen daarvan oprekken in de richting die hem uitkomt. Zijn 'ik ben echt de zieligste hond ter wereld'-blik wordt te pas en te onpas ingezet om iets te eten te bemachtigen, duidelijk te maken dat ie écht moet liggen waar ik zit, als er gespeeld moet worden, als ie gewoon in het algemeen zijn zin niet krijgt. En als je dan niet doet wat meneer blieft, stort ie zich met een dramatische zucht ter aarde om je verwijtend aan te kijken. :LOL:

Hij plaagt ook wel eens een van onze konijnen, terwijl hij héél goed weet dat dat niet mag. Nou heb ik nogal een assertief konijn, dus die geeft hem dan een krab over zijn neus of poot. Dan komt ie ook bij mij jammeren om te vertellen dat het konijn niet lief tegen hem doet. Ja daag vriend. :hmmm:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”