Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Verwarmde slaapplek

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

tobi__
Zeer actief
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
Aantal honden: 1

Re: Verwarmde slaapplek

Ongelezen bericht door tobi__ »

_Esmee
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Een mand met daarin een hondenslaapzak zou dat wat zijn ?
Zoiets dus in een mand liggen .

Afbeelding
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Tsja, toch een pyjama/jasje zou ik zeggen. Dat geeft hier in elk geval heel veel rust. Ik heb trouwens ook een bench met aan alle zijden kussens en dan natuurlijk nog een prinsessenbed erin, maar er 'moet' alsnog een jasje aan anders wordt het graven, graven en nog eens graven. Dan draaien, draaien en nog eens draaien en dan piepen.
Jasje aan en er wordt binnen een paar minuten flink gesnurkt.
Laatst gewijzigd door Zamunda op 02 okt 2017 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Zo'n cozycave lijkt me ideaal voor mevrouw. Alleen die prijs...

Loutje heeft een slaapzak gekregen via via stippelteam van het forum (iets van 40 euro) en daar kruipt ze zodra het kouder wordt met liefde in. En dan zo dat alleen haar neus er nog uit steekt. :mrgreen:

Edit: deze dus
Afbeelding
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

De cozy cave is voor Mojo zijn ideale slaapplek, hij ligt er dolgraag in. Kost wat, maar hier is hij iedere euro meer dan waard gebleken.
Een jasje heeft als nadeel dat de hond er niet van weg kan, stel dat ze het onverhoopt toch onaangenaam warm krijgt. Bij de cozy cave kan dat wel, en kan de hond er gemakkelijk bovenop gaan liggen of een andere minder warme slaapplaats zoeken.
Een goedkope hondenslaapzak heb ik ook gehad, maar daar kon Mojo niet zelfstandig in kruipen dus dan was ik nog altijd de sjaak om te helpen.
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

je kan ook een warmte lamp boven haar slaapplek hangen.
Saba
Zeer actief

Ongelezen bericht door Saba »

Je zult weten dat je een whippet hebt. ;) De cozy cave hier is vrijwel altijd bezet door een van de drie whippets, en vaak liggen ze er zelfs samen in. (Heb er een van een redelijk formaat.) Wat ik vooral handig vind aan die cave is dat ze er zelf in kunnen kruipen, dus geen gemier met toedekken en dekentjes.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Voordeel van de grot is dat ze niet echt iets ingewikkelds hoeft te doen om erin te komen. De voorkant staat automatisch een stukje open door een buis in halfronde vorm die erin verwerkt is.
Denk dat ze, als ze te paaien is voor iets lekkers en je stopt dat net buiten haar neusbereik in de grot er wel in zal kruipen. :wink:
hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Tineke schreef:Een mand met daarin een hondenslaapzak zou dat wat zijn ?
Zoiets dus in een mand liggen .

Afbeelding
Waar vind je deze?

Een snuggle safe dacht ik ook al aan, blijft uren lekker warm. Maar het is wel een klein ding voor een hond. Ik gebruik die voor zieke cavia's en kleine opvangkittens, daar vind ik het geschikter voor qua formaat. Maar wie weet vindt Mira het allang goed zo'n kruik in haar bed. Een cosy cave lijkt me inderdaad perfect. Ben benieuwd of Prinses Mira dat ook gaat vinden.
Laatst gewijzigd door hakunamatata op 03 okt 2017 03:23, 1 keer totaal gewijzigd.
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Wij hebben Uma ook uit bed verbannen. Ik sliep nauwelijks meer omdat ze elke keer die kop op mijn nek legde en me vervolgens wurgde (per ongeluk :hmmm: ?). Ook tegen je aan gaan liggen en zich vervolgens uitrekken zodat je met je kop op de bedrand eindigt en wakker wordt met beurse plekken en een gezicht alsof je overreden bent.
We hebben een mand met een hoge opstaande rand en twee dikke fleecedekens erin en na een paar dagen volhouden met de deur dicht en negeren van gepiep is ze daar gaan slapen.
Zij is dan ook nogal plakkerig dus ik denk dat het gepiep er meer mee te maken had dat ze niet heel dichtbij ons was. Ze slaapt nu net buiten de slaapkamer op de hal en eigenlijk gaat dat heel goed.
De mand moet wel echt een hoge rand hebben anders gaat ze er dus echt niet in.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Nanna schreef:
Afbeelding
Ow zo'n stapeltje honden zou Kiwi het éinde vinden.
Helaas mag ze t doen met dr 1persoons stapeltje want Mayke en ik vinden dit niet houdbaar voor langer dan 5 minuten.
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Haha, wat Nanna zegt, een koukleum erbij! Ik heb van die stapelbare podenco's, en als het fris is wil daar ook nog wel een kat tegenaan gaan liggen.

Jammer dat ze een pyjama niks vindt! Ik heb er voor Lilo nu eentje besteld, en zij vindt kleren aan helemaal geweldig, staat als een wezenloos te kwispelen als ze een jasje aan krijgt. Ik ben vorig jaar een keer vergeten haar jas uit te doen na het laatste rondje, :oohja: nou, blije Lilo de volgende ochtend. :D

Ik wil trouwens ook geen beesten in bed. Ik vind het hartstikke gezellig en knus en op vakantie mag het en dan is het even genieten, maar je doet toch geen oog dicht zeg.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Of ik heb heel beleefde hondjes, of ik heb ze gewoon uitstekend geleerd dat ze me 's nachts met rust moeten laten. Ik word echt nooit wakker van ze en ze komen me pas begroeten als m'n radiowekker geluid begint te maken én ik in beweging kom
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Mijn hemel, een windhond zou toch echt niets voor mij zijn haha! Dat dramaqueen gebeuren :LOL:

Ik heb de hond niet eens boven, als je ziet wat een zut er uit die vacht komt elke dag :schrik: en dan ook nog slecht slapen? No way.

Is zo'n metalen babykruik niet wat?
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

Lizzy heeft een comfortabel bed dat op een pallet staat (vloer is hier koud en vochtig zo bovenop de rotsen). 's Winters krijgt ze er een schapenvacht in, die zorgt voor perfecte warmtehuishouding. Als het echt koud is in de kamer (<10°) krijgt ze een pyama aan. Maar Lizzy heft wel een redelijke vacht en is beslist geen koukleum.
Afbeelding
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Haha, hilarisch! Tis alsof ik mn eigen verhaal lees. :LOL:
Ik weet ook niet wat ik er mee aan moet. Het begint nu koud te worden, meent Xavi, dus ipv ergens onder de dekens te liggen moet hij nu steeds strak tegen me aan en het liefst ergens een pootje over me heen.

Zo'n cosyding sloopt hij vast.
Zodra ik verhuisd ben toch maar eens kijken of ik hem uit dat bed krijg. Dat constant op de deken, onder de deken (poortje maken idd), hele dekbed bij elkaar draaien en er dan op gaan liggen... niet handig. :hmmm:

Hopelijk vind jij snel de oplossing. Ik lees het graag.
Afbeelding
Afbeelding
Soooof
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse herder

Ongelezen bericht door Soooof »

Fotogravinnetje schreef:Of ik heb heel beleefde hondjes, of ik heb ze gewoon uitstekend geleerd dat ze me 's nachts met rust moeten laten. Ik word echt nooit wakker van ze en ze komen me pas begroeten als m'n radiowekker geluid begint te maken én ik in beweging kom
De hamvraag is natuurlijk hóe je dat gedaan hebt. :mrgreen:

Hier geen hond in bed. Of ja, op zondagmorgen mag ie bij uitzondering bij ons op bed komen om te knuffelen. Vind 'ie geweldig. En hij snapt uitstekend dat dat alleen mag als de baasjes het zeggen. Maar ik moet er niet aan denken, ik weet zeker dat ie bij elke minimale beweging van ons zou denken dat het ontbijt/speel/wandel/tijd is. Midden in de nacht of niet. :roll:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Jammer dat ze een pyjama of trui niet fijn vindt, bij Taartje is dat dé oplossing. Die kan soms echt zeuren als het wat kouder wordt. Ze gaat dan staan rillen en piepen midden in de kamer en kijkt me dan heel verwijtend aan (Hoe kun je mij zo laten lijden?!). Dan wil ze gewoon graag haar trui aan. Zodra ik haar de trui aan doe, gaat ze intens tevreden op de bank (of op bed) liggen en hoor je haar de hele avond en nacht niet meer.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Soooof schreef:
Fotogravinnetje schreef:Of ik heb heel beleefde hondjes, of ik heb ze gewoon uitstekend geleerd dat ze me 's nachts met rust moeten laten. Ik word echt nooit wakker van ze en ze komen me pas begroeten als m'n radiowekker geluid begint te maken én ik in beweging kom
Volgens mij is het veel meer het aard van het beestje. Een hond gaat met zn slaperige kop midden in de nacht niet bedenken wat jij er van vind als hij zin heeft om verliefd in je knieholtes wil gaan liggen wroeten.
Afbeelding
Tring
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tring »

Hahaha, hier hetzelfde probleem. Heb dat kleine kreng al heel lang geleden eruit getrapt. Ik slaap ook licht en doe geen oog dicht met hem in bed. 's Ochtends mag hij wel even komen kroelen. Ik geef hem eerst z'n tablet en ga dan nog even liggen en als ik hem niet op bed neem, dan komt hij tegen de rand van het bed staan "hallo, ik mag erop hoor!". Héél af en toe mag hij nog weleens op bed slapen, maar is nog maar zelden. Maar hij heeft het dus ook mega koud 's nachts (laatst zat hij twee ochtenden lang achter elkaar gewoon te bibberen). Ik heb een slaapzak voor hem maar hij weigert erin te liggen, erop vindt hij wel weer lekker... Ik ben nu opzoek naar pyjamaatjes en misschien nog de snuggle safe als de pyjamaatjes niet genoeg helpen (hoewel hij ook niet van een kruik houdt en er nooit uit zichzelf tegenaan zou liggen, in hoeverre hij wel op een snuggle safe gaat liggen, is nog maar de vraag). Meneer vindt het trouwens prima om in z'n mandjes te liggen (en hij kan toch niet zelf op bed, dwerghond), maar hij koelt zo erg af. Lijkt me ook niet prettig voor 'em.
xx Marr en Keeff
Afbeelding
Suzanne
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suzanne »

Luna en Pardouffe sliepen 's nacht in de bench in de keuken. Zomer en winter op een matras van tempur, dekbed met gezellige takkie/hertjes/tijgerstreepjes overtrekken, bijpassende fleesjes en een lap over de bench. 's Winters de vloerverwarming aan.
In de huiskamer mand op pootjes tegen de tocht met hetzelfde recept als in de bench.
Toen Luna alleen was kreeg ze als ze het koud had een warme pittenzak mee.....
Ik heb ooit in een winkel voor buitensportspullen warmtesticks gekocht. Waren voor sportvissers of jagers met koude handen bedoeld. Grootste maat en ze vonden het geweldig, werden door het huis heen meegenomen.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Paisley schreef:
Soooof schreef:
Volgens mij is het veel meer het aard van het beestje. Een hond gaat met zn slaperige kop midden in de nacht niet bedenken wat jij er van vind als hij zin heeft om verliefd in je knieholtes wil gaan liggen wroeten.
Eigenlijk is het hier heel simpel: of je laat me met rust, of je slaapt de rest van de nacht in de bench. Elco wilde het liefst onder de deken, kreeg het dan te warm en kroop er onderuit, kreeg het dan weer koud, wilde onder de deken. Daar kreeg ik ook het heen en weer van. Dus mocht hij niet meer onder de deken totdat mijn wekker gaat. Gait blijft rustig de hele nacht onder de deken zonder mij wakker te maken, dus die mag dat wel. Dus sinds het wat koeler is 's nachts slaap ik met Gait naast me onder de deken en Elco in m'n knieholtes op de deken. En dan 's ochtends aan allebei m'n zijden een hondje onder de deken. Maar het zit er inderdaad bij die twee wel van nature al in om rekening te houden met anderen, dus slaande poten middenin de nacht heb ik nooit meegemaakt. Wat ook wel handig is: ik slaap in een extra breed twee-persoonsbed en m'n man op een andere kamer ;)
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Cleva schreef:
Zamunda schreef:Tsja, toch een pyjama/jasje zou ik zeggen.
Die heeft ze al maar dat vindt ze niet leuk. Dan zit ze met haar paarse pak aan kwaad te kijken en uiteindelijk laat ze zich dramatisch omvallen.
Ze vond het echt vanaf de eerste dag al helemaal niets.

Een Koosiekeef zal ik bestellen. Ik denk dat ze er bovenop gaat zitten.
Ik vind het een ontzettend leuke en lieve hond maar qua intellect, nou...daar hebben we het een andere keer nog wel over.
Het is altijd even de vraag of ze het gaat begrijpen, zeg maar.
Oh. Daar ben je mooi klaar mee :Q: .
Mijn dramaqueen is zelf ook niet zo handig, dus zichzelf oprollen in een dekentje zoals Topsi dat doet zit er niet in. Wat er wel inzit is net zolang graven totdat alle dekens, kussens en bankkussens uit de bank gewerkt zijn en door de hele kamer liggen om vervolgens héél zielig kou te gaan liggen lijden. Vandaar hier dus dat jasje en dat werkt gelukkig als een tierelier. Ik weet niet wat je nu voor de Mierenneuker hebt (een pak met poten?), maar wil ze helemaal geen polonaise aan haar lijf of zou ze een trui/jasje wel kunnen (leren) waarderen?

Die cozy cave is voor hier ook nog een wens trouwens, maar Lais is wat dat betreft ook niet zo héél handig dus het is me nog een beetje een te dure gok. Bovendien moet ik dan de grootste maat hebben (120 rond ofzo) en dat vind ik toch wel heel groot. Ik kijk het nog wel even bij jou af, of Mier ermee om kan gaan :cool2: .
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Misschien kan je van houten planken een bed maken met aan drie kanten een wat hoger opstaande rand? Ik zou ook geen bench meer willen, maar toen we Jack net hadden, had ik die wel, en ik had ouwe tuinstoelkussens tegen de randen aan. Dik kussen/dekbed op de bodem, en dat was een lekker beschut plekje. Met een wat kleinere houten ombouw kan je zo denk ik wel een warme slaapplek creëren.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Een electrisch verwarmd kussentje vinden honden prettig. Maar een infrarood verwarmingsplaat vinden ze helemaal het einde.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”