Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
muilkorf gaan gebruiken
Moderator: moderatorteam
- HestaS
- Vaste gebruiker
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
muilkorf gaan gebruiken
Misschien staat het onder de verkeerde kollom.
Wij hebben 2 honden, Bommel en Dotty. 2 uit de kluiten gewassen honden, die zich meestal goed gedragen (dotty is nog een pup maar wordnet zo groot)
Bommel weet heel goed hoe hij zich moet gedragen tot hij een mountainbiker ziet of een hardloper. Of als we op stap gaan en plotseling tussen de wapperende handen terecht komen. Bommel wil dan graag even proefen. Uiteraard vinden wij dat geen goed idee.
In overleg met de trainer van Bommel zijn we nu muilkorf training aan het geven. Maar helaas is hij zo gebouwd dat de gangbare muilkorven te wijd of te kort zijn.
Nu hebben wij wel een plek gevonden om ze op maat te laten maken, wel duur, maar alles liever dan het uitlaten lopen op een serieus bijtincident of gebonden zijn aan de uitlaat plek en niet meer met hem kunnen gaan kamperen of andere leuke dingen doen. En daarvoor moeten we soms een stukje door stresvolle plekken.
Dit is de site waar ze de muilkorven op maat maken, heeft iemand hier ervaring mee of is er ook iets in Nederland.
https://www.bumas.at/maulkorbshop?TABINDEX=2
We willen graag iets wat er niet zo aggressief uitziet.
Wij hebben 2 honden, Bommel en Dotty. 2 uit de kluiten gewassen honden, die zich meestal goed gedragen (dotty is nog een pup maar wordnet zo groot)
Bommel weet heel goed hoe hij zich moet gedragen tot hij een mountainbiker ziet of een hardloper. Of als we op stap gaan en plotseling tussen de wapperende handen terecht komen. Bommel wil dan graag even proefen. Uiteraard vinden wij dat geen goed idee.
In overleg met de trainer van Bommel zijn we nu muilkorf training aan het geven. Maar helaas is hij zo gebouwd dat de gangbare muilkorven te wijd of te kort zijn.
Nu hebben wij wel een plek gevonden om ze op maat te laten maken, wel duur, maar alles liever dan het uitlaten lopen op een serieus bijtincident of gebonden zijn aan de uitlaat plek en niet meer met hem kunnen gaan kamperen of andere leuke dingen doen. En daarvoor moeten we soms een stukje door stresvolle plekken.
Dit is de site waar ze de muilkorven op maat maken, heeft iemand hier ervaring mee of is er ook iets in Nederland.
https://www.bumas.at/maulkorbshop?TABINDEX=2
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Re: muilkorf gaan gebruiken
Dat kun je alvast vergeten. Tenminste, ik ken natuurlijk niet de hele markt van voor naar achter, maar onze associatie met een muilkorf is nu eenmaal agressie en dus ziet een muilkorf er al snel agressief uit. Ik kon niks praktisch vinden dat er lief uit ziet. Maar dat went wel hoorHestaS schreef:We willen graag iets wat er niet zo aggressief uitziet.

Los van de muilkorf, hebben jullie al eens gekeken naar counter conditioning? Mijn hond had hetzelfde probleem, althans ze ging achter joggers en fietsers etc. aan. Ze nam dan wel geen hapje maar het gedrag komt waarschijnlijk voort uit hetzelfde gevoel. Bij mij heeft counter conditioning echt geweldig geholpen, ze gaat er nu nooit meer achter aan, het komt niet eens in dr op. De moeite waard om je in te verdiepen dus, mocht je dat nog niet hebben gedaan!
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
is dit watHestaS schreef:

- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Goed dat jullie om vervelende incidenten te voorkomen een muilkorf aanleren!
Als de gangbare korven te wijd en te kort zijn, kun je ook een kijken naar een windhondenkorf? Die zijn wat langer en smaller. Bij al mijn honden zitten die ook veruit het beste. En ze zijn er in allerlei kleurtjes, wat de uitstraling iets minder onvriendelijk maakt.

Ik sluit me verder aan bij wat Mijke schrijft qua verdere training.

Als de gangbare korven te wijd en te kort zijn, kun je ook een kijken naar een windhondenkorf? Die zijn wat langer en smaller. Bij al mijn honden zitten die ook veruit het beste. En ze zijn er in allerlei kleurtjes, wat de uitstraling iets minder onvriendelijk maakt.

Ik sluit me verder aan bij wat Mijke schrijft qua verdere training.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Daar kan de hond niet in hijgen, dus dat lijkt me geen optie voor langer dan een minuut of 5.Lizzie. schreef:is dit watHestaS schreef:
We willen graag iets wat er niet zo aggressief uitziet.![]()
- HestaS
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
DeDiana schreef:Daar kan de hond niet in hijgen, dus dat lijkt me geen optie voor langer dan een minuut of 5.Lizzie. schreef:is dit watHestaS schreef:
Zijn wel grappig, maar dan inderdaad voor een dierenarts bezoek, niet voor een ritje met het ov als we een weekend gaan kamperen.

Tuurlijk blijven we proberen om met behulp van training jagen op handen en fietsen er uit te krijgen. Maar onze zwerver had al zoveel te leren en nog. En is al behoorlijk ver gekomen.
Maar een hond met een schofthoogte van 75 cm bijt goed als het mis gaat en dat wil ik voorkomen ook al blijven we trainen op het niet doen.
Maar ga ik wandelen in het buitenland kan er in een aantal landen geeist worden dat ik een muilkorf om doe in het ov en andere openbare ruimtes. Ook daarom vind ik het belangrijk dat ze wennen aan een muilkorf.
Ga even zoeken naar de windhonden muilkorf. Was ze nog niet tegen gekomen.
- HestaS
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
DeDiana schreef:Daar kan de hond niet in hijgen, dus dat lijkt me geen optie voor langer dan een minuut of 5.Lizzie. schreef:is dit watHestaS schreef:
Zijn wel grappig, maar dan inderdaad voor een dierenarts bezoek, niet voor een ritje met het ov als we een weekend gaan kamperen.

Tuurlijk blijven we proberen om met behulp van training jagen op handen en fietsen er uit te krijgen. Maar onze zwerver had al zoveel te leren en nog. En is al behoorlijk ver gekomen.
Maar een hond met een schofthoogte van 75 cm bijt goed als het mis gaat en dat wil ik voorkomen ook al blijven we trainen op het niet doen.
Maar ga ik wandelen in het buitenland kan er in een aantal landen geeist worden dat ik een muilkorf om doe in het ov en andere openbare ruimtes. Ook daarom vind ik het belangrijk dat ze wennen aan een muilkorf.
Ga even zoeken naar de windhonden muilkorf. Was ze nog niet tegen gekomen.
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Wat is de omvang en de lengte van zijn snuit?
- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
- Aantal honden: 3
Mijn Dalí heeft een beetje een smal koppie met een puntneus. Ik had een Baskerville voor hem maar die was zowel te kort als te breed.
Deze muilkorf past hem als gegoten en is spotgoedkoop. Het is geen luxe kwaliteit maar functioneert prima. Let wel op, als ik van de maattabel op de site was uitgegaan had ik een veel te grote korf gekocht (waarschijnlijk 7: Spaniel). HIj heeft maat 5, wat volgens de site voor een Corgi is maar hij is echt wel groter dan dat.
Een op maat gemaakte korf is wel al helemaal mooi natuurlijk.
De vervaarlijke uitstraling zal het helaas altijd blijven hebben.
Deze muilkorf past hem als gegoten en is spotgoedkoop. Het is geen luxe kwaliteit maar functioneert prima. Let wel op, als ik van de maattabel op de site was uitgegaan had ik een veel te grote korf gekocht (waarschijnlijk 7: Spaniel). HIj heeft maat 5, wat volgens de site voor een Corgi is maar hij is echt wel groter dan dat.
Een op maat gemaakte korf is wel al helemaal mooi natuurlijk.
De vervaarlijke uitstraling zal het helaas altijd blijven hebben.

- HestaS
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
omvangsnuit ca 30 cm.
vanaf ooglijn lengte ca 10, vanaf kaaklijn 20 cm.
de baskerville is veel te kort, en die moet aan de hals band, Bommel draagt een tuig.
de beige muilkorf hebben we nu maar is eigenlijk te wijd
en een trixie maar daar word zijn neus een paar milimeter korter door.
vanaf ooglijn lengte ca 10, vanaf kaaklijn 20 cm.
de baskerville is veel te kort, en die moet aan de hals band, Bommel draagt een tuig.
de beige muilkorf hebben we nu maar is eigenlijk te wijd
en een trixie maar daar word zijn neus een paar milimeter korter door.