Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
"Onnodig" blaffen
Moderator: moderatorteam
- Gimmick
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
"Onnodig" blaffen
Gentle blaft veel.
Het is al een heel stuk minder dan toen we haar kregen...
En blaffen omdat ze schrikt of omdat er iemand binnen komt vind ik echt geen probleem.
Maar buiten dat nodeloze in de ruimte blaffen vind ik zo irritant.
9 vd 10 keer is de situatie als volgt.
We lopen in het bos en bij vertrek uit enthousiasme blaft ze.
Eenmaal aangekomen in het bos (voordeur tot bos is ongeveer 100 meter) stopt ze en rent ze lekker rond. Ze gaat daar ook altijd los.
En ze is dan stil.
Echter komen we een hond tegen dan begint ze als een idioot te blaffen.
Alleen dat blaffen gaat naar door en door en door.
Zelfs als we de hond allang gepasseerd zijn blaft ze om de 30 sec.
Dit houd ze vol tot ruim 10 min na de "ontmoeting"
Los of vast het maakt niks uit.
Ik heb er vandaag eens een filmpje van gemaakt. Beide honden even aan de lijn want anders zie je Gentle niet eens
Hier hebben we dus bijna 10 min geleden een hond gepasseerd en nog blijft ze dit doen.
We lopen overigens niet dezelfde route als dat de hond net gedaan heeft.
Ik wil haar zo graag stil hebben.
Heeft iemand een idee?
Counter conditioning, negeren al geprobeerd.
Dit is al iets wat al jaren speelt.
Het is al een heel stuk minder dan toen we haar kregen...
En blaffen omdat ze schrikt of omdat er iemand binnen komt vind ik echt geen probleem.
Maar buiten dat nodeloze in de ruimte blaffen vind ik zo irritant.
9 vd 10 keer is de situatie als volgt.
We lopen in het bos en bij vertrek uit enthousiasme blaft ze.
Eenmaal aangekomen in het bos (voordeur tot bos is ongeveer 100 meter) stopt ze en rent ze lekker rond. Ze gaat daar ook altijd los.
En ze is dan stil.
Echter komen we een hond tegen dan begint ze als een idioot te blaffen.
Alleen dat blaffen gaat naar door en door en door.
Zelfs als we de hond allang gepasseerd zijn blaft ze om de 30 sec.
Dit houd ze vol tot ruim 10 min na de "ontmoeting"
Los of vast het maakt niks uit.
Ik heb er vandaag eens een filmpje van gemaakt. Beide honden even aan de lijn want anders zie je Gentle niet eens
Hier hebben we dus bijna 10 min geleden een hond gepasseerd en nog blijft ze dit doen.
We lopen overigens niet dezelfde route als dat de hond net gedaan heeft.
Ik wil haar zo graag stil hebben.
Heeft iemand een idee?
Counter conditioning, negeren al geprobeerd.
Dit is al iets wat al jaren speelt.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
Re: "Onnodig" blaffen
sorry, ik kan begrijpen dat dit op den duur misschien storend is, maar ik vind het eigenlijk wel grappig. Inderdaad een beetje gemopper / protest / frustratie ofzo, maar meer dan een enkel kefje is het niet toch?
wat Blondie zegt, ze is erg met haar neus bezig. Misschien kun je een enkel brokje strooien om haar neus af te leiden van het 'andere-hondje-zoeken'?
wat Blondie zegt, ze is erg met haar neus bezig. Misschien kun je een enkel brokje strooien om haar neus af te leiden van het 'andere-hondje-zoeken'?
- runninggirl
- Zeer actief
Moppert ze alleen door als je op het spoor van de gepasseerde hond blijft lopen? Dan zou de geur van die hond de trigger kunnen zijn dat ze blijft mopperen. Afleiden of haar van het spoor af sturen kan dan wel helpen. Jura kan bij bepaalde honden ook spanning houden op het geurspoor dus dat stukje herken ik wel.
- Gimmick
- Zeer actief
We lopen niet eens in de richting waar de hond vandaan kwam.runninggirl schreef:Moppert ze alleen door als je op het spoor van de gepasseerde hond blijft lopen? Dan zou de geur van die hond de trigger kunnen zijn dat ze blijft mopperen. Afleiden of haar van het spoor af sturen kan dan wel helpen. Jura kan bij bepaalde honden ook spanning houden op het geurspoor dus dat stukje herken ik wel.
Maar ook als ze niet met haar neus op de grond loopt blijft ze door blaffen.
Ook met aandacht voor mij blijft ze blaffen.Heavy schreef:Ik heb geen verstand van teckels maar ze is aardig met haar neus bezig . En ze lijkt elke keer iets te melden ? Misschien kan je proberen haar daar uit te halen met wat aandacht vragen ?Even stil blijven staan als de andere hond weg is en haar tot rust laten komen?Ik vind het zo op het filmpje trouwens niet echt storend blaffen maar meer mompelen maarja ik ben een herder gewend
Het is flink storend en het triggerd ook flink wat bij andere honden merk ik.lucie schreef:sorry, ik kan begrijpen dat dit op den duur misschien storend is, maar ik vind het eigenlijk wel grappig. Inderdaad een beetje gemopper / protest / frustratie ofzo, maar meer dan een enkel kefje is het niet toch?
Want zodra er iets anders dan anders is ontvlamd dit "gemopperd" in een oorverdovend schel geschreeuw van haar.
En dat kan vanalles zijn. Een fietser die ergens passeert, een vogel die opvliegt, een blaadje wat uit de bomen valt, eigenlijk ieder "vreemd" geluidje ontketend in een bende geschreeuw van haar kant.
En vast het is nu wel leuk maar als je zo een dik uur 2x per dag met haar loopt is het wel vermoeiend hoor.
Ik loop vaak erg vroeg en ze tettert de hele buurt wakker...
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
- Aantal honden: 1
Teckels....
...
Sorry, ik kan je niet helpen, ik hoop niet dat Taxi het van haar overneemt
- Gimmick
- Zeer actief
nee die neemt het niet over.mosquito1980 schreef:Teckels.......
![]()
Die heeft onderweg 1x zijn kale bekkie opengetrokken en toen is hij zo van me geschrokken, toen ik met al mijn volume bulderde dat hij zijn kale waffel dicht moest houden anders doe ik hem wat, en sindsdien hoef ik hem maar half aan te kijken en hij houd zijn waffel dicht.
Heel soms komt er eens een "wroef" heel zachtjes uit maar dan kan hij zich uit pure blijdschap niet meer inhouden.
Maar dan weet hij direct dat hij verkeerd zit.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Hahaha, doet Peer het ook?Nanna schreef:Wen er maar an
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Hoezo? Frodo tettert alleen met Biko mee als de deurbel gaat, verder blaft hij zelden tot nooit en zeker niet buiten. Mijn vorige teckeltje blafte ook niet buiten.Nanna schreef:Wen er maar an

- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Ik heb ooit op twee kasteelteckels gepast. Dat was een compleet andere situatie hoor, want die honden kwamen niet buiten. Maar die blaften ook echt naar ALLES. En als ze dan een keer naar een opvliegende eend in de slotgracht geblafd hadden bleven ze ook zo eindeloos 'nasputteren' als wat ik zie in jouw filmpje. Ik werd er binnen een uur al horendol van en heb het rigoreus aangepakt. Aangezien mijn taak was op die honden te passen en verder niks had ik de hele dag niks te doen en kon ik me volledig op de hondjes concentreren. Ben met ze bij de slotgracht gaan zitten en heb echt ELKE KEER als een van die twee hun strot opentrok streng NEE! gezegd. Echt met kadaverdiscipline hoor. En dan als ze stil waren kregen ze aandacht (mochten ze op tafel zitten of op schoot zodat ik niet hoefde te bukken
). Na anderhalve dag of iets in die trand waren ze stil. Na drie dagen belden de buren aan om te vragen of de honden dood waren want ze hoorden ze niet meer
Ik weet niet of je hier wat aan hebt want zoals gezegd een totaal andere situatie, maar wel ook twee lieve koppige teckels met een hardnekkige blaf. Dus wie weet kun je er wat mee.
Ik weet niet of je hier wat aan hebt want zoals gezegd een totaal andere situatie, maar wel ook twee lieve koppige teckels met een hardnekkige blaf. Dus wie weet kun je er wat mee.
- alm@
- moderator
Ah zo, daar had ik overheen gelezen. Ja teckels zijn nogal hardnekkig daarin maar volgens mij is het niet onmogelijk overmatig blaffen af te leren.Nanna schreef:alm@ schreef:Hoezo? Frodo tettert alleen met Biko mee als de deurbel gaat, verder blaft hij zelden tot nooit en zeker niet buiten. Mijn vorige teckeltje blafte ook niet buiten.Nanna schreef:Wen er maar anJe kunt een ouwe hond truukjes leren maar een teckel het blaffen afleren die dat al jaren doet, ga er maar aan staan. Ik begin er alvast niet aanGimmick schreef: Dit is al iets wat al jaren speelt.

- Gimmick
- Zeer actief
Het is niet onmogelijk dat geloof ik niet.alm@ schreef:Ah zo, daar had ik overheen gelezen. Ja teckels zijn nogal hardnekkig daarin maar volgens mij is het niet onmogelijk overmatig blaffen af te leren.Nanna schreef:alm@ schreef:Hoezo? Frodo tettert alleen met Biko mee als de deurbel gaat, verder blaft hij zelden tot nooit en zeker niet buiten. Mijn vorige teckeltje blafte ook niet buiten.Nanna schreef:Wen er maar anJe kunt een ouwe hond truukjes leren maar een teckel het blaffen afleren die dat al jaren doet, ga er maar aan staan. Ik begin er alvast niet aanGimmick schreef: Dit is al iets wat al jaren speelt.
Of eigenlijk weiger ik dat te geloven.
Toen ze net bij ons kwam blafte ze bijna non stop.
Zowel binnen als buiten.
Door heel consequent te zijn daarin dat het niet mag is het al flink afgenomen.
Maar het bijzondere vind ik dan weer dat in heel veel topics hier wordt geroepen dat die kleine K keffers eens opgevoed moeten worden en niet blaffend op andere honden moeten afdenderen. Maar als ik het dan wil afleren moet ik er maar aan wennen dat het zo is...
- Gimmick
- Zeer actief
Zo heb ik het in het begin ook flink laten afnemen.mijke schreef:Ik heb ooit op twee kasteelteckels gepast. Dat was een compleet andere situatie hoor, want die honden kwamen niet buiten. Maar die blaften ook echt naar ALLES. En als ze dan een keer naar een opvliegende eend in de slotgracht geblafd hadden bleven ze ook zo eindeloos 'nasputteren' als wat ik zie in jouw filmpje. Ik werd er binnen een uur al horendol van en heb het rigoreus aangepakt. Aangezien mijn taak was op die honden te passen en verder niks had ik de hele dag niks te doen en kon ik me volledig op de hondjes concentreren. Ben met ze bij de slotgracht gaan zitten en heb echt ELKE KEER als een van die twee hun strot opentrok streng NEE! gezegd. Echt met kadaverdiscipline hoor. En dan als ze stil waren kregen ze aandacht (mochten ze op tafel zitten of op schoot zodat ik niet hoefde te bukken). Na anderhalve dag of iets in die trand waren ze stil. Na drie dagen belden de buren aan om te vragen of de honden dood waren want ze hoorden ze niet meer
![]()
Ze blafte echt non stop.
Maar dat enorme blaffen naar andere honden en het minuten lang na protesteren krijg ik er niet uit.
- alm@
- moderator
Mij zie je dat niet beweren hoor. Bij teckels moet je over het algemeen een langere adem hebben maar zo te lezen heb je al heel wat bereikt.Gimmick schreef:Het is niet onmogelijk dat geloof ik niet.
Zowel binnen als buiten.
Maar het bijzondere vind ik dan weer dat in heel veel topics hier wordt geroepen dat die kleine K keffers eens opgevoed moeten worden en niet blaffend op andere honden moeten afdenderen. Maar als ik het dan wil afleren moet ik er maar aan wennen dat het zo is...

- Gimmick
- Zeer actief
Oh nee zo bedoelde ik dat niet hoor specifiek naar jou gericht.alm@ schreef:Mij zie je dat niet beweren hoor. Bij teckels moet je over het algemeen een langere adem hebben maar zo te lezen heb je al heel wat bereikt.Gimmick schreef:Het is niet onmogelijk dat geloof ik niet.
Zowel binnen als buiten.
Ik verbaas me er gewoon over.
- Gimmick
- Zeer actief
Nee maar het bij voorbaat al opgeven moet ik niet aan denken.Nanna schreef:Teckels zijn bijzonder hardnekkig. Ze staan zelfs bekend om hun harde nekjes![]()
Gedrag dat al jaren bestaat eruit trainen lijkt mij bij hen een herculeske taak. Ik word al moe als ik eraan denk![]()
Het zal gerust niet onmogelijk zijn hoor maar ik zou de energie niet op kunnen brengen.
Bij Rozi is het me trouwens prima gelukt maar goed, dat is een serviele herder.
In de afgelopen 5 jaar hebben we heel veel bereikt.
Ze is relatief stil in huis, is niet meer continu bang voor mannen die op visite komen, kiest zelf haar afstand als ze geen contact wil, loopt los zonder haar neus achterna te rennen.
(Toen ze bij ons kwam rende ze direct weg als ze los van de lijn kwam en ging actief op jacht) Met heel veel oefenen en oefenen en nog meer oefenen kan ik haar nu terug roepen als ze wel een spoor heeft of als ze een konijn/hert/o.i.d. ziet.
Maar ik kan niet alles tegelijk aanpakken dus dit is mijn volgende punt.
Ik zit nog te twijfelen of overspoelen misschien een optie is. En haar gewoon overal mee naar toe te nemen en op een positieve manier goede punten uit te bouwen.
Dus ipv met haar in rustige gebieden te wandelen bewust de keuze te maken haar mee te nemen naar de fokker bijeenkomst as zondag van de nakerds. En meer van dat soort dagen waar ze positieve ervaringen op kan doen met andere honden.
- Lucia
- Zeer actief
Kom je veel andere honden tegen? Zodat je ook kunt oefenen?
In het begin bij het zien van een hond beginnen met voeren, voor ze begint te blaffen (als ze voorgericht is) en door blijven voeren. Zo snel dat ze niet de fout in kan gaan ( Let wel op afstand) en dan de tijd tussen snoep steeds ietsje vergroten.
Maar dan moet je wel voldoende oefenmomenten hebben of in scène zetten.
En wel eens met haar naar iets druks geweest met honden? Soms reageren ze dan heel anders. Ik zou het eens testen, maar raakt ze van slag oid zou ik zelf eerder kiezen voor succesmomenten ipv overweldigen.
In het begin bij het zien van een hond beginnen met voeren, voor ze begint te blaffen (als ze voorgericht is) en door blijven voeren. Zo snel dat ze niet de fout in kan gaan ( Let wel op afstand) en dan de tijd tussen snoep steeds ietsje vergroten.
Maar dan moet je wel voldoende oefenmomenten hebben of in scène zetten.
En wel eens met haar naar iets druks geweest met honden? Soms reageren ze dan heel anders. Ik zou het eens testen, maar raakt ze van slag oid zou ik zelf eerder kiezen voor succesmomenten ipv overweldigen.
- Gimmick
- Zeer actief
Ik heb Gentle de afgelopen 2 weken echt overal mee heen gesleept en aan een korte lijn haar gewoon negeren.
Ze blaft verbazingwekkend minder.
Meerdere wandelingen met voor haar vreemde honden gedaan, fokker dag van de AHT gehad.
De verbouwing hier is gestart en dus veel bouwvakkers over de vloer en die ook opdracht gegeven haar te negeren.
En echt
gisteren door het centrum gewandeld en ze heeft 3x geblaft.
Ze blaft verbazingwekkend minder.
Meerdere wandelingen met voor haar vreemde honden gedaan, fokker dag van de AHT gehad.
De verbouwing hier is gestart en dus veel bouwvakkers over de vloer en die ook opdracht gegeven haar te negeren.
En echt
- lotje&famke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mix Schapendoes en een Teckel
- Aantal honden: 2
Mooi dat het beter gaat. Ik geloof er ook in dat je best veel kan bereiken door er bewust iets mee te doen en het lang vol te houden. Zelfs bij een teckel. Pleun blaft in huis en aangelijnd weinig. Maar bij vreemd bezoek of als ze losloopt kan ze het nog flink overdrijven. Ik ben benieuwd hoe het nu gaat met Gentle. Blaft hij nu ook minder als hij losloopt?