Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond poept ineens in bench
Moderator: moderatorteam
-
KiMZz
- Vaste gebruiker
- Aantal honden: 1
Hond poept ineens in bench
Hoi allemaal,
Dit wordt een lang verhaal - sorry daarvoor, maar we kunnen wel wat advies gebruiken.
Sinds eind juni hebben we een labrador pup, Luna. Ze was 9 weken toen ze bij ons kwam en is nu 5.5 maand oud. Ze was binnen anderhalve week zindelijk en sliep na een maand ongeveer ook door 's nachts. Laatste rondje om 23 uur en om een uur of half 8 weer naar buiten. Ze sliep rustig door in haar bench tot we haar kwamen 'halen' zeg maar. Dat ging prima, tot zo'n twee weken geleden. Ze had iets verkeerds gegeten en werd ziek. Ze heeft 's ochtends de hele bench ondergekotst en -gepoept. Een stuk vloerbedekking, dat de eigenaar van de bench erin had gelijmd, hebben we eruit gehaald en weggegooid want dat was helemaal vies. Ook moesten we haar kleedje en kussentje wassen. Kortom: geurtjes weg. 's Avonds gewoon weer in de bench gaan slapen, geen probleem.
Een paar dagen later gingen we een huis bezichtigen omdat mijn vriend en ik erg graag wilden kopen. Het huis bleek super en twee dagen later hadden we een bod uitgebracht. Wij waren natuurlijk erg opgewonden, druk, blij en gestresst want er kwam veel op ons af. Luna voelde dit aan en werd zelf ook erg onrustig. Ze sliep de hele avond niet en werd de volgende ochtend ineens wakker om 7 uur, de dag erna half 7 en de dag erna om 5 uur 's ochtends. Dat laatste was wel erg vroeg, dus uitgelaten en weer in de bench gedaan. Ze sliep gewoon verder, maar toen we een paar uur later beneden kwamen had ze erin gepoept. Geen diarree, gewoon een 'vaste' drol. Die avond vertelden we mijn schoonmoeder (is ook de oppas waar Luna naartoe gaat als wij moeten werken) dat ze zo raar deed en die bood aan haar een nachtje te laten slapen, zodat we allemaal even wat rust hadden. Mijn schoonmoeder was al weken bezig de bench af te bouwen (want: zielig volgens haar) en Luna slaapt daar overdag in een mand als ze even weg gaat. Ze heeft haar die nacht ook in de mand laten slapen en dat ging ook prima. Maar met het oog op de verhuizing e.d. willen we Luna toch af en toe in de bench kunnen doen, ook zodat ze een beetje haar veilige plekje heeft de eerste tijd in het nieuwe huis. Dus 's avonds weer in de bench, geen probleem.
Dat weekend erop werd Luna weer ziek (labradors.. pff) en had ze 's nachts weer de bench bevuild. Omdat het midden in de nacht was hebben we haar buiten de bench laten slapen op haar kussen. Ik lag ernaast op de bank voor als ze weer zou moeten overgeven of diarree had. 's Ochtends word ik wakker, had ze weer in de bench gepoept. Terwijl ze bij wijze van spreken ook de rest van de woonkamer had kunnen 'gebruiken'. Maar dus zonder aan te geven dat ze naar buiten moest. Nadat alles weer was gewassen heeft ze weer gewoon in de bench geslapen 's nachts. Dat ging niet meer zo lekker. Ze beschouwde het niet meer als haar plekje voor mijn gevoel, ondanks dat we haar daar wel botjes en andere lekkere dingen geven. Na het uitlaten loopt ze standaard de bench in om te kijken of er iets ligt, maar zelf gaat ze er niet meer in liggen. Omdat het buiten de bench zo goed was gegaan bij de oppas besloten we haar voortaan ook maar gewoon in de kamer te laten, met het deurtje van de bench open mocht ze er wel in willen liggen. Dat heeft ze niet meer gedaan, in plaats daarvan eigent ze zich de bank nu toe 's nachts (wat eigenlijk niet mag, maar vooruit, zolang ze er niet op gaat liggen als wij er zelf op willen zitten...). Gisteravond zaten we tv te kijken en Luna lag te slapen op haar kussen. Ineens wordt ze wakker, springt op, loopt naar de bench en gaat erin zitten poepen. Zonder ook maar aan te geven dat ze naar buiten moest. We hebben haar meteen buiten gezet waar ze de rest van haar behoefte heeft gedaan en natuurlijk extra beloond. Daarna het deurtje van de bench maar dicht gedaan zodat ze er vannacht niet meer in kon. Vanochtend lag er een drol voor de bench...
Het rare is, is dat ze het wél aangeeft wanneer ze moet plassen. Dan gaat ze netjes bij de deur zitten. Ik heb vanochtend aan de trainster van de puppycursus gevraagd wat hier aan de hand kan zijn maar die weet het ook niet zo goed en adviseert eventueel een gedragstrainer te vragen wat we hieraan kunnen doen. Dat vind ik vooralsnog een beetje te ver gaan, maar het lijkt alsof ze ergens een connectie heeft in haar kop: bench = poepplek.
Nu is ze heel erg moe van de puppycursus en hebben haar nu wel in de bench gedaan, met het deurtje dicht. Ik zit ernaast voor het geval ze wakker wordt, dan haal ik haar er meteen uit en ga ermee naar buiten. Ik hoop dat ze zo weer leert dat de bench haar plekje is en geen wc! Maar is dit wel de oplossing? Of moeten we gewoon de bench weg doen? Iemand tips?
Dit wordt een lang verhaal - sorry daarvoor, maar we kunnen wel wat advies gebruiken.
Sinds eind juni hebben we een labrador pup, Luna. Ze was 9 weken toen ze bij ons kwam en is nu 5.5 maand oud. Ze was binnen anderhalve week zindelijk en sliep na een maand ongeveer ook door 's nachts. Laatste rondje om 23 uur en om een uur of half 8 weer naar buiten. Ze sliep rustig door in haar bench tot we haar kwamen 'halen' zeg maar. Dat ging prima, tot zo'n twee weken geleden. Ze had iets verkeerds gegeten en werd ziek. Ze heeft 's ochtends de hele bench ondergekotst en -gepoept. Een stuk vloerbedekking, dat de eigenaar van de bench erin had gelijmd, hebben we eruit gehaald en weggegooid want dat was helemaal vies. Ook moesten we haar kleedje en kussentje wassen. Kortom: geurtjes weg. 's Avonds gewoon weer in de bench gaan slapen, geen probleem.
Een paar dagen later gingen we een huis bezichtigen omdat mijn vriend en ik erg graag wilden kopen. Het huis bleek super en twee dagen later hadden we een bod uitgebracht. Wij waren natuurlijk erg opgewonden, druk, blij en gestresst want er kwam veel op ons af. Luna voelde dit aan en werd zelf ook erg onrustig. Ze sliep de hele avond niet en werd de volgende ochtend ineens wakker om 7 uur, de dag erna half 7 en de dag erna om 5 uur 's ochtends. Dat laatste was wel erg vroeg, dus uitgelaten en weer in de bench gedaan. Ze sliep gewoon verder, maar toen we een paar uur later beneden kwamen had ze erin gepoept. Geen diarree, gewoon een 'vaste' drol. Die avond vertelden we mijn schoonmoeder (is ook de oppas waar Luna naartoe gaat als wij moeten werken) dat ze zo raar deed en die bood aan haar een nachtje te laten slapen, zodat we allemaal even wat rust hadden. Mijn schoonmoeder was al weken bezig de bench af te bouwen (want: zielig volgens haar) en Luna slaapt daar overdag in een mand als ze even weg gaat. Ze heeft haar die nacht ook in de mand laten slapen en dat ging ook prima. Maar met het oog op de verhuizing e.d. willen we Luna toch af en toe in de bench kunnen doen, ook zodat ze een beetje haar veilige plekje heeft de eerste tijd in het nieuwe huis. Dus 's avonds weer in de bench, geen probleem.
Dat weekend erop werd Luna weer ziek (labradors.. pff) en had ze 's nachts weer de bench bevuild. Omdat het midden in de nacht was hebben we haar buiten de bench laten slapen op haar kussen. Ik lag ernaast op de bank voor als ze weer zou moeten overgeven of diarree had. 's Ochtends word ik wakker, had ze weer in de bench gepoept. Terwijl ze bij wijze van spreken ook de rest van de woonkamer had kunnen 'gebruiken'. Maar dus zonder aan te geven dat ze naar buiten moest. Nadat alles weer was gewassen heeft ze weer gewoon in de bench geslapen 's nachts. Dat ging niet meer zo lekker. Ze beschouwde het niet meer als haar plekje voor mijn gevoel, ondanks dat we haar daar wel botjes en andere lekkere dingen geven. Na het uitlaten loopt ze standaard de bench in om te kijken of er iets ligt, maar zelf gaat ze er niet meer in liggen. Omdat het buiten de bench zo goed was gegaan bij de oppas besloten we haar voortaan ook maar gewoon in de kamer te laten, met het deurtje van de bench open mocht ze er wel in willen liggen. Dat heeft ze niet meer gedaan, in plaats daarvan eigent ze zich de bank nu toe 's nachts (wat eigenlijk niet mag, maar vooruit, zolang ze er niet op gaat liggen als wij er zelf op willen zitten...). Gisteravond zaten we tv te kijken en Luna lag te slapen op haar kussen. Ineens wordt ze wakker, springt op, loopt naar de bench en gaat erin zitten poepen. Zonder ook maar aan te geven dat ze naar buiten moest. We hebben haar meteen buiten gezet waar ze de rest van haar behoefte heeft gedaan en natuurlijk extra beloond. Daarna het deurtje van de bench maar dicht gedaan zodat ze er vannacht niet meer in kon. Vanochtend lag er een drol voor de bench...
Het rare is, is dat ze het wél aangeeft wanneer ze moet plassen. Dan gaat ze netjes bij de deur zitten. Ik heb vanochtend aan de trainster van de puppycursus gevraagd wat hier aan de hand kan zijn maar die weet het ook niet zo goed en adviseert eventueel een gedragstrainer te vragen wat we hieraan kunnen doen. Dat vind ik vooralsnog een beetje te ver gaan, maar het lijkt alsof ze ergens een connectie heeft in haar kop: bench = poepplek.
Nu is ze heel erg moe van de puppycursus en hebben haar nu wel in de bench gedaan, met het deurtje dicht. Ik zit ernaast voor het geval ze wakker wordt, dan haal ik haar er meteen uit en ga ermee naar buiten. Ik hoop dat ze zo weer leert dat de bench haar plekje is en geen wc! Maar is dit wel de oplossing? Of moeten we gewoon de bench weg doen? Iemand tips?
-
Sandra&co
Re: Hond poept ineens in bench
Je onderschat de reuk van je hond misschien. Heb je de bench eens degelijk uitgesopt met biotex? Er is een kans dat er alsnog wat (voor jullie onruikbaar) poepgeur in de bench hangt waardoor Luna de bench ziet als de logische plek om te poepen. Biotex haalt echt álle geurtjes weg. Ik zou daar eens mee beginnen en kijken hoe het daarna gaatKiMZz schreef:Ook moesten we haar kleedje en kussentje wassen. Kortom: geurtjes weg.
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Ik zou die hele bench denk ik gewoon even weghalen en kijken hoe het dan gaat? Het klinkt voor mij inderdaad ook alsof ze de bench in haar hoofd nu als poepplek ziet. Als ze een hele poos geen bench meer ziet dan vergeet ze het op den duur misschien en dan kun je hem over een paar weken, flink uitgesopt zoals Sandra zegt, weer voorzichtig introduceren, als je dat dan überhaupt nog nodig vindt.
Daarnaast, ik vond je opmerking opvallend over dat ze alweer ziek was, "pfff, labradors". Bij mijn weten zijn labradors niet vaker ziek dan welke andere hond dan ook. Twee keer zo vlak na elkaar is opvallend, heeft ze niet gewoon iets onder de leden? Of loopt ze tijdens het wandelen van allerlei dingen te vreten in de bosjes? Dan zou ik daar ook op gaan letten, want als ze te vaak ziek wordt en haar poep niet kan houden snachts is het probleem natuurlijk zo verplaatst naar een andere plek.
Daarnaast, ik vond je opmerking opvallend over dat ze alweer ziek was, "pfff, labradors". Bij mijn weten zijn labradors niet vaker ziek dan welke andere hond dan ook. Twee keer zo vlak na elkaar is opvallend, heeft ze niet gewoon iets onder de leden? Of loopt ze tijdens het wandelen van allerlei dingen te vreten in de bosjes? Dan zou ik daar ook op gaan letten, want als ze te vaak ziek wordt en haar poep niet kan houden snachts is het probleem natuurlijk zo verplaatst naar een andere plek.
- nelleke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater
Verhaal dat het zo goed ging vanaf haar pup zijn doet mij aan Indy denken. Vanaf dag 2 geen probleem wat plas of poep betreft. Ook in de bench nooit gedoe.
Na operatie aan poot op 8 maand begon hij probleem te krijgen. Knabbelen aan de vloer. Ben beneden gaan slapen. Niet meer in de bench. Probleem was over. Nu de 2e operatie om de pinnen te verwijderen (13 okt j.l.) nog eens beneden gaan slapen. Kan hem zo even met stem geruststellen. Gaat goed nu. Over 3 dagen kijk ik of ik weer in mijn eigen bed kan slapen
Hoop dat het snel beter met jullie gaat.
Na operatie aan poot op 8 maand begon hij probleem te krijgen. Knabbelen aan de vloer. Ben beneden gaan slapen. Niet meer in de bench. Probleem was over. Nu de 2e operatie om de pinnen te verwijderen (13 okt j.l.) nog eens beneden gaan slapen. Kan hem zo even met stem geruststellen. Gaat goed nu. Over 3 dagen kijk ik of ik weer in mijn eigen bed kan slapen
Hoop dat het snel beter met jullie gaat.

Neeltje
-
KiMZz
- Vaste gebruiker
Dank je Sandra, ik heb geen biotex in huis maar heb nu de bench uitgesopt met azijn en daarna met water. Wie weet helpt dit ook. Zo niet, dan koop ik morgen biotex.Sandra&co schreef:Je onderschat de reuk van je hond misschien. Heb je de bench eens degelijk uitgesopt met biotex? Er is een kans dat er alsnog wat (voor jullie onruikbaar) poepgeur in de bench hangt waardoor Luna de bench ziet als de logische plek om te poepen. Biotex haalt echt álle geurtjes weg. Ik zou daar eens mee beginnen en kijken hoe het daarna gaatKiMZz schreef:Ook moesten we haar kleedje en kussentje wassen. Kortom: geurtjes weg.Misschien heel simpel gedacht hoor, maar ik geloof niet dat een hond die zindelijk was, dit opeens niet meer is. En zeker omdat je specifiek benoemt dat ze alleen in de bench d'r behoefte doet.
Ja, ik bedoel daarmee ook dat ze regelmatig iets verkeerds eet tijdens het uitlaten. Het is al een stuk minder dan eerst, toen at ze letterlijk alles wat los en vast zat. Dingen als plastic, papier en blikjes laat ze tegenwoordig wel liggen, en als ik 'bah' of 'los' zeg spuugt ze meestal ook wel uit wat ze in dr bek heeft, en ruil het voor iets lekkers, maar honden-, katten- en vogelpoep blijft bijvoorbeeld erg lekker blijkbaar, evenals paddenstoelen, slakken, kauwgom, nou ja van alles wat je tegenkomt op straat eigenlijk. Hier letten we natuurlijk heel erg op en trekken het uit dr bek als het even kan, maar op een onbewaakt moment kan ze toch soms iets opeten wat niet verteerbaar is..mijke schreef: Daarnaast, ik vond je opmerking opvallend over dat ze alweer ziek was, "pfff, labradors". Bij mijn weten zijn labradors niet vaker ziek dan welke andere hond dan ook. Twee keer zo vlak na elkaar is opvallend, heeft ze niet gewoon iets onder de leden? Of loopt ze tijdens het wandelen van allerlei dingen te vreten in de bosjes? Dan zou ik daar ook op gaan letten, want als ze te vaak ziek wordt en haar poep niet kan houden snachts is het probleem natuurlijk zo verplaatst naar een andere plek.
Overigens heeft ze nu sinds vanochtend helemaal niet meer gepoept, terwijl ze normaal rond half 11 en 4 uur ook nog wel een keer moet. Maakt ons ook wel een beetje ongerust, dus als ze morgenochtend nog steeds niks heeft gedaan ga ik even langs de dierenarts.
- mijke
- Zeer actief
Ahhh op die manier. Nouja de pup is natuurlijk nog hartstikke jong en dat vreten lonkt dan wel heel erg blijkbaar. Jong genoeg om waarschijnlijk zonder veel problemen een muilkorf aan te leren. Klinkt even eng maar dat valt wel mee en wie weet helpt het goed tegen het overmatig eten van ongewenste dingen? Dan is het misschien makkelijker af te leren dan wanneer ze steeds succes heeft misschien. Of anders voorlopig alleen aan de lange lijn doen, dan kun je misschien ook makkelijker corrigeren of voorkomen dat ze ergens bij kan.KiMZz schreef:Ja, ik bedoel daarmee ook dat ze regelmatig iets verkeerds eet tijdens het uitlaten. Het is al een stuk minder dan eerst, toen at ze letterlijk alles wat los en vast zat. Dingen als plastic, papier en blikjes laat ze tegenwoordig wel liggen, en als ik 'bah' of 'los' zeg spuugt ze meestal ook wel uit wat ze in dr bek heeft, en ruil het voor iets lekkers, maar honden-, katten- en vogelpoep blijft bijvoorbeeld erg lekker blijkbaar, evenals paddenstoelen, slakken, kauwgom, nou ja van alles wat je tegenkomt op straat eigenlijk. Hier letten we natuurlijk heel erg op en trekken het uit dr bek als het even kan, maar op een onbewaakt moment kan ze toch soms iets opeten wat niet verteerbaar is..mijke schreef: Daarnaast, ik vond je opmerking opvallend over dat ze alweer ziek was, "pfff, labradors". Bij mijn weten zijn labradors niet vaker ziek dan welke andere hond dan ook. Twee keer zo vlak na elkaar is opvallend, heeft ze niet gewoon iets onder de leden? Of loopt ze tijdens het wandelen van allerlei dingen te vreten in de bosjes? Dan zou ik daar ook op gaan letten, want als ze te vaak ziek wordt en haar poep niet kan houden snachts is het probleem natuurlijk zo verplaatst naar een andere plek.Daarom: labradors... vreetzakken! Na een halve dag is ze ook weer helemaal beter hoor, het is alleen zo sneu voor haar en vervelend voor ons...
Overigens heeft ze nu sinds vanochtend helemaal niet meer gepoept, terwijl ze normaal rond half 11 en 4 uur ook nog wel een keer moet. Maakt ons ook wel een beetje ongerust, dus als ze morgenochtend nog steeds niks heeft gedaan ga ik even langs de dierenarts.
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
In dit geval met een hond die paddenstoelen (giftig), slakken (kans op hartworm) en kauwgom (Xylitol kan dodelijk zijn voor honden) eet, zou ik ook een muilkorf aan gaan leren om zo dit gedrag te doorbreken. Dit gaat wel verder dan een onschuldig kattenpoepje of half opgevreten boterham.mijke schreef:Ahhh op die manier. Nouja de pup is natuurlijk nog hartstikke jong en dat vreten lonkt dan wel heel erg blijkbaar. Jong genoeg om waarschijnlijk zonder veel problemen een muilkorf aan te leren. Klinkt even eng maar dat valt wel mee en wie weet helpt het goed tegen het overmatig eten van ongewenste dingen? Dan is het misschien makkelijker af te leren dan wanneer ze steeds succes heeft misschien. Of anders voorlopig alleen aan de lange lijn doen, dan kun je misschien ook makkelijker corrigeren of voorkomen dat ze ergens bij kan.KiMZz schreef:Ja, ik bedoel daarmee ook dat ze regelmatig iets verkeerds eet tijdens het uitlaten. Het is al een stuk minder dan eerst, toen at ze letterlijk alles wat los en vast zat. Dingen als plastic, papier en blikjes laat ze tegenwoordig wel liggen, en als ik 'bah' of 'los' zeg spuugt ze meestal ook wel uit wat ze in dr bek heeft, en ruil het voor iets lekkers, maar honden-, katten- en vogelpoep blijft bijvoorbeeld erg lekker blijkbaar, evenals paddenstoelen, slakken, kauwgom, nou ja van alles wat je tegenkomt op straat eigenlijk. Hier letten we natuurlijk heel erg op en trekken het uit dr bek als het even kan, maar op een onbewaakt moment kan ze toch soms iets opeten wat niet verteerbaar is..mijke schreef: Daarnaast, ik vond je opmerking opvallend over dat ze alweer ziek was, "pfff, labradors". Bij mijn weten zijn labradors niet vaker ziek dan welke andere hond dan ook. Twee keer zo vlak na elkaar is opvallend, heeft ze niet gewoon iets onder de leden? Of loopt ze tijdens het wandelen van allerlei dingen te vreten in de bosjes? Dan zou ik daar ook op gaan letten, want als ze te vaak ziek wordt en haar poep niet kan houden snachts is het probleem natuurlijk zo verplaatst naar een andere plek.Daarom: labradors... vreetzakken! Na een halve dag is ze ook weer helemaal beter hoor, het is alleen zo sneu voor haar en vervelend voor ons...

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- Gimmick
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Wat een gedoe om een bench.
Misschien ben je er zelf wel te veel mee bezig en wordt het voor haar ook een dingetje.
Je zegt dat ze braaf is zonder bench.
Bench goed uitsoppen en even weg ermee.
Met een week of 2 gewoon weer neer zetten. Ze verleren de bench niet opeens
Misschien ben je er zelf wel te veel mee bezig en wordt het voor haar ook een dingetje.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
-
KiMZz
- Vaste gebruiker
Ik denk inderdaad dat ze prima zonder bench kan en dat dit misschien een oplossing is, maar ze voelde zich er altijd veilig in en juist omdat we over een paar maanden gaan verhuizen vind ik het fijn voor haar dat ze ook in het nieuwe huis, met alle nieuwe geurtjes en indrukken, daar toch haar eigen fijne plekje heeft. En voor mijn eigen gevoel lijkt het me dan wel goed om de bench te laten staan, ook al gaat ze er bijna niet meer in met t deurtje dicht. Zodat ze snapt dat dit bij haar huis hoort, ongeacht welk huis dat is.Gimmick schreef:Wat een gedoe om een bench.
Maar misschien denk ik zelf wel te ingewikkeld daarover inderdaad. Honden zijn best flexibel natuurlijk.. Pff ik vind t gewoon even lastig. Maar fijn dat jullie meedenken en tips geven!
Wat betreft het eten van de straat: de paddenstoelen die ze hier soms eet zijn niet giftig, dat heb ik opgezocht. Daar wordt ze ook niet ziek van. Kauwgom kauwt ze zo lang op dat ik het wel uit dr bek heb voor ze t heeft doorgeslikt. Slakken.. Ja dat is een kwestie van haar op tijd wegtrekken want die haal ik echt niet uit dr bek.. Ze loopt overigens bijna ltijd aan de korte riem, soms aan een flexlijn en alleen los in een uitrenveld of groot grasveld waar ze óf alleen met andere honden bezig is óf met ons (trainen met hier komen, lekkere beloningen gaan dan voor)..
Edit: waar ze dan wél ziek van wordt weet ik ook niet.. het is ook niet zo dat dat wekelijks gebeurt, voor deze twee keren was t twee maanden geleden. De trainster van de puppycursus zei dat haar honden ook minstens een keer per maand overgeven e.d. en dat honden dat in verhouding ook veel sneller doen dan mensen. En dat ik me daar niet zoveel zorgen om moest maken..
-
KiMZz
- Vaste gebruiker
Is ook zo. Daarom ben ik al blij dat ze het meeste nu laat liggen dankzij oefenen met los en afleiden met lekkere beloningen. Een muilkorf is inderdaad een optie als ze niet heel snel leert om álles los te laten wat ze in dr bek pakt. Ik las op een website wel een goede tip laatst: in plaats van steeds nee zeggen of boos worden (negatief) kun je ook juist positief reageren als ze iets oppakt wat wel mag, bijvoorbeeld een tak. En dan 'neem maar mee' zeggen, want dat is positief. En zolang ze een tak in dr bek heeft kan ze ook niks anders eten..ZivaNomi schreef:Je zou jezelf nooit vergeven als ze zichzelf doodziek vreet aan iets buitenshuis. Ik zou er echt iets aan gaan doen.
Maar goed, dat ziek zijn staat grotendeels los van het probleem dat ze in de bench poept.. Misschien was het deels de aanleiding, maar nu is ze niet ziek..
- mijke
- Zeer actief
Nou, dat lijkt mij je reinste nonsens. Echt kotsen (en dan bedoel ik niet smorgens wat gal omdat het eten te laat is, of een te snel gegeten maaltijd er weer uit gooien om opnieuw op te eten) hoort echt niet elke maand te gebeuren, dat is gewoon niet goed hoor.KiMZz schreef:De trainster van de puppycursus zei dat haar honden ook minstens een keer per maand overgeven e.d. en dat honden dat in verhouding ook veel sneller doen dan mensen.
- Feather__
- Zeer actief
Mijn ouwetje kotst als zijn maag leeg is, daar lijkt hij minder goed tegen te kunnen met zijn bijna 14 jaar. Dus hij kotst ja. Maar mijn jongste hond, nu 3, ik kan me niet eens herinneren wanneer zij voor het laatst gekotst heeft. Dus nee ik vind dat ook zeker niet normaal.
Ik vind trouwens dat je er wel een beetje makkelijk over denkt. Slakken geven een kans op hartworm en die wil je niet uit haar bek pakken. Je leest vaker dat er rare dingen in bosjes gegooid worden en je kan hier op het forum genoeg vinden over honden die rare dingen aten en daardoor bijna dood gingen.
Toen mijn moeder een pup had liep de pup altijd met flesjes te leuren. Prima, vermaak jezelf . Tot ze opeens heel heel erg ziek werd, kon niks meer binnen houden en leek verstopt maar op echo's en foto's was er niks te zien. Mijn moeder wilde haar laten inslapen (hond was toen 6 maanden) maar de dierenarts opperde om haar gewoon open te maken en dan zouden ze verder kijken. Daar zat een dopje vast in het begin van haar darmen waar dingen in waren gaan zitten waardoor er niks langs kon. Natuurlijk is het eruit gehaald en is de hond weer beter geworden maar dat geintje koste wel 900 euro. Plus een hele nare tijd na de operatie met veel pijn.
Wil je echt dat zoiets kan gebeuren met jouw hond omdat je denkt dat het allemaal wel mee zal vallen?
Ik vind trouwens dat je er wel een beetje makkelijk over denkt. Slakken geven een kans op hartworm en die wil je niet uit haar bek pakken. Je leest vaker dat er rare dingen in bosjes gegooid worden en je kan hier op het forum genoeg vinden over honden die rare dingen aten en daardoor bijna dood gingen.
Toen mijn moeder een pup had liep de pup altijd met flesjes te leuren. Prima, vermaak jezelf . Tot ze opeens heel heel erg ziek werd, kon niks meer binnen houden en leek verstopt maar op echo's en foto's was er niks te zien. Mijn moeder wilde haar laten inslapen (hond was toen 6 maanden) maar de dierenarts opperde om haar gewoon open te maken en dan zouden ze verder kijken. Daar zat een dopje vast in het begin van haar darmen waar dingen in waren gaan zitten waardoor er niks langs kon. Natuurlijk is het eruit gehaald en is de hond weer beter geworden maar dat geintje koste wel 900 euro. Plus een hele nare tijd na de operatie met veel pijn.
Wil je echt dat zoiets kan gebeuren met jouw hond omdat je denkt dat het allemaal wel mee zal vallen?

-
KiMZz
- Vaste gebruiker
Misschien heb ik het ook wel een beetje een te dramatisch beeld geschetst als ik het zo terug lees. Het is echt niet zo dat mijn hond als een soort stofzuiger op straat loopt en elke paddenstoel of wat dan ook opslokt. Het heeft gewoon een grote aantrekkingskracht en 9 van de 10 keer kan ik haar op tijd wegtrekken of ze laat het alsnog los op commando en met een beloning voor haar neus. Maar een enkele keer kan er op een onbewaakt ogenblik toch iets naar binnen worden gewerkt. En dat leidt ook niet altijd tot voedselvergiftiging, toevallig is het nu twee keer kort na elkaar gebeurd..
Overigens gisteravond de bench schoongemaakt met azijn (had geen biotex) en ze heeft niet meer binnenshuis gepoept. En gelukkig wel buiten
Overigens gisteravond de bench schoongemaakt met azijn (had geen biotex) en ze heeft niet meer binnenshuis gepoept. En gelukkig wel buiten
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Je kunt die bench en dekentje eventueel nog even nadoen met Biotex groenKiMZz schreef:Misschien heb ik het ook wel een beetje een te dramatisch beeld geschetst als ik het zo terug lees. Het is echt niet zo dat mijn hond als een soort stofzuiger op straat loopt en elke paddenstoel of wat dan ook opslokt. Het heeft gewoon een grote aantrekkingskracht en 9 van de 10 keer kan ik haar op tijd wegtrekken of ze laat het alsnog los op commando en met een beloning voor haar neus. Maar een enkele keer kan er op een onbewaakt ogenblik toch iets naar binnen worden gewerkt. En dat leidt ook niet altijd tot voedselvergiftiging, toevallig is het nu twee keer kort na elkaar gebeurd..
De eiwitten uit de ontlasting (speciale geur voor je hond) worden juist door Biotex weggehaald.
Zonder dat blijft er voor een hond geur aanwezig, die de plaats aanwijst als "plek om je te ontlasten"
- Gimmick
- Zeer actief
Wij zijn al 4x verhuisd de afgelopen 12 maand en ik heb echt niet hele stabiele honden. Maar hetgene waar ze (on) rustig van worden zijn wij zelf. Niet het aan of afwrzig zijn van een bench.KiMZz schreef:Ik denk inderdaad dat ze prima zonder bench kan en dat dit misschien een oplossing is, maar ze voelde zich er altijd veilig in en juist omdat we over een paar maanden gaan verhuizen vind ik het fijn voor haar dat ze ook in het nieuwe huis, met alle nieuwe geurtjes en indrukken, daar toch haar eigen fijne plekje heeft. En voor mijn eigen gevoel lijkt het me dan wel goed om de bench te laten staan, ook al gaat ze er bijna niet meer in met t deurtje dicht. Zodat ze snapt dat dit bij haar huis hoort, ongeacht welk huis dat is.Gimmick schreef:Wat een gedoe om een bench.
Maar misschien denk ik zelf wel te ingewikkeld daarover inderdaad. Honden zijn best flexibel natuurlijk.. Pff ik vind t gewoon even lastig. Maar fijn dat jullie meedenken en tips geven!
Wat betreft het eten van de straat: de paddenstoelen die ze hier soms eet zijn niet giftig, dat heb ik opgezocht. Daar wordt ze ook niet ziek van. Kauwgom kauwt ze zo lang op dat ik het wel uit dr bek heb voor ze t heeft doorgeslikt. Slakken.. Ja dat is een kwestie van haar op tijd wegtrekken want die haal ik echt niet uit dr bek.. Ze loopt overigens bijna ltijd aan de korte riem, soms aan een flexlijn en alleen los in een uitrenveld of groot grasveld waar ze óf alleen met andere honden bezig is óf met ons (trainen met hier komen, lekkere beloningen gaan dan voor)..
Edit: waar ze dan wél ziek van wordt weet ik ook niet.. het is ook niet zo dat dat wekelijks gebeurt, voor deze twee keren was t twee maanden geleden. De trainster van de puppycursus zei dat haar honden ook minstens een keer per maand overgeven e.d. en dat honden dat in verhouding ook veel sneller doen dan mensen. En dat ik me daar niet zoveel zorgen om moest maken..
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- Jackira
- Zeer actief
Een pup eet nu eenmaal dingen van de straat. Dan zou je elke pup moeten muilkorven. Dat lijkt mij een beetje een mier doodslaan met een olifant. Je kunt er zelf wel wat op letten door te anticiperen op wat er in de buurt ligt en daar vooral niet lopen.
Dan zullen ze nog af en toe wat van de straat pakken. En dat ruil je dan met een frolicje of zo. Als je gelijk als een bulldozer dingen uit z'n bek gaat trekken, ja dan werken ze op een gegeven moment niet meer mee.
Mijn ervaring is dat als ze loslopen ze vooral aandacht hebben voor takjes etc. En dat ze op tijd terugroepen en belonen dan goed werkt. Er zijn natuurlijk altijd extremere types die echt alles opeten en dan is een muilkorf handig. Maar om dat gelijk al met een pup te gaan doen vind ik eigenlijk wel wat overdreven.
Laila heeft een tijdje geleden een botje van de straat gepakt. Ze was me te snel af en deze zat klem in haar mond. Naar de dierenarts dus en onder narcose verwijderd. Maar ze krijgt echt geen muilkorf om. Ik let wel wat beter op.
Verder vind ik de bench een onding maar dat is de discussie nu niet dus ik hou m'n mond
. Het lijkt me wel het centrum van de problemen dus inderdaad weg ermee en een fijne mand en eigen deken kan net zo goed een vertrouwde plek zijn.
Dan zullen ze nog af en toe wat van de straat pakken. En dat ruil je dan met een frolicje of zo. Als je gelijk als een bulldozer dingen uit z'n bek gaat trekken, ja dan werken ze op een gegeven moment niet meer mee.
Mijn ervaring is dat als ze loslopen ze vooral aandacht hebben voor takjes etc. En dat ze op tijd terugroepen en belonen dan goed werkt. Er zijn natuurlijk altijd extremere types die echt alles opeten en dan is een muilkorf handig. Maar om dat gelijk al met een pup te gaan doen vind ik eigenlijk wel wat overdreven.
Laila heeft een tijdje geleden een botje van de straat gepakt. Ze was me te snel af en deze zat klem in haar mond. Naar de dierenarts dus en onder narcose verwijderd. Maar ze krijgt echt geen muilkorf om. Ik let wel wat beter op.
Verder vind ik de bench een onding maar dat is de discussie nu niet dus ik hou m'n mond