Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Halsband met verlichting

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Halsband met verlichting

Ongelezen bericht door Tineke »

Manuma schreef:Oh Tineke, die zien er ook best oké uit. Lijkt van harder materiaal?
Voorlopig ben ik heel tevreden met mijn dure ledlampjes van Orbiloc :D
Nee ze zijn niet hard, door de enthousiaste verhalen over Orbiloc heb ik er daar nu ook een van besteld :lol1: om te beginnen 1 en kijken of het dan wat is voor onze honden :wink:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Manuma schreef:Misschien is dan toch die Orbiloc wel wat voor jou Paisley. Zelfs door Manu's dikke vacht en vooraan zn halsband zie ik hem van ver, ook door bomen en struiken. Als je in dat lampje kijkt ben je ook verblind :lol1:
Daar heb ik er al 3 van maar zoals ik zei, ben er niet echt kapot van. Die heb ik dan op het tuig, en een reflectie hesje eronder en dan nog een lichtgevende halsband. Recht van achteren zie je dan nog steeds niets.
Als je vanaf de zijkant op het lampje kijkt is het vanaf meer dan 50m afstand nogsteeds makkelijk over het hoofd te zien. En een auto die met 80km/u aan komt rijden ziet je dan echt te laat.
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Maar hoe bevestig je die orbilocs?
Overigens is het niet zozeer dat de hond zichtbaar moet zijn voor verkeer, maar gewoon vindbaar/zichtbaar voor mij.
ZorroMax
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Bulldog
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ZorroMax »

Ik heb ook van die lichtgevende banden. Mijn oudste hond vindt het erg vervelend om te dragen, ook al staat het bandje niet op knipperen. Ik kan niet achterhalen wat er aan de hand is. Hij is kortharig. Het bandje zit ruim. Iemand enig idee?
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Hij ziet er mogelijk slecht door. Het licht geeft namelijk een kring en daarbuiten is het alsnog donker.
Lieske_1977
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

Ik heb ook die van AliExpress waarnaar Tineke linkte. Bevalt prima!
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

Brindlecardi schreef:Maar hoe bevestig je die orbilocs?
Overigens is het niet zozeer dat de hond zichtbaar moet zijn voor verkeer, maar gewoon vindbaar/zichtbaar voor mij.
Ik heb ze met een bandje aan het tuig bovenop de rug. Dat tuig dragen ze dan alleen om het lampje mee te nemen :engel: Nadeel is ook dat de batterij niet gangbaar is, en als je hem per ongeluk aan laat staan is ie leeg en mag je voor 6 euro een nieuwe batterij bestellen
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

Brindlecardi schreef: Overigens is het niet zozeer dat de hond zichtbaar moet zijn voor verkeer, maar gewoon vindbaar/zichtbaar voor mij.
Ja dat is hier ook , ze wandelen vroeg in de ochtend in het donker maar in een losloopgebied zonder verkeer en de middagwandeling is met licht. De plasrondes in de buurt in het donker gebruik ik ze niet voor , dan zitten ze standaard vast.
Afbeelding

ZorroMax
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door ZorroMax »

Kells schreef:
ZorroMax schreef:Ik heb ook van die lichtgevende banden. Mijn oudste hond vindt het erg vervelend om te dragen, ook al staat het bandje niet op knipperen. Ik kan niet achterhalen wat er aan de hand is. Hij is kortharig. Het bandje zit ruim. Iemand enig idee?
Ik heb de bandjes nooit op knipperen staan omdat het mij erg vervelend lijkt voor mijn honden. Hoe oud is je oudste? Het kan goed zijn dat het zicht al aan het minderen is en dat het licht alleen maar hinderlijk is.
Hij is bijna 9,5 jaar oud, wat een respectabele leeftijd is voor een Engelse Bulldog. Hij staat helemaal krom als ik het halsbandje omschuif (met veel ruimte om zijn nek), en wil eigenlijk niet lopen. Ik heb een groot grasveld met fietspad voor mijn deur, dus het is wel erg gemakkelijk zo'n lichtgevend bandje.

Er zit wel wat in, zo'n lichtkegel die de rest van de wereld buitensluit.
Paisley
Zeer actief

Ik heb eindelijk iets gevonden wat ECHT goed werkt voor ons :cheer:
Ik heb afgelopen weekend een shit-load aan lichtgevende banden gekocht en heb o.a. deze gekocht:
Afbeelding

Die geven echt veel meer licht en meer rondom dan losse lampjes als de orbiloc.
Ik ga er nu 3 bij kopen, zodat ik er twee per hond heb. Dan heb ik 1 om de hals en 1 maak ik met tieraps vast aan het tuig. Ze zijn maar 8 euro en zijn usb oplaadbaar. Alleen voor een vervangend batterijtje voor de orbiloc ben je dat al kwijt dus ik ben er onwijs blij mee en heb voor geinteresseerden 3 orbilocs in de aanbieding
Afbeelding
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Die hebben ze bij de aldi voor 6 euro en in 3 standen te zetten
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Soooof
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse herder

Ongelezen bericht door Soooof »

Paisley schreef:Alleen voor een vervangend batterijtje voor de orbiloc ben je dat al kwijt dus ik ben er onwijs blij mee en heb voor geinteresseerden 3 orbilocs in de aanbieding
Ik heb wel interesse! Ik heb ook bovenstaande band, inderdaad ook tevreden mee, alleen als ie gaat zwemmen is ie kaduuk. (Ja echt, geloof me.) Dus ik overweeg de Orbiloc voor de strandwandelingen. Hoeveel wil je ervoor hebben?
Tineke
Zeer actief

Paisley schreef:Ik heb eindelijk iets gevonden wat ECHT goed werkt voor ons :cheer:
Ik heb afgelopen weekend een shit-load aan lichtgevende banden gekocht en heb o.a. deze gekocht:
Afbeelding

Ik ga er nu 3 bij kopen, zodat ik er twee per hond heb. Dan heb ik 1 om de hals en 1 maak ik met tieraps vast aan het tuig. Ze zijn maar 8 euro en zijn usb oplaadbaar. Alleen voor een vervangend batterijtje voor de orbiloc ben je dat al kwijt dus ik ben er onwijs blij mee en heb voor geinteresseerden 3 orbilocs in de aanbieding
Deze bestel ik dus bij Alie expres voor 4 dollar en die zijn inderdaad prima. De blauwe kleur is het best , daarna groen rood en roze het minst zichtbaar.

Ik heb na de enthousiaste verhalen hier ook een orbiloc gekocht en ik houd het toch ook liever bij deze banden nadat ik hem gebruikt heb.
Probleem is dat onze honden een tuig dragen en dus zit de orbiloc bovenop hun rug, in dit geval bij Abra die ik hem had gegeven. Hij is inderdaad wel goed zichtbaar maar ook een orbiloc gaat niet lang bestand zijn tegen rollen in het zand wat zij ermee doet. Buiten dat denk ik dat het niet fijn rollen is voor haar haar maar het zand komt erin te zitten en het aandraaien zodat hij gaat schijnen gaat nu al lastiger daardoor.
Dan vind ik 24,95 wel erg veel geld , buiten de 7, euro voor de extra batterij , ik hou het wel bij de lampjes van Alie expres die voldoen prima voor onze honden en als ze stuk gaan , wat ook voorkomt, dan gooi ik ze weg en open een nieuwe( ik bestel er altijd meerdere).
Afbeelding

Paisley
Zeer actief

Soooof schreef:
Paisley schreef:Alleen voor een vervangend batterijtje voor de orbiloc ben je dat al kwijt dus ik ben er onwijs blij mee en heb voor geinteresseerden 3 orbilocs in de aanbieding
Ik heb wel interesse! Ik heb ook bovenstaande band, inderdaad ook tevreden mee, alleen als ie gaat zwemmen is ie kaduuk. (Ja echt, geloof me.) Dus ik overweeg de Orbiloc voor de strandwandelingen. Hoeveel wil je ervoor hebben?
Nu vind ik er 1 terug op de MTB van mn vriend. Ik heb er twee over, hoef er niets voor te hebben hoor. Als je me je adres op de pb doet, dan stuur ik ze toe
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Tineke schreef:
Paisley schreef:Ik heb eindelijk iets gevonden wat ECHT goed werkt voor ons :cheer:
Afbeelding

Deze bestel ik dus bij Alie expres voor 4 dollar en die zijn inderdaad prima. De blauwe kleur is het best , daarna groen rood en roze het minst zichtbaar.

Ik heb na de enthousiaste verhalen hier ook een orbiloc gekocht en ik houd het toch ook liever bij deze banden nadat ik hem gebruikt heb.
Probleem is dat onze honden een tuig dragen en dus zit de orbiloc bovenop hun rug, in dit geval bij Abra die ik hem had gegeven. Hij is inderdaad wel goed zichtbaar maar ook een orbiloc gaat niet lang bestand zijn tegen rollen in het zand wat zij ermee doet. Buiten dat denk ik dat het niet fijn rollen is voor haar haar maar het zand komt erin te zitten en het aandraaien zodat hij gaat schijnen gaat nu al lastiger daardoor.
Dan vind ik 24,95 wel erg veel geld , buiten de 7, euro voor de extra batterij , ik hou het wel bij de lampjes van Alie expres die voldoen prima voor onze honden en als ze stuk gaan , wat ook voorkomt, dan gooi ik ze weg en open een nieuwe( ik bestel er altijd meerdere).
Heb gelijk de blauwe besteld. Heb een rode, groene en witte. De groene is echt fel de rode zie je amper. De witte hangt er tussenin. Dus met nog maar 2 honden dan de groene en de blauwe straks.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Soooof
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse herder

Ongelezen bericht door Soooof »

Paisley schreef:
Soooof schreef:
Nu vind ik er 1 terug op de MTB van mn vriend. Ik heb er twee over, hoef er niets voor te hebben hoor. Als je me je adres op de pb doet, dan stuur ik ze toe
Superfijn! Ik heb je een pb gestuurd!
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

http://www.cranenbroek.nl/folder/201721_alt/

Bij cranenbroek zijn ze(die lichtslangen)in de aanbieding voor 95 cent. Ik heb diezelfde daar vorig jaar voor 3-4 euro gekocht en ze werken onwijs goed. :cheer:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Paisley schreef:
Soooof schreef:
Ik wil er ook wel eentje voor Faye :D Die rolt of doet toch niet en loopt niet in de regen. Heb nu een fietslampje aan het tuig, maar zodra ze gaat rennen (ja, heel soms doet ze dat) dan zit het batterijtje niet meer goed en is het lampje uit. Heb ook zo'n halsband, maar dat vindt ze irritant. Tuigje heeft ze toch al aan, dus als ze een van jouw lampjes erop mag :lol1:
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

Sorry heb ze al weggegeven!
Afbeelding
hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Paisley schreef:Sorry heb ze al weggegeven!
Helaas. Moet Faye toch met haar halsband rondlopen, arme Faye :mann:
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
gerard k
Actief
Mijn ras(sen): Västgötaspets, Working kelpie

Ongelezen bericht door gerard k »

Wij hebben deze al jaren, geeft licht als een dolle. Bij de lidl rond deze tijd vaak in de aanbieding 4 pack voor €6,-

Breed genoeg om lange haren uit elkaar te houden, en de rode gloed is van verre te zien.
Regelmatig in de stromende regen gelopen en bleven gewoon branden.

https://www.bol.com/nl/p/reflectivespor ... QkEALw_wcB
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”