Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vlooien husky
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: Vlooien husky
Na twee pipetjes aan mijn hond gegeven te hebben en twee keer wassen met vlooienshampoo was hij nog niet van zijn vlooien af.
In overleg met de dierenarts comfortis gegeven en na een paar dagen had hij al geen jeuk meer.
In overleg met de dierenarts comfortis gegeven en na een paar dagen had hij al geen jeuk meer.
- luchusky
- Actief
- Mijn ras(sen): Husky
Heeft jullie hond geen nare bijwerkingen gehad ? Dit zie ik namelijk veel terug komen op googlejoline schreef:Na twee pipetjes aan mijn hond gegeven te hebben en twee keer wassen met vlooienshampoo was hij nog niet van zijn vlooien af.
-
- Zeer actief
Nee, helemaal niks. Ging om een pup van 4 maanden oud. Ik denk niet dat jij Comfortis bedoeld maar Bravecto 

- luchusky
- Actief
Bravecto staat Google mee vol maar kwam net ook iets van comfortis tegen, maar uiteindelijk kom je op alles slechte ervaringen tegen op Google natuurlijk haha. Zojuist een andere dierenarts gebeld en die gaf gelijk aan dat we langs konden komen omdat pipetjes niet zo goed zouden werken door de dikke vacht van een husky
-
- Zeer actief
Dat had ik dus ook met de vacht van mijn keeshond
Ik had het gevoel dat ik niks anders kon doen dan Comfortis geven, hij had er heel veel last van namelijk en pipetjes en het wassen met vlooienshampoo hielpen helemaal niks. Van Comfortis heb ik zelf nog niet veel slechte dingen gehoord, van Bravecto wel. Het is zo erg dat zelfs mijn dierenarts geen Bravecto meer verkoopt door alle klachten.

Ik had het gevoel dat ik niks anders kon doen dan Comfortis geven, hij had er heel veel last van namelijk en pipetjes en het wassen met vlooienshampoo hielpen helemaal niks. Van Comfortis heb ik zelf nog niet veel slechte dingen gehoord, van Bravecto wel. Het is zo erg dat zelfs mijn dierenarts geen Bravecto meer verkoopt door alle klachten.
- luchusky
- Actief
Goed om te horen !! En na een paar dagen was jij ook van het vlooienprobleem af ??joline schreef:Dat had ik dus ook met de vacht van mijn keeshond![]()
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Je moet ook even kijken waar de bron ligt van je vlooien probleem want anders kun je blijven behandelen.luchusky schreef:Goed om te horen !! En na een paar dagen was jij ook van het vlooienprobleem af ??joline schreef:Dat had ik dus ook met de vacht van mijn keeshond![]()
Je schreef ergens anders dat je buren voer neer zetten voor de zwerfkatten.

Wat je zegt ben je zelfffff 

-
- Zeer actief
Dan heb je nog allemaal vlooien door je tent springen , dan wel onvruchtbaar. Maar dan kun je er beter een middel tegen aan gooien waarmee ze gelijk de pijp uit gaan.Heavy schreef:Als je 2 kinderen hebt die op de vloer kruipen en spelen dan is een husky zonder vlooien ook een ramp met al die harenluchusky schreef:Zij zat in die kamer omdat onze tweede hond die nu weg is agressief was tegen de kids en ik vond het zielig om Bentley wel bij ons te laten maar se andere hond niet vandaar dat ze tijdelijk in die kamer hebben gezeten, toen kwamen wij er dus achter dat er vlooien zijn dus waarschijnlijk is dat pas begonnen in de tijd dat ze in het hok zaten, ik durf Bentley nu dus niet in de rest van het huis te laten want wij hebben 2 hele jonge kinderen en ik wil niet dat zij in aanraking komen met die vlooien. Bentley krijgt genoeg aandacht en er wordt veel mee naar buiten gegaan, ik hoop dat we snel van die zooi af zijn en dat Bentley weer lekker dicht bij ons kan zijn.Heavy schreef:Waar zat Bentley eerder dan en waarom kon Bentley niet in de woonkamer? Zat Bentley al die tijd al in die kamer? Volgens mij zijn husky's heel gevoelige honden die slecht alleen kunnen zijn . Misschien eet Bentley daardoor zo slecht? Het is onzin om een hond met vlooien in een kamer op te sluiten daar hou je de vlooien en eitjes niet mee tegen .luchusky schreef:Ik moet er wel bij vermelden dat die kamer continu dicht is en wij lopen vanuit buiten daar naar binnen(die kamer heeft een eigen voordeur) vind het super zielig want sinds de andere hond weg is kon Bentley eindelijk weer bij ons in de woonkamer maar door het luizenprobleem doe ik dat nog even nietmaar goed je wil snel van de vlooien af dan zou ik een pil halen die de voortplanting van de vlo stopt . Heel veel stofzuigen en niet dweilen . Ook sprayen maar alleen op de plinten achter de bank bijvoorbeeld en op plekken waar de kinderen niet komen .
Kan de hond niet in de tuin . Lijkt me zo sneu alleen in een hok/ kamer . Die verveelt zich toch kapot? En in de avond als de kinderen op bed liggen mag hij ook niet bij jullie zijn want hij heeft vlooien

- luchusky
- Actief
Dierenarts is zojuist geweest, hij gaf aan dat hij zelden zo veel vlooien zag op een hond.... super zielig voor Bentley.
Hebben nu Simparica tabletten gekregen, is nog niet zo lang op de markt en dus weinig resistentie hopelijk.
ze heeft inmiddels een tablet gehad, vanavond gaan we haar grondig wassen en nogmaals haar kamer en ons hele huis behandelen met sprays die we ook hebben gekregen.
Hebben nu Simparica tabletten gekregen, is nog niet zo lang op de markt en dus weinig resistentie hopelijk.
ze heeft inmiddels een tablet gehad, vanavond gaan we haar grondig wassen en nogmaals haar kamer en ons hele huis behandelen met sprays die we ook hebben gekregen.
-
- Zeer actief
Breng je wel je kinderen en hond even ergens onder.luchusky schreef:Dierenarts is zojuist geweest, hij gaf aan dat hij zelden zo veel vlooien zag op een hond.... super zielig voor Bentley.

Na de laatste epidemie waarbij ik maar niet van die kolere beestjes af kon komen, heb ik op beide verdiepingen een Bogard Flea Fogger af laten gaan. Dat is net als een handgranaat. Chemical warfare
Stérf. Het is even een gedoe met deuren en ramen dicht en daarna een paar uur luchten, maar alle vlooien waren finaal en direct dood. Niet erg gezond voor de leefomgeving, maar lekker interessant. Daarna alle stoffen spullen lekker in de was, goed poetsen en door met je vlo-vrije leven.

- luchusky
- Actief
klinkt interessant !!Sandra&co schreef:Na de laatste epidemie waarbij ik maar niet van die kolere beestjes af kon komen, heb ik op beide verdiepingen een Bogard Flea Fogger af laten gaan. Dat is net als een handgranaat. Chemical warfareStérf. Het is even een gedoe met deuren en ramen dicht en daarna een paar uur luchten, maar alle vlooien waren finaal en direct dood. Niet erg gezond voor de leefomgeving, maar lekker interessant. Daarna alle stoffen spullen lekker in de was, goed poetsen en door met je vlo-vrije leven.
zal het onthouden maar hoop het niet meer nodig te hebben !!!
nu heb ik wel het idee dat die rot dingen ook in onze tuin zitten want daar zaten de honden ook vaak..... wordt natuurlijk een heel ander klusje om dat ook aan te pakken pff.
- Jits90
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Keeshond
- Aantal honden: 3
Hier kreeg ik die rotkrengen ook niet weg met Stronghold-pipetten, omgevingsspray, alles duizend keer wassen op 90 graden.. De honden werden gek van de jeuk en ik werd gek van hun gekrab.
Maar de seresto-band is echt de uitkomst geweest hier
Na een dag of 4 al duidelijk minder jeuk. Alleen jammer dat ze nu 24/7 met zo'n bandje lopen (ziet er niet uit op een langharige hond
)
Maar de seresto-band is echt de uitkomst geweest hier