Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Herplaatser leren plassen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Elviera
Vaste gebruiker
Aantal honden: 1

Herplaatser leren plassen

Ongelezen bericht door Elviera »

Hmzzz... beetje rare titel

Maar goed ik heb een lieve herplaatser van 5 maanden .

Bij het opvang adres deed ze alles in de tuin of binnen (binnen oké... ze is nog jong)

Toen ze hier kwam wild wil dit afleren. Heel vaak nar het grasveld en als daar haar behoefte gedaan worden sta ik een feest te bouwen. Oh God! Je moet me dan zien staan.

Maar goed... poepen heeft ze tot nu toe 1 x in de tuin gedaan. Plassen vaak in de tuin soms op veld.

Als ik haar uitlaat duurt het lang voor ze wat doet en als ze WT doet dan alleen op veld... maar niet in de grote ronden zeg maar... als we thuis komen plast ze in de tuin.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Kwestie van tijd ?

Bedoel “ongelukje “ of telang wachten snap ik wel. Ze is nog jong... Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Sterre

Re: Herplaatser leren plassen

Ongelezen bericht door Sterre »

Mijn vorige herplaatserteef heb ik het ook af kunnen leren om in de tuin te plassen. Het heeft uiteindelijk wel een paar maanden geduurd. Ik ging als we in de tuin zaten zo om het uur even naar buiten naar het grasstrookje verderop en zei dan, plasje doen. Heel vaak lukte het en soms hoefde ze natuurlijk niet omdat ik best wel vaak ging. En uiteindelijk deed ze het nooit meer in de tuin en hoefde ik ook niet steeds meer naar buiten. Ze was wel zindelijk en al 5 jaar. Het ging alleen om het grasveld in de tuin.
We hebben nu geen grasveld meer en de herplaatser die ik nu heb, ook een teefje doet het nooit in de tuin, ook omdat er geen gras is.
Poepen hebben ze allebei nooit in de tuin gedaan. Gewoon volhouden. Succes.
Elviera
Vaste gebruiker

Sterre schreef:Mijn vorige herplaatserteef heb ik het ook af kunnen leren om in de tuin te plassen. Het heeft uiteindelijk wel een paar maanden geduurd. Ik ging als we in de tuin zaten zo om het uur even naar buiten naar het grasstrookje verderop en zei dan, plasje doen. Heel vaak lukte het en soms hoefde ze natuurlijk niet omdat ik best wel vaak ging. En uiteindelijk deed ze het nooit meer in de tuin en hoefde ik ook niet steeds meer naar buiten. Ze was wel zindelijk en al 5 jaar. Het ging alleen om het grasveld in de tuin.
We hebben nu geen grasveld meer en de herplaatser die ik nu heb, ook een teefje doet het nooit in de tuin, ook omdat er geen gras is.
Poepen hebben ze allebei nooit in de tuin gedaan. Gewoon volhouden. Succes.
Super bedankt! Ik blijf gewoon oefenen.

Waar komt je herplaatser vandaan?
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

Luka komt uit Kreta. Ik heb haar via de stichting Mirtos. Ze is vorig jaar november bij mij gekomen. Ze was toen zes jaar en woonde al 5,5 jaar bij een gezin in Nederland. Ze is herplaatst omdat ze sinds de kinderen uit huis waren hele dagen alleen thuis zat. Ik ben heel erg blij met haar. Ze is zo lief. En ik heb regelmatig contact met haar vorige baasje via de mail. Zij is erg blij dat Luka het nu zo leuk heeft. Ik ben de hele dag thuis en wandel en fiets heel wat af met Luka.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

De tuin is veilig, buiten het huis/de tuin is het spannend. Vaak is het dan te spannend om te plassen.
Ik zou het dus gewoon wat tijd geven om te wennen, dan volgt de rest vaak vanzelf wel :wink:
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Pup van vijf maanden? Zou het aanpakken zoals ik dat bij een jongere pup zou doen. Met vijf maanden hebben ze lang niet altijd al echt controle over hun blaas en de ontlasting. Dus gewoon regelmatig naar buiten, wat er binnen gebeurt negeren en rustig opruimen, alles wat ze buiten doet belonen en verder vooral geduld. Ik heb nu een hond van net een jaar, die niet meer binnen plast, maar geen probleem erin ziet om in huis te poepen en het buiten soms gewoon vergeet. Is hier al vanaf dat ie 8 weken en een dag was
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

dat voelt veilig. willem hebben we zindelijk gemaakt in de voortuin. de eerste weken deed hij dus ook niks nergens anders. was best een uitdaging soms :-)

na een tijdje viel ineens op dat hij ook buiten de tuin een plasje durfde te doen en later zelfs een poepje!

nu doet hij zelfs geen markeringsplasjes meer in de voortuin en doet alles buiten de tuin.

rustig aan, alle tijd, komt helemaal goed
Afbeelding
Elviera
Vaste gebruiker

Bedankt! Dat zal het idd zijn! Veiligheid... buiten het hek is alles zo spannend! Blijf gewoon oefenen haha
dre
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door dre »

Shelly van mij was zo bang dat in de tuin komen en daar plassen al een overwinning was zeg maar.
Toen ze eindelijk mee durfde op de wandelingen buiten de tuin wilde ze na de wandeling in de tuin om daar te plassen :LOL:

Ik heb er nooit veel aandacht aan besteed, in vrij korte tijd is ze het tijdens de wandelingen gaan doen en hoefde ze de tuin niet meer in, het komt meestal vanzelf goed :wink:
Afbeelding
Elviera
Vaste gebruiker

dre schreef:Shelly van mij was zo bang dat in de tuin komen en daar plassen al een overwinning was zeg maar.
Toen ze eindelijk mee durfde op de wandelingen buiten de tuin wilde ze na de wandeling in de tuin om daar te plassen :LOL:

Ik heb er nooit veel aandacht aan besteed, in vrij korte tijd is ze het tijdens de wandelingen gaan doen en hoefde ze de tuin niet meer in, het komt meestal vanzelf goed :wink:
Super fijn die overwinning hè?

Ben gewoon echt een twijfelkont!

Heeft gewoon tijd nodig.

Ik doe echt me best!
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Het hoeft niet persé angst te zijn. Ik had een herplaats teefje die gewend was om in de tuin/op het erf te plassen en te poepen bij de vorige eigenaar. Als ik dus de tuindeuren opendeed ging ze haar behoeften doen in de tuin. Zij was wel al volwassen toen ik haar kreeg en kende het woord nee, en toen ze het deed zei ik dus steevast nee en ging (weer) met haar naar buiten en benoemde plassen en poepen tijdens de wandelingen en bij groenstroken. Ze ging namelijk gerust ook daar piesen en poepen waar het haar uitkwam, midden op de stoep, of midden op straat als je overstak :roll:.
Terwijl we vrij direct ook bij gras waren. Ik heb het haar dus wel aan kunnen leren om buiten bij groene plekken haar behoeften te doen, en niet meer in de tuin.
Onze pup heeft het eigenlijk niet in de tuin of op de plaats gedaan, binnen een minuut konden wij op de groenstrook staan waar hij dus kon plassen en poepen, en dat beloonden we uiteraard ook met het benoemen van poepen en plassen en de jippie :cheer: goed zo knul! :engel:, de fokker heeft daar denk ik al een groot aandeel in gehad, want onze hond was al 14 weken als ik het me goed herinner toen we hem kregen.

Ik benoem het trouwens nog, mijn eerste hond was het zo al geleerd door de eerste eigenaar en ik ben het blijven benoemen. Als ik zie dat de huidige honden na een wandeling nog niet echt hebben gepoept, of geplast dan zeg ik het vlak voor we naar binnen gaan nog een keer. Effe poepen nog? Klinkt heel stom, maar als ze echt moeten gaan ze toch nog even :mrgreen:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Elviera schreef:
dre schreef:Shelly van mij was zo bang dat in de tuin komen en daar plassen al een overwinning was zeg maar.

Super fijn die overwinning hè?

Ben gewoon echt een twijfelkont!

Heeft gewoon tijd nodig.

Ik doe echt me best!
joh, relax en ga eens genieten :J:

je hondje vindt het nog een beetje spannend buiten bekend terrein, daarom plast ze in de tuin.
ik zou dat voor het moment gewoon laten gaan en haar straks, als ze gesettled is en het nog doet, leren dat dat niet de bedoeling is.
je zult zien dat dat dan een stuk makkelijker gaat ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”