Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gedumpte etensresten eten

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

DogoDonna
Actief

Gedumpte etensresten eten

Ongelezen bericht door DogoDonna »

Ik ga twee keer per dag ruim een half uur met Donna wandelen, spelen en trainen, ze mag dan ook los en lekker uitkuren. De laatste tijd heeft ze in de gaten dat er etenresten gedump worden in de struiken een eindje vederop en rent er dan regelrecht naartoe om de boel daat op te eten. Ze eet ook drollen.

Dus van dat lekker los uitkuren komt het niet vaak meer, of maar heel even) omdat ze alleen maar gaat zoeken naar eten op die plaats. Als ze daar heen gaat loop ik ernaar toe en lijn haar aan en ga maar aangelijnd wandelen. Ik roep bewust niet omdat k weet dat ze niet komt, want als ik roep als ze staat te eten daar ben ik lucht voor haar, terwijl ze normaal gesproken meteen komt als ik roep.

Hoe kan ik nou voorkomen (of haar aanleren) dat ze dar niet meer gaat eten. Ze krijgt thuis echt genoeg ;)

Ze is nu 8 maanden.

Alle tips zijn welkom.
eliza
Actief

Ongelezen bericht door eliza »

Ola, heb heel lang het zelfde probleem gehad! Bij mij in de buurt zijn een hoop flats met ouderen die denken dat ze de vogeltjes een plezier doen. Moos is het nu redelijk afgeleerd. Ik zeg redelijk want als hij ook maar het idee heeft dat ik niet oplet en hem niet in de gaten heb dan gaat ie ervoor. Iedere keer dat ik hem betrapte strafte ik hem af en het resultaat heb je gelezen.
Ik heb trouwens ook wel eens de mensen die het eten over het balkon gooien aangesproken maar dat was geen succes. Ik ben toch altijd nog bang dat er een keer iemand is die ergens met vergiftigd eten loopt te strooien, je hoort af en toe van die verschrikkelijke verhalen.
:zwaai:
Met vriendelijke groet van een Hollandse Herderfan
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Tja wat kan je daar aan doen. Een tip die ik een keer gehad heb is gooi een blikje met steentjes voor de hond neer het doel is om de hond te laten schrikken, niet om hem pijn te doen. Ik kan niet goed gooien dus heb ik dat ook niet gedaan als ik iets raak wil gooi mis ik en als ik iets helemaal niet raak wil gooien dan raak ik dus :?
Zelf heb ik 14 en half jaar aan het gewoon aanlijnen gedaan daarna liet ik hem weer los maar Junky was zo gebrand op eten dat hij terug liep 8O Andere route dus helaas :?
Ik heb het dus geprobeert te vermijden want de pest is dat het gewoon veel te lekker is voor de hond en ze er dus alles voor doen.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
DogoDonna
Actief

eliza schreef:Ik ben toch altijd nog bang dat er een keer iemand is die ergens met vergiftigd eten loopt te strooien, je hoort af en toe van die verschrikkelijke verhalen. :zwaai:
Dat vindt ik dus ook eng, afgezien van het feit dat ik het erg irritant vindt dat ze gewoon niet eens reageerd als ik haar roep, wanneer ze staat te eten.

HHmm een blikje gooien dat is wel wat (en een keer raak gooien is ook zo erg niet hoor, ssstt ). 8)
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Inge O schreef:wel, ik ga dus idd voor een blik (of werpketting) gooien. tenslotte is ze met iets bezig dat zelfbelonend is, dus met negeren of lief lokken kom je er niet :mrgreen: .
vind wel dat je ze dan zodrá ze schrikt onmiddellijk streng bij je moet roepen, en zodra ze de eerste stappen in je richting zet zet je je stem weer op 'vriendelijk' (héél vriendelijk zelfs) en als ze bij je is belonen, in dit geval best met iets heel lekkers.

en een tip: ga in iets makkelijker omstandigheden met haar oefenen om het komen nog béter onder de knie te krijgen. komen moeten ze niet alleen doen in omstandigheden waarin het vrij makkelijk voor ze is; komen moeten ze juíst als ze eigenlijk niét willen. pas dan kan je er op vertrouwen dat ze het ook doén. ;)
Ben het helemaal met Inge eens.

Wil er alleen nog aan toevoegen dat ik persoonlijk voor de werpketting zou kiezen. En ik zou proberen om zonder voorafgaande waarschuwing, op het moment dat hij begint, goed raak gooien. Eén goede korrektie op deze manier doet meestal wonderen.
Rosa
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rosa »

Wat is een werpketting? Heb wel een idee hoor maar wil graag weten wat het precies is en hoe het werkt!
Rataplan
Zeer actief

Gooi niet je sleutelbos............in een hoop str*nt........ :?
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Wiempie
Vaste gebruiker

Van de straat eten

Ongelezen bericht door Wiempie »

Hallo DogoDonna,
Train je hond om niet meteen alles te eten wat onder zijn bereik is. Dat doe je door haar "even" te laten wachten voordat ze op de voerbak mag aanvallen. Niet te lang laten wachten, ca 10 seconden is in het begin genoeg. Je zegt dan b.v. "voor Fikkie", waarna Fikkie mag gaan eten. Er zal best wel enige tijd overheen gaan voordat je echt resultaat ziet. Ze leert in feite dat ze toestemming nodig heeft voordat ze iets op mag eten. Voorkom ook dat vreemden haar trakteren op iets lekkers. Ook als je zelf een koekje of zo geeft kan het nuttig zijn om de hond eerst een pootje te laten geven. Vroeger vond ik dat zelf grote onzin, "kunstjes" laten uitvoeren. Maar als je dat lang genoeg volhoudt wordt dat een ondersteuning voor de hond. Het helpt trouwens ook als basis voor appéltraining, daar kun je later nog veel gemak van ondervinden. Verder zou je jezelf kunnen afvragen of de hond voldoende vitaminen binnen krijgt, met andere woorden of de voedingsmethode wel goed is. Honden lijdend aan vitaminengebrek hebben instinctmatig nog wel eens de neiging om het tekort aan te vullen met hetgeen zij elders tegenkomen.
Groeten,
Wiempie!
DogoDonna
Actief

Bedankt voor jullie reacties!! :ok:

Ten eerste heb ik een melding gedaan bij de gemeente en ze gaan er werk van maken :pffff: !!

Ik ga nu eerst met Donna oefeningen doen zodat ik haar aandacht heb en ze beter onder appèl staat. Als ze dat goed doet beloon ik haar uitbundig en gaan we lekker spelen met een stok ofzo. Als ze de stok heeft roep ik haar erg blij en krijgt ze wat lekkers als ze komt, pak de stok weer gooi hem weg enz enz.

Maar ze probeert natuurlijk toch weer naar de plaats des onheils te snieken om daar lekker de viezigheid op te eten. Ik zeg dan niks, loop er regelrecht naar toe, met de rien met ketting in één hand en geef haar een mep (niet afranselen maat zo'n mep dat ze schrikt, een keting gooien is niet eng genoeg) tegen de zijkant van haar lichaam. Ze is dan erg onder de indruk, ik roep haar emotieloos bij me en zodra ze ook mijn richting uitkijkt ben ik weer erg blij en is ze de leukste hond van de wereld :mrgreen: als ze bij me is krijgt ze weer wat lekkers en spelen we weer verder. Als ze het dan nog een keer probeert roep ik erg streng ze draait dan twijfelend om en dan prijs ik haar weer helemaal de hemel in (de mensen om me heen zullen wel denken) dit gaat al steeds beter.

Ik wil haar hiermee een duidelijk verschil laten zien dat er een vreselijk situatie onstaat wanneer ze die vieze troep eet en een erg plezierige situatie als ze naar mij luisterd en weer terugkomt.

Haar eetpatroon is goed, ze moet altijd 'zit en blijf' als ik haar brokken pak en klaar zet en 'Donna eten' als ze aan mag vallen. Ze wacht ook keurig netjes.

Maar ze is pas 8 maanden en lekker onbenullig buiten, maar met eerst trainen en dan pas vrij is ze al veel beter op mij gericht.

Wat denken jullie zal het over gaan als dit vol blijf houden ?
SHOT
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door SHOT »

Rataplan schreef:Gooi niet je sleutelbos............in een hoop str*nt........ :?
Zeker nooit met je sleutelbos gooien! Als de hond doorkrijgt dat het je sleutelbos is, kruipt hij iedere keer als je de deur wilt opendoen in elkaar van angst... :?
Rataplan
Zeer actief

SHOT schreef:
Rataplan schreef:Gooi niet je sleutelbos............in een hoop str*nt........ :?
Zeker nooit met je sleutelbos gooien! Als de hond doorkrijgt dat het je sleutelbos is, kruipt hij iedere keer als je de deur wilt opendoen in elkaar van angst... :?
Vandaar ook mijn eerste advies om een blikje met steentjes te vullen en die voor de snufferd van de hond gooien. ;)
DogoDonna
Actief

Inge O schreef:dát was nu net wat ik bedoelde, dogodonna!! laat de omstaanders maar denken, zal jou worst wezen :mrgreen: !

en ja, ben wel héél zeker dat het je verder zal lukken zo! de eerste goede stappen zijn duidelijk al gezet. en juist omdat ze nog zo jong is, zal dit voor haar heel snel een (goed) patroon worden : 'baasje is misschien wel boos op afstand, maar nooooooit als ik naar haar toe ren :-D :-D !!'
Ik heb ook lekker maling aan de omstaanders :tong: die zien over een tijdje wel wat een fijne makkelijk hond ze wordt en dan lopen zij nog te trekken en te schelden op hún hond hihiihih.

Mooi, dan ga ik dus gewoon zo door :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”