Bedankt voor jullie reacties!!
Ten eerste heb ik een melding gedaan bij de gemeente en ze gaan er werk van maken

!!
Ik ga nu eerst met Donna oefeningen doen zodat ik haar aandacht heb en ze beter onder appèl staat. Als ze dat goed doet beloon ik haar uitbundig en gaan we lekker spelen met een stok ofzo. Als ze de stok heeft roep ik haar erg blij en krijgt ze wat lekkers als ze komt, pak de stok weer gooi hem weg enz enz.
Maar ze probeert natuurlijk toch weer naar de plaats des onheils te snieken om daar lekker de viezigheid op te eten. Ik zeg dan niks, loop er regelrecht naar toe, met de rien met ketting in één hand en geef haar een mep (niet afranselen maat zo'n mep dat ze schrikt, een keting gooien is niet eng genoeg) tegen de zijkant van haar lichaam. Ze is dan erg onder de indruk, ik roep haar emotieloos bij me en zodra ze ook mijn richting uitkijkt ben ik weer erg blij en is ze de leukste hond van de wereld

als ze bij me is krijgt ze weer wat lekkers en spelen we weer verder. Als ze het dan nog een keer probeert roep ik erg streng ze draait dan twijfelend om en dan prijs ik haar weer helemaal de hemel in (de mensen om me heen zullen wel denken) dit gaat al steeds beter.
Ik wil haar hiermee een duidelijk verschil laten zien dat er een vreselijk situatie onstaat wanneer ze die vieze troep eet en een erg plezierige situatie als ze naar mij luisterd en weer terugkomt.
Haar eetpatroon is goed, ze moet altijd 'zit en blijf' als ik haar brokken pak en klaar zet en 'Donna eten' als ze aan mag vallen. Ze wacht ook keurig netjes.
Maar ze is pas 8 maanden en lekker onbenullig buiten, maar met eerst trainen en dan pas vrij is ze al veel beter op mij gericht.
Wat denken jullie zal het over gaan als dit vol blijf houden ?